AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 Litt tankekaos på gang her. Jeg er en voksen dame som har en stor forkjærlighet for dyr. Jeg har donert tusenvis av kroner til forskjellige organisasjoner, blant annet Noah, WWF++. Jeg har vært fadder på både isbjørn, panda og tiger. Jeg er stormotstander av pels, ekte lær, skinn and so on. Har brukt mye av min tid på å hjelpe dyr, og er generelt interessert i dyr - alt ifra dyr i det ville til kjæledyr. Jeg bruker derimot, velværeprodukter testet på dyr. For noen år siden prøvde jeg å leve Cruelty Free - men det gikk ikke så bra, ettersom jeg hele tiden ble forvirret av hvilke merker som testet, hvilke som var usikre og det forandret seg relativt ofte. Jeg er derimot flink og kjøper de dyrevennlige alternativene om det er noe spesifikt jeg har lyst på, men mange av mine faste produkter er dessverre testet på dyr og dette er noe jeg ofte tenker på. Jeg har blant annet tatovert en kanin, en elefant, en ulv og dyrepoter av forskjellige typer på forskjellige steder på kroppen. Dyr og dyreliv er noen av de største interessene mine, og jeg kunne så gjerne tenkt meg å jobbe i en dyrevernorganisasjon. Noe jeg sannsynligvis kommer til å gjøre. Men siden jeg bruker produkter som tester på dyr, men likevel er bevisst og prøver så godt jeg kan å styre unna de merkene som tester - er jeg da en hykler? Er jeg ikke en dyrevenn? Bør jeg sette meg i en krok og skamme meg? Og er du ikke en dyreelsker selv, om du driter loddrett i dyrevelferd osv, hold deg borte fra tråden. Jeg vil høre fra de som eventuelt ikke bruker sminke og produkter testet på dyr og som har levd Cruelty Free over lengre tid, og de som er like glad i dyr som meg, og som likevel ikke er Cruelty Free. Anonymous poster hash: cf10b...6e3
Gjest Badabing Skrevet 28. februar 2014 #2 Skrevet 28. februar 2014 Jeg kan vel kalle meg en dyreelsker, og har levd uten å bruke ting som er testet på dyr i over ett år nå. Tingen er å finne faste produkter man er fornøyd med, og å holde seg til dem. Det krever gjerne litt utprøving i starten, men nå er det egentlig ingen produkter jeg er misfornøyd med, bortsett fra barberhøvler kanskje. Det er helt klart mulig. Ellers synes jeg ikke du er en hykler, du gjør jo mye mer enn mange andre. Men jeg tror du også kan få til dette, og så får du med god samvittighet samtidig. Det er mye enklere nå enn for noen år siden, nå kan du som oftest finne ikke-dyretestede produkter i vanlig dagligvare også.
Nephthys Skrevet 28. februar 2014 #3 Skrevet 28. februar 2014 Skjønner hva du mener! Det er ikke lett å finne ut av hva som er "trygt" å bruke og ikke! Men det som er positivt er at det er stadig flere merker og butikker som har fokus på dette, og som tar inn produkter som ikke er testet på dyr (eller leverandør hevder det i hvert fall..). Dyrevernalliansen har en lang liste over produkter som ikke dyretester: http://www.dyrevern.no/dyretesting/ikke-testet-pa-dyr, og selv om det krever mye mer planlegging å dra til butikken, er det så verdt det! Kan ikke tenke meg noe dummere og unødvendig enn at dyr skal lide for kosmetikk og andre unødvendige saker... Men som sagt så skjønner jeg deg veldig godt, og selv om jeg har hatt en stort fokus på dette i mange år, synder jeg dessverre støtt og stadig på denne fronten! :frown:
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #4 Skrevet 1. mars 2014 Jeg er litt som deg. Jeg gjør "alt for dyrene" utenom dette med å unngå dyretesta produkter helt. Det er fordi jeg syns det er kjempevanskelig. Før kunne jeg ihvertfall handle på Bodyshop. Nå er jo de under Loreal, og er "like ille" i følge mange. Har en del faste ting jeg bruker, feks mascara, hudkrem osv som nok er testet på dyr. Å finne fram i jungelen på hva som er dyrevennlig og ikke, samt kjøpe produkt etter produkt til jeg finner noe som funker bra, virker som et håpløst mål. Jeg er vegetarianer, det er mye lettere å unngå kjøtt enn å bytte ut hele sminkepungen/alle baderomsartikler:/ Jeg mener ikke du/vi er hyklere, det er tross alt bedre å gjøre litt enn ingenting. Du gjør MYE for dyrene selv om du ikke lever 100% dyrevennlig. Anonymous poster hash: 93309...119
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå