Muscae Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Inspirert av en annen tråd på graviditet og spedbarns-forumet, der en mor syns det var dumt at hun ikke fikk begrenset tv-tittingen til babyen, fordi de var ofte på besøk hos folk der tven sto på, så lurer jeg på om du slår av tven når du får besøk? For meg er det en selvfølge, med mindre man er enige om å se noe sammen. Hvordan gjør dere det?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #2 Skrevet 1. mars 2014 Det spørs hvem det er og hva som står på. Anonymous poster hash: d1d43...5cf 3
Gjest New_Girl Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 Spørs helt hvem som kommer på besøk, om det er avtalt besøk eller ikke, hva vi ser på TV osv. 2
Berit Skrevet 1. mars 2014 #4 Skrevet 1. mars 2014 Vi har ikke tv i stuen, så vi har aldri tv på når vi har besøk. Men noen som jeg går på besøk til har nesten alltid tv på i bakgrunnen. Synes det er sjenerende. 8
SmallTalk Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 (endret) Om jeg slår av eller ikke kommer an på hvem som er på besøk og hva som går på TV. Endret 1. mars 2014 av SmallTalk
Eudyptula Skrevet 1. mars 2014 #6 Skrevet 1. mars 2014 TV'n på når man har besøk er både forstyrrende og i mine øyne uhøflig. Hvis det ikke er min mor som er på besøk da 10
Gjest New_Girl Skrevet 1. mars 2014 #7 Skrevet 1. mars 2014 Hadde jeg f.eks fått uanmeldt besøk under langrennsstafetten i OL, så hadde jeg aldri i livet slått av. Da kan de skylde seg selv 12
Gjest Naria Skrevet 1. mars 2014 #8 Skrevet 1. mars 2014 Jeg har ikke TV, men de gangene jeg er på besøk hos andre står som regel alltid TV'en på.
Muscae Skrevet 1. mars 2014 Forfatter #9 Skrevet 1. mars 2014 Hvordan kommer det an på da? Jeg forstår jo at dersom det går et viktig sportsprogram så ønsker man å få det med seg mens det går. Det er jo ikke så spennende å se det i reprise når du vet resultatet. Men når sportsprogrammet er over, så skrur man av tven, eller? Jeg ser aldri på tv med mindre det er noe jeg skal se. Dvs at tven står aldri på, bare for å stå på. Som regel er det en serie på kveldstid, som går en gang i uka, eller så ser jeg på dataen (kobler som regel til tven). Dette er jo episoder jeg har lyst å se, og dermed følger godt med på, og kunne aldri sett på mens jeg snakker med en venninne. Da setter jeg heller på opptak, eller utsetter å se den episoden til jeg ikke har besøk. Og om det er noe som IKKE er viktig for meg å se, så kan jeg jo like godt skru av tven. 2
Gjest Ciegus Skrevet 2. mars 2014 #10 Skrevet 2. mars 2014 Ja. Jeg syns det er uhøflig å la tv-en stå på når man har besøk. Mange er vant til å bare ha tv-en surrende i bakgrunnen så de tenker kanskje ikke over det, men jeg syns det er forstyrrende, og man merker at vertskapet mister fokus innimellom og plutselig glor på tv-en i stedet. Selvfølgelig, er det et sportsprogram vedkommende følger med på er det jo en sak, eller hvis man besøker noen av den litt eldre garde som er litt avhengige av å se Dagsrevyen eller i det minste været... Opplever sjelden at folk lar TV-en stå på. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #11 Skrevet 2. mars 2014 Bare hvis vi får uanmeldt besøk og ser på noe vi absolutt må få med oss eller noe som er veldig spennende og som vi ikke kan ta opp. Vi bruker TVen veldig sjelden. Anonymous poster hash: 4c7f5...3e8 2
Gjest metallita Skrevet 2. mars 2014 #12 Skrevet 2. mars 2014 Ja. Vi har ikke tv med kanaler nå da. Men jeg synes det er en uting at tven står på når man er på besøk. Samme med mobiltelefoner, pc o.s.v. Ofte blir den man er på besøk hos/har besøk av mer opptatt av å glane på pcen/mobilen/pcen, og det er ikke akkurat noe koselig. 2
Gjest Silverstream Skrevet 2. mars 2014 #13 Skrevet 2. mars 2014 Tven står alltid på på kvelden, så om de kommer da, må de nok bare godta at den står på fordi jeg følger med på diverse program som går på kveldstid. På dagen har jeg aldri tven på. Har jeg derimot invitert besøk over på en jentekveld, middag e.l så slår jeg selvfølgelig av, med mindre de vil se på.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #14 Skrevet 2. mars 2014 TV'n på når man har besøk er både forstyrrende og i mine øyne uhøflig. Hvis det ikke er min mor som er på besøk da Det er ikke uhøflig, vi lever i 2014 ikke 1994, alle har tv og å ha den på er helt vanlig Jeg har ikke TV, men de gangene jeg er på besøk hos andre står som regel alltid TV'en på. Pøv alle har tv, vi lever i 2014 Vi har ikke tv i stuen, så vi har aldri tv på når vi har besøk. Men noen som jeg går på besøk til har nesten alltid tv på i bakgrunnen. Synes det er sjenerende. Hvor har du tven da? dass? Ja. Jeg syns det er uhøflig å la tv-en stå på når man har besøk. Mange er vant til å bare ha tv-en surrende i bakgrunnen så de tenker kanskje ikke over det, men jeg syns det er forstyrrende, og man merker at vertskapet mister fokus innimellom og plutselig glor på tv-en i stedet. Selvfølgelig, er det et sportsprogram vedkommende følger med på er det jo en sak, eller hvis man besøker noen av den litt eldre garde som er litt avhengige av å se Dagsrevyen eller i det minste været... Opplever sjelden at folk lar TV-en stå på. Det er ikke uhøflig, det er helt vanlig, bare fordi du er så gammeldags av deg betyr ikke at du har rett Ja. Vi har ikke tv med kanaler nå da. Men jeg synes det er en uting at tven står på når man er på besøk. Samme med mobiltelefoner, pc o.s.v. Ofte blir den man er på besøk hos/har besøk av mer opptatt av å glane på pcen/mobilen/pcen, og det er ikke akkurat noe koselig. Det er slik nåtiden er, vi lever i 2014 hvor det er helt vanlig å holde på med ting og tang, jeg bruker pc når jeg har besøk fordi det er ofte ting jeg må sjekke Anonymous poster hash: 323ac...d7e 2
Gjest Funky Punk Skrevet 2. mars 2014 #15 Skrevet 2. mars 2014 Skrur alltid av TV'en når det ringer på døra. Eneste gangene den står på når det er besøk, er om vi skal se en film eller om det er barne-tv mens tantungene mine er på besøk 2
Gjest Winza Skrevet 2. mars 2014 #16 Skrevet 2. mars 2014 Skrur alltid av TV'en når det ringer på døra. Eneste gangene den står på når det er besøk, er om vi skal se en film eller om det er barne-tv mens tantungene mine er på besøk Jeg har den på nyhetskanalen når jeg får besøk, det er helt greit, skader aldri å få sett litt nyheter også da får jeg med meg litt nyheter i ny og ne
Berit Skrevet 2. mars 2014 #17 Skrevet 2. mars 2014 Hvor har du tven da? dass? Anonymous poster hash: 323ac...d7e Nei da. Vi har to etasjer hvor stuen er nede. Oppe har vi et mindre rom hvor vi har tv. Der er vi sjelden med gjester. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #18 Skrevet 2. mars 2014 Nei da. Vi har to etasjer hvor stuen er nede. Oppe har vi et mindre rom hvor vi har tv. Der er vi sjelden med gjester. Da har du et rom hvor du kan se desperate husfruer alene:) Anonymous poster hash: 323ac...d7e
Mafalda Skrevet 2. mars 2014 #19 Skrevet 2. mars 2014 Nå skjer det ganske sjelden at vi får uanmeldt besøk (annet enn venner av barna), men de gangene det skjer slår jeg alltid av TV'en. Eller unnlater å slå den på er vel mer korrekt å si, for den står sjelden på i utgangspunktet Med en gang TV'en står på, flyter blikkene og oppmerksomheten automatisk i retning av TV'en. Når jeg har besøk vil jeg heller fokusere på besøket- noen synes det er gammeldags, andre kaller det høflighet. Men det finns jo unntak, hvis det for eksempel er en sportssending "alle" har lyst til å se, Nobelprisutdeling, eller slike ting (min gamle bestemor fikk også kranglet seg til å se prinsesse Madeleines bryllup i sommer, ugh.)... 3
Gjest Ciegus Skrevet 2. mars 2014 #20 Skrevet 2. mars 2014 Det er ikke uhøflig, vi lever i 2014 ikke 1994, alle har tv og å ha den på er helt vanlig Pøv alle har tv, vi lever i 2014 Hvor har du tven da? dass? Det er ikke uhøflig, det er helt vanlig, bare fordi du er så gammeldags av deg betyr ikke at du har rett Det er slik nåtiden er, vi lever i 2014 hvor det er helt vanlig å holde på med ting og tang, jeg bruker pc når jeg har besøk fordi det er ofte ting jeg må sjekke Anonymous poster hash: 323ac...d7e Er du den samme brukeren som mener at det er helt greit å kreve penger i bryllupsgave fordi det er 2014 og ikke 1014? Jaja, høflighet er vel blitt gammeldags da. Utrolig kjipt at jeg allerede i midten av 20-årene har greid å bli gammeldags... 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå