Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er nå 30 og 34 og har vært kjærester i 1,5 år. Kjæresten har aldri sagt han elsker meg. Jeg gjør ikke det heller.

Hvordan ville dere tolket det?

Ellers er han veldig kjærlig, kysser meg ofte, kan ikke sitte i sofaen uten å han ei hånd rund meg osv... Foreldrene våre bor i utlandet, så han sa han hadde lyst til å ta meg med til hans hjemmeby for å bli kjent med hans familie denne sommeren.

Louise

Anonymous poster hash: f855a...eaf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du må ta det første steget da? Si at du gjerne vil snakke om følelser? Hvis du elsker ham, kanskje du skal si det først? Han er kanskje redd for å bli avvist hvis han sier det og ikke får det tilbake? Jeg vet ikke helt her jeg, for jeg kjenner jo ikke dere og deres forhold, men synes det er så feil at mange damer mener det er mannens ansvar å "si det først". Han er jo tydeligvis glad i deg når han koser og er kjærlig med deg.

AnonymBruker
Skrevet

Han viser tydeligvis at han elsker deg. Ikke press ham til dette kleine følelsessnakket. Du kan spørre om han elsker deg og da får du sikkert et ja og så lar du det bli med det. For de av oss som ikke liker/har behov for å snakke om slikt er det ekstremt ubehagelig.

Anonymous poster hash: 41690...595
AnonymBruker
Skrevet

Han viser tydeligvis at han elsker deg. Ikke press ham til dette kleine følelsessnakket. Du kan spørre om han elsker deg og da får du sikkert et ja og så lar du det bli med det. For de av oss som ikke liker/har behov for å snakke om slikt er det ekstremt ubehagelig.

Anonymous poster hash: 41690...595

Jeg vet ikke hvorfor, men det er dette svaret jeg relaterer meg mest til.

Kanskje du må ta det første steget da? Si at du gjerne vil snakke om følelser? Hvis du elsker ham, kanskje du skal si det først? Han er kanskje redd for å bli avvist hvis han sier det og ikke får det tilbake? Jeg vet ikke helt her jeg, for jeg kjenner jo ikke dere og deres forhold, men synes det er så feil at mange damer mener det er mannens ansvar å "si det først". Han er jo tydeligvis glad i deg når han koser og er kjærlig med deg.

Nå er vi ikke norske, så det ligger delvis i kulturen (sør Europa) at mannen skal være en mann i forholdet. Selvfølgelig kan jeg lett si hva jeg føler, men da får jeg vel "Jeg elsker deg og" til svar. Mye morsommere å se han gjøre det uoppfordret.

Ellers har vi et perfekt forhold, mange kan bare drømme om noe slikt. Samtidig, så forstår jeg at hverdagen har ikke kommet og det er det som kan være grunnen.

Samtidig, er vi ikke tenåringer og jeg vil gjerne ta det på et mer seriøst nivå: gifte seg og få barn, men da må rekkelølgen være:

- han sier han elsker meg (kan dette sløyfes)

- vi introduserer hverandre til foreldrene våre

- vi gifter oss

- han flytter til meg (kan skje et par mnd før vi gifter oss, men når dato er satt)

- vi planlegger barn

- vi lever lykkelig i alle våre dager :)

Louise

Skrevet

Høres ut som et perfekt forhold det.

Min kjæreste åpner seg ikke lett heller, men jeg får som oftest "glad i deg også" når jeg sier at jeg er glad i han. Men jeg merker hans følelser gjennom hans handlinger..

Tror du skal ta deg til takke med at du ikke kommer til å høre det først. Som du sier er det kulturelt også. Si det til han over en romantisk date feks, og dytt forholdet fremover! ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg bare venter til han sier det da. Egentlig så føler jeg ikke at jeg trenger en verbal bekreftelse. Kan godt hende ting blir mer seriøse uten de tre ordene fra noen av oss. Hvem sa at man må erklare kjærligheten via ord?

Louise

Skrevet

Det er ikke alle det ligger for å snakke om følelser på den måten. Ord kan lett bli klisjeer. Det hjelper ikke med vakre ord, om handlingen ikke er deretter. Det viktigste er at han viser at han er glad i deg, og du føler at det er ekte.

AnonymBruker
Skrevet

Typen min uttrykker seg heller ikke med ord. Vi har bodd sammen i 1,5 år nå og det fineste han kan finne på å si til meg er "du lukter godt", "fin på håret da" eller "du kledde den genseren". Hyggelig nok det, men helt overfladiske ting.

"Elsker deg", "savner deg" osv sier han ikke.

Jeg er en person som TRENGER å få bekreftelser, så dette er et utrolig stort problem for meg. Jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til han, fordi det for meg er helt unaturlig å ikke uttrykke meg med ord.

I og med at han aldri sier noe til meg og blir stille hvis jeg sier noe til han, så har jeg sluttet å si noe i det hele tatt, så nå vet jeg ikke hvordan jeg skal oppføre meg.

Jeg elsker han virkelig, men det gjør vondt å ikke få formidle det til han og det gjør meg sprø at det ikke plager han. Jeg tenker daglig på å gå fra han pga dette, men jeg klarer ikke fordi følelsene er for sterke.

Er ulykkelig i forholdet sånn som det er nå, men vet det hadde vært enda værre å ikke ha han i det hele tatt, så jeg føler meg faktisk ganske fanget.

Anonymous poster hash: a3354...6e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...