Gå til innhold

Eksen tar kontakt :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp.. Da har eksen min tatt opp kontakt igjen og jeg har "godtatt det".. Vi var veldig unge, men han behandlet meg veldig dårlig. Gjorde uttallige ting jeg ikke ønsker å skrive her, da jeg ikke ønsker å bli gjenkjent. Men det omhandler stjeling fra meg, utroskap, løgn og mye mer. Problemet er at jeg ofte tenker på ham, jeg klarer ikke få ham helt ut av hodet. Jeg savner ingenting ved forholdet vårt da det ødela meg psykisk. Det vet han selv godt også, likevel velger han å pine meg. Jeg har ikke styrke nok til å blokkere ham, og blir bare deprimert. Han virker annerledes nå, men samtidig vet jeg inni at han er akkuratt den samme dritten. Det virker som han prøver å gjøre opp for seg, men jeg vet han er slu så det er vel bare for å ødelegge meg igjen. Jeg vet det er å "bare blokke ham" men jeg klarer desverre ikke.. Flere kompiser av ham som prøver å kontakte meg også, han spør i tillegg venninner av meg (felles bekjente) om hvordan det går med meg osv. Det er flere år siden det ble slutt.. Jeg trenger rett og slett råd, til hvordan jeg skal klare å komme meg unna. Han var MIN første "kjærlighet", da vi var relativt unge.

Hva skal jeg gjøre for å komme meg videre.. ?
Hvorfor må han ta kontakt nå, hvorfor vil han absolutt møte meg?..
Hvorfor må noen mennesker bare leve av å ødelegge andre? :( Sliter også med angst og depresjon etter "forholdet" vårt..

Anonymous poster hash: 05a0e...f4f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få hjelp! Be venninnene dine si til han at du ikke ønsker kontakt. Kontakt politiet om det blir for ille

Anonymous poster hash: a75b5...ff3

Skrevet

Hvor lenge er det siden dere var sammen?

Hadde en lignende eks, det er flere år siden vi var sammen, og jeg blir bare kald og kvalm når han tar kontakt. Det hjalp å gå videre og bli forelska i en annen drittsekk. ;)

Anonymous poster hash: 9d562...c97
AnonymBruker
Skrevet

Dette var da motstridende. Du skriver at du savner INGENTING ved forholdet. Da er det ingen grunn til at du ikke skulle klare å blokkere han. Det er du selv som velger å være svak.

Anonymous poster hash: c278f...336
AnonymBruker
Skrevet

Vil du ha pikk?

Dersom ja, fortsett kontakten.

Dersom nei, kutt kontakten.

For pikk er alt du kan komme til å få her.

Anonymous poster hash: e876d...230
AnonymBruker
Skrevet

Vil du ha pikk?

Ja, han har vel en slik enestående pikk at det er ALT TS drømmer om...

AnonymBruker
Skrevet

Dette var da motstridende. Du skriver at du savner INGENTING ved forholdet. Da er det ingen grunn til at du ikke skulle klare å blokkere han. Det er du selv som velger å være svak.

Man trenger ikke savne forholdet for å ha vanskeligheter med å kutte ut en person. Virker ikke som du har opplevd svik i et forhold før. Uansett hvor mye vondt han gjorde mot meg klarer jeg fortsatt å bry meg. Å velge å være svak her er vel ikke akk ett alternativ, ingen velger å være svak i slike situasjoner, det blir man bare. Hadde det vært så lett at jeg kunne brutt ut av det hadde jeg ikke skrevet her.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Vil du ha pikk?

Det var da et bestemt og selvsikkert svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er det siden dere var sammen?

Hadde en lignende eks, det er flere år siden vi var sammen, og jeg blir bare kald og kvalm når han tar kontakt. Det hjalp å gå videre og bli forelska i en annen drittsekk. ;)

Anonymous poster hash: 9d562...c97

4 år tenker jeg, rundt det..

Føler meg dum og naiv når jeg svarer ham, og føler han ler av at han tror han lurer meg igjen. Dog jeg aldri ville innledet noe seksuelt med ham igjen eller tatt ham tilbake i forhold..

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, selvom fåtallet ga meg ordentlig svar. Jeg vet innerst inne at jeg bare kaster bort tiden min og skal bare blokkere ham helt og gå ordentlig videre..

Gjest Blondie65
Skrevet

Begynn med å sende han en regning på alt han skylder deg i forbindelse med at han stjal fra deg. Si til han at du ikke ønsker noen form for kontakt før den regningen er betalt.

Hvis han - mot formodning - skulle betale denne regningen har du noen valg. Før dette er oppgjort har du ikke noe behov for kontakt med mannen.

Du må identifisere hva det er som gjør at en del av deg fortsatt ønsker kontakt med mannen. Det kan umulig være fordi han er så snill og grei, for det har du brukt hele første innlegg her på å fortelle at han ikke er. Du fortjener bedre, men tror du på dette selv? Det at han var din første kjærlighet gir deg ingen som helst forpliktelser, han var likefullt feil for deg. Du må la være å drømme om det som kunne vært og heller minne deg selv om hva som faktisk var og som fremdeles plager deg.

Still krav: med mindre han gjør opp for seg og virkelig kan vise til forandring er han ikke noe for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Begynn med å sende han en regning på alt han skylder deg i forbindelse med at han stjal fra deg. Si til han at du ikke ønsker noen form for kontakt før den regningen er betalt.

Hvis han - mot formodning - skulle betale denne regningen har du noen valg. Før dette er oppgjort har du ikke noe behov for kontakt med mannen.

Du må identifisere hva det er som gjør at en del av deg fortsatt ønsker kontakt med mannen. Det kan umulig være fordi han er så snill og grei, for det har du brukt hele første innlegg her på å fortelle at han ikke er. Du fortjener bedre, men tror du på dette selv? Det at han var din første kjærlighet gir deg ingen som helst forpliktelser, han var likefullt feil for deg. Du må la være å drømme om det som kunne vært og heller minne deg selv om hva som faktisk var og som fremdeles plager deg.

Still krav: med mindre han gjør opp for seg og virkelig kan vise til forandring er han ikke noe for deg.

Takk for svar! Det har seg slik at han sa han skulle overføre det han skylder meg. Det er litt derfor også jeg har kontakt, for å forhåpentligvis få pengene.

Det ligger vel et lite håp om at jeg kan "forandre" ham. Han er sjarmerende og vet hvordan han skal snakke til meg. Jeg viste egentlig at jeg ikke var veldig interessert nå, og det sa han i fra om. At han syntes jeg virket likegyldig. Jeg aner egentlig ikke hva det er med ham som gjør at jeg tviholder på dette. Jeg føler meg dum, og selvom jeg aldri kunne blitt sammen med ham igjen (håper jeg) er det noe jeg ikke klarer å gi helt slipp på. Tiden jeg ikke snakket med ham følte jeg egentlig mest avsky, blandet med litt håp. Jeg ser jeg må være sterk, det er ikke lett men når jeg ser tilbake på alt han har gjort mot meg ser jeg jo at han ikke fortjener vennskapet mitt/bekjentskapet mitt lenger engang. Men jeg føler jeg må ha kontakt for å få det ham skylder, han er en sånn type person, ganske hevngjerrig så om jeg sletter ham nå, vil jeg mest sannsynlig ikke få de, planen var å bare snakke smått til jeg får de forså å slette ham. Hvor lett det vil bli er jo spørsmålet da... Takk for svar:)

Ts

Gjest Blondie65
Skrevet

News Flash: du kommer ikke til å få pengene, han bruker dette for å holde deg på gress. Han vet at så lenge du tror du kommer til å få pengene, om enn det er bare en liten spire av et håp, så kan han trenge seg inn på deg. Dersom du frir deg helt fra dette og nekter å snakke med han før pengene er på plass så skal du se at du får fred.

Blokker han. Er han en ordentlig mann som vil gjøre opp så vet han hvor han finner deg for å betale og skjønner at du vil ha fred inntil han har betalt. Skjønner han ikke dette har du ikke tapt noen verdens ting annet enn plagsom kontakt med en som ikke vil deg vel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...