AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #41 Skrevet 23. oktober 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har frista meg og. Men er under skitsystemet nav så ikke så enkelt... Tok det lang tid før du fikk ny jobb etter oppsigelsen? Bytte du bare firma eller bransje i tillegg? Anonymkode: fcf49...a8c Jeg var ikke under nav da jeg jobbet der. Etter det var jeg arbeidsledig en stund, men er nå under utdanning. Anonymkode: 5a04c...641
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #42 Skrevet 24. oktober 2017 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg var ikke under nav da jeg jobbet der. Etter det var jeg arbeidsledig en stund, men er nå under utdanning. Anonymkode: 5a04c...641 Ok. Regner med at du hadde spart deg opp en buffer så du slapp karantenetid til nav? Anonymkode: fcf49...a8c
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #43 Skrevet 24. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok. Regner med at du hadde spart deg opp en buffer så du slapp karantenetid til nav? Anonymkode: fcf49...a8c Nei, måtte klare meg på lønn og feriepenger, men det gikk greit. Anonymkode: 5a04c...641
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #44 Skrevet 24. oktober 2017 Eneste stedene iss har beholdt kundene sine i byen her er de større kjedene som de har avtaler med fra øvre hold. Ellers er det ingen her i byen som er fornøyde med iss lengre. En gjenganger er: virker ikke som at de har tid til å gjøre en jobb, de løper gjennom lokalet med spray i ene hånd å og papir i den andre. Anonymkode: e86fc...ca1 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #45 Skrevet 24. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eneste stedene iss har beholdt kundene sine i byen her er de større kjedene som de har avtaler med fra øvre hold. Ellers er det ingen her i byen som er fornøyde med iss lengre. En gjenganger er: virker ikke som at de har tid til å gjøre en jobb, de løper gjennom lokalet med spray i ene hånd å og papir i den andre. Anonymkode: e86fc...ca1 Min mening er at ISS vasking er noe tull. De er jo så vidt bortpå gulvet med moppen, og tørker knapt av noe annet. Har faktisk sagt til min leder at jeg helt fint kan bruke 10 min til å vaske mitt eget kontoravlukke, med en liten lønnsøkning Det blir jo uansett ikke rent når ISS er der. Det er jo ikke de stakkars rengjørsingsfolkene sine skyld, for de har jo knapt tid til å ta en pause i løpet av dagen. Virker seg at ISS har byråkratisert seg så mye bort at de ikke lenger greier å tilby en god nok tjeneste. Anonymkode: d7c4d...aef 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #46 Skrevet 24. oktober 2017 5 hours ago, AnonymBruker said: Min mening er at ISS vasking er noe tull. De er jo så vidt bortpå gulvet med moppen, og tørker knapt av noe annet. Har faktisk sagt til min leder at jeg helt fint kan bruke 10 min til å vaske mitt eget kontoravlukke, med en liten lønnsøkning Det blir jo uansett ikke rent når ISS er der. Det er jo ikke de stakkars rengjørsingsfolkene sine skyld, for de har jo knapt tid til å ta en pause i løpet av dagen. Virker seg at ISS har byråkratisert seg så mye bort at de ikke lenger greier å tilby en god nok tjeneste. Anonymkode: d7c4d...aef Nei er nok ikke renholderenes skyld. Jeg selv vil i såfall inn i fylkeskommunen før det blir for seint. Byråkrati? Ja... Det hatar eg. Blir spennende å se hvirdan ting blir med sammenslåing av både fylke og kommuner... Det offentlige <3 Anonymkode: fcf49...a8c
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #47 Skrevet 24. oktober 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Min mening er at ISS vasking er noe tull. De er jo så vidt bortpå gulvet med moppen, og tørker knapt av noe annet. Har faktisk sagt til min leder at jeg helt fint kan bruke 10 min til å vaske mitt eget kontoravlukke, med en liten lønnsøkning Det blir jo uansett ikke rent når ISS er der. Det er jo ikke de stakkars rengjørsingsfolkene sine skyld, for de har jo knapt tid til å ta en pause i løpet av dagen. Virker seg at ISS har byråkratisert seg så mye bort at de ikke lenger greier å tilby en god nok tjeneste. Anonymkode: d7c4d...aef Må også huske at her styrer kundene endel. De bestiller alltid det billigste, det er jo anbud om kundene og da tar kundene til seg de billigste tilbudene. Da blir det dårlig vasking da. Anonymkode: e86fc...ca1 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #48 Skrevet 24. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Må også huske at her styrer kundene endel. De bestiller alltid det billigste, det er jo anbud om kundene og da tar kundene til seg de billigste tilbudene. Da blir det dårlig vasking da. Anonymkode: e86fc...ca1 Ja, det er nok sant. Men jeg ser ikke at min arbeidsgiver kommer til å velge en mer omstendelig pakke med vaks med det første. Dermed er det jo egentlig ingen vits og jeg kan like godt vaske selv. Anonymkode: d7c4d...aef
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #49 Skrevet 24. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Må også huske at her styrer kundene endel. De bestiller alltid det billigste, det er jo anbud om kundene og da tar kundene til seg de billigste tilbudene. Da blir det dårlig vasking da. Anonymkode: e86fc...ca1 Dette er min erfaring også. De inngår avtale med ISS, men så er ingen fornøyde med vaskingen. En ganske stor arbeidsplass der jeg både har jobbet som renholder og i en annen stilling så jeg akkurat det godt. Hvordan man fortvilet ikke får gjort jobben sin godt nok som renholder, og hvor man på den andre siden hører kolleger klage over dårlig vasking. Anonymkode: 5a04c...641
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #50 Skrevet 24. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er min erfaring også. De inngår avtale med ISS, men så er ingen fornøyde med vaskingen. En ganske stor arbeidsplass der jeg både har jobbet som renholder og i en annen stilling så jeg akkurat det godt. Hvordan man fortvilet ikke får gjort jobben sin godt nok som renholder, og hvor man på den andre siden hører kolleger klage over dårlig vasking. Anonymkode: 5a04c...641 Dårlig vaskin skjer pga lite tid på områdene. Lite tid fordi prisene skal være så lave og firmaene vil jo tjene penger også. Da blir det en ond sirkel da. Husker i et lignende firma som iss hadde vi 3 min per toalett og 2 min per kontor. Det var 12 kontorer, to toaletter, gangen og et minikjøkken per fløy vi vasket dette skulle taes på 35 min per fløy. Jobbet 8t dagen som dette i flere etasjer med trapper og det hele. Søpla skal tømmes, alt skal kostes opp, støv skal tørkes, glassdører skal vaskes. Samme om det var sommer eller vinter, tenk deg vår/høst og været ute så er det én som har gått opp trappen og gjennom 3 fløyer. Men disse firmaene får de største kundene av sine lave priser og bruker opp folk. Har også vært leder innen renhold i et firma og forsøkt å sette priser. Begynte med å si til kunden at vi tenker 5 min per kontor osv. Så regnet vi på det hele og jeg var på tre ganger så høy pris som han tenkte. Et annet sted hvor det var 4t vask i uken sa jeg at årsprisen her med mons blir da 84 000,- men jeg kan runde ned for dere. Da hadde de fått et annet tilbud på 39 000,- fra et annet firma. Gikk fra å være ansatt i et firma til et annet hvor jeg hadde fra starten av 3t på å vaske en bygning. Dette var fellesareal trapper 2x7 etg samt en 4 etg. Hadde også 3 heiser, måtte støvsuge mellom alle åpninger til heisene pga stein, vaske støv mellom alt av gelender og flere inngangspartier med glassdører. Jeg fikk det akkurat til på 3t da kunden hadde veldig høye krav. Så kommer et annet firma inn og tar over, de kunn godt fortsette å ha meg som renholder på plassen - men under sine regler. De er veldig opptatte av priser og tider og dette vet jeg godt, men fikk likevel sjokk. Nye tiden min ble 1t og 20 min!! Da takket jeg for meg og gikk. Så renholder kan være både flink og nøye, men hvem er vel interesserte i å vaske gratis fordi sjefene våre er opptatt av å tjene penger. Akkurat som sjefen/eier hos kunden er opptatt av å spare penger. Anonymkode: e86fc...ca1 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #51 Skrevet 25. oktober 2017 http://www.dagsavisen.no/innenriks/fagbrev-med-full-lonn-1.948336http://www.dagsavisen.no/innenriks/fagbrev-med-full-lonn-1.948336 Litt avsporing... Men interessant! Anonymkode: fcf49...a8c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #52 Skrevet 1. november 2017 På 22.10.2017 den 14.22, AnonymBruker skrev: Arbeidslivet i dag ER hardt, kanskje ekstra i ISS (etter hva folk her inne forteller), men man må prestere bra i alle yrker i dagens yrkesliv. Anonymkode: d7c4d...aef 100% enig med deg. Men, det er et stort men her. Som renholder får du som oftest betalt per kvm og kun det. Det vil si at du må jobbe mye raskere enn det sjefen kalkulerer som tiden du akkurat trenger for å få gjort jobben hvis du ikke ønsker å jobbe gratis. Merk at det taes absolutt ikke hensyn til hvordan rommene blir brukt. Kontorlandskap, barnehage eller avistrykkeri er ett fett. En person som har f.eks 6 timer arbeidsdag bruker kanskje ofte 1 t ekstra totalt på å gjøre klart utstyr og kjøring hvis stedet er lokalt, verre er det for de som har større distanser. Tross for at dette er helt nødvendig i det daglige så får ikke renholdere betalt for dette siden det ikke finnes noe lov (ennå) som dekker det. Bedriftene frykter denne loven da de tenker de vil gå konkurs. Det sier vel litt.. Og slik er det. Hver bidige dag, med litt variasjoner under høytider alt etter hvor du jobber naturligvis! Kirken er ikke akkurat renere i julen. Det er en bransje det trengs en stor holdningsendring i, kanskje spesielt fra kundene. Anonymkode: 64779...82c 3
origin Skrevet 2. desember 2017 #53 Skrevet 2. desember 2017 On 23/10/2017 at 9:53 AM, AnonymBruker said: I kommunen jeg jobber i har de sagt opp avtalen med ISS fordi de ikke behandlet arbeidstakerne noe bra. Det er utallige eksempler av underbetaling og det er mange som ikke har fått lønn i det hele tatt. Det var også flere eksempler på at folk jobbet fulle dager og vel så det, men kun fikk betalt for 4 timer, fordi resten var kjøring mellom arbeidssteder, eller fordi de kun hadde kontrakt på 4 timer. Jeg jobber selv med oppfølging av arbeidssøkere på NAV og vi krever aldri at noen skal ta jobb hos ISS. Vi er heller ikke behjelpelige med å skaffe ISS nye arbeidstakere når de spør oss om det. dette nettopp fordi vi vet at de utnytter sine ansatte. Helt utrolig at de kan få holde på sånn! Anonymkode: 32d40...4af Jeg skulle ønske jeg kunne prate med deg nå kjenner jeg. Er på bristepunktet i forhold til nav jobbkonsulent. Er i utvida oppfølging og trodde hensikten med dette tiltaket var å følge opp folk tettere!!! Fikk just vite at min jobbkonsulent har ansvar for 18 andre. Elsker den plassen jeg har på kveld da det ikke er noe hokus pokus der og jeg vet hva jeg skal gjøre. Vil ikke gi slipp på den da jeg har den tiden med fast men fleksibel og eget nøkkel kort. Sendt inn forespørsel om å få jobbe der men er usikker på om det er nok for de i kantinen der jeg er. Får nok av både firma og nav nå. utbrent av å både skulle være jobbsøker jobbe der på praksis. den praksisen som er en arbeidsevne vurdering - angivelig får jeg lyst til å drite i
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #54 Skrevet 2. desember 2017 Huff... Var fast sommervikar og helge/tilkallingsvikar for de i 3 år, på begynnelsen av 2000-tallet.. Synd å se at de ikke har blitt bedre, heller verre Anonymkode: ef0d4...745
origin Skrevet 2. desember 2017 #55 Skrevet 2. desember 2017 On 25/10/2017 at 1:13 AM, AnonymBruker said: Dårlig vaskin skjer pga lite tid på områdene. Lite tid fordi prisene skal være så lave og firmaene vil jo tjene penger også. Da blir det en ond sirkel da. Husker i et lignende firma som iss hadde vi 3 min per toalett og 2 min per kontor. Det var 12 kontorer, to toaletter, gangen og et minikjøkken per fløy vi vasket dette skulle taes på 35 min per fløy. Jobbet 8t dagen som dette i flere etasjer med trapper og det hele. Søpla skal tømmes, alt skal kostes opp, støv skal tørkes, glassdører skal vaskes. Samme om det var sommer eller vinter, tenk deg vår/høst og været ute så er det én som har gått opp trappen og gjennom 3 fløyer. Men disse firmaene får de største kundene av sine lave priser og bruker opp folk. Har også vært leder innen renhold i et firma og forsøkt å sette priser. Begynte med å si til kunden at vi tenker 5 min per kontor osv. Så regnet vi på det hele og jeg var på tre ganger så høy pris som han tenkte. Et annet sted hvor det var 4t vask i uken sa jeg at årsprisen her med mons blir da 84 000,- men jeg kan runde ned for dere. Da hadde de fått et annet tilbud på 39 000,- fra et annet firma. Gikk fra å være ansatt i et firma til et annet hvor jeg hadde fra starten av 3t på å vaske en bygning. Dette var fellesareal trapper 2x7 etg samt en 4 etg. Hadde også 3 heiser, måtte støvsuge mellom alle åpninger til heisene pga stein, vaske støv mellom alt av gelender og flere inngangspartier med glassdører. Jeg fikk det akkurat til på 3t da kunden hadde veldig høye krav. Så kommer et annet firma inn og tar over, de kunn godt fortsette å ha meg som renholder på plassen - men under sine regler. De er veldig opptatte av priser og tider og dette vet jeg godt, men fikk likevel sjokk. Nye tiden min ble 1t og 20 min!! Da takket jeg for meg og gikk. Så renholder kan være både flink og nøye, men hvem er vel interesserte i å vaske gratis fordi sjefene våre er opptatt av å tjene penger. Akkurat som sjefen/eier hos kunden er opptatt av å spare penger. Anonymkode: e86fc...ca1 Jeg er nøye. kanskje for nøye og har mest lyst til å takke for meg - men så er det nav som er mot meg i stedet for med meg
origin Skrevet 2. desember 2017 #56 Skrevet 2. desember 2017 On 22/10/2017 at 10:22 AM, AnonymBruker said: Wow, dette min tråd. Så glad for at jeg sluttet. Anonymkode: 5a04c...641 Amen - heldige deg.Håper du har det bedre nå
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #57 Skrevet 2. august 2018 Dere som kom dere videre til andre firmaer, hvilke firmaer er dere i nå? Jeg spørr fordi jeg begynner å bli desperat etter å skifte arbeidsgiver Anonymkode: fcf49...a8c
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #58 Skrevet 2. august 2018 Jobbet en sommer i 1998 for Iss. Latterlige tider de mente man skulle rekke over store lokaler på. I såfall hvis det skulle vaskes og tørkes støv. Jobbet noen år i hjemmetjenesten også. Og der hadde jeg god tid, pga effektivitet. Men Iss sine tider kunne jeg bare glemme å klare. Anonymkode: 6dbf3...794
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #59 Skrevet 2. august 2018 Jøss, utrolig at de ikke har forandret seg det spøtt! Jeg jobbet for Iss i 1995, jeg fikk for lite tid på å vaske en dagligvare og rakk aldri ut før det var låst der. Jeg måtte ringe noen som kom syklende og låste meg ut to ganger, og de var temmelig forbanna. Jeg bare sluttet på dagen. Noen år senere jobbet jeg for et renholdsfima i Bergen, det var et ektepar som drev det og de var skikkelig greie. En helt annen opplevelse selv om vi hadde ganske lite tid der også. Anonymkode: d53f0...e7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå