AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Golddiggere blir ofte sett ned på. Det er til og med blitt et skjeldsord. Men hvorfor? Kvinner er genetisk disponert til å hige etter menn med tjukke lommebøker og viktige posisjoner, og det finnes gode evolusjonære forklaringer på dette. Rike og mektige menn kan tilby kvinnen et bedre og mer uavhengig liv, med bedre muligheter til å gi barna en trygg oppvekst. Kvinner som har valgt rike og mektige menn har rett og slett økt sjansene for reproduktiv suksess. Dette bør hylles, ikke kritiseres. Anonymous poster hash: 05f4f...7a0
brunsaus123 Skrevet 1. mars 2014 #2 Skrevet 1. mars 2014 Det er også naturlig for menn å ha så mange sexpartnere som mulig uten å bry seg men ingen av delene er moralsk riktig. 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 Rike og mektige menn kan tilby kvinnen et bedre og mer uavhengig liv, med bedre muligheter til å gi barna en trygg oppvekst. Anonymous poster hash: 05f4f...7a0 Men man blir jo ikke uavhengig når man er avhengig av andres lommebok. Anonymous poster hash: bf029...f03 8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #4 Skrevet 1. mars 2014 Golddiggere blir ofte sett ned på. Det er til og med blitt et skjeldsord. Men hvorfor? Kvinner er genetisk disponert til å hige etter menn med tjukke lommebøker og viktige posisjoner, og det finnes gode evolusjonære forklaringer på dette. Rike og mektige menn kan tilby kvinnen et bedre og mer uavhengig liv, med bedre muligheter til å gi barna en trygg oppvekst. Kvinner som har valgt rike og mektige menn har rett og slett økt sjansene for reproduktiv suksess. Dette bør hylles, ikke kritiseres. Anonymous poster hash: 05f4f...7a0 Aner man her konturene av en Sugardaddy som utnytter situasjonen til pengesvake piker, ved å bruke sine penger til å skaffe seg makt, avhengighet og kontroll?? Fy fy... det er verken pent eller moralsk riktig. Anonymous poster hash: bf029...f03 3
Djungelvrål Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 Jeg synes kvinner som kun velger menn utifra lommeboken hans er lavmålskvinner og de hylles ikke i min bok! For 50 år siden var det kanskje legitimt å lete etter menn med mye penger fordi kvinner ikke var i posisjon til å utdanne seg i like høy grad som idag. Idag har vi akkurat like store muligheter som menn til å utdanne oss og få oss godt betalte jobber. Så konklusjonen er at slike kvinner er late, avhengige og mest sannsynlig lite intellektuelt oppegående siden de ikke selv eier ambisjoner om å få seg egen karriere! 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #6 Skrevet 1. mars 2014 Jeg syns ikke golddiggere har sunket dypere enn andre kvinner. En hver kvinne har sin pris og alle er egentlig opportunistiske prostituerte. Er man kvinne kan man ikke synke dypere. Anonymous poster hash: 0fc98...2bb 1
Medusa13 Skrevet 1. mars 2014 #7 Skrevet 1. mars 2014 Kjære sukker-pappa TS. Her er et kort til deg som viser hvordan disse golddiggersene kan tenke om deg 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #8 Skrevet 1. mars 2014 Latterlig innlegg. Jeg skaffer meg selv det jeg trenger. Lettere å ta en god utdannelse enn å basere livet sitt på mannens pengepung. Anonymous poster hash: ac799...9f9 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #9 Skrevet 1. mars 2014 ok alina Anonymous poster hash: 36920...26a 2
Gjest New_Girl Skrevet 1. mars 2014 #10 Skrevet 1. mars 2014 Hvis begge parter er klar over hva slags forhold de er i, så kan de bare kjøre på for min del. Men å lure noen til å tro at man er i et forhold basert på kjærlighet når det egentlig er pengene som rår er aldri ok. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #11 Skrevet 1. mars 2014 Du skriver at kvinner blir mer uavhengige av å ha en mann med tykk lommebok. Man er da ikke uavhengig når man er avhengig sv enmanns pengerAnonymous poster hash: 84476...87c 1
Gjest New_Girl Skrevet 1. mars 2014 #12 Skrevet 1. mars 2014 Du skriver at kvinner blir mer uavhengige av å ha en mann med tykk lommebok. Man er da ikke uavhengig når man er avhengig sv enmanns pengerAnonymous poster hash: 84476...87c Nope. Heller motsatt. Skulle han finne på å forlate henne så står hun jo på bar bakke. Det er jo en risikosport for kvinnen å ha et slikt forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #13 Skrevet 1. mars 2014 Golddiggere blir ofte sett ned på. Det er til og med blitt et skjeldsord. Men hvorfor? Kvinner er genetisk disponert til å hige etter menn med tjukke lommebøker og viktige posisjoner, og det finnes gode evolusjonære forklaringer på dette. Rike og mektige menn kan tilby kvinnen et bedre og mer uavhengig liv, med bedre muligheter til å gi barna en trygg oppvekst. Kvinner som har valgt rike og mektige menn har rett og slett økt sjansene for reproduktiv suksess. Dette bør hylles, ikke kritiseres. Anonymous poster hash: 05f4f...7a0 At genetikk er knyttet til golddigging er nytt for meg. Hvor finner du de evolusjonære forklaringene du viser til? Og hva mener du egentlig med "reproduktiv suksess"? "Makt og rikdom" er også et begrep som mange vil tolke ulikt. Er det finansfolk og toppledere du sikter til? Anonymous poster hash: 91e8b...1fd 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #15 Skrevet 1. mars 2014 Forholdet blir basert på helt feil grunnlag. Jeg skjønner ikke hvordan dette kan være tilfredsstillende for noen parter. For mannen må det etterhvert føles frustrerende å gå med usikkerheten om at hvis han stopper å øse ut så vil hun gå. For kvinnen vil kanskje forholdet fort kjølne hvis det ikke lenger er gull å hente. Hun vil da sitte med et problem med hvordan hun skal bli kvitt fyren, for hun har satt seg i takknemlighetsgjeld og er redd for reaksjonene ved brudd. Dette er ikke et sunt samliv. Det er bygget på penger og ikke ekte kjærlighet, følelser og relasjoner. Hvordan blir det sett på om situasjonen hadde vært motsatt. Om en rik, eldre dame fant seg en ung hingst som hun forsørget på alle bauer og kanter? Anonymous poster hash: bf029...f03 1
Marie90 Skrevet 1. mars 2014 #16 Skrevet 1. mars 2014 (endret) Jeg forstaar heller ikke hva som er problemet. Jeg ville personlig ikke valgt en mann jeg ikke ar tiltrukket av og som jeg ikke kom overens med bare fordi han er rik. Jeg ville heller ikke valgt noen bare fordi de ser bra ut, som enkelte menn gjor. Det betyr ikke at det er et problem for meg personlig at andre gjor det. Det er deres forhold. Gjor de mindre solide valg saa er det de som gjor dem. Man har da for helvete ikke ansvar for resten av de kvinnelige befolkning i valgene man tar. Saa skal det sies at 90% av tilfellene der noen faar stempelet "golddiger" velger de ikke mannen kun fordi han er rik, de velger en mann de liker som har penger i tillegg til det hele. Er stort sett fattige menn eller sjalu kvinner som slenger om seg med begrepet. Folk som bryr seg for mye. Sier ikke at det ikke finnes kvinner som lukker oynene under sex og tenker paa andre - det finnes t.o.m. enkelte paa KG som gjor dette med en fattig fyr av uvisse grunner. Men de har selv valgt sitt forhold og de faar lide under det. Endret 1. mars 2014 av Marie90 1
Gjest Iddy Skrevet 1. mars 2014 #17 Skrevet 1. mars 2014 Evolusjonen er amoralsk. Moral er noe som hører kulturen til, i likhet med begreper som blant annet ekte kjærlighet. Når det gjelder damer og sitt partnervalg tenderer damer til å velge menn som "kan noe", og har oppnådd status, eller som er ambisiøs.Det har blitt gjort en rekke undersøkelser på dette, og som bekrefter dette synet. Samtidig, det trenger ikke å omhandle penger. Mannen/gutten som kan spille gitar er yndet objekt for kvinnene som sitter rundt, og ikke mannen som prøver å sole seg i glansen av den gitar spillende kameraten. Rent evolusjonert, altså man går ikke bevisst å tenker på dette, speiler denne gitar mannen at han har et velfungerende nervesystem ettersom det å spille gitar er en ganske komplisert prosess. Igjen, dette er flotte gener, ikke sant? Motsatt, kvinner hater blant annet menn som er late, og på dette forumet er det uendelig med klaging på nettopp dette. Hvorfor? Man kan jo tenke seg at det er lite hensiktsmessig å få en partner som ikke orker å skaffe mat, og andre nødvendige basale behov. Eller som engasjerer seg i foreldrerollen. Ettersom dette er en svært tidkrevende prosess. Igjen, disse genene er ikke oppskriften på suksess? Kvinner i dag har et mye større handlingsrom enn bare for 50 år siden. De er økonomisk uavhenginge, og mange har svært suksessrike karrierer. Disse kvinnene har større vanskeligheter med å finne seg en (fast) partner enn andre kvinner. En av årsakene kan være at de søker å finne menn med større sosioøkonomisk status, eller at lista ligger for høyt. Menn skal jo tross alt sjarmere damen, eller menn har utviklet strategier for nettopp dette, men en mannlig omsorgsarbeider vil sjeldent klare med sine strategier å sjarmere ei av disse karriere kvinnene. For menn er det oftest ikke så veldig komplisert, selv om motstrategier finnes på alle nivå, men for mannens vedkommende er den ytre skjønnheten mest viktig. Hvor mange mannlige gullgravere finnes det? I så fall er det en av motstrategiene. Men vi skal ikke slutte dit hen at vi skal hylle gullgraverne. Mennesket har kultur - og derav moral. Derfor vil det være en naturalistisk feilslutning å hevde det motsatte.
Tibbie Skrevet 1. mars 2014 #18 Skrevet 1. mars 2014 Jeg liker innlegget ditt, TS. Spesielt at du drar inn det naturlige ved det, for det er jo naturlig. I dyreverdenen går damer etter de tykkeste hankjønnene fordi det viser at de er gode til å samle mat, og de som vinner slosskamper fordi det viser at de er bedre til å overleve og beskytte. Men noe jeg ikke tror du har tenkt på er hvordan tidene har forandret seg. Nå er ikke ting som før i Norge. Vi kvinner har like rettigheter som menn til å jobbe og å klare oss selv. Derfor trenger vi ikke være golddiggere. De som er det i dag er som oftest bortskjemte jenter som ikke klarer eller orker å forsørge seg selv. 1
Steinar40 Skrevet 1. mars 2014 #19 Skrevet 1. mars 2014 Aner man her konturene av en Sugardaddy som utnytter situasjonen til pengesvake piker, ved å bruke sine penger til å skaffe seg makt, avhengighet og kontroll?? Fy fy... det er verken pent eller moralsk riktig. Anonymous poster hash: bf029...f03 Ja, det er jo faktisk sånn at en golddigger er totalt avhengig av suggerdaddy'n.
Limbo 2014 Skrevet 1. mars 2014 #20 Skrevet 1. mars 2014 Golddiggere blir ofte sett ned på. Det er til og med blitt et skjeldsord. Men hvorfor? Kvinner er genetisk disponert til å hige etter menn med tjukke lommebøker og viktige posisjoner, og det finnes gode evolusjonære forklaringer på dette. Rike og mektige menn kan tilby kvinnen et bedre og mer uavhengig liv, med bedre muligheter til å gi barna en trygg oppvekst. Kvinner som har valgt rike og mektige menn har rett og slett økt sjansene for reproduktiv suksess. Dette bør hylles, ikke kritiseres. Anonymous poster hash: 05f4f...7a0 Kvinner er ikke genetisk disponert, men kulturelt disponert ved at det før var kvinnens eneste måte å kunne sikre seg på. Men denne kulturen er i endring, ettersom kvinner i dag har mulighet til å ta seg inntektsbringende arbeid og forsørge seg selv. Golddiggere blir sett ned på fordi de velger å snylte på andre, fremfor å arbeide selv - og villig til å gi opp sin selvstendighet for det. For det er jo tull at en rik mann gjør kvinnen uavhengig når hun er 100 % avhengig av mannen og hans lommebok. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå