Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Et ord Knut Nærum vil elske! ;)

Men huff, nå ga dere meg dårlig samvittighet alle sammen. Gjett hva slags ovnsbakt søndagsmiddag vi hadde i dag... Jo, pizza. Fra Beno's takeaway. :flau: Det stemmer for så vidt at pizza er ovnsbakt, eller har vært i ovnen i alle fall- men noe sier meg at det kanskje ikke var helt det dere siktet til.

Vi kan kanskje sanke noen søndagspoeng for desserten, da. Eton mess, med hjemmelaget marengs (noen ganger er det mye festligere å bruke de tre grammene energi som er igjen etter helgas kjøring, til å lage dessert heller enn middag, hehe).

Men dere kan se fram til god suppe, da! Skikkelig kraft ER mye bedre enn Toro! :jepp:

Eton mess tror jeg er den beste desserten. Har du spist den på Porter's i London? Trodde der var en spesialitet derfra, men er kanskje en vanlig engelsk dessert?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søndag skal være en saktmodig dag, altså er det perfekt med middager som lager seg selv, om det så er i gryte eller stekeovnen :jepp:

Åh, kylling i römertopf, på en seng av grønnsaker med øl eller tørr cider over... :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på Mafalda med takeawaysøndagsmiddag! Riktignok sushi, så jeg har relativ god samvittighet for sunnhetsverdien av middagen, og jeg var på jobb og hentet sushi til alle de andre som var på jobb også. Rart med det, når én begynner, så skal alle andre ha sushi også :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Her er det stikk motsatt definisjon på søndagsmiddag: Ordentlig søndagsmiddag er enkel mat som lager seg selv i en kjele uten at den trenger å passes noe særlig på... :sjenert:

Jeg er en smule lei av å lage middag for tiden, og spesielt ille er helgene, så da blir det enkel mat som stort sett ordner seg selv. I høst har vi hatt mange søndager med fårikål på bordet og i dag ble det lys lappskaus og nystekte rundstykker til middag.

Bare for å gjøre det klart; vi har omtrent aldri fulgt opp egen definisjon av søndagsmiddag.

Stearinlys erstattes med noen bretta klær som er glemt på bordet i 2 uker og grøtsøl. Very koselig.

Men snart, snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på Mafalda med takeawaysøndagsmiddag! Riktignok sushi, så jeg har relativ god samvittighet for sunnhetsverdien av middagen, og jeg var på jobb og hentet sushi til alle de andre som var på jobb også. Rart med det, når én begynner, så skal alle andre ha sushi også :laugh:

Nå fikk jeg lyst på sushi. Takkskarruha... :snurt:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stearinlys erstattes med noen bretta klær som er glemt på bordet i 2 uker og grøtsøl. Very koselig.

Til dette har jeg bare en ting å si: dimmer! Skaper koselige situasjoner ut av grøtsøl og klesbunker, helt uten stress :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde dimmer på lyset på badet der jeg bodde før, det var deilig på trøtte, mørke vintermorgener :ler:

Jeg er vant til hjemmefra at søndagsmiddager var noe litt ekstra, men det varierer jeg litt hvor mye jeg praktiserer det som eneboer... Men jeg er litt lei av alle som tror at fordi jeg bor alene spiser jeg stort sett brødmat ol til middag hver dag - jeg vil da også ha varm middag, selv om den som regel spises i sofaen foran tven og ikke ved spisebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Jeg tror jeg vinner gårsdagens søndagsmiddagsrace: Middagen var todelt - et kjapt pizzastykke på flyplassen før avgang, og Grandis da vi kom hjem og ungen endelig var i seng :P

Men sånn generelt er jeg også tilhenger av at søndagsmiddagen skal være laget med tid og kjærleik. Vi oppfyller på ingen måte kravet selv hver uke, men det føles så bra de gangene vi kan sette oss ned og spise hjemmelaget søndagsmiddag som det er lagt litt ekstra sjel i. Og jeg er enig i tanken om at det helst skal være ovnsstekt eller langkokt - vi har jammen noen rare forestillinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stikk motsatt definisjon på søndagsmiddag: Ordentlig søndagsmiddag er enkel mat som lager seg selv i en kjele uten at den trenger å passes noe særlig på... :sjenert:

Jeg er en smule lei av å lage middag for tiden, og spesielt ille er helgene, så da blir det enkel mat som stort sett ordner seg selv. I høst har vi hatt mange søndager med fårikål på bordet og i dag ble det lys lappskaus og nystekte rundstykker til middag.

Men denne kyllingformen var ganske enkel, altså! Og så lenge man har nystekte rundstykker passerer det meste *gjærbakstjunkie*

Eton mess tror jeg er den beste desserten. Har du spist den på Porter's i London? Trodde der var en spesialitet derfra, men er kanskje en vanlig engelsk dessert?

Sjekket oppskriften nå, og det aner meg at guttene mine ville blitt særdeles entusiastiske om dette stod på bordet.

Søndag skal være en saktmodig dag, altså er det perfekt med middager som lager seg selv, om det så er i gryte eller stekeovnen :jepp:

Åh, kylling i römertopf, på en seng av grønnsaker med øl eller tørr cider over... :sikle:

Saktmodig, der sa du det :)

Elsker sushi! Men mannen min er ikke så glad i det, dessverre, så det blir aldri middag hos oss. Derimot spiser jeg det til lunsj jevnlig.

Bare for å gjøre det klart; vi har omtrent aldri fulgt opp egen definisjon av søndagsmiddag.

Men snart, snart!

:ler: Kjent problemstilling. Vi har ikke klær på kjøkkenbordet, men til gjengjeld kan det flyte med aviser, regninger og magasiner ingen har lest eller kommer til å lese. De blir feid tilside i en haug mens jeg ser irritert bort på mannen min (det er jo hans skyld!), så tenner jeg telys (mannen ser irritert på meg, de er jo bare i veien). Idyll! :ler:

Til dette har jeg bare en ting å si: dimmer! Skaper koselige situasjoner ut av grøtsøl og klesbunker, helt uten stress :)

Joa... men ikke som telys.

Jeg hadde dimmer på lyset på badet der jeg bodde før, det var deilig på trøtte, mørke vintermorgener :ler:

Jeg er vant til hjemmefra at søndagsmiddager var noe litt ekstra, men det varierer jeg litt hvor mye jeg praktiserer det som eneboer... Men jeg er litt lei av alle som tror at fordi jeg bor alene spiser jeg stort sett brødmat ol til middag hver dag - jeg vil da også ha varm middag, selv om den som regel spises i sofaen foran tven og ikke ved spisebordet.

Men hvordan ble sminken? ;) Jeg har nemlig at slike behagelige morgener på badet, og så kommet på jobb og syntes at sminken var vel skjødesløs....

Toastjern? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok damer, her trenger jeg interiørhjelp igjen.

Jeg trenger ekstrastoler. Vi har fire stoler på kjøkkenet som vi bruker til daglig. Men når vi har gjester sliter vi. Da henter vi en stol fra Eldstemanns rom og sper på med Ikea-krakker... Og jeg hadde håpet å finne en bedre løsning før julemiddagen i år, altså.

Men hvor finner man fire-seks stoler (som gjerne kan stables) som også er litt fine uten å koste skjorta? Må vi på Ikea?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan ble sminken? ;) Jeg har nemlig at slike behagelige morgener på badet, og så kommet på jobb og syntes at sminken var vel skjødesløs....

Toastjern? :ler:

Ikke noe problem - jeg bruker ikke sminke :ler:

Man trenger ikke toastjern så lenge man har vaffeljern :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke skryte på meg noen søndagsmiddag igår jeg heller. Etter bollebakinga var bekkenet kaputt, så det ble vårruller (hjemmelagde) fra frysern...

Stoler kan jeg ikke hjelpe så mye med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samtale i dag morges:

Eldstemann: "Mamma, du lukter hundebæsj siden du ikke har dusjet ennå!"

Jeg: "Nei, det gjør jeg ikke, jeg dusjet i går kveld. Dessuten var ikke det noe hyggelig sagt."

Eldstemann: "Ok, det var ikke sant. Du lukter is! Ikke gammel is, men god is!"

Øh, ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok damer, her trenger jeg interiørhjelp igjen.

Jeg trenger ekstrastoler. Vi har fire stoler på kjøkkenet som vi bruker til daglig. Men når vi har gjester sliter vi. Da henter vi en stol fra Eldstemanns rom og sper på med Ikea-krakker... Og jeg hadde håpet å finne en bedre løsning før julemiddagen i år, altså.

Men hvor finner man fire-seks stoler (som gjerne kan stables) som også er litt fine uten å koste skjorta? Må vi på Ikea?

Min mor eller bror, eller begge for den del, har noen stablestoler i tre. Tror de er kjøpt på Living eller Skeidar og var ikke dyre. Funker helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstrastoler hadde jeg ikke giddet bruke penger på siden de fra Ikea tross alt er heltOK for bakenden.

Hvis man skal sitte en stund så er det ålreit med noen som er litt gode å sitte på. Noen ganger varer middagene en stund og man kommer seg ikke vekk fra spisebordet og over i sofaen, da er gode stoler ok. Men hadde ikke giddet å kjøpt dyre stoler jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireåringer er interessante mennesker.

Vi snakket om begravelse i dag, for snart skal bestemoren min begraves.

Eldstemann: "Hva er begravelse egentlig."

Jeg: "Når noen dør putter man kroppen i en kasse som man kaller kiste. Og så begravet man kista i jorda."

Han: "Skjelettet, mener du?"

Jeg: "Nei, jeg mener hele kroppen."

Han: "Hva, hadde oldemor kjøtt på kroppen når hun døde?"

Jeg: "Ja."

Han: "Men hvor blir det av?"

Jeg: "Det forsvinner etterhvert og da blir det bare skjelettet igjen."

Og i kveld måtte vi snakke mer om dette, for det plaget ham litt at hun hadde en vanlig kropp da hun døde. Det virker som at han har tenkt at vi blir skjeletter og så dør vi, i stedet for motsatt. Og problemet med dét er selvfølgelig at vi da kan dø selv om vi ikke har blitt skjeletter ennå.

Makabert også, å snakke om døde mennesker har kjøtt på kroppen. Men jeg skjønner jo at han lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Åh, men det er så viktig og bra at dere prøver å forklare ting som de er! Har nok av erfaring med unger som blir redde for å legge seg om kvelden fordi noen - i beste mening, selvsagt - har sagt ting som at "tante sovnet inn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...