AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 For noen dager siden luftet min samboer gjennom 3 år at han ville legge ut på en lengre reise. Han har lenge dagdrømt om dette, men nå virket det mer alvor. Han vil ha fri fra jobben i omtrent 1 år og reise "verden rundt". Han har lenge gitt uttrykk for at han ikke er lykkelig, er lei jobben (godt betalt og alt, men meget krevende og sluker det meste av energi), han føler han må gjøre noe utav livet sitt, han vil oppleve ting før han får barn osv osv. Han har allerede reist en del spesielle og lange reiser med venner, men vil ta steget videre. Han beskriver det som at han føler en rastløshet og en "midtlivskrise" (selv om han er ung enda). Vi bor begge i hans leilighet, jeg leier av han til en symbolsk sum. Planen hans er å leie ut leiligheten, slik at det kan dekke renter, fradrag, fellesutgift osv mens han er borte. Det er snakk om en høy leiepris mtp byen vi bor i og lokaliseringen. Godt over 10 000. Han hinter veldig om at jeg bør finne meg et annet sted å bo og at en slik reise ikke lar seg kombinere med forhold. Han presiserte at han ikke skulle "reise rundt og knulle", men ville heller ikke ha en sittende hjemme og vente på han så lenge. Det er jeg enig i, jeg gidder ikke sitte hjemme og vente i 1 år, spesielt når forholdet vårt ikke er superdupert fra før. Orker ikke gå inn på detaljene, men det har skrantet litt i det siste og det er ikke sterkt nok til å tåle dette. Det er uaktuelt for meg å bli med på turen, jeg har verken spesielt lyst på en så "vill reise i skumle områder", dessuten har jeg en god jobb jeg liker og dyr å ta vare på her hjemme. Skal jeg bare la han fly ut i verden (ikke at jeg kan nekte han uansett...)? Anonymous poster hash: 90228...b9c
Marie90 Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 Ja, jeg ville gjort det. Han er tydelig nok i sine signaler. Flytt ut og distraher deg selv - gjor det du vil gjore. Ikke ofre noen tanker paa hans reise eller hva han bedriver. La ham fullfore dette paa egen haand. Om han skulle komme til konklusjonen at han var lykkeligere med deg, saa er det synd - du er ikke en trostepremie. Bryt det av og finn en mann som er ferdig med utforskningen (dersom du ogsaa er det). 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #4 Skrevet 1. mars 2014 Ingen av dere virker så keene på dette forholdet, så det virker som en god ide at han drar sin kos og du flytter. Anonymous poster hash: 38158...171 1
Gjest Ciegus Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 Ja, har du noen grunner til å IKKE la han gjøre som han vil...? 1
fuksia Skrevet 1. mars 2014 #6 Skrevet 1. mars 2014 det er jo ikke så mye du kan gjøre med dette uansett, tror ikke akkurat at forholdet kommer til å bli bedre av at du prøver å hindre han i å reise. jeg tror det beste vil være å avslutte forholdet nå, og begynne å lete etter ett nytt sted å bo. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #7 Skrevet 1. mars 2014 Hvor gamle er dere? Anonymous poster hash: 5a04f...53a
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #8 Skrevet 1. mars 2014 Se på dette som en ny frisk start for deg Anonymous poster hash: 74bc4...ab7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #9 Skrevet 1. mars 2014 Jeg mener ikke å hindre han. Da han sa det sa jeg "bare reis" og var mer oppmuntrende enn nektende. Jeg tok det overraskende greit (syns jeg:p), men tipper venninne mine og ikke minst mora mi kommer til å flippe helt ut og si noe a la "dumper han deg fordi han vil reise???". De kommer til å synes dette er helt sykt. Han er 30, jeg er 24. Anonymous poster hash: 90228...b9c
Gjest Ciegus Skrevet 1. mars 2014 #10 Skrevet 1. mars 2014 Jeg mener ikke å hindre han. Da han sa det sa jeg "bare reis" og var mer oppmuntrende enn nektende. Jeg tok det overraskende greit (syns jeg:p), men tipper venninne mine og ikke minst mora mi kommer til å flippe helt ut og si noe a la "dumper han deg fordi han vil reise???". De kommer til å synes dette er helt sykt. Han er 30, jeg er 24. Anonymous poster hash: 90228...b9c Men hvorfor spør du om du bare skal la han "fly ut i verden"? Hva er det du egentlig vil diskutere? Jeg kan forstå at noen reagerer på å bli dumpet bare fordi den ene vil reise. Jeg var selv på reise i 6 måneder uten å dumpe kjæresten, og kunne fint vært borte et halvår til (og har fått klar beskjed om at jeg vil gjenta det må jeg bare det, selv om ingen av oss ønsker det). Men når forholdet deres ikke var godt fra før av så er det vel egentlig der grunnen ligger, og ikke i det at han vil reise. Så jeg tror kanskje du skal fokusere på det som årsak for bruddet, i stedetfor at han skal reise. Reisen ble vel unnskyldningen til å avslutte et forhold som ikke var optimalt. 2
Gjest Wei Wei Skrevet 1. mars 2014 #11 Skrevet 1. mars 2014 Jeg foreslår at dere gjør det slutt og du flytter ut snarest. Så kan du observere om han virkelig drar eller om det er en drøm han ikke tenker å realisere allikevel. Han verdsetter deg ikke. Det er en ting å dra og la deg vente i ett år, men saken er helt annerledes hvis han ikke vil du skal vente. Altså, han vil være fri. Gjør dere begge en tjeneste. 1
Gjest ashanti Skrevet 1. mars 2014 #12 Skrevet 1. mars 2014 Jeg skjønner ikke spørsmålet her. "Skal jeg bare la han fly ut i verden?". Ehm. Ja? Sånn jeg tolker det slår han opp med deg. Han har planer om å leie ut leiligheten sin og ber deg finne et annet sted å bo. Det virker ikke som han tenker eller håper at dere skal finne sammen igjen når han en dag kommer tilbake heller. Jeg tolker ingenting av det han har sagt til deg (som du forteller om her), som at han har tenkt på om du vil være med på denne turen. Mtp at du nevner at du ikke har lyst til å bli med og at du har dyr her du må ta vare på.. Nei, her er det ikke så mye mer å snakke om egentlig. Det er slutt og man må gå videre..
Blod Skrevet 1. mars 2014 #13 Skrevet 1. mars 2014 Men når han kommer til bake er han nok helt forandret. Hvem vet, kanskje dere finner tilbake til hverandre og blir lykkeligere enn noen gang
strawberry Skrevet 1. mars 2014 #14 Skrevet 1. mars 2014 Virker nok dessverre som en måte å få oppleve verden og å bli kvitt deg i samme slengen. Finn deg en annen plass å bo, det er slutt. 2
Gjest Teta Skrevet 1. mars 2014 #15 Skrevet 1. mars 2014 For noen dager siden luftet min samboer gjennom 3 år at han ville legge ut på en lengre reise. Han har lenge dagdrømt om dette, men nå virket det mer alvor. Han vil ha fri fra jobben i omtrent 1 år og reise "verden rundt". Han har lenge gitt uttrykk for at han ikke er lykkelig, er lei jobben (godt betalt og alt, men meget krevende og sluker det meste av energi), han føler han må gjøre noe utav livet sitt, han vil oppleve ting før han får barn osv osv. Han har allerede reist en del spesielle og lange reiser med venner, men vil ta steget videre. Han beskriver det som at han føler en rastløshet og en "midtlivskrise" (selv om han er ung enda). Vi bor begge i hans leilighet, jeg leier av han til en symbolsk sum. Planen hans er å leie ut leiligheten, slik at det kan dekke renter, fradrag, fellesutgift osv mens han er borte. Det er snakk om en høy leiepris mtp byen vi bor i og lokaliseringen. Godt over 10 000. Han hinter veldig om at jeg bør finne meg et annet sted å bo og at en slik reise ikke lar seg kombinere med forhold. Han presiserte at han ikke skulle "reise rundt og knulle", men ville heller ikke ha en sittende hjemme og vente på han så lenge. Det er jeg enig i, jeg gidder ikke sitte hjemme og vente i 1 år, spesielt når forholdet vårt ikke er superdupert fra før. Orker ikke gå inn på detaljene, men det har skrantet litt i det siste og det er ikke sterkt nok til å tåle dette. Det er uaktuelt for meg å bli med på turen, jeg har verken spesielt lyst på en så "vill reise i skumle områder", dessuten har jeg en god jobb jeg liker og dyr å ta vare på her hjemme. Skal jeg bare la han fly ut i verden (ikke at jeg kan nekte han uansett...)? Anonymous poster hash: 90228...b9c Ja. Han vil jo åpenbart ikke leve det livet han/dere lever. Det ville automatisk ha ødelagt for meg....
QueenOfTheSidewalk Skrevet 1. mars 2014 #16 Skrevet 1. mars 2014 Men når han kommer til bake er han nok helt forandret. Hvem vet, kanskje dere finner tilbake til hverandre og blir lykkeligere enn noen gang Ikke faen om jeg hadde godtatt det, samme hvor mye han hadde forandret seg. Er det slutt, så er det slutt for alltid. 4
Blod Skrevet 1. mars 2014 #17 Skrevet 1. mars 2014 Ikke faen om jeg hadde godtatt det, samme hvor mye han hadde forandret seg. Er det slutt, så er det slutt for alltid. Det er synd å ha en sånn holdning, før det vet hvordan det blir. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #18 Skrevet 1. mars 2014 Kjip situasjon TS, men men... virker jo ikke som det er så mye mer å tenke på. Han vil tydeligvis slå opp, uansett, og han kommer til å reise. I mitt forhold er det jeg som er ute og reiser (dvs. bor fast en periode på en helt annen kant av verden). Begge var fast bestemte på at det skulle gå. Jeg spurte han hva han syntes før jeg takket ja til jobben, for jeg ville ikke gjøre det om det ville ødelegge for oss. Så viktig var forholdet mitt. Men han vil heller ikke være til hinder, og støttet meg hele veien. Det går fint an å være sammen selv om en skal ut og reise. Men det krever mye, for lett er det ikke. Avstand er vanskelig, kommunikasjon kan være vanskelig med tanke på telefon, kostnader, internettilgang, tidsforskjell..og fristelsene er overalt. Og jeg kunne sikkert gjort noe her uten at han fikk vite det. Så man må være bestemt på å være trofast, og ha tillit. Dessverre så mener han tydeligvis ikke at det er verdt det. Det høres ikke ut som det kunne gått bra når ikke utgangspunktet er fantastisk. Så ja, du må bare la han reise. Finn en som vil leve samme liv som deg, og som er mer glad i deg enn han var. En kan i alle fall ikke tvinge noen til å bli hjemme. De vil være bitter for dette resten av livet. Anonymous poster hash: 90735...67d 1
Marie90 Skrevet 1. mars 2014 #19 Skrevet 1. mars 2014 Det er synd å ha en sånn holdning, før det vet hvordan det blir. Det er en realistisk holdning. Samboeren har dumpet TS og gjort det tydelig nok. Aa "kjempe" for dette indikerer bare mangel paa selvrespekt. 1
Tba Skrevet 1. mars 2014 #20 Skrevet 1. mars 2014 (endret) Men når han kommer til bake er han nok helt forandret. Hvem vet, kanskje dere finner tilbake til hverandre og blir lykkeligere enn noen gang Det er en hyggelig tanke men dessverre ikke realistisk. Han vil alltid ha en uro og en motvilje mot å slå seg til ro. Dette er som stawberry skriver, et påskudd for å komme ut av forholdet. Det å flykte fra forhold når det begynner å bli for etablert ligger dypt i personligheten hans Virker nok dessverre som en måte å få oppleve verden og å bli kvitt deg i samme slengen. Finn deg en annen plass å bo, det er slutt.Helt enig! Hadde han vært interessert i være i forholdet hadde han vært mye mer løsningsorientert. Endret 1. mars 2014 av Tba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå