Gjest bustyvel Skrevet 1. mars 2014 #2 Skrevet 1. mars 2014 For et tullete spørsmål. Kjønnet bestemmer ikke om en PT er dyktig eller ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 Spiller ingen rolle om de har innovertiss eller utovertiss, så lenge de kan sin jobb og jeg føler meg trygge på de. Har hatt PT'er av begge kjønn og vært fornøyde med de fleste. Er mer opptatt av deres utdannelse. Helst bør de være fysioterapeut i tillegg til å ha PT-utdannelse, siden jeg har noen skader jeg må ta hensyn til. Anonymous poster hash: 39981...61b
Spinat Skrevet 1. mars 2014 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2014 Men for gutter er jo jenter mer motiverende, ell?
Gjest Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 Men for gutter er jo jenter mer motiverende, ell? Siden når tenker alle "gutter" likt? Samfunnet er sammensatt av individer! Hva som motiverer er avhengig av hva slags person man er. Enkelte menn vil ha vanskeligere for å "gi seg" foran en annen mann enn en kvinne. Andre vil gi gjernet for å "imponere". Enkelte trener for sin egen skyld, og ikke for PT'ens. Og de driver seg selv hardt for å oppnå en effekt på egen kropp. Og så har du en haug andre mennesker som motiveres av helt andre ting. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #6 Skrevet 1. mars 2014 Jeg har hatt både kvinnelig og mannlig PT, og jeg foretrakk den mannlige, til tross for at han hadde en tendens til å undervurdere meg. Begge to var utrolig flinke, men den kvinnelige presset meg mer enn jeg hadde forutsetninger til å klare, og det endte med kollaps. Men ut i fra hva jeg har observert i etterkant, er jeg sikker på at dette med deres personlighet å gjøre, og at kjønn er irrelevant i denne sammenhengen. Anonymous poster hash: b1bf2...271
Rapunzel_ Skrevet 1. mars 2014 #7 Skrevet 1. mars 2014 Jeg har prøvd både en kvinne og en mann som PT, og jeg likte dama best! Følte at mannen lot meg "slippe" tidligere, og hadde ikke like høye krav til meg når det gjaldt hvor tungt jeg skulle løfte osv. Følte at alt ble lettere fordi "jeg var kvinne". Men når jeg hadde dama, pushet hun meg helt til enden, satte høye krav, og jeg følte en mer "tilhørighet" til henne siden hun var kvinne slik som meg. Derfor likte jeg henne best, men det er jo opp til hver enkelt om hva en synes. Er jo ingen regel at PTen er flinkere enn en annen pga kjønnet deres.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #8 Skrevet 1. mars 2014 Jeg har hatt både kvinnelig og mannlig PT, og jeg foretrakk den mannlige, til tross for at han hadde en tendens til å undervurdere meg. Begge to var utrolig flinke, men den kvinnelige presset meg mer enn jeg hadde forutsetninger til å klare, og det endte med kollaps. Men ut i fra hva jeg har observert i etterkant, er jeg sikker på at dette med deres personlighet å gjøre, og at kjønn er irrelevant i denne sammenhengen. Anonymous poster hash: b1bf2...271 Jeg har prøvd både en kvinne og en mann som PT, og jeg likte dama best! Følte at mannen lot meg "slippe" tidligere, og hadde ikke like høye krav til meg når det gjaldt hvor tungt jeg skulle løfte osv. Følte at alt ble lettere fordi "jeg var kvinne". Men når jeg hadde dama, pushet hun meg helt til enden, satte høye krav, og jeg følte en mer "tilhørighet" til henne siden hun var kvinne slik som meg. Derfor likte jeg henne best, men det er jo opp til hver enkelt om hva en synes. Er jo ingen regel at PTen er flinkere enn en annen pga kjønnet deres. Vi har altså begge samme erfaring, at en kvinnelig PT er tøffere (mot andre kvinner) enn en mannlig PT er. Jeg trodde personligheten av avgjørende, men siden jeg regner med at vi ikke går på samme sted, er det kanskje noe med kjønn likevel da? At mannlige PT-er er mer forsiktige overfor kvinnelige brukere, enn kvinnelige PT-er er? Anonymous poster hash: b1bf2...271
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #9 Skrevet 1. mars 2014 Har du enda ikke greid å skaffe deg en PT? Anonymous poster hash: c1420...1e9
Spinat Skrevet 1. mars 2014 Forfatter #10 Skrevet 1. mars 2014 kan man bytte på pt? kjøpe f.eks. en 3-pakkeløsning med hver av alle ptene på sentret og se hvem som er best
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #11 Skrevet 1. mars 2014 kan man bytte på pt? kjøpe f.eks. en 3-pakkeløsning med hver av alle ptene på sentret og se hvem som er best det ville jeg ikke gjort. En PT vil jo prate med deg og bli kjent med akkurat deg og dine behov, så han/hun kan gi deg akkurat det du trenger. Du bør ha samme PT minst tre timer før du eventuelt bytter. Anonymous poster hash: 39981...61b
Pepperbiff Skrevet 1. mars 2014 #12 Skrevet 1. mars 2014 Jeg har hatt både kvinnelig og mannlig PT, og jeg foretrakk den mannlige, til tross for at han hadde en tendens til å undervurdere meg. Begge to var utrolig flinke, men den kvinnelige presset meg mer enn jeg hadde forutsetninger til å klare, og det endte med kollaps. Men ut i fra hva jeg har observert i etterkant, er jeg sikker på at dette med deres personlighet å gjøre, og at kjønn er irrelevant i denne sammenhengen. Anonymous poster hash: b1bf2...271 Enig med denne! Min erfaring er at kvinner presser meg for langt, selv når jeg gir beskjed (har hatt flere PT-timer av begge kjønn). Kan jo selvfølgelig være tilfeldig da.
Spinat Skrevet 1. mars 2014 Forfatter #13 Skrevet 1. mars 2014 det ville jeg ikke gjort. En PT vil jo prate med deg og bli kjent med akkurat deg og dine behov, så han/hun kan gi deg akkurat det du trenger. Du bør ha samme PT minst tre timer før du eventuelt bytter. Anonymous poster hash: 39981...61b Var jo det jeg skrev, en 3 pk-løsning med hver PT.
Modeus Skrevet 1. mars 2014 #14 Skrevet 1. mars 2014 Jeg er mann å syns mannfolk er best pt for min del. Kvinne pter forstår seg ikke på mannfolk trening
Spinat Skrevet 1. mars 2014 Forfatter #16 Skrevet 1. mars 2014 Hvis jeg har hatt en mannlig trener over tid, og velger plutselig å skifte over til en av få kvinnelige PT, hva vil den jenta tenke? At jeg prøver meg?
Erazor Skrevet 1. mars 2014 #17 Skrevet 1. mars 2014 Det som er viktig er personlig egnethet, kunnskap og evne til å gi kunden det som er riktig for dem. Kjønn vil kunne ha noe å si på grunn av det sistnevnte, fordi mennesker relaterer seg forskjellig til andre. Noen vil derfor kunne respondere bedre på en kvinnelig PT enn en mannlig, og motsatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå