Wesla Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Leste litt i kommentarene på bloggen til Fotballfrue og kjenner jeg blir litt provosert over alle som har prinsesser som de tydeligvis synes det er så fantastisk at de kan kjøpe en haug med ting de egentlig ikke trenger, men det er jo så "søtt". Mammaer som endelig etter x-antall gutter har fått en jente de kan dolle opp. Hva slags føringer legger man opp for disse jentene? Kjenner det vrenger seg litt i magen av både prinsesser og prinser som skal kles opp som mini voksne og starter livet med en enorm overflod. Det at man kan gi barnet alt de trenger og mer til betyr vel ikke at man bør? Hvor stopper det? Jeg vil at mine barn skal vokse opp og ønske seg ting, se den genuine gleden når de endelig får det. Synes det er trist å se det tilsynelatende voksende forbruket av klær og leker og minkende tiden mange har til barn og familie. 11
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #2 Skrevet 1. mars 2014 Leste litt i kommentarene på bloggen til Fotballfrue og kjenner jeg blir litt provosert over alle som har prinsesser som de tydeligvis synes det er så fantastisk at de kan kjøpe en haug med ting de egentlig ikke trenger, men det er jo så "søtt". Mammaer som endelig etter x-antall gutter har fått en jente de kan dolle opp. Hva slags føringer legger man opp for disse jentene? Kjenner det vrenger seg litt i magen av både prinsesser og prinser som skal kles opp som mini voksne og starter livet med en enorm overflod. Det at man kan gi barnet alt de trenger og mer til betyr vel ikke at man bør? Hvor stopper det? Jeg vil at mine barn skal vokse opp og ønske seg ting, se den genuine gleden når de endelig får det. Synes det er trist å se det tilsynelatende voksende forbruket av klær og leker og minkende tiden mange har til barn og familie. Du får gjøre noe med det, da. Starte en folkebevegelse eller noe. Ta det opp med dine lokalpolitikere. Anonymous poster hash: fefb5...86e 3
Wesla Skrevet 1. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2014 Du får gjøre noe med det, da. Starte en folkebevegelse eller noe. Ta det opp med dine lokalpolitikere. Anonymous poster hash: fefb5...86e Gud, så fantastisk morsomt!
BritneyBitch Skrevet 1. mars 2014 #4 Skrevet 1. mars 2014 Årrh, kan ikke bare folk få gjøre som de vil? 3
Wesla Skrevet 1. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2014 Årrh, kan ikke bare folk få gjøre som de vil? Jo, det vil jeg påstå at de kan. Det må likevel være lov å reflektere litt rundt virkningen dette har på barna. 13
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2014 #6 Skrevet 1. mars 2014 Jo, det vil jeg påstå at de kan. Det må likevel være lov å reflektere litt rundt virkningen dette har på barna. enig. 2
aquiz Skrevet 1. mars 2014 #7 Skrevet 1. mars 2014 Det er koselig å si prinsesse og prins eller keiser og keiserinne, ordbruken gjør meg ingen ting. Ang overflod av penger vil jeg spikulere i at vi ender opp med en generasjon uten noen form for økonomisk sans. Mamma og pappa betaler og alle går rundt med verdier på minimum 5.000kr i lomma. Jeg er en av mødrene som synes det er helt sykt å gi et barn under 10 år en iphone til over 5.000 kr. Jeg har jobbet i telebransjen i flere år før og det går ikke en dag uten et barn tar knekken på et dyrt apparat. Folk får gjøre som de vil, men jeg ønsker ikke å følge denne strømmen. 2
minister-mio Skrevet 1. mars 2014 #8 Skrevet 1. mars 2014 Jeg er en av mødrene som synes det er helt sykt å gi et barn under 10 år en iphone til over 5.000 kr. Jeg har jobbet i telebransjen i flere år før og det går ikke en dag uten et barn tar knekken på et dyrt apparat. Er vel enda oftere voksne tar knekken på et dyrt apparat
aquiz Skrevet 1. mars 2014 #9 Skrevet 1. mars 2014 Er vel enda oftere voksne tar knekken på et dyrt apparat Åh ja... Spesielt rett før det kommer ut en nyere modell av telefonen de har fra før. 1
Vera Vinge Skrevet 1. mars 2014 #10 Skrevet 1. mars 2014 Først, så må gjerne småjenter kle seg ut som prinsesser osv. Men er enig i ts sitt poeng med at barn i dag får utrolig mye ting. Jeg syns sønnen min har en del leker nå (2 år og akkurat hatt bursdag i tillegg til jul), men jeg får jo sjokk når jeg ser andre ganske jevnaldrende barns rom. Dum som jeg var spurte jeg en liten jente hvem hun hadde fått den fine boka av, som jeg vet hun er veldig opptatt av. Da så hun bare rart på meg og sa "mamma, vel", og skjønte ikke hvorfor jeg spurte. Ikke at vi er så innmari perfekte, men jeg syns det er koselig å se sønnen min leke med tingene sine og med jevne mellomrom kunne fortelle meg hvem han fikk den og den av. Samt den enorme gleden ved å få ting. Jeg ser virkelig ikke poenget med å kjøpe så mye stæsj, prinsesser eller ei. 4
Gjest Riskjeks Skrevet 1. mars 2014 #11 Skrevet 1. mars 2014 Jeg synes også dette prinsesse/prins-styret har tatt helt av. Det var da ingen som gratulerte folk med prinsen/prinsessa for 20 år siden - da gratulerte man med sønnen/gutten/datteren/jenta. Folk er blitt høye på pæra, selvhøytidelige og mange bruker altfor mye penger på unødvendige forbruksvarer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå