skruf Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 (endret) Er litt ukjent med å ha barnevakt og hva man bør betale, så jeg etterspør hva andre gir. Vi hadde barnevakt fra kl 20-22.30 i kveld til jenta vår på 10. Da barnevakten kom så hadde jenta allerede spist kvelds. Hun ordner seg selv, gikk på badet kl 21, og slokket lyset 21.30. Det eneste barnevakten måtte gjøre var å si godnatt til henne, og han spilte Wii sammen med jentungen (men det ville han selv da:)). Han fikk 200kr, taxi hjem, samt at vi hadde kjøpt inn pizza, snop og brus. Høres det greit ut eller? Edit: Han er 15 år forresten, barnevakten altså Endret 28. februar 2014 av Pomperipossa
Gjest Silverstream Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 (endret) Jeg husker at jeg brukte å få rundt 100kr timen. Det var fast, altså uansett når på dagen, enten det var på ettermiddagen og jeg måtte ordne og styre med ungen hele tiden, eller på kvelden/natten da det eneste jeg trengte var å legge ungene og pusse tenna på dem, eventuelt gi kveldsmat. Jeg spiste ikke noe hos dem, og om jeg gjorde det var det mat jeg hadde tatt med. Edit: glemte å faktisk svare på spørsmålet ditt. Synes det høres bra ut i og med at han fikk både middag, snop, taxipenger og at det var på kvelden. Endret 1. mars 2014 av Silverstream
Pepperbiff Skrevet 1. mars 2014 #4 Skrevet 1. mars 2014 Han fikk 200kr, taxi hjem, samt at vi hadde kjøpt inn pizza, snop og brus. Høres det greit ut eller? Syntes dette høres veldig greit ut! Faktisk mer enn nok med tanke på jobben han gjorde for dere og antallet timer. 2
skruf Skrevet 1. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2014 Så bra:) Da kan jeg med god samvittighet spørre han om å sitte barnevakt en annen gang også:D Var litt redd for at jeg hadde underbetalt han sånn at han takket høflig for pengene og kanskje ikke vil sitte her en annen gang…. Så godt å ha funnet en trygg og snill barnevakt de gangene størstejenta ikke er hjemme og kan passe minsten:D
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 Er litt ukjent med å ha barnevakt og hva man bør betale, så jeg etterspør hva andre gir. Vi hadde barnevakt fra kl 20-22.30 i kveld til jenta vår på 10. Da barnevakten kom så hadde jenta allerede spist kvelds. Hun ordner seg selv, gikk på badet kl 21, og slokket lyset 21.30. Det eneste barnevakten måtte gjøre var å si godnatt til henne, og han spilte Wii sammen med jentungen (men det ville han selv da:)). Han fikk 200kr, taxi hjem, samt at vi hadde kjøpt inn pizza, snop og brus. Høres det greit ut eller? Edit: Han er 15 år forresten, barnevakten altså Hørts veldig greit ut. 1
Ræll Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Det høres greit ut! Jeg har sittet barnevakt fra jeg var 12 og gjør det enda (er 21), og tar 100 kr timen og 50 kr for hver time ungen sover. Dersom det er lengre tid avtaler vi en fastpris, og jeg er som regel rimlig Har sittet mye for familier som ikke har så mye, og jeg trenger bare litt ekstra til mat-budsjettet 200 kr for en 15 åring høres bra ut! 1
miramis Skrevet 3. mars 2014 #8 Skrevet 3. mars 2014 Med taxi er det mer enn nok, uten hadde 200 vært litt lite. :-)
Engel Skrevet 4. mars 2014 #9 Skrevet 4. mars 2014 Vår barnevakt, jente på 14 år, får kr 80 pr time uansett om de er våkne eller sover, og minimum 200 kr pr gang (dvs at om hun sitter i bare feks 1,5 time får hun 200 kr uansett). I tillegg får hun mat sammen med ungene selvfølgelig, og vi kjøper inn litt snop/brus. Hun passer da 3 veldig greie gutter på snart 4, 7 og 9 år. Hun bor i nabolaget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå