AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 Håper virkelig at noen her inne kan svare meg! Vi var altså på vår første time for fertilitetsutredning i går. Vårt problem er mine manglende eggløsninger, sist mens var i slutten av desember så den kommer hipp som happ. Jeg måtte ta en gynekologisk undersøkelse og UL. Under undersøkelsen oppdaget legen med en gang EL slim, og ved UL var det et muligens potensielt egg i den ene eggstokken, en folikkel(?) på ca 12mm(om vi husker rintig størrelse). Fikk beskjed om å komme oss hjem og sette i gang for det kunne kanskje være en mulighet nå. Vi gjorde det så klart,hehe. EL testene har vært helt hvite fram til i går hvor de fikk ganske sterk teststrek, men ikke positiv. Dagene før undersøkelsen hadde vi ikke sex pga mannen var borte. Vi kjører på nå med sex annenhver dag, håper det vil klaffe! Uansett, så har jeg lest at folikkelen skal være opp mot 20mm ved EL og da vil det vel si at jeg enda ikke har EL? Men slimet er borte... Har hatt slim noen dager, men alt var borte i dag. Resten av symptomene(menssmerter, ømme bryst, stikkinger) er borte i dag. Men kan man ha EL med et så lite egg?? Etter hva jeg har lest så er det ikke modent nok ved 12 mm, eller tar jeg helt feil? Glemte så klart å spørre om dette ved timen.. Håper virkelig at noen kan svare meg:) Må vente fire uker på mens om jeg ikke blir gravid nå, for så å starte på provera og deretter pergo.. Blir så langt tid å vente forn komme igang, vil helst klare det nå med en gang! Anonymous poster hash: f1e7d...cb8
Ask Skrevet 1. mars 2014 #2 Skrevet 1. mars 2014 Nå er jeg ingen ekspert på området, men mener å ha lest at det skal være rundt 20 mm ja. Tror ikke de setter EL-sprøyte før den er så stor for eksempel. Hvis du var til undersøkelse i går, så er det vel enda noen dager før egget er modent nok, så ville fortsette å bruke EL-tester og ha sex.
Athene Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 Det er modent ved rundt 20 mm. Men det vokser veldig raskt de siste dagene, så det er nok bare snakk om 2-3 dager. Så når man har samleie ved 12 mm treffer man godt inn mot eggløsning, da sperm bruker et døgn frem, og det beste er at sperm ligger og venter på egget. I tillegg er det en faktor at vanlige gynekologer ikke alltid er helt presise når de måler dette. Var du på fertilitetsklinikk der de er vant med å måle for å hente ut egg på riktig tidspunkt er det mye mer nøyaktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå