Vera Vinge Skrevet 2. desember 2014 #1761 Del Skrevet 2. desember 2014 Så koselig. Det med dempet belysning og tente lys til frokost er det mulig jeg lar meg inspirere av. Særlig om jeg nevner det for mannen. Han er kongen av levende lys, som den romantikeren han er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. desember 2014 Forfatter #1762 Del Skrevet 2. desember 2014 Kanskje du skulle føre egentiden/avledningene inn i et Excel-ark og gi til moren som etterlyste tiltak? "Mandag: S knuffet storebror. Streng irettesettelse- mor. 20 minutter legobygging- far" "Tirsdag: Tilløp til ketsjupkonflikt ved matbord. S avledet med bok- mor" "Onsdag: ...." Da burde hun jo bli fornøyd (og kanskje også litt flat, haha!) Haha, fristende! Nå begynner jeg visst å bli paranoid også. I dag tidlig møtte vi en mor og datter i garderoben på vei inn i barnehagen, og hun var virkelig sur. Det kom ikke noe hei tilbake derfra. Så Ciara - tidligere medlem av Mikke Mus-klubben - la sammen to og to kom fram til at dette er den klagende forelderen. Stakkars menneske Sannsynligvis var hun bare stressa av andre årsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. desember 2014 Forfatter #1763 Del Skrevet 2. desember 2014 Så koselig. Det med dempet belysning og tente lys til frokost er det mulig jeg lar meg inspirere av. Særlig om jeg nevner det for mannen. Han er kongen av levende lys, som den romantikeren han er. Jøss, finnes det sånne menn, altså? Hvor har du funnet denne perlen hen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 5. desember 2014 Forfatter #1764 Del Skrevet 5. desember 2014 Jeg blir mer og mer opptatt av lokalmiljøet mitt. Det kommer naturligvis av at barna mine blir større og vi er mer ute i verden igjen. Før vi fikk barn var jeg ikke opptatt av lokalmiljø. Jeg bodde i sentrum, og der var det ikke så mye av et lokalmiljø heller. Vi sa hei til naboen hvis vi møttes ved postkassene, og det var det. Så fikk vi barn, ble kjent med noen få flere i nabolaget via barseltreff og lignende, men i det store og det hele var babytiden en tid for vår egen lille kjernefamilie og en tid for å nærme oss våre egne foreldre mer igjen. Og siden har sirkelen utvidet seg igjen. Eldstemann begynte i barnehagen, vi ble kjent med noen foreldre og barnehageansatte. Så flyttet vi hit vi bor og ble kjent med enda flere fordi det er flere her i samme fase som oss. Så begynte Softie i barnehage, og vi ble kjent med enda flere foreldre. Nå er vi der at Eldstemann, som jeg har nevnt tidligere, har med venner hjem eller er med dem hjem. Han har begynt på en aktivitet sammen med mange andre barn i nabolaget. Og plutselig er vi der at vi har en mye større krets enn før. Bevares, alle disse omgås vi verken tett eller ofte, men det skal godt gjøres at jeg får kommet meg til nærmeste senter og tilbake uten å møte et par jeg kjenner. Jeg liker det så godt. Jeg synes det er meningsfullt. Nå har jeg engasjert meg ganske mye i FAU og trives kjempegodt med det. Det er som om blikket mitt begynner å vende utover igjen etter en ganske innadvendt/familiesentrert fase. Dette henger også tildels sammen med tankene på et tredje barn for meg. Nå er jeg der (enn så lenge) at jeg synes det er greit å ikke få en tredjemann. Men når jeg ikke skal ha en tredje vil jeg bruke tid på nærmiljø og andres barn, og bidra til noe på den måten. For å si det litt pompøst, det har gått opp for meg at hva jeg bruker tiden min på også er et etisk spørsmål. Jeg runder av med noe helt annet, en samtale mellom Eldstemann og Softie: Eldstemann: "Softie, hva ønsker du deg til jul?" Softie: "Ja!" Eldstemann: "Du kan ikke si "ja" da! Jeg spurte, hva ønsker du deg til jul?" Softie: "Ja!" Eldstemann: "Ønsker du deg Lego Chima?" Softie: "Ja!" Eldstemann: "Mamma, Softie sa han ønsker seg Lego Chima til jul." Ok 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 6. desember 2014 Forfatter #1765 Del Skrevet 6. desember 2014 I dag hadde vi besøk av en gutt vi kjenner. Han har høreapparat, og jeg tenkte jeg skulle forklare Eldstemann hva det er for noe: Jeg: "Eldstemann, så du at Per hadde en dings på øret sitt?" Eldstemann: "Ja. Hva var det?" Jeg: "Per sine ører virker ikke helt som de skal. Men noen har funnet opp det fantastiske apparatet. Når Per har det på hjelper det ham å høre like godt som oss. Er ikke det smart?" Eldstemann: "Åja, du mener et høreapparat?" Jeg: "Eh, ja." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. desember 2014 #1766 Del Skrevet 6. desember 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 7. desember 2014 #1767 Del Skrevet 7. desember 2014 Jeg elsker å høre om de ulike dialogene hjemme hos dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 7. desember 2014 #1768 Del Skrevet 7. desember 2014 Ja, det er noen herlige snutter du serverer! Keep 'em coming! (må du si til gutta dine ) Likte godt Lego Chima-ønsket til Softie Vi har hatt noen slike varianter her hjemme også. Det er veldig lett å ønske seg ting på vegne av noen som ikke har vett og forstand til å snakke for seg selv ("Mamma, Smule har veldig lyst på.... *fyll inn passende storesøsterønske*!") Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. desember 2014 Forfatter #1769 Del Skrevet 13. desember 2014 Det er førjulstid og travelt. I går syntes jeg at formen var litt merkelig på jobb, og ganske riktig, i går kveld satte feberen inn. Og er over igjen i dag, men jeg har litt vondt i det ene øret. Ellers ikke forkjølet. Merkelige greier. Men da har vi i det minste hatt god grunn til å ta det med ro i dag. Mannen min har forresten begynt å styre her igjen. I går kom han hjem med gipsplater og påstår at det skal gipses i stua før jul. Jeg bare venter og ser. Jeg har beskyldt ham nok ganger for å være sløv på hjemmebane til at jeg kan klage når han viser initiativ Utfordringen består bare i å strukturere ham litt, for han kan fort finne på å utsette prosjektet til romjulen - og da har vi hatt gipsplater i stua gjennom hele julefeiringen uten at det har skjedd noe. Apropos mann - jeg planlegger en overraskelsestur for å feire et jubileum neste år. Har noen tips til hyggelig europeisk by? Vi har vært i de fleste mest opplagte. Men ikke i for eksempel Edinburgh, Lisboa, Budapest, Warszawa eller de baltiske byene. Jeg drar også gjerne til Spania, Frankrike og Italia igjen, men da kan det ikke være hovedstedene. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. desember 2014 #1770 Del Skrevet 13. desember 2014 Jeg har forelsket meg veldig i Helsinki, og vender stadig tilbake. Edinburgh er også fin, og Dublin. Kommer jo litt an på når på året dere skal reise også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 13. desember 2014 #1771 Del Skrevet 13. desember 2014 Jeg er veldig glad i Edinburgh, en sjarmerende by som det nå går direktefly til St. Margaret's chapel i the castle, the Elephant cafe der Harry Potter ble født, vannhullene til John Rebus... Et bra sted for en langhelg! Moren min maser stadig om at jeg og mannen må ta en tur til Lisboa, det skal visst være et fint sted. Nå kommer jo ikke Gubben og jeg ut av stua på de nærmeste årene, så kanskje du kan dra i steden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 13. desember 2014 #1772 Del Skrevet 13. desember 2014 Jeg synes både Edinburgh og Lisboa er fine byer, og Dublin for den del. Velger du Edinburgh er det også muligheter for en dagsutflukt til Glasgow, som er stor kontrast til Edinburgh. Eller hva med New York? Ikke akkurat Eoropeisk storby, men definitivt storby. Mafalda: jeg drømte om deg for et par netter siden. Jeg var barnevakt for Smitt og han var så skjønn og snill. Så det er bare å si fra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 14. desember 2014 #1773 Del Skrevet 14. desember 2014 Hehe, så artig, Serafina! Og du har helt rett, Smitt er en utrolig rolig liten kar, blid og fornøyd og veldig lite vanskelig. Stikk motsatt av sin storesøster. Rart det der. Men til Turbos forsvar, i går slapp jeg av henne og Nani hos bestemor før jeg skulle hente de som hadde vært på Fagottkonsert, og kryss i taket: hun hadde villig blitt med inn til bestemor, og vært bare blid og fornøyd! Jeg hadde halvveis forventet at hun skulle holde haraball når hun kom til et ganske ukjent sted uten mamma og pappa, men den gang ei! Så kanskje det er håp, og vi kommer oss til Lisboa før hun begynner på skolen? *spamme dagboka til Ciara* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. desember 2014 #1774 Del Skrevet 14. desember 2014 Jeg hadde faktisk litt i bakhodet at det kunne være utsendinger fra Mafalda-klanen på konserten i går, men jeg så ingen passende kandidater Og da konserten kom i gang var det uansett ikke resten av publikum jeg var opptatt av... De hadde kost seg, antar jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. desember 2014 Forfatter #1775 Del Skrevet 14. desember 2014 Takk for tips Jeg har veldig lyst til å dra til Helsinki, men mannen min har store fordommer hva angår Finland og finner Hm, da står det mellom Edinburgh og Lisboa. New York er fantastisk, men for langt unna for en langhelg, synes jeg. Dublin er kjempefint også. Vi drar tidlig på sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. desember 2014 Forfatter #1776 Del Skrevet 14. desember 2014 ...ellers kjenner jeg meg igjen i dette med å bli overrasket over hvor bra det går med barnevakter. Husker første gang Eldstemann skulle overnatte hos besteforeldre, og jeg forventet at de skulle ringe etter en halvtime. Den gang ei. De hadde det så harmonisk og fint at jeg neeeeesten følte meg litt snytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus78 Skrevet 16. desember 2014 #1777 Del Skrevet 16. desember 2014 Har dere vært i Budapest? Jeg synes det er en av de fineste byene i Europa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 16. desember 2014 Forfatter #1778 Del Skrevet 16. desember 2014 Har dere vært i Budapest? Jeg synes det er en av de fineste byene i Europa. Nei, aldri! Så det er det, altså? Hm, da ble det jo enda litt vanskeligere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 16. desember 2014 #1779 Del Skrevet 16. desember 2014 Å, jeg ville valgt Lisboa! Vet ikke helt hvorfor, faktisk, men "alle" sier det er så bra. Budapest har jeg vært i, men jeg syns det var helt midt på treet... Dette er mange år siden, da, og helt på budsjett, så kan være vi hadde fått en annen opplevelse nå. I sånne storbyer kan det nok være litt tilfeldigheter hva slags opplevelse man får, og gjerne handle om litt andre ting enn bare byen. Det var som en stor versjon av Praha, syns jeg. Men bedre, fordi den ikke var like preget av turisme. Men Bratislava, det var en morsom by. Igjen, usikker på hvorfor. Kanskje pga billig italiensk is og kommunisme-sightseeing. Min drøm er Paris eller Berlin til våren, men skjønner at de utgår for din del. Paris blir jeg aldri lei (og en herlig by å sykle i). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 17. desember 2014 #1780 Del Skrevet 17. desember 2014 Jeg hadde uten tvil gått for Edinburgh,fantastisk by. Masse historie, hyggelige mennesker og god mat og drikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå