AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 Hva er dine erfaringer? Jeg jobber for dem nå og har jobbet for dem tidligere, og jeg har ikke mye positivt å si om dem. Før var jeg bare vikar, og vil nesten si at det var bedre enn å være fast ansatt. Føler meg presset til det ytterste, og føler at jeg aldri har tid nok. Skjer det noe uventet så har jeg ofte ikke tid til å ta pause. Noe som resulterer i at jeg føler at det går på helsa løs. Det skjer ganske ofte. Sjefen pålegger oss også ekstra arbeid som selvsagt skal gjøres når vi har det mest travelt. Vi skal også få mer å gjøre, og jeg forstår ikke hvordan jeg skal få det til uten at jeg må gjøre en halvgod jobb. Det hjelper ikke å si ifra. Sjefen tror ikke på pss, behandler oss som vi er dumme og kan gjerne snakke stygt om eller ha en nedlatende holdning overfor ansatte. Spesielt de som sier ifra, og ikke bare sier ja. I tillegg blir hun sur hvis vi blir syk eller ikke kan/har gjort alt som hun ville. Gjerne uten å si ifra, fordi vi skal gjette oss til ting. Jeg har litt mer positive erfaringer fra tidligere. Da ble man litt mer satt pris på, men det var alltid få timer i forhold til arbeid. Har bestemt meg for å holde ut til sommeren, men det føles faktisk ganske fælt akkurat nå. Har nesten nådd bristepunktet, og er ofte på gråten fordi jeg er så utkjørt. Hater den følelsen av at man ikke har fått gjort en god nok jobb, og må stort sett løpe hele dagen Anonymous poster hash: 73c22...064 1
adams mamma Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Vi ble virksomhet overdratt..vi skulle få bli der vi var men de plukker ut en etter en av oss gml.ei dro før jul og ei drar snart.spm om tid for meg.de vil gjøre forandringer.sende oss på nye hver sine plasser. De river opp arb miljøet..pålegger oss mer og slit oss ut.hms my ass Null empati.. De anbefales ikke 2
kguago Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Jeg jobba der som vikar for 7 år siden. Det car veldig mye tidspress og vi jobba ofte uten betaling fordi vi rett og slett ikke rakk det på den tilmålte tida. Skal aldri jobbe der igjen, nei!
Jordbæra Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Kunne nesten skrevet det selv, jobbet ikke i akkurat det firmaet. Så tror det er sånn overalt. De vil bli bedre uten å bruke så mye mer penger på det, så de forventer at ansatte som jobbe 10 ganger hardere. Det er bare ikke holdbart. Og sånn ovenfra og ned holdning har vel alle sjefer på sånne firmaer tror jeg. Har møtt en sjef som ikke var sånn.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Jeg var fast ansatt for 7-8 år siden. Arbeidsbyrden var hinsides og ble bare verre og verre. Det lønte seg ikke å være flink og effektiv og ble vi ferdig før vår tilmålte tid fikk vi enda et sted å vaske. Jeg fikk nok da teamlederen forlangte at vi skulle spise lunsjen vår i bilen for å spare tid. Jeg ble langtidssykemeldt pga stress og utbrenthet. Min erfaring med ISS er mildt sagt dårlig. Anonymous poster hash: d5d95...3d3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Lurer på hvordan det er nå, om det har forandret seg siden 7-8 år tilbake i tid.. men det har vel sikkert ikke det. Virker som det er mesteparten innvandrere som jobber der nå. Og sånn virker det å være overalt i Norge for tiden, at etniske nordmenn ikke gidder å ha vaskejobber lengre... :/ Anonymous poster hash: 97d7d...b4f
oslotur Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Jeg var fast ansatt for 7-8 år siden. Arbeidsbyrden var hinsides og ble bare verre og verre. Det lønte seg ikke å være flink og effektiv og ble vi ferdig før vår tilmålte tid fikk vi enda et sted å vaske. Jeg fikk nok da teamlederen forlangte at vi skulle spise lunsjen vår i bilen for å spare tid. Jeg ble langtidssykemeldt pga stress og utbrenthet. Min erfaring med ISS er mildt sagt dårlig. Anonymous poster hash: d5d95...3d3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Ts her. Trodde ikke at noen ville svare på denne, så ble litt overrasket når jeg så den her. Nå er det ikke vasking jeg jobber med, men har hatt kurs sammen med renholdere og det er få nordmenn. I hvert fall nyansatte, men virker som om det er noen nordmenn som er der kun som vikar i en kortere periode. Jeg ser at jeg har skrevet at jeg skulle holde ut til sommeren, men nå vet jeg ikke om jeg greier det. Er sliten, og gjør så godt jeg kan og klager aldri. I tillegg driver ei på en annen avdeling og baksnakker meg på grunn av at hun mener at jeg ikke gjør en like god jobb som henne. Heldigvis er ikke sjefen helt enig, men det blir jo litt snakk om dette siden hun andre kjenner alle. Merker at det sliter på psyken min, og kan helt klart se for meg at jeg lett kunne blitt utbrent om jeg hadde jobbet der over lengre tid. Uansett, så skjønner jeg ikke hvordan folk holder ut når alt skal effektiviseres. Skjer det noe uventet på jobb, så må jeg korte ned på andre ting eller ta ut av pausene mine. Anonymous poster hash: 73c22...064
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #9 Skrevet 21. mars 2014 Iss driver med mye forskjellig, ikke bare rengjøring. Jeg har ikke egen erfaring, men en nær venninne av meg jobbet i iss landscaping som første jobb etter endt studie. Hun startet ganske umiddelbart å søke på andre jobber, og forlot så fort hun kunne. Jeg ante ikke at firmaet hadde så dårlig rykte. Anonymous poster hash: 67728...616
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #10 Skrevet 21. mars 2014 Jeg ante ikke at firmaet hadde så dårlig rykte. Anonymous poster hash: 67728...616 Jeg fraråder alle som snakker om å søke jobb der. Det er ren utnytting av arbeidskraft. I vår avd var vi kun 2 stk som ble sikkerhetsklarert for å vaske stedets flyplass. Så hvis en av oss ble syk måtte den andre ta alt alene + de andre stedene som sto på dagslisten. Det var ikke snakk om å få kutte listen nei. Aldri mer ISS! Anonymous poster hash: d5d95...3d3 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #11 Skrevet 21. mars 2014 Jobbet deltid for dem i litt over et år da jeg gikk på videregående. Anbefales ikke. For det første fikk jeg ikke skikkelig opplæring, fikk kun en kort gjennomgang av hun som hadde arbeidet der før meg. Da jeg begynte var kontorgulvene som egentlig var lysebrune mørke av dårlig vasking. Da avdelingssjefen kom innom et par uker senere skylte han det på meg at gulvene var skitne, men jeg fortalte at det var slik de var da jeg begynte. Han slengte en klut ned på gulvet og viste "se, det blir rent - du må bare gnikke!". Ja, det hadde blitt rent om jeg hadde gjort det, men så stort det gulvet var hadde det tatt 5 timer, og jeg hadde bare 4 timer til rådighet for å vaske langt mer enn det ene gulvet. Ble utrolig frustrert. Jeg kunne gjerne ha vasket det gulvet så nøye som han ønsket, men jeg kunne selvsagt ikke det når det ble forventet at jeg skulle få tid til det innen de 4 timene! Vi fikk sjeldent leveringer av nye vaskenødvendigheter, som kluter osv. Purret og purret, fikk beskjed om at "det kommer på tirsdag", men det kom aldri. Vi måtte enten vaske med kluter som allerede hadde blitt brukt, eller bruke av vår egen tid for å vaske de selv i en vask. De ble jo selvsagt ikke så rene som de burde være, og vi brukte tid vi aldri fikk betalt for. Hadde 4 timer, det var det, og det var egentlig alt for lite for å gå gjennom alt. Ble drittlei. Fikk skylden for alt som skjedde, sluttet. Anonymous poster hash: dc5b0...b97
Gjest Chloe87 Skrevet 21. mars 2014 #12 Skrevet 21. mars 2014 Ja, jeg jobbet for dem for noen år siden og holdt bare ut noen måneder. Det var altfor stort tidspress og jeg følte at jeg ikke gjorde en god nok jobb på den lille tiden vi fikk, dette stemte også siden vi og mange andre gang på gang fikk klager. Da var det kjeft å få av sjefen og vi måtte ut til bedriften som hadde klaget og vaske om igjen. Hendte at vi fikk kjeft der og da av dem vi vasket for, vi gjorde en dårlig jobb sa de, men det var jo rett og slett fordi vi fikk for dårlig tid, det var umulig for oss å gjøre en god jobb på den lille tiden. Overtidsbetalt fikk vi heller ikke. Da vi en dag jobbet tre timer ekstra spurte jeg sjefen om vi fikk betalt for dette, da svarte hun spydig at nei, det fikk vi ikke, det var vår skyld at vi ikke var ferdig innen da vi skulle være ferdig! Det var veldig morro da dette skjedde flere ganger og vi sleit ræva av oss flere timer etter arbeidstid og visste vi ikke fikk betalt for det. Nei, uff, er glad jeg ikke jobber for dem idag og kjenner også fire stykker som ikke orket mer. Jeg jobber fortsatt med renhold idag som stuepike og det er MYE bedre!
Gjest Chloe87 Skrevet 21. mars 2014 #13 Skrevet 21. mars 2014 Jobbet deltid for dem i litt over et år da jeg gikk på videregående. Anbefales ikke. For det første fikk jeg ikke skikkelig opplæring, fikk kun en kort gjennomgang av hun som hadde arbeidet der før meg. Da jeg begynte var kontorgulvene som egentlig var lysebrune mørke av dårlig vasking. Da avdelingssjefen kom innom et par uker senere skylte han det på meg at gulvene var skitne, men jeg fortalte at det var slik de var da jeg begynte. Han slengte en klut ned på gulvet og viste "se, det blir rent - du må bare gnikke!". Ja, det hadde blitt rent om jeg hadde gjort det, men så stort det gulvet var hadde det tatt 5 timer, og jeg hadde bare 4 timer til rådighet for å vaske langt mer enn det ene gulvet. Ble utrolig frustrert. Jeg kunne gjerne ha vasket det gulvet så nøye som han ønsket, men jeg kunne selvsagt ikke det når det ble forventet at jeg skulle få tid til det innen de 4 timene! Vi fikk sjeldent leveringer av nye vaskenødvendigheter, som kluter osv. Purret og purret, fikk beskjed om at "det kommer på tirsdag", men det kom aldri. Vi måtte enten vaske med kluter som allerede hadde blitt brukt, eller bruke av vår egen tid for å vaske de selv i en vask. De ble jo selvsagt ikke så rene som de burde være, og vi brukte tid vi aldri fikk betalt for. Hadde 4 timer, det var det, og det var egentlig alt for lite for å gå gjennom alt. Ble drittlei. Fikk skylden for alt som skjedde, sluttet. Anonymous poster hash: dc5b0...b97 Jeg fikk heller ikke ordentlig opplæring. Første dagen jeg begynte fikk jeg faktisk ikke opplæring i det hele tatt. Det var ikke før jeg hadde jobbet der i flere uker at jeg fikk litt opplæring av sjefen.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #14 Skrevet 21. mars 2014 Jeg fikk heller ikke ordentlig opplæring. Første dagen jeg begynte fikk jeg faktisk ikke opplæring i det hele tatt. Det var ikke før jeg hadde jobbet der i flere uker at jeg fikk litt opplæring av sjefen. Det hjelper å fremsette trusler mot slike arbeidsgivere. Da muntlig slik at du kan nekte for det i etterkant, hvis det blir sak av det. Vær rett og slett på samme måte selv. Prinsippet er rett og slett - blir du tråkket på så knuser du dem. Anonymous poster hash: 3a9a2...e21
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #15 Skrevet 21. mars 2014 Tar denne som anonym.. Jobbet for dem for en god del år siden, og jeg har aldri opplevd verre utnyttelse av mennesker. Det gikk på helsa løs for de fleste. Jobbet med litt forskjellig, hovedrengjøring og temporære oppdrag. Vi ble sendt ut fire stykker på jobb i en toseters varebil, og fikk beskjed om at to av oss fikk sitte i bagasjerommet sammen med utstyret. Dette var vanlig. Vi ble satt til å tørke støv i taket på store fabrikkhaller. Monterte stillas uten egentlig å ha lov til å gjøre dette. Hadde ikke kunden reagert, kunne det endt ille. De hadde flere av våre nye landsmenn i jobb, og jeg hjalp dem å skjønne lønnsspesifikasjonen de fikk i posten hver måned. Det jeg oppdaget var skremmende - i forhold til timeliste stemte ikke timeantallet på lønnsslippen. De fleste ressurssvake kollegene ble lurt for tusenvis av kroner hver måned. Så kan man spørre seg om hvorfor man ikke reagerte, eller gikk til fagforeningen.. For det første er man ikke særlig kritisk når man har sin første ordentlige sommerjobb som 16-åring, så man reagerer ikke umiddelbart hvis noe ikke er etter loven. Når vi først reagerte, og sa fra til fagforeningen, fikk vi beskjed om å levere all dokumentasjon til tillitsvalgte. Fant ut på "oppvaskmøtet" med ledelsen at fagforeningen var kjøpt og betalt. Bevisene våre var borte, og ledelsen hadde hatt god nok tid til å finne lure svar og bortforklaringer på det meste. Kom det kontroll fra arbeidstilsynet, ble vi "bråkmakerne" behørig sendt på jobb til nabofylket, mens nikkedokkene fikk vise de høye herrer rundt, og skryte av hvor fint det var tilrettelagt på jobb. Maken til møkkafirma! Er så glad jeg kom meg bort derfra.. Anonymous poster hash: d1832...5d6 1
kguago Skrevet 21. mars 2014 #16 Skrevet 21. mars 2014 Fy f... dette er interressant lesing, og jeg kan relatere meg til det meste av det jeg leser, etter selv å ha jobbet der i et års tid.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #17 Skrevet 21. mars 2014 Da jeg jobbet der var det alt for mye jobb på for liten tid. Resultatet ble at jeg fikk betalt for en 60% stilling men jobbet i praksis 100%. Og så dårlig betalt som det var måtte jeg til nav og få sosialpenger for å få økonomien til å gå rundt. Aldri mer. Anonymous poster hash: f525b...e36
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #18 Skrevet 21. mars 2014 Har sett mange iss biler som kjører som noen idioter. Virkelig mange! Gir meg ikke akkurat noe godt inntrykk av firmaet.Anonymous poster hash: 043c6...706 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #19 Skrevet 21. mars 2014 Nøyaktig det samme kan sies om Sodexo. Ville ikke anbefalt mine fiender å jobbe der engang. Anonymous poster hash: 5ecdd...216
Gjest Chloe87 Skrevet 21. mars 2014 #20 Skrevet 21. mars 2014 Har sett mange iss biler som kjører som noen idioter. Virkelig mange! Gir meg ikke akkurat noe godt inntrykk av firmaet.Anonymous poster hash: 043c6...706 De kjører nok som noen idioter for å rekke alle oppdragene sine på den korte tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå