Gjest Ludodama Skrevet 15. januar 2015 #1961 Skrevet 15. januar 2015 Åh. Jeg er på nære nippe til å elske disse skoa her - kan dere si at jeg ikke trenger de? http://www.bianco.no/til-henne/boots/ankle-boots/cp-croco-ankle-boot/black/532551 Jeg prøvde dem faktisk igår og lot være å kjøpe de fordi jeg kom på diskusjonen i denne tråden her som minnet meg på mitt nyttårsforsett om mer ombruk og mindre forbruk Jeg fikk en sånn skikkelig "åh, de TRENGER jeg jo" - og det faktum at jeg har ett par helt nye sorte skoletter og en drøss andre sko i skohylla bare forduftet liksom fra hjernen min. Æh.
Mafalda Skrevet 16. januar 2015 #1962 Skrevet 16. januar 2015 Ærlig talt, Ludodamen- 1500 på et par sko når du har mange fra før??! *sjokkert* (var det bra nok, eller besitter jeg så lite påvikningskraft når det gjelder voksenshopping at det ikke hjelper? Kanskje noen andre damer her inne kan påta seg jobben...)
Mafalda Skrevet 16. januar 2015 #1963 Skrevet 16. januar 2015 (Hvisker: Men de var litt tøffe, da...) Innmari hjelpsom i dag, ser jeg!
Serafina. Skrevet 16. januar 2015 #1964 Skrevet 16. januar 2015 Åh. Jeg er på nære nippe til å elske disse skoa her - kan dere si at jeg ikke trenger de? http://www.bianco.no/til-henne/boots/ankle-boots/cp-croco-ankle-boot/black/532551 Lappen eller flere sko? Vent i tilfelle til de kommer på salg, for har du virkelig brukt for disse (nå hører jeg moren min i bakhodet).
Ciara Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #1965 Skrevet 16. januar 2015 Interessant å lese, og så bra gjort av deg! Merket du forskjell på lommeboka? Innkalling kommer i dag! Jeg tror man gjør veldig lurt i å tenke over hvorfor man shopper (eller hvorfor man drikker alkohol, spiser og mye annet). Jeg har også trøsteshoppet i blant. Etter en kjip dag på jobben føles det som om det hjelper å kjøpe en genser. Men i ettertid er det sjelden ting jeg kjøper gjør meg noe varig lykkelig med mindre de faktisk fyller et reelt behov. Når genseren er brukt fire ganger er jeg ikke lenger så fornøyd med å ta den på. Men jeg kan bli kjempefornøyd, som sagt, når jeg kjøper ting jeg trenger. Som en genial brødform som brukes daglig, en lampe som faktisk gjorde det mulig å se hva som er nedi kommodeskuffen eller en knaggrekke på vaskerommet hvor jeg kan henge opp alt av ungenes uteklær. Jeg har tatt dyprens. Elsker det. Notert! Innkalling skal bli. Du trenger dem ikke, Ludodama Du har nok par sko fra før, og flere fine sko vil komme. I mellomtiden kan du spare til lappen
Wolfmoon Skrevet 16. januar 2015 #1966 Skrevet 16. januar 2015 Jeg merker jeg er mye flinkere til å få folk (som trenger det) til å kjøpe ting de ønsker seg, enn å få folk til å spare Må du ikke spise havregrøt i en måned etterpå, så er det greit, i følge min logikk
Daria Skrevet 16. januar 2015 #1967 Skrevet 16. januar 2015 Jeg viser til Darias første shoppingregel: Det er bedre å angre på ting du har kjøpt enn ting du ikke har kjøpt. *prøver ikke engang å være hjelpsom* Jeg har i utgangspunktet også en relativt lav beløpsgrense på impulskjøp jeg strengt tatt ikke trenger, men det hender jo det glipper når det uansett er mer enn nok penger på konto
Ciara Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #1968 Skrevet 16. januar 2015 Er det noen her som ville være med på treff som ikke har fått PM fra meg nå, så skrik ut!
Gjest Ludodama Skrevet 16. januar 2015 #1969 Skrevet 16. januar 2015 (endret) De fine skoene Djevelen: De har bare ett par igjen i din størrelse.............jeg er sikker på livet ditt ville vært så utrolig mye bedre med dem! Engelen: Det er slapsehelvetesvær ute, du kommer til å pådra deg lårhalsskader med de skoa der. Du blir blaut også. Du har 10386735978 skoletter du ikke bruker Djevelen; ja, men det er fordi de har for høy hæl, og de der har lav og er supergode) Engelen; Husk de skolettene til samme sum du kjøpte når du var gravid som viste seg å være dødsvonde å gå i!!!! Jeg har skofetisj folkes. Ikke tull engang. Jeg trenger hjelp. Endret 16. januar 2015 av Ludodama
Ciara Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #1970 Skrevet 16. januar 2015 Ellers om jeg kan tenke: Djevelen: "De skoene kan gjøre HELE ANTREKK kule. Med dem på, behøver jeg ikke kjøpe noen andre nye klær!" (Uka etter: "Jeg TRENGER nye klær! Tenk så kult det ville bli med DEN blusen til de skoene!") 2
Daria Skrevet 16. januar 2015 #1971 Skrevet 16. januar 2015 (en medfølende, jeg-kjenner-meg-igjen-latter - jeg ler definitivt med dere, ikke av dere )
Skravla Skrevet 16. januar 2015 #1972 Skrevet 16. januar 2015 Sånne samtaler har jeg aldri med meg selv.... No no no... (særlig!)
Gjest Ludodama Skrevet 16. januar 2015 #1973 Skrevet 16. januar 2015 Ellers om jeg kan tenke: Djevelen: "De skoene kan gjøre HELE ANTREKK kule. Med dem på, behøver jeg ikke kjøpe noen andre nye klær!" (Uka etter: "Jeg TRENGER nye klær! Tenk så kult det ville bli med DEN blusen til de skoene!") Akkurat sånn er det. "Fine sko. Skal jeg ha de skoa må jeg jo ha ny kåpe. Og da må jeg faktisk ha kul sveis og, for ellers blir det jo helt mismatch. Faktisk må jeg oppgradere hele garderoben. Da kan jeg jo ikke ha så gusten hud som nå, må til hudpleie. Og prøve BBcream, det er sikkert noe jeg tåler bedre enn foundation. Må ha en sånn spesielrensekost til rensekostene til rensen. Og noe å ha det i så det ikke bare slenger på badet. Hm. Stygge håndklær på badet, jeg trenger nye. Fin lampe. Har de salg på Bolia nå ja? Egentlig må jeg seriøst ha ny sofa. Koster jo bare 10.000 istedetfor 20.000 - sparer halvparten jo!" Det der regnestykket ble sikkert sånn sinnsykt mye penger! Jeg ender heldigvis opp med å innse akkurat det. Takk og pris. Som regel. 1
Ciara Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #1974 Skrevet 16. januar 2015 Hehe, godt å høre at flere kjenner seg igjen... Etterpå skal jeg ut å shoppe... Gave til min far. Jeg gjør det bra så langt. Mest fordi det er rett før lønning i januar og jeg ikke har noen penger å bruke uansett Det skal bli deilig med helg nå. Jeg vet ikke hva det er, men forrige uke plaget det meg ikke å være tilbake på jobb etter juleferie, men denne uka har jeg vært mer energiløs. Mye har føltes som et lite ork. Så nå skal jeg slappe av i helga og starte på ny frisk på mandag Har ingen andre helgeplaner enn en tur på biblioteket med gutta boys, matlaging, trening og avslapping. Og husvasking, of course. Men i det siste har vi vært i et veldig bra spor der også, for det meste har liksom blitt tatt underveis. Bare jeg skifter sengetøy, støvsuger og vasker badespeil og doer, så er vi i boks. Gleder meg allerede til maten jeg skal lage. Brød, chicken tikka masala, hamburgere og et eller annet godt å bake (cookies, kanskje).
Ciara Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #1975 Skrevet 16. januar 2015 Akkurat sånn er det. "Fine sko. Skal jeg ha de skoa må jeg jo ha ny kåpe. Og da må jeg faktisk ha kul sveis og, for ellers blir det jo helt mismatch. Faktisk må jeg oppgradere hele garderoben. Da kan jeg jo ikke ha så gusten hud som nå, må til hudpleie. Og prøve BBcream, det er sikkert noe jeg tåler bedre enn foundation. Må ha en sånn spesielrensekost til rensekostene til rensen. Og noe å ha det i så det ikke bare slenger på badet. Hm. Stygge håndklær på badet, jeg trenger nye. Fin lampe. Har de salg på Bolia nå ja? Egentlig må jeg seriøst ha ny sofa. Koster jo bare 10.000 istedetfor 20.000 - sparer halvparten jo!" Det der regnestykket ble sikkert sånn sinnsykt mye penger! Jeg ender heldigvis opp med å innse akkurat det. Takk og pris. Som regel. Haha, kjenner meg igjen. Særlig med interiør. "Hm, disse store linhåndklærne ser så deilige ut. Hver morgen må bli bedre om jeg kan tørke meg med sånne når jeg går ut av dusjen. For ikke å snakke om at de også ser kule ut når de er nonchalant slengt på gulvet, og det er de jo HELE tiden her i huset. De kunne gitt hele badet et spapreg. Apropos spapreg, er det ikke på tide med en tur til Heaven Scent? Kjøpe noen virkelige gode dusjsåper, kanskje Aesop? Jeg har jo så tørr hud og trenger noe bra. Og som håndklærne vil de jo være prikken over i'en for badet. Men badekåpe! Det må jeg ha. Kanskje i lin, den også? Nei, sånn tykk frotte er mye deiligere å ha på. Da kan jeg jo til og med være varm nok til å sitte i sofaen med den før jeg legger meg. Ah, Heaven Scent. Har lyst på et nytt duftlys, what to choose? Byredo eller Diptyque? Og hva med en parfyme til meg selv, jeg har jo tross alt bursdag snart?" And the list goes on...
Mafalda Skrevet 16. januar 2015 #1976 Skrevet 16. januar 2015 Haha, artig å lese tankerekkene deres Jeg kommer bare til aller første ledd før min iboende gjerrigknark hvisker meg i øret at det ligger regninger for 20 000 i nettbanken og vi har et huslån på høyde med Himalaya. Knuser umiddelbart enhver shoppinglyst
Wolfmoon Skrevet 16. januar 2015 #1977 Skrevet 16. januar 2015 Haha, artig å lese tankerekkene deres Jeg kommer bare til aller første ledd før min iboende gjerrigknark hvisker meg i øret at det ligger regninger for 20 000 i nettbanken og vi har et huslån på høyde med Himalaya. Knuser umiddelbart enhver shoppinglyst Jeg ser hva du skriver, men det som kommer inn i hodet er "så Mafalda mener jeg burde kjøpe meg større leilighet slik at jeg får større lån"
Daria Skrevet 16. januar 2015 #1978 Skrevet 16. januar 2015 Det jeg først og fremst får ut av denne samtalen er Hmm...jeg trenger har lyst på trenger nye sko... Jeg så et par jeg fikk akutt lyst på forleden og som jeg nesten kunne forsvaret at jeg hadde bruk for, helt til jeg innså at det myke varme foret i skaftet bare var akkurat der - selve skodelen var uforet. De ville holde meg varm rundt anklene, men føttene ville vært iskalde
Ciara Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #1979 Skrevet 16. januar 2015 Haha, artig å lese tankerekkene deres Jeg kommer bare til aller første ledd før min iboende gjerrigknark hvisker meg i øret at det ligger regninger for 20 000 i nettbanken og vi har et huslån på høyde med Himalaya. Knuser umiddelbart enhver shoppinglyst Men jeg har også huslån! Ikke på høyde med Himalaya, men nok Det er bra å ha en iboende gjerrigknark.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå