AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Har havnet i en knipe når det gjelder penger. Har lånt noen jeg stolte på, penger som jeg skulle få tilbake og jeg har enda ikke fått dem. Setter meg i en vanskelig situasjon siden jeg var så dumsnill. Var snakk om et ganske høyt beløp.Jeg vet at kjæresten har nesten million på en sparekonto, men han har ikke tilbudt meg å hjelpe meg. Er ikke det rart? Har luftet problemet med pengene til en nabo her og han sa med engang at han skulle hjelpe meg, siden han hadde flere hundre tusen på sparekonto og at dette bare var småpenger for han . Jeg er evig takknemlig så jeg slipper å få problemer med min egen bank, men jeg tør ikke å si fra til kjæresten at jeg har mottatt hjelp fra han, bør jeg det? Jeg har før havnet i ufør pga jeg har vært dumsnill og tatt opp lån for å hjelpe en tidligere kjæreste. Selv har jeg aldri havnet i noe gjeldsuføre. Men nå kommer jeg til å gjøre det om jeg ikke tar imot hjelpen fra naboen! Ville dere tatt imot hjelp fra en annen mann enn kjæresten når han ikke tilbyr seg å hjelpe deg? Det er snakk om 30 tusen . Og hadde dere menn hjulpet kjæresten deres om hun hadde trengt så mye penger og du hadde hatt rikelig på sparekonto? Jeg betaler alltid tilbake og er veldig flink med regninger og lån osv. Men jeg er fordømt dumsnill og har satt meg i denne knipen. Har lært at jeg ALDRI skal hjelpe igjen uten å vite at jeg har råd til det! Så please ikke mobb meg ut av tråden . Vil bare ha hjelp Anonymous poster hash: 93792...ae0
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #2 Skrevet 1. mars 2014 Spørs litt hvor lenge dere har vært sammen? Og hvor gamle er dere? Anonymous poster hash: 4801c...db0
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 Sammen i tre år. 30 og 40 år Anonymous poster hash: 93792...ae0
Gjest Blondie65 Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 Har du SPURT typen din om hjelp? Og helt alvorlig, vil du virkelig komme i en situasjon der du låner penger av noen uten å fortelle det til typen? Klarer du ikke se at du risikerer å sette deg i nøyaktig samme situasjon nok en gang? Plutselig skal denne kompisen din ha pengene igjen fortere enn avtalt og vips så har du nye problemer. Og hvorfor - jeg klarer virkelig ikke la det være - i alle dager gir du bort 30.000 kr som du ikke har råd til å gi bort? Hvorfor kan du ikke gå til en bank og få deg et forbrukslån. At noen har 1 mill på en konto betyr ikke at de er forpliktet til å sprette kontoen og gå glipp av terskelrente fordi en dumsnill tulling ikke klarer å la være å dele ut penger i øst og vest. Han har denne millionen fordi han ikke deler ut penger i hytt og pine og hvis dette er ørtifjartende gang du må rakes ut av ilden av samme grunn kan jeg også forstå manglende vilje til å tilby hjelp.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #6 Skrevet 1. mars 2014 I og med at dere er såpass voksne og har vært sammen en stund så ville jeg kanskje følt meg litt snurt om du hadde gått til noen andre før meg, om jeg var han. Du kan kanskje spørre han først? Og hvis du ikke vil spørre han, så burde du hvertfall være ærlig å fortelle han at du mottar hjelp fra noen andre Anonymous poster hash: 4801c...db0
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #7 Skrevet 1. mars 2014 Har du SPURT typen din om hjelp? Og helt alvorlig, vil du virkelig komme i en situasjon der du låner penger av noen uten å fortelle det til typen? Klarer du ikke se at du risikerer å sette deg i nøyaktig samme situasjon nok en gang? Plutselig skal denne kompisen din ha pengene igjen fortere enn avtalt og vips så har du nye problemer. Og hvorfor - jeg klarer virkelig ikke la det være - i alle dager gir du bort 30.000 kr som du ikke har råd til å gi bort? Hvorfor kan du ikke gå til en bank og få deg et forbrukslån. At noen har 1 mill på en konto betyr ikke at de er forpliktet til å sprette kontoen og gå glipp av terskelrente fordi en dumsnill tulling ikke klarer å la være å dele ut penger i øst og vest. Han har denne millionen fordi han ikke deler ut penger i hytt og pine og hvis dette er ørtifjartende gang du må rakes ut av ilden av samme grunn kan jeg også forstå manglende vilje til å tilby hjelp. Nei, jeg liker ikke å spørre sånn om hjelp men har selvsagt fortalt han om min fortvilelse. Men når han ikke tilbyr seg å hjelpe så regner jeg med han ikke vil. For hadde jeg spurt, ville han følt seg forpliktet til å hjelpe og det vil jeg ikke Dumsnill tulling?? Takk for den du , MEN JEG HAR ALLTID VÆRT PLIKTOPPFYLLENDE OG HAR ALDRI INKASSO. Men jeg er dumsnill og hjelper folk ja, jeg gjør det ja.Men tror ikke det gjør meg til noen tulling. Jeg har aldri trengt hjelp før nå, så at du bare konkluderer med at jeg er en som sløser med penger og stadig havner i knipe synes jeg du burde holde deg for god til. i HYTT OG PINE?? Herregud, det her er snakk om meg, kjæresten hans som er i en fortvilt situasjon! I og med at dere er såpass voksne og har vært sammen en stund så ville jeg kanskje følt meg litt snurt om du hadde gått til noen andre før meg, om jeg var han. Du kan kanskje spørre han først? Og hvis du ikke vil spørre han, så burde du hvertfall være ærlig å fortelle han at du mottar hjelp fra noen andre Anonymous poster hash: 4801c...db0 Men jeg har jo gått til han med problemet, bare at jeg ikke har spurt han rett ut, vil ikke at han skal føle seg forpliktet til å hjelpe meg :/ Ja jeg må bare fortelle han at jeg er blitt tilbudt hjelp fra andre. Hvordan skal jeg si det da? Anonymous poster hash: 93792...ae0
Marie90 Skrevet 1. mars 2014 #8 Skrevet 1. mars 2014 At noen har 1 mill på en konto betyr ikke at de er forpliktet til å sprette kontoen og gå glipp av terskelrente fordi en dumsnill tulling ikke klarer å la være å dele ut penger i øst og vest. Han har denne millionen fordi han ikke deler ut penger i hytt og pine og hvis dette er ørtifjartende gang du må rakes ut av ilden av samme grunn kan jeg også forstå manglende vilje til å tilby hjelp. Det er vel veldig unodvendig naar skaden er skjedd, TS er lei seg og i krise, vet hvor dum hun har vaert og aldri vil gjore det igjen? TS, har du familiemedlemmer du kan sporre i stedet? 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #9 Skrevet 1. mars 2014 "Tror du at jeg kunne lånt penger av deg" Sett så opp en nedbetalingsplan. Anonymous poster hash: c5c58...d32 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #10 Skrevet 1. mars 2014 Det er vel veldig unodvendig naar skaden er skjedd, TS er lei seg og i krise, vet hvor dum hun har vaert og aldri vil gjore det igjen? TS, har du familiemedlemmer du kan sporre i stedet? Takk er det jeg også mener.Nei, jeg får meg ikke til å spørre dem. Vil ikke være til bry for noen. Denne naboen er en jeg ble kjent med når jeg flyttet hit. Kjenner han godt, men jeg vet ikke om kjæresten vil reagere negativt på det om jeg mottar hjelp fra en annen mann liksom Men det sier jo litt når en nabo tilbyr hjelp med engang og kjæresten ikke gjør det, enda jeg VET han har penger.. Vet ikke jeg..Men da føler jeg at jeg må ta imot denne hjelpen istedet. Vil jo ikke belemre kjæresten med det heller. Hadde han virkelig ville hjulpet meg, så hadde han jo tilbudt seg det? Naboen sier at det ikke er nøye med tilbakebetaling, men jeg vil selvsagt gjøre det Anonymous poster hash: 93792...ae0 1
Tante-Sofie Skrevet 1. mars 2014 #11 Skrevet 1. mars 2014 (endret) Hadde kjæresten min lagt seg oppi hvem jeg mottok hjelp av, hadde jeg ledd høyt og sagt "Takk for følget, lykke til videre!" Jeg kan ikke se for meg å havne i en situasjon der jeg måtte lånt 30.000,- av noen som helst, men skulle det skje, kunne jeg like godt gjort det av en venn som av kjæresten. Kanskje heller vennen enn kjæresten faktisk. Endret 1. mars 2014 av Tante-Sofie 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #12 Skrevet 1. mars 2014 TS, jeg synes du skal ta imot hjelp fra den som vil hjelpe og ikke tenke for mye på det med kjæresten din. Folk er forskjellige, noen er mer villige til/glade i/komfortable med å hjelpe enn andre. Jeg har en styrtrik bror som er utrolig vanskelig å få hjelp fra og hvis i det hele tatt med renter og nedbetalingsplan, mens svigers som selv ikke har så mye fint greier å snuse opp at vi trenger hjelp uten særlig strenge betingelser. Noen familier/personer har tradisjoner for å hjelpe hverandre, mens andre har nok med sitt. Det er mulig at kjæresten din i ettertid synes det er rart at du har fått hjelp av noen andre, men dere får heller ta diskusjonen da, synes jeg. Han vet jo at du trenger hjelp. En annen ting er at fremtiden kanskje kan bli vanskelig om dere har veldig ulikt syn på økonomi. Men en ting om gangen. Få hjelp først. Det blir bare dumt å si nei til han som vil hjelpe bare fordi noen andre kanskje burde hjulpet i stedet. Anonymous poster hash: 5e171...a68 2
Marie90 Skrevet 1. mars 2014 #13 Skrevet 1. mars 2014 (endret) Takk er det jeg også mener.Nei, jeg får meg ikke til å spørre dem. Vil ikke være til bry for noen. Denne naboen er en jeg ble kjent med når jeg flyttet hit. Kjenner han godt, men jeg vet ikke om kjæresten vil reagere negativt på det om jeg mottar hjelp fra en annen mann liksom Men det sier jo litt når en nabo tilbyr hjelp med engang og kjæresten ikke gjør det, enda jeg VET han har penger.. Vet ikke jeg..Men da føler jeg at jeg må ta imot denne hjelpen istedet. Vil jo ikke belemre kjæresten med det heller. Hadde han virkelig ville hjulpet meg, så hadde han jo tilbudt seg det? Naboen sier at det ikke er nøye med tilbakebetaling, men jeg vil selvsagt gjøre det Anonymous poster hash: 93792...ae0 Jeg ville heller spurt familie. Aa laane hverandre penger er alltid en potensielt veldig vanskelig situasjon, det forandrer venneforhold og ting blir surt. Du vet ikke hva som skjer i fremtiden - du kan faa problemer med aa betale denne naboen tilbake, noe han plutselig krever, ikke bare "blir glad for" (han vil sannsynligvis kreve det). Jeg er fullstendig klar over at det er vanskelig aa sporre familie og at du "ikke vil vaere til bry". Men dersom du er i en finansiell krise og du ikke har andre kilder til pengene, dvs. kan oke et boliglaan eller ta et forbrukslaan, saa vil du vaere andre til bry, enten du liker det eller ikke. Blod er tykkere enn vann og det er bedre aa holde dette innad familien enn aa inkludere en nabo. Jeg har vaert i en liknende situasjon der jeg spurte foreldre mine, det satt langt inne men det var enete mulighet. Jeg ville ikke tatt imot hjelp fra en kjaereste uansett. Et unntak ville vaert dersom vi var gift og hadde felles okonomi. Du bor imidlertid ha et aapent nok forhold med ham til aa snakke om okonomi, slik at hvis du laaner av noen andre saa vet han det. Han vil vel vite om situasjonen din har loest seg, selv om han ikke er den som loeser den? Endret 1. mars 2014 av Marie90
Gjest Blondie65 Skrevet 1. mars 2014 #14 Skrevet 1. mars 2014 Nei, jeg liker ikke å spørre sånn om hjelp men har selvsagt fortalt han om min fortvilelse. Men når han ikke tilbyr seg å hjelpe så regner jeg med han ikke vil. For hadde jeg spurt, ville han følt seg forpliktet til å hjelpe og det vil jeg ikke Dumsnill tulling?? Takk for den du , MEN JEG HAR ALLTID VÆRT PLIKTOPPFYLLENDE OG HAR ALDRI INKASSO. Men jeg er dumsnill og hjelper folk ja, jeg gjør det ja.Men tror ikke det gjør meg til noen tulling. Jeg har aldri trengt hjelp før nå, så at du bare konkluderer med at jeg er en som sløser med penger og stadig havner i knipe synes jeg du burde holde deg for god til. i HYTT OG PINE?? Herregud, det her er snakk om meg, kjæresten hans som er i en fortvilt situasjon!Men jeg har jo gått til han med problemet, bare at jeg ikke har spurt han rett ut, vil ikke at han skal føle seg forpliktet til å hjelpe meg :/ Ja jeg må bare fortelle han at jeg er blitt tilbudt hjelp fra andre. Hvordan skal jeg si det da? Anonymous poster hash: 93792...ae0 Det er dumsnilt å dele ut 30.000 man ikke har råd til å miste. Det er rett og slett helt utrolig naivt og tullete. Det er selvsagt bra at du ikke har vært nødt å dra dette kortet mange ganger før, men når du selv fremstiller deg som dumsnill er det lett å tro at du har gått i en slik felle før. Jeg beklager at det var feil konklusjon. Det kan godt være at han vil hjelpe, hvis du spør. Det er i allefall helt urimelig å ikke la han få sjansen til det fordi du forventer at han skal tilby seg det. Kanskje han antar at du heller vil ordne opp selv og blir fornærmet om du blir tilbudt hjelp. Jeg ville blitt dritfornærmet dersom jeg kunne hjelpe og ikke ble spurt for deretter å vite at en kompis hadde hjulpet.
Gjest Jørild Skrevet 1. mars 2014 #15 Skrevet 1. mars 2014 Kanskje kjæresten din mener du er gammel nok til å slutte å dele ut penger i øst og vest. Og i hvertfall ta ansvar selv når du gjør noe så dumt? Jeg ville aldri ydmyket meg selv til å låne av en nabo, da hadde jeg heller samlet tomflasker. 10
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #16 Skrevet 1. mars 2014 Hadde kjæresten min lagt seg oppi hvem jeg mottok hjelp av, hadde jeg ledd høyt og sagt "Takk for følget, lykke til videre!" Jeg kan ikke se for meg å havne i en situasjon der jeg måtte lånt 30.000,- av noen som helst, men skulle det skje, kunne jeg like godt gjort det av en venn som av kjæresten. Kanskje heller vennen enn kjæresten faktisk. Åh takk det var godt å høre! For han har jo hatt mulighet til å hjelpe, men ikke tilbudt seg. Og når naboen gjør det så frister det veldig å ta imot hjelp TS, jeg synes du skal ta imot hjelp fra den som vil hjelpe og ikke tenke for mye på det med kjæresten din. Folk er forskjellige, noen er mer villige til/glade i/komfortable med å hjelpe enn andre. Jeg har en styrtrik bror som er utrolig vanskelig å få hjelp fra og hvis i det hele tatt med renter og nedbetalingsplan, mens svigers som selv ikke har så mye fint greier å snuse opp at vi trenger hjelp uten særlig strenge betingelser. Noen familier/personer har tradisjoner for å hjelpe hverandre, mens andre har nok med sitt. Det er mulig at kjæresten din i ettertid synes det er rart at du har fått hjelp av noen andre, men dere får heller ta diskusjonen da, synes jeg. Han vet jo at du trenger hjelp. En annen ting er at fremtiden kanskje kan bli vanskelig om dere har veldig ulikt syn på økonomi. Men en ting om gangen. Få hjelp først. Det blir bare dumt å si nei til han som vil hjelpe bare fordi noen andre kanskje burde hjulpet i stedet. Anonymous poster hash: 5e171...a68 Ja, jeg vet jeg er dumsnill og hjelper vel folk mye men jeg mener det bare godt. Har heldigvis hatt råd til det før nå. Men nå stoppet det opp. Er takknemlig for hjelpen fra naboen Takk for svar Anonymous poster hash: 93792...ae0
Tante-Sofie Skrevet 1. mars 2014 #17 Skrevet 1. mars 2014 Jeg ville blitt dritfornærmet dersom jeg kunne hjelpe og ikke ble spurt for deretter å vite at en kompis hadde hjulpet. Hvorfor det? Veldig merkelig og konfliktskapende. "Du" har jo visst om situasjonen og hatt mulighet til å tilby hjelp. Da blir det helt fjernt å komme etterpå og bli fornærma. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #18 Skrevet 1. mars 2014 Det er dumsnilt å dele ut 30.000 man ikke har råd til å miste. Det er rett og slett helt utrolig naivt og tullete. Det er selvsagt bra at du ikke har vært nødt å dra dette kortet mange ganger før, men når du selv fremstiller deg som dumsnill er det lett å tro at du har gått i en slik felle før. Jeg beklager at det var feil konklusjon. Det kan godt være at han vil hjelpe, hvis du spør. Det er i allefall helt urimelig å ikke la han få sjansen til det fordi du forventer at han skal tilby seg det. Kanskje han antar at du heller vil ordne opp selv og blir fornærmet om du blir tilbudt hjelp. Jeg ville blitt dritfornærmet dersom jeg kunne hjelpe og ikke ble spurt for deretter å vite at en kompis hadde hjulpet. Når har jeg FORVENTET det? eEh...... Jeg forventer ikke hjelp fra noen. svært så krass du er! Noen bare er slik at de vil hjelpe og jeg ville bare være snill men dessverre så blir man utnyttet av folk da. Det har jeg skjønt og jeg påtar meg ansvaret selv for det! Anonymous poster hash: 93792...ae0
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #19 Skrevet 1. mars 2014 Kanskje kjæresten din mener du er gammel nok til å slutte å dele ut penger i øst og vest. Og i hvertfall ta ansvar selv når du gjør noe så dumt? Jeg ville aldri ydmyket meg selv til å låne av en nabo, da hadde jeg heller samlet tomflasker. Det blir en del tomflasker det. Det hadde vel egentlig lønt seg å jobbe ekstra istedenfor, hadde det ikke? *økonomiråd fra gamle koner* Anonymous poster hash: 5e171...a68 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #20 Skrevet 1. mars 2014 Synes du skal spørre kjæresten din jeg. Da kan du samtidig fortelle at naboen har tilbudt seg. Jeg havnet selv i en økonomisk krise en gang, spurte da kjæresten, selv om vi ikke hadde vært sammen lenge. Men her ble alle pengene betalt tilbake en måned etterpå, og det visste jeg da jeg ba om lånet. Anonymous poster hash: 6324f...ec2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå