Gå til innhold

Mor signe babyteppe i annet garn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har strikket "Mor signes babyteppe" fra Nøstebarn i et annet garn enn nøstebarn sitt? Ønsker å strikke et par stykker til barselgaver til kollegaer/naboer og da synes jeg nøstebarngarnet blir litt dyrt.. Men ønsker jo likevel myke tepper! Kan jeg bruke "soft alpakka" fra Nille feks..?

Anonymous poster hash: 4de6e...17b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har brukt babyull. Kjøpte faktisk for 15 kr nøstet på coop obs og brukte vel 6 nøster :)

Fått mye skryt for det, hun som fikk det bruker det kjempemye, også lagde jeg det ekstra stort så det kan brukes lenge :) Og det blir godt og mykt.

Vil ikke anbefale soft alpakka fra nille, da alpakkagarn loer litt og det er akryl i det garnet.

Endret av strawberry
Skrevet

Du kan egentlig bruke hva som helst, men ville styrt unna alpakka da de små lodne hårene ikke er de beste for babyluftveier og garn med mye syntetiske fibre fordi det lettere tar fyr (og som regel gjør garnkvaliteten dårligere). Har strikket flere i babyull fra Sandnes og Dale og merinoull fra Drops. Alt mye billigere en Nøstebarn sitt garn.

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Lanett f.eks eller Dale Babyull funker supert :)

Skrevet

Du kan bruke hva som helst slags garn som er like tykt. Jeg ville likevel styrt unna alpakka-garnet fra Nille (og egentlig alle andre garn derfra til baby), da det inneholder stort sett bare akryl. Alpakka er heller ikke ideelt til barn, da det loer. Jeg ville gått for et garn i ull eller blanding av ull/bomull, eventuelt merinoull.

Anonymous poster hash: cbb31...91a
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har strukket det i minialpakka fra sandnes garn. Deilig varmt og mykt teppe! Har ikke opplevd at det loer som nevnt om alpakka i tråden her. Babyen min har brukt teppet i seks uker nå.

Gjest Maman
Skrevet

Har strikket i Dale babyull. Ble fint det:)

Skrevet

Jeg har strukket mange sånne tepper i ulike garn og det går kjempe fint. Et tips kan være å gå opp litt i pinnestørrelse i forhold til det som er anbefalt. Da blr det mykere og lettere å pakke godt rundt seg. Også går det fortere å strikke. Datteren min på 3 er helt avhengig av koseteppe og har slitt ut flere.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bruke hva som helst slags garn som er like tykt. Jeg ville likevel styrt unna alpakka-garnet fra Nille (og egentlig alle andre garn derfra til baby), da det inneholder stort sett bare akryl. Alpakka er heller ikke ideelt til barn, da det loer. Jeg ville gått for et garn i ull eller blanding av ull/bomull, eventuelt merinoull.

Anonymous poster hash: cbb31...91a

Veldig enig i dette. Jeg har akkurat strikket et i Baby Merino fra Drops på pinne 6. Ble veldig bra.

Anonymous poster hash: 6623b...6b3

Skrevet

Drops Alpaca Baby Silk. Har alle babyteppene i det garnet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...