Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I tidligere forhold har det vært en selvfølge at vi henter hverandre når den ene er ute og drikker. Eneste er hvis det blir veldig sent, så orker vi ikke sitte våkne.

I mitt nåværende forhold virker det ikke som om kjæresten tenker det samme. Han tilbyr seg aldri å kjøre meg til fest eller hente meg. Noen ganger har jeg måttet sove over på festen (han bryr seg ikke, han vet ikke hvem jeg er med engang, helt motsatt av sjalu), andre ganger gått hjem alene (voldtektsfaren tenker han heller ikke over) eller så har jeg tatt svindyr taxi (pengene er en ting, men jeg syns taxi alene er litt skummelt).

Jeg er en person som hater å spør om tjenester, og når han heller ikke tenker at det er vanlig å hente partneren blir det sånn...

Venninna mi blir alltid hentet, så lenge det er i 1-2 tiden. Hun er sjokkert over at min kjæreste ikke tenker at det er normalt i et forhold. De fleste vil jo passe på dama si liksom:/

Så; hvordan er det i ditt forhold? Er jeg sær som tenker at dette er en selvfølgelighet?

Anonymous poster hash: 76cb3...1d3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo prøve å snakke med han om det kanskje?

Anonymous poster hash: a8922...4ae
  • Liker 7
Gjest snoopy_93
Skrevet

Hvis kjæresten viser misnøye når jeg nevner henting spør jeg pappa :)

Pappa har ved flere anledninger valgt å sitte oppe på fredagskvelden til klokka er fire-fem på morgenen kun for å legge seg med god samvittighet i en sterk tro at datteren ligger trygt.

Kjæresten er litt overbeskyttende og små sjalu av seg, så det er mer behagelig at pappa henter, selv om kjæresten er søt og snill.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, han er hjemme med barna våre...

Snakk med han!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous poster hash: 65455...aff

Gjest Wei Wei
Skrevet

Vi avtaler på forhånd. Det er vel 50/50 om han henter meg eller om jeg kjører selv.

Skrevet

Han verken kjører eller henter meg da han er hjemme med gutten(e) vår(e).

Før vi fikk barn hentet han meg alltid :-)

Skrevet

Jeg ville tenkt på det hvis han aldri viste noe interesse for det , så skjønner at du lurer litt. Men spør han ja hva han tenker rundt de tingene ,og hva du selv føler ..

AnonymBruker
Skrevet

Dagens damer er jo så sterke og tøffe og uavhengige og trenger ikke hjelp til noen ting, så at denne fyren ikke tilbyr seg å komme og hente deg når du er på fest skjønner jeg da meget godt. Hvis du vil bli hentet så får du be om det.

Anonymous poster hash: c2000...da9
  • Liker 3
Skrevet

Går utifra at du henter og kjører når han er ute? Du kan jo spørre om det er greit for han at han henter deg når du skal ut?

Kan være at hans tidligere ex ikke ville at han skulle hente og kjøre, fordi hun syntes det var kontrollerende. Det fins slike forhold også.

Vi kjører og henter hverandre, stort sett.

Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg har en kjæreste som alltid stiller opp, enten det er henting fra jobb, trening eller noe sosialt. Heldige meg :rodmer:

Skrevet

Vi kjører og henter hverandre så lenge vi ikke har andre planer, det avtales alltid på forhånd. Han henter uansett hvor sent det blir, jeg henter frem til jeg legger meg. Blir vi ikke hentet går det i taxi, men som du nevner føles det ikke like trygt som å bli hentet.

Snakk sammen.

AnonymBruker
Skrevet

han henter meg alltid om jeg er ute.

han henter meg også fra jobb om det skulle trengs eller annet jeg er ute på.

har ikke bil selv.

jeg syntes det er veldig rart at han ikke tilbyr seg.

Anonymous poster hash: a4af4...6a1
Skrevet

Hos oss er han mye oftere ute enn meg, og da henter jeg som regel. Og han henter meg de få gangene jeg er ute sent, og ofte ellers.

Men hvis en av oss av en eller annen grunn ikke orker eller har tid, så blir det ingen sure miner over å måtte ta buss eller taxi. Det går jo helt fint det også, vi er begge voksne og klarer oss selv. Synes det er like merkelig å måtte bli hentet hele tiden, som det å aldri tilby seg å hente kjæresten sin. Det ligger jo et element av omsorg og omtanke i det, selv om det ikke er strengt tatt nødvendig.

Jeg synes du skal spørre ham rett ut neste gang. Det trenger ikke bli noen stor sak eller veldig dramatisk - bare si noe sånt som "Kinoen er ikke ferdig før elleve, hadde du giddet å hente meg?" Kanskje han ikke har tenkt på det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det virker som om du forventer at han skal være tankeleser her, jeg? Du ordner deg selv; overnatter, tar taxi eller går hjem. Om du ikke sier at du vil ha det på noen annen måte, så kan du jaggu ikke forvente at det blir sånn. Kommunisere, det er første bud i ethvert forhold.

Anonymous poster hash: 8f276...586
  • Liker 3
Skrevet

Om vi drikker så er vi ute sammen, om vi ikke drikker, så kan man kjøre selv. Har aldri falt meg inn å be om å bli hentet. Hva gjør dere om dere er single da?

• Liker 4
Gjest Blubbs
Skrevet

Hvis en av oss er ute med gutta / jentene uten den andre henter og kjører hverandre 90 % av tilfellene.

Men dersom en av oss er ute, og noen andre blir hentet, får vi gjerne skyss av den personen.

Min kjæreste tenker ikke over det, han tilbyr seg ikke, og spør ikke meg. Så jeg tar automatisk å spør han når jeg skal ut om han kan være sjåfør, og når han skal ut så sier jeg bare fra at jeg kan kjøre, og at han må bare ringe når han vil hjem..

Men jeg gidder ikke å skulle kjøre fra byen til nachspiel eller slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Henter du han når han er ute?

Anonymous poster hash: 37d46...df4
AnonymBruker
Skrevet

Om vi drikker så er vi ute sammen, om vi ikke drikker, så kan man kjøre selv. Har aldri falt meg inn å be om å bli hentet. Hva gjør dere om dere er single da?

Da hadde vi hatt det mindre bekvemmelig. Enda en av de mange fordelene med å være to.

Anonymous poster hash: d1564...fdc

AnonymBruker
Skrevet

Om han har mulighet, henter han. Hvis ikke så klarer jeg meg på egenhåmd.
Nå liker jeg ikke å ta taxi alene eller gå alene - så jeg avtaler annen skyss, eller tar nattbussen.

Anonymous poster hash: d6262...80d
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Ja, jeg henter han hvis han er ute. Det skal sies at han er ekstremt sjeldent ute, så ikke ofte jeg får sjansen.

Og ja, jeg vet at jeg kan spørre, men jeg tenker at han kunne tilbydd seg også. Han vet jo at det er både utrygt og dyrt å komme seg hjem fra byen.

Jeg personlig mener at visse ting er en selvfølge i et forhold, man skal ikke behøve å måtte spør om alt mulig. F.eks dersom den ene skal reise kjører vi hverandre til flyplassen, dersom den ene lager middag lager vi til begge, er den ene syk lufter den andre hunden osv (tilfeldige eksempler). Jeg syns det er litt trist å måtte spør om tjenester, fremfor at han kunne tilbydd seg.

Og jeg har bil selv, så spør aldri ellers om henting, kun de få gangene i året jeg er ute. Er absolutt ikke en som forventer å bli hentet hele tiden, det er kun når jeg har drukket at jeg syns det er trygt og godt. Jeg er nesten alltid ute alene, fordi han er som sagt ikke glad i drikking og uteliv.

Anonymous poster hash: 76cb3...1d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...