mkgleez Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 Jeg har nylig fjernet mandlene, og nå er det vondt. Men i tillegg så føles det som jeg skal svelge drøvelen min eller noe, og det er fryktelig ubehagelig. Er dette normalt? Så langt er det langt verre enn selve smerten. I tillegg begynner jeg å bli fryktelig sulten, men kan jo ikke spise annet enn typ youghurt og is. Orker egentlig ikke spise det heller, pga denne drøvelen. Tips? Jeg holder på å bli gal!
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #2 Skrevet 28. februar 2014 Ja, det er normalt. Det vil si, jeg tror jeg kjenner igjen følelsen! Ubehagelig var det en stund, men det gikk over til slutt. Hvor nylig er det siden du fjernet dem? Anonymous poster hash: ed02f...ee9
Sillicious Skrevet 28. februar 2014 #3 Skrevet 28. februar 2014 Jeg har nylig fjernet mandlene, og nå er det vondt. Men i tillegg så føles det som jeg skal svelge drøvelen min eller noe, og det er fryktelig ubehagelig. Er dette normalt? Så langt er det langt verre enn selve smerten. I tillegg begynner jeg å bli fryktelig sulten, men kan jo ikke spise annet enn typ youghurt og is. Orker egentlig ikke spise det heller, pga denne drøvelen. Tips? Jeg holder på å bli gal! Hm, hvor nylig? Har det kommet hvitt belegg over sårene enda? Er drøvelen hoven? Du må nesten bare se hvordan det ser ut bali der.. Kan ikkr huske jeg kjente det du gjør, men jeg fikk betennelse i drøvelen da.. det er smerte det..!
mkgleez Skrevet 28. februar 2014 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2014 Hm, hvor nylig? Har det kommet hvitt belegg over sårene enda? Er drøvelen hoven? Du må nesten bare se hvordan det ser ut bali der.. Kan ikkr huske jeg kjente det du gjør, men jeg fikk betennelse i drøvelen da.. det er smerte det..! To dager siden. Ja, det har kommet hvitt belegg over. Det ser, unnskyld språkbruken, helt for jævlig ut. Og hver gang jeg skal snakke, drikke eller spise noe så kjenner jeg denne ekle drøvelen som om det føles at den skal dette nedi halsen. Æsj. Betennelse i drøvelen? Det virker forferdelig Kan ikke tro at et så lite inngrep skal forårsake så mye drit. Er så sulteeeeeeen -ts
Sillicious Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 To dager siden. Ja, det har kommet hvitt belegg over. Det ser, unnskyld språkbruken, helt for jævlig ut. Og hver gang jeg skal snakke, drikke eller spise noe så kjenner jeg denne ekle drøvelen som om det føles at den skal dette nedi halsen. Æsj. Betennelse i drøvelen? Det virker forferdelig Kan ikke tro at et så lite inngrep skal forårsake så mye drit. Er så sulteeeeeeen -ts Å, så nylig ja! Får du ikke i deg noe mat da?:/ vet det ser jævlig ut, usj.. husker det der. Men du tar smertestillende jevnlig og sånn? Jeg ble så ille at jeg ikke fikk i meg mat og ble lagt inn igjen pga det, da fant de betennelsen.. Så om du ikke klarer å spise noe som helst så ta kontakt med lege!♥
CCmilla Skrevet 1. mars 2014 #6 Skrevet 1. mars 2014 Fjernet mandlene mine på tirsdag og kjenner igjen følelsen. Det har nok noe med hevelsene og smertene å gjøre. Jeg har alltid vært plaget med mye slim, og da jeg prøvde å få dette opp kjentes det ut som om jeg holdt på å ta med meg hele drøvelen i samme slengen, hehe. Jeg har fått i meg ganske mye mat. Det er jo for det meste mat som potetmos, grøt, sjokoladepudding, supper osv. som jeg avkjøler. Men det er ikke snakk om å spise noe mat uten at smertestillende har nådd sin fulle effekt. Det gjør selvsagt vondt da også, men jeg har presset meg litt. Jeg har fått paralgin forte, pinex og voltaren og føler at dette hjelper bra - da spesielt paralgin forte. Ellers fikk jeg beskjed av legen om at hvis jeg ikke klarte å spise så mye så skulle jeg drikke f.eks. saft i tillegg til masse vann for å få i meg litt energi. Men du burde vel kanskje kontakte sykehuset om du fortsatt ikke klarer å spise noe annet enn yoghurt og is i hele morgen. Det kan jo være at du har en infeksjon eller at noe ikke er helt som det skal med såret. Men det er ganske normalt å slite med å spise etter et sånt inngrep. Jeg er kanskje et unntak i og med at jeg er et totalt matvrak. Selv om jeg lå i ekstreme smerter timer etter operasjonen bønnfalte jeg sykepleierne om mat.. Flere ganger faktisk. Haha! Jeg ble ganske overveldet selv over at et så lite inngrep kan ha så mye følger, haha. Jeg har ikke opplevd noe spesielt enda, men har nådd den smertetoppen som alle snakker om. Verker i kjeve og ut mot ørene. Lurer på hvordan det vil bli når skorpene går. Orker ikke blødninger og mer styr. Ellers har jeg en helt forferdelig smak i munnen, kjempe fæl ånde og hvitt belegg som du sier. 1
mkgleez Skrevet 3. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 3. mars 2014 Fjernet mandlene mine på tirsdag og kjenner igjen følelsen. Det har nok noe med hevelsene og smertene å gjøre. Jeg har alltid vært plaget med mye slim, og da jeg prøvde å få dette opp kjentes det ut som om jeg holdt på å ta med meg hele drøvelen i samme slengen, hehe. Jeg har fått i meg ganske mye mat. Det er jo for det meste mat som potetmos, grøt, sjokoladepudding, supper osv. som jeg avkjøler. Men det er ikke snakk om å spise noe mat uten at smertestillende har nådd sin fulle effekt. Det gjør selvsagt vondt da også, men jeg har presset meg litt. Jeg har fått paralgin forte, pinex og voltaren og føler at dette hjelper bra - da spesielt paralgin forte. Ellers fikk jeg beskjed av legen om at hvis jeg ikke klarte å spise så mye så skulle jeg drikke f.eks. saft i tillegg til masse vann for å få i meg litt energi. Men du burde vel kanskje kontakte sykehuset om du fortsatt ikke klarer å spise noe annet enn yoghurt og is i hele morgen. Det kan jo være at du har en infeksjon eller at noe ikke er helt som det skal med såret. Men det er ganske normalt å slite med å spise etter et sånt inngrep. Jeg er kanskje et unntak i og med at jeg er et totalt matvrak. Selv om jeg lå i ekstreme smerter timer etter operasjonen bønnfalte jeg sykepleierne om mat.. Flere ganger faktisk. Haha! Jeg ble ganske overveldet selv over at et så lite inngrep kan ha så mye følger, haha. Jeg har ikke opplevd noe spesielt enda, men har nådd den smertetoppen som alle snakker om. Verker i kjeve og ut mot ørene. Lurer på hvordan det vil bli når skorpene går. Orker ikke blødninger og mer styr. Ellers har jeg en helt forferdelig smak i munnen, kjempe fæl ånde og hvitt belegg som du sier. Hei :-) Hvordan har du det nå?? Jeg har det helt forferdelig. Spiser en liten yoghurt om dagen, og that's it. Klarer ikke å få ned noe mer. Blir uansett veldig kvalm, så det er skikkelig dritt. Nå er det vondere enn det har vært før, og jeg klarer ikke lenger å prate, svelge eller noe som helst. Deg er fryktelig vondt! Du opererte jo to dager før meg. Hvordan har du det nå? Jeg håper at det skal bli bedre snart nå, holder ikke ut lenger Har du tips så mottar jeg det med stor takk! God bedring <3 -ts
mkgleez Skrevet 3. mars 2014 Forfatter #8 Skrevet 3. mars 2014 Å, så nylig ja! Får du ikke i deg noe mat da?:/ vet det ser jævlig ut, usj.. husker det der. Men du tar smertestillende jevnlig og sånn? Jeg ble så ille at jeg ikke fikk i meg mat og ble lagt inn igjen pga det, da fant de betennelsen.. Så om du ikke klarer å spise noe som helst så ta kontakt med lege!♥ Uff, det er virkelig helt forferdelig Får nesten ikke i meg mat i det hele tatt (kanskje en liten youghurt om dagen), og bare litt vann. Dette er grusomt Skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Går regelmessig på smertestillende, men føler ikke det hjelper så mye lenger -ts
Sillicious Skrevet 3. mars 2014 #9 Skrevet 3. mars 2014 Uff, det er virkelig helt forferdelig Får nesten ikke i meg mat i det hele tatt (kanskje en liten youghurt om dagen), og bare litt vann. Dette er grusomt Skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Går regelmessig på smertestillende, men føler ikke det hjelper så mye lenger -ts Bah, du.. Dette ender opp med at du tilslutt ikke klarer å gå på dine egne ben, jeg holdt på å besvime bare av å røre på meg og huden min var helt grå! Du må passe på, får du ikke i deg mat i det hele tatt så er det noe galt altså. Jeg ville ringt om jeg var deg, og hørt om det er normalt, høres ikke bra ut .. God bedring!
HvittHus Skrevet 3. mars 2014 #10 Skrevet 3. mars 2014 Man kan få infeksjon i sårflatene så det kan være greit å ta en telefon til lege. Men det er usedvanlig vondt å fjerne mandlene og å spise normalt virket som en umulighet den første uken. Mitt tips er å drikke lunket vann/saft etc. Det glir lettere ned enn kald drikke. Når det gjelder mat er melkeprodukter ikke noe særlig da dette gjerne øker slimdannelsen. Spis heller most eplemost, potetstappe, kald suppe etc Evnt kan du be forelder/samboer/pårørende om å handle inn næringsdrikke til deg på apoteket slik at du får litt høykonsentrert næring. Det verste er over etter den 8 dagen var min erfaring. God bedring! 1
mkgleez Skrevet 4. mars 2014 Forfatter #11 Skrevet 4. mars 2014 Bah, du.. Dette ender opp med at du tilslutt ikke klarer å gå på dine egne ben, jeg holdt på å besvime bare av å røre på meg og huden min var helt grå! Du må passe på, får du ikke i deg mat i det hele tatt så er det noe galt altså. Jeg ville ringt om jeg var deg, og hørt om det er normalt, høres ikke bra ut .. God bedring! Uff jeg vet det. Tusen takk i hvert fall! Til nå har det jo ikke blitt noen bedring i det hele tatt, men jeg håper på at det vil bli bedre snart. hehe. -ts
mkgleez Skrevet 4. mars 2014 Forfatter #12 Skrevet 4. mars 2014 Man kan få infeksjon i sårflatene så det kan være greit å ta en telefon til lege. Men det er usedvanlig vondt å fjerne mandlene og å spise normalt virket som en umulighet den første uken. Mitt tips er å drikke lunket vann/saft etc. Det glir lettere ned enn kald drikke. Når det gjelder mat er melkeprodukter ikke noe særlig da dette gjerne øker slimdannelsen. Spis heller most eplemost, potetstappe, kald suppe etc Evnt kan du be forelder/samboer/pårørende om å handle inn næringsdrikke til deg på apoteket slik at du får litt høykonsentrert næring. Det verste er over etter den 8 dagen var min erfaring. God bedring! Takk for gode tips! Jeg går allerede på antibiotika, så jeg regner i hvert fall med at jeg ikke har fått infeksjon. Kan jo ikke være sikker på det selvfølgelig, men håper og tror det. Det ser jo helt grusomt ut baki halsen der da, skikkelig ekkelt hvitt belegg over der mandlene tidligere satt... Når forsvant dette for deg? Ok, så du sier etter 8. dagen. Da får jeg virkelig håpe det begynner å bli bedre snart! Opererte det jo torsdag sist uke, nå er det tirsdag kveld. Håper virkelig det blir bedre snart, orker ikke mer av dette ass.. Takk for gode tips så langt i hvert fall -ts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå