Gå til innhold

Tømte gryterett i vasken, nå er det TETT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skulle vaske grytta jeg hadde lagd gryterett i. Det var en del svidd som jeg måtte grave ut. Dessverre tenkte jeg ikke lengre enn at jeg bare skylte på med vann samtidig som at jeg gravde, og helte det ut i vasken. Nå er det ganske tett. Og jeg kan se det ligger risrester nedi der...

Hva bør jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 11418...7e4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

UPS...prøv å skyll en panne med kokende vann for å løse opp fettet

Skrevet

Flytende plumbo eller lignende selvsagt.

Skrevet

Nei, ikke plumbo, det tærer på både avløpsrør og pusterør, kjøp avløpsåpner på supern. Kommer i en svart eller mørkeblå flaske, Jif eller MrMuscle.

Skrevet

Sugekopp!

Anonymous poster hash: f11bd...43e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden du kan se risen så kanskje du kan åpne vannlåset og tømme den.

Anonymous poster hash: b38b1...8d7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Prøv sugekopp først. Deretter åpne vannlåsen og rens den. Hvis det fortsatt ikke fungerer, prøv flytende avløpsåpner.

Anonymous poster hash: 6ace7...174

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vann løser ikke fett.

Forsøk med en blanding av vann, eddik, bakepulver eller helst natron og sitron. La det virke en god stund.

Plumbo skader rørene.

Anonymous poster hash: 5f76c...8db
  • Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Selv bruker jeg alltid bakepulver.

Er det veldig tett, så tar jeg et par teskjeer med bakepulver nedi der. Venter noen minutter før jeg heller på kokende vann.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Selv bruker jeg alltid bakepulver.

Er det veldig tett, så tar jeg et par teskjeer med bakepulver nedi der. Venter noen minutter før jeg heller på kokende vann.

Og dette er sunnere for rørene enn plumbo, fordi?

Gjest Funky Punk
Skrevet

Og dette er sunnere for rørene enn plumbo, fordi?

Har jeg sagt det er bedre for rørerene? Det løser problemet, ikke sagt et ord om noe annet

Skrevet

Vann løser ikke fett.

Stemmer det.

Forsøk med en blanding av vann, eddik, bakepulver eller helst natron og sitron. La det virke en god stund.

Dette vil heller ikke løse noe særlig med fett. Er det store problemer med tette rør vil det også gå mye av blandingen, så det blir i lengden dyrt. Om man ikke kjøper bakepulver i store kvanta.

Plumbo skader rørene.

Anonymous poster hash: 5f76c...8db

Jeg har fått kritikk for det tidligere, men jeg sverger til løsningen ren kaustisk soda (den ene delen av plumbo) oppløst i kokende vann. Det er veldig effektivt på å løse opp fett, men man trenger beskyttelsesutstyr for å lage luten (briller + hansker). :briller:

Gjest Blondie65
Skrevet

Og jeg bruker først salmiakk - hvis det ikke hjelper bruker jeg vanlig plumbo med RIKELIGE mengder varmt vann etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...