Gå til innhold

Navn til portis-valp

Anbefalte innlegg

Gjest snarthundeeier
Skrevet

starter en ny tråd jeg...

Om bare 2 mnd så får vi en portugisisk vannhund-valp. Jeg har diskutert her tidligere ang. kjønn... Nå vet vi at vi får jente. Noen som kan hjelpe meg med forslag til navn? Vi vet enda ikke om vi får svart eller brun. Får vi svart, så er vi ganske sikre på Nemi Her er foreløpige navneforslag:

- Nemi

- Frida

- Nala

- Villemo

- Ronja

- Luna

- Milly/Millie

- Bambi

Hva synes dere? :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nemi var et stilig hundenavn! Forslag støttes :tommelsmil:

Av de andre forslagene dine likte jeg: Frida, Nala, Ronja. (ikke Bambi...)

Lykke til med valpen!!

Gjest portis
Skrevet

Handlet hos Kjell eller har du handla i Norge?

Navneforslag brun; Freia.

Gjest snarthundeeier
Skrevet
Handlet hos Kjell eller har du handla i Norge?

Navneforslag brun; Freia.

Crystal i Sandnes :)

Gjest portis
Skrevet

Har oppdretter noen hjemmeside?

Link?

Gjest snarthundeeier
Skrevet
Har oppdretter noen hjemmeside?

Link?

Jepp, disse er sidene hennes:

www.vannhund.moo.no

www.pvh.moo.no

:)

Skrevet

I forhold til utseende på hunden synes jeg Nemi ble helt feil, Ronja var veldig stilig og Freia (evt Frøya e.l.) passet også bra.

Gjest snarthundeeier
Skrevet
I forhold til utseende på hunden synes jeg Nemi ble helt feil' date= Ronja var veldig stilig og Freia (evt Frøya e.l.) passet også bra.

Nemi (tegneserien) er jo svart og langhåra... Er jo det hunden blir oxo. Hvorfor passer ikke det? :o Tror det blir Nemi uansett hvis det blir svart jeg :)

Skrevet

Jeg synes den hunderasen er litt rufsete og røff (fargen er litt uvesentlig), derfor synes jeg Ronja passer perfekt. Et røvernavn til en røverhund. Men det er bare min mening da, dere må jo selvsagt kalle hunden akkurat det dere mener passer best. :)

Gjest snarthundeeier
Skrevet

Har du noen rufsete og tøffe navneforslag da? :)

Gjest portis
Skrevet

Lyst på link til flere bilder?

web1.vattnet.com/alpha_lade

Ronja skulle passe bra. En Portugiser er ofte en utspekulert sjarmerende liten røver.

Skrevet

Er litt enig. Ronja var det første navnet vi var inne på, og jeg liker det fortsatt! Men jeg har sett at det er utrolig mange portiser som heter Ronja (sikkert fordi de kler det :)). Og vi vil ha et navn som er litt sjeldent...

Hva med Freja da, som Arkana foreslo? (Bare med en "i", men det er jo sjokolade det :wink::ler: )

Synes det er kjempefint på en sånn "lurvehund" :)

• 4 år senere...
Skrevet
Ronja var det første navnet vi var inne på, og jeg liker det fortsatt! Men jeg har sett at det er utrolig mange portiser som heter Ronja (sikkert fordi de kler det :)). Og vi vil ha et navn som er litt sjeldent...

Nemi er godt oppe på listen av de mest brukte tispenavnene i Norge i 2007 og 2008, så akkurat sjeldent er det vel ikke ;)

http://www.agria.no/

Ronja, Frida, Nala, Luna og Mille (som ligner på Millie/Milly) er også på listen blant de mest brukte hundenavnene i Norge, så om dere vil ha et litt sjeldent navn bør dere styre unna de.

Bambi syntes jeg ikke noe særlig om (klarer ikke å la være å tenke Bimbo da..) og Villemo synes jeg høres ut som noe man kaller en kaldblodshest (men forsåvidt fint navn da!)..

Gjest Gjest
Skrevet

5 år gammel tråd, regner med at hunden har fått navnet sitt alt. :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Vi var veldig utradisjonelle vi, her kan dere hilse på "Dorris" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...