Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blitt singel etter seks år. Jeg er 22 år, så starta tidlig. Har gått nedover i forholdet siste året, og har egentlig ikke hatt noen følelser siste halvåret. Traff en fyr før jeg gjorde det slutt som gav meg et tupp i ræva. Gjorde aldri noe før jeg ble singel.

Men vi liker hverandre godt. Og ting er bra mellom oss. Nå er det to mnd siden bruddet, og hittil har vi holdt ting skjult for de fleste. Vi er ikke kjærester, men vi holder på og det er ikke umulig at ting utvikler seg.

Men når er det "greit" å ha en ny etter såpass mange år? Jeg vet at familien vil reagere, eksen har jo vært i familien i mange år og har vært som en sønn for faren min. Jeg vil ikke skjule dette for de nermeste men skjønner at jeg kanskje ikke kan skrive på facebook hvor forelska jeg er enda (for å sette det på spissen, ville aldri gjort det...)

Anonymous poster hash: 5fecb...3b5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er greit når du føler for det. Det er ikke de andre som bestemmer.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt opp til deg, ingen andre som har noe med det. Omså samme dag.

En annen sak er når du selv er klar for det.

Anonymous poster hash: ebf95...bdc
Skrevet

Jeg hadde ny kjæreste fem dager etter at vi signerte separasjonspapirene. Men vi hadde ikke delt hverken kropp eller sjel (eller noe annet enn postkasse igrunn) de siste tre årene av ekteskapet da.

Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg hadde kjæreste 14 dager etter bruddet med eksen. Du kan bli kjæreste med han når du ønsker, det er det ingen andre enn du som bestemmer :)

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen regler for hvor lang tid det må gå mellom et brudd og et nytt forhold. Hvis det er fare for at noen skal tro du har vært utro som følge av at du allerede har en ny, er du kanskje tjent med å vente ørlite til før du introduserer vedkommende for dine nærmeste.

Anonymous poster hash: 1b06d...783
Skrevet

jeg ville holdt forholdet for meg selv til det hadde gått ca 6 mnder siden det ble slutt med den forrige. da hadde jeg fått nok til tid til å vite om det er noe å satse på før jeg forteller det til familie og resten av verden.

men det er ingen regler, så her er det bare å prøve seg frem

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ny kjæreste 1 uke etter det ble slutt med eksen.

Anonymous poster hash: 07e8a...05c
Gjest Riskjeks
Skrevet

Når man selv er klar for det. Og for å være helt ærlig tror jeg det kun er i unntakstilfeller man er klar for ny kjæreste en uke etter at det ble slutt med den forrige. Ikke at det aldri kan gå bra når man starter et nytt forhold så tidlig. Men man lager mange potensielle problemer for seg selv og det nye forholdet.

Skrive hvor forelska man er på FB, bør man derimot aldri gjøre :P

• Liker 1
Skrevet

Det er helt og holdent opp til deg. Naar noen har problemer med slikt er det som regel den dumpede part som fortsatt er saaret og urettmessig bruker ammuniasjonen de finner til aa skape drama.

Er forholdet over saa er det over. Du er ikke pliktig overhodet til aa "holde deg" singel og du skylder ikke noen noe. Det er ditt kjaerlighetsliv.

Skrevet

Jeg fikk ny kjæreste etter rundt 2 måneder etter bruddet med eksen. Da hadde vi vært sammen i 3,5 år. Nå har jeg vært sammen med den nye kjæresten i 2,5 år så det kan gå helt fint :) Du blir sammen med en ny akkurat når du føler for det, men hold det gjerne skult en liten stund.

Skrevet

Det spiller ingen rolle om det er en uke eller et år siden bruddet så lenge du er klar for et nytt forhold.

AnonymBruker
Skrevet

Samme dag om du vil kjøre min stil

Anonymous poster hash: 48082...149
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja nei jeg er så lykkelig med han her at jeg veit ikke hvor jeg skal gjøre av meg en gang.

Familiesituasjonen er komplisert, mange er mer på eksens side enn min siden han er så lei seg. Eksen flyttet først ut for noen uker siden pga mangel på sted å bo og jeg var litt i overkant grei. Eksen er klar over det, så det er ikke noe som vil komme på et sjokk for han.

Får vel se det ann litt, men det er vel som dere sier at det er opp til meg.

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Fortsatt ikke tatt det steget, fikk en kommentar fra faren min forrige helg når han la ut bilde av oss to og tagget meg. " Du må ikke ha sånne kosebilder liggende ute, det må være inmarri sårt for X".

Så er litt i tvil, vil gjerne være kjæresten hans men jeg stresser litt med hva folk tenker om meg. Vet at eksen sier sitt om meg til sine venner, og fremstiller ting ganske så feil i forhold til realiteten.

Tre mnd etter bruddet, er det OK tror dere? :P

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om du har gjort alt "rett". Avsluttet noe, og starte noe annet. Kjør på slik som du føler deg komfortabel med.

Anonymous poster hash: 2eb0d...5c9
Skrevet

Når du er klar for noe så hopp i det! Ikke dvel ved fortiden og la noe som kan bli godt slippe unna.

AnonymBruker
Skrevet

Er vanskelig å ikke dvele på fortiden kjenner jeg. Jeg tenker kanskje for mye på hva andre måtte mene om dette, men pga felles venner min familie holder jeg litt igjen selv om jeg liker fyren godt..

Skrevet

spill hovedrollen i ditt eget liv :)

Skrevet

Når det kommer til ungen din ville jeg nok ventet med å involvere han. Men sånn utover det, så er det jo helt opp til deg om du dater en ny dagen etter det ble slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...