Ciara Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #1821 Del Skrevet 7. januar 2015 Riktig godt nyttår til dere alle sammen! J Her i huset går det på de fleste måter veldig bra. Mannen min har fått seg ny og etterlengtet jobb, og vi er faktisk uthvilte etter juleferien. I hvert fall i kroppen Og med det mener jeg at vi har hatt det som så mange andre småbarnsfamilier, rolig på papiret, men hektisk i praksis. De fyller jo opp dagene, disse små. Så selv når vi bare er hjemme, så er det jo kos og mas og rot og rydding og mer rydding og klesvask og mas og trøst og kos. Så på søndag satt jeg i grunnen og ønsket meg et par dager mentalt fri, les: tomt ryddig hus, Ciara på en sofa, ingen som vil meg noe. Men: Jeg skal IKKE klage. Vi har hatt en virkelig fin ferie, med velsignet lite på planen. Vi har vært på aketurer, sett filmer, lekt masse med all legoen guttene fikk, spist god mat, sovet lenge. Jeg har faktisk opptil flere nyttårsforsetter: Å ta bedre vare på meg selv. Da tenker jeg på trening og andre helserelaterte ting. For eksempel har jeg allerede vært på en sårt tiltrengt tur til tannlegen. Jeg skal til legen til uka og sjekke opp hvorfor jeg blør så mye neseblod. Jerntablettene må jeg fortsette å ta. Så her skal jeg rustes opp, så jeg kan leve et ekstremt langt liv og overvåke Familien AS Jeg har et par hyggelige forsetter også, blant annet å unne meg en massasjetime i ny og ne. Jeg er ofte så stiv i skuldrene at jeg får vondt i nakken og hodet, så det kan jeg med fordel passe litt mer på. Og så er det jo slik at hode og kropp henger sammen på de finurligste vis, så hodet må jeg nok fortsette å jobbe med i 2015. Utfordringen er konkret nok: Å bli bedre på å håndtere alle små og store bekymringer. De har en tendens til å sette seg i kroppen, og så blir jeg bekymret for kroppen – sånn funker hjernen min i et nøtteskall. Men sånn skal det ikke fortsette! J Å ha det gøy. Noen ganger de siste årene med små barn har jeg følt meg som om jeg er hundre år. Både fordi jeg har vært sliten og uopplagt i kroppen, og fordi jeg har vært lite ute der i verden og funnet på ting, prioritert fornuftig og lagt meg klokka ti. For all del, dette har jeg for det meste tenkt å fortsette med. Men jeg har lyst til å le mer dette året. Lyst til å føle meg mer som 33 enn 100. Så jeg skal gå på flere konserter og arrangementer, drikke vin oftere ute. Og jeg har lyst til å lære meg å danse. Per Fugelli sier mye sympatisk. Og noe av det mest sympatiske han har sagt er at vi bør ha nyttårsforsetter som handler om noe annet enn oss selv, og det er jeg helt enig i. Det blir forferdelig mye meg, meg, meg. Så derfor handler nr 3) om andre. Nemlig omgivelsene mine og barna der. Jeg vil gjøre mer for dem. Da tenker jeg på å fortsette i FAU, finne på mer med ungene, invitere flere unger hjem, prøve å være noe positivt for flere barn enn mine egne. Kanskje kan vi for eksempel ha en grillfest i nabolaget til sommeren? Invitere naboungen på fredagspizza ved jevne mellomrom? Det behøver slett ikke være avansert. I går var det 13. dag jul, og det falt symbolsk nok sammen med at søppelbilen kom og hentet alle juletrærne på snuplassen i nabolaget. Guttene var med ut, for de elsker søppelbilen i seg selv, og en egen søppelbil for juletrær spesielt er intet mindre enn en begivenhet. Guttene og jeg stod og så på, mannen min var med og kastet juletrær oppi. Og i et stille øyeblikk roper lille Softie: «Flinke pappa!» Et fint punktum for jula, det J Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 7. januar 2015 #1822 Del Skrevet 7. januar 2015 Høres ut som fine nyttårsforsetter. Jeg elsker massasje og har det noenlunde jevnlig, men synes i grunnen det blir litt dyrt. Noe tips til rimelig og bra massasje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #1823 Del Skrevet 7. januar 2015 Høres ut som fine nyttårsforsetter. Jeg elsker massasje og har det noenlunde jevnlig, men synes i grunnen det blir litt dyrt. Noe tips til rimelig og bra massasje? Ingen tips, dessverre, er på jakt etter et greit sted selv (fortrinnsvis i nærheten av der jeg bor, så jeg kan sjangle hjem ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. januar 2015 #1824 Del Skrevet 7. januar 2015 Flinke pappa - så herlig Nyttårsforsetter har jeg sluttet med - ihvertfall offentlige. Da kan ingen bruke det mot meg hvis jeg mislykkes eller bare ikke gidder Dine høres fornuftige ut - jeg støtter særlig punkt 2. En kollega snakket en gang om en bekjent som var så mye ute på konserter og arrangementer og sosiale ting, hun skjønte ikke at han hadde energi. Jeg får energi av sånt - en uke med 2-3 kvelder ute gjør meg mer opplagt enn en uke med bare sofakvelder. Apropos, noen timer (et par dager blir kanskje litt i overkant ) på en sofa hvor ingen krever noe av deg kan ordnes, altså - teservering og fri tilgang til etablissementets bokhyller inkludert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 7. januar 2015 #1825 Del Skrevet 7. januar 2015 Åh, så fine nyttårsforsetter - og jeg ELSKER Fugelli! Jeg har faktisk samme som deg på nr.2 - ha det mer gøy(med andre som jeg ikke bor med). Mer konserter. Men når man lever som man er 100 så skal det ikke så mye til for å få akkurat det til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #1826 Del Skrevet 7. januar 2015 Åh, så fine nyttårsforsetter - og jeg ELSKER Fugelli! Jeg har faktisk samme som deg på nr.2 - ha det mer gøy(med andre som jeg ikke bor med). Mer konserter. Men når man lever som man er 100 så skal det ikke så mye til for å få akkurat det til Det skal ikke så mye til, nei! For noen uker siden var jeg på konsert, drakk tre glass vin og røyka en sigg - og følte meg skikkelig vill og gal Per Fugelli er en bra mann. Han er så medmenneskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #1827 Del Skrevet 7. januar 2015 Flinke pappa - så herlig Nyttårsforsetter har jeg sluttet med - ihvertfall offentlige. Da kan ingen bruke det mot meg hvis jeg mislykkes eller bare ikke gidder Dine høres fornuftige ut - jeg støtter særlig punkt 2. En kollega snakket en gang om en bekjent som var så mye ute på konserter og arrangementer og sosiale ting, hun skjønte ikke at han hadde energi. Jeg får energi av sånt - en uke med 2-3 kvelder ute gjør meg mer opplagt enn en uke med bare sofakvelder. Apropos, noen timer (et par dager blir kanskje litt i overkant ) på en sofa hvor ingen krever noe av deg kan ordnes, altså - teservering og fri tilgang til etablissementets bokhyller inkludert For et hyggelig tilbud, blir nesten rørt her jeg sitter! Jeg får også energi, men jeg tror ofte ikke på det på forhånd likevel. Dvs å skulle gjøre noe kan ofte virke som et prosjekt som er mer styr enn verdt det, men når jeg er igang synes jeg alltid det er en boost! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #1828 Del Skrevet 7. januar 2015 Nei, satan i gatan. Nå skal Ciara 100 år ut for å trene bakkeintervall. Yeah... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 7. januar 2015 #1829 Del Skrevet 7. januar 2015 Det skal ikke så mye til, nei! For noen uker siden var jeg på konsert, drakk tre glass vin og røyka en sigg - og følte meg skikkelig vill og gal Per Fugelli er en bra mann. Han er så medmenneskelig. Haha, som jeg skulle sagt det selv. Skal ikke mye til å fæle seg vill og gal. Konsert etc er veldig ålreit. I helgen som var skulle jeg møte ei venninne i byen og før jeg dro var det nesten mest fristende å være hjemme. Men så kjekt når jeg kom meg avgårde. Må huske på å gjøre det mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 7. januar 2015 #1830 Del Skrevet 7. januar 2015 Høres ut som fine nyttårsforsetter. Jeg elsker massasje og har det noenlunde jevnlig, men synes i grunnen det blir litt dyrt. Noe tips til rimelig og bra massasje? Jeg går hos en dame ved Storo. Grei pris og du blir skikkelig knadd. Si fra hvis det er noe som "frister". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 7. januar 2015 #1831 Del Skrevet 7. januar 2015 Det skal ikke så mye til, nei! For noen uker siden var jeg på konsert, drakk tre glass vin og røyka en sigg - og følte meg skikkelig vill og gal Per Fugelli er en bra mann. Han er så medmenneskelig. Æææhh.....jeg har nesten sånn ca takka nei til en konsert på Rockefeller med en venn fordi jeg ikke orker tanken på å komme hjem helt gira etter midnatt med den viten at det er morramøte dagen etter Hallo, hvor mange ganger skal jeg liksom det iløpet av et år(svaret er en gang i februar og en gang i mars, men likevel - etter det blir det jo omtrent aldri........................................) Jeg tar imot Darias tilbud! Stiller du med hodebunnsmassasje og eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #1832 Del Skrevet 7. januar 2015 Godt det er flere hundreåringer her inne Det ER verdt det å legge seg sent i blant, Ludodama! Men spørs om du ikke pusher gjestfriheten til Daria nå. Begynner hun å tilby hodebunnsmassasje også kommer det til å bli trangt på den sofaen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 7. januar 2015 #1833 Del Skrevet 7. januar 2015 Nei, satan i gatan. Nå skal Ciara 100 år ut for å trene bakkeintervall. Yeah... Særdeles sprek hundreåring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 7. januar 2015 #1834 Del Skrevet 7. januar 2015 Altså om hun begynner med hodebunnsmassasje så skal jeg besøke henne oftere........ Ønsker meg massasje nå faktisk, men jeg får heller ta frem varmeputen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 7. januar 2015 #1835 Del Skrevet 7. januar 2015 Hodebunnsmassasje - tok kur sist hos frisøren bare for å få det. *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 8. januar 2015 #1836 Del Skrevet 8. januar 2015 Hey, var det her det var party i går! Tommel opp og stor applaus for trening, Ciara. Skal se du får formen til en 90-åring i løpet av kun kort tid! Og så stiller jeg meg i køen av de som mener at nyttårsforsettene høres supre ut. Og ikke minst oppnåelige. Får vi referat fra punkt 2 innimellom, da? Til allmenn forlystelse, og spesielt slik at Ludodama og jeg og andre med kjedelige tilværelser kan ha det gøy via deg (frykt ikke, Ludodamen... det blir bedre! Jeg og Gubben var sist ute og spiste i 2012, så det er bare å glede seg! )? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 8. januar 2015 #1837 Del Skrevet 8. januar 2015 Jeg går hos en dame ved Storo. Grei pris og du blir skikkelig knadd. Si fra hvis det er noe som "frister". Storo er i gangavstand så det frister veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. januar 2015 #1838 Del Skrevet 8. januar 2015 For et hyggelig tilbud, blir nesten rørt her jeg sitter! Det er helt alvorlig ment - det hadde jo vært hyggelig å treffes Hodebunnsmassasje driver jeg ikke med, men det ligger en thaimassasje (som jeg aldri har prøvd, selv om den har vært der i flere år. Kanskje det skulle være et nyttårsforsett...) i første etasje i gården jeg bor i, så løsningen må jo være å bestille massasje der først og sofatid hos meg etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. januar 2015 Forfatter #1839 Del Skrevet 8. januar 2015 Kanskje flere enn meg som får et litt anstrengt smil når de hører "thaimassasje"? Jeg lurer mest på hvorfor den massasjemaskinen mannen jeg har hjemme ikke funker, jeg. Kone har stive muskler, mann har store sterke hender - er det ikke noen åpenbare slutninger man skulle kunne trekke her? (Han: Men det er så kjedelig! Jeg: Joa. Men her har kona di vondt, og du er stor og sterk. Where's the love? Han: Du, nå blander du boksene dine i hodet igjen. Massasjeboksen og kjærlighetsboksen har ingenting med hverandre å gjøre. Ingenting.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. januar 2015 Forfatter #1840 Del Skrevet 8. januar 2015 For øvrig, Mafalda, tror jeg min fysiske alder nå for lengst er nede på 90, såpass må jeg få lov til å skryte av meg selv. Jeg har nemlig trent hardt i to måneder nå. Og denne bakkeintervallen går faktisk lettere og lettere, og jeg begynner endelig å synes at trening er ganske morsomt. Tro det eller ei! Så innen sommeren tenker jeg at jeg kanskje er blitt 60! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå