Gå til innhold

18 år og ingen fremtid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke at dette skal fremstå som et syteinnlegg, jeg prøver bare å få råd hos dere og ønsker ikke frekke kommentarer.

Jeg er 18 år, går VG2 og har akkurat søkt lærlingeplass. Helt siden 8.klassen har jeg slitt med fravær fra skolen, og jeg er ikke helt sikker på hva grunnen er. Har blitt til at jeg har hatt 1 mnd fravær hvert skoleår. Jeg har fått høre sikkert 1000 ganger at jeg aldri kommer til å få meg jobb, og har nå innsett at det faktisk er sant. Jeg var på ett jobbintervju for noen uker siden, der intervjueren var VELDIG frekk. Han og den andre som intervjuet meg hadde snakket sammen om meg før intervjuet og kommet frem til at siden jeg har så mye fravær, så bruker jeg tiden min på å sitte hjemme å bruke dop. De spurte også hvor foreldrene mine var oppi alt dette. Bare så det er sagt, så har jeg ALDRI rørt dop i hele mitt liv, og jeg ble veldig fortvilt over dette.

Det siste året har jeg gått rundt å vært stresset og frustrert HELE tiden. Jeg tenker at jeg ikke kommer til å ha noen fremtid, at jeg aldri kommer til å få meg noen som helst jobb og at jeg kommer til å få mye gjeld. Jeg har allerede gjeld. Jeg skal være ærlig med dere, jeg har hatt selvmordstanker ofte det siste året. Det er så mye som foregår i hodet mitt, og jeg vet ikke om jeg klarer alt dette. Jeg er så utrolig redd for at jeg ikke kommer til å få noen jobb eller lærlingeplass, og at jeg kommer til å måtte bo hjemme hos mor resten av livet, som forresten har veldig stor gjeld og veldig lite penger.

Har skjerpet meg veldig denne terminen når det gjelder fravær, men føler at det er forsent nå.

Hva synes dere jeg skal gjøre? For jeg har ingen anelse.

Anonymous poster hash: f1f31...726
Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet

Du er 18 år, og alt dette er mulig å rette opo i. Jeg greide ikke engang å fullføre videregående og hadde masse gjeld, men nå har jeg god økonomi og snart en mastergrad.

Men du må selvfølgelig ta tak i det, det er bare du som kan fikse opp i det. Alt er mulih å gjøre noe med, og det er ikke for sent.

AnonymBruker
Skrevet

Det mange ikke skjønner er at selv om du har masse fravær på skolen så er ikke det ensbetydende med at du blir masse borte fra jobb. Det er mange årsaker til at man er mye borte, noen liker rett og slett ikke skolen, og passer bedre inn i en jobbsammenheng hvor de får en plass og et ansvar. Jeg kjenner folk som hadde så mye fravær fra skolen at de ikke fikk fullføre, de gikk derfor ut i jobb i stede, og har så og si ikke en eneste fraværsdag.

Anonymous poster hash: 94ab5...2c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...