Ciara Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #1441 Del Skrevet 24. oktober 2014 Må forresten flire av Eldstemanns barnehagekompiser. Eldstemann hadde ny regnjakke i barnehagen i dag, og den likte tydeligvis vennen hans. Venn: "Du mamma'n til Eldstemann." Jeg: "Ja?" Venn: "Kan du kjøpe en regnjakke til meg?" Jeg: "Nei, det kan jeg ikke. Har du ikke regnjakke?" Venn: "Jo." Jeg: "Hvorfor vil du ha ny da?" Venn: "Fordi min har ikke racerbiler på." Jeg synes det er noe så sjarmerende med at de er så frimodige at de bare spør om man kan kjøpe noe til dem ...vel og merke når de er fire år. Ikke like sjarmerende når de er større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #1442 Del Skrevet 24. oktober 2014 Koser meg med dagboka di! Personnummer, pupper, brokkoli osv. Herlig med en god latter☺ Håper det går bedre med fingeren til eldstemann! Så hyggelig. Susa! Jeg for min del koser meg sånn med innspillene deres. Deilig å få støtte eller forfriskende syn på saker og ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 24. oktober 2014 #1443 Del Skrevet 24. oktober 2014 Ny regnjakke "fordi den har racerbiler" Har du forresten blitt vant til å bli kalt "mamma" og "mammaen til X"? Jeg ble kalt det av en nabounge på 3 år, han sa "der er mammaen til babyen" og jeg ble helt sånn varm i hjertet....det gikk liksom opp for meg at jeg er mamma, OG det til verdens fineste unge! Jeg tenkte mer "Hæ, er jeg ikke bare en stressball som løper fra sted til sted og prøver blidgjøre en søtasbaby?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #1444 Del Skrevet 24. oktober 2014 Ny regnjakke "fordi den har racerbiler" Har du forresten blitt vant til å bli kalt "mamma" og "mammaen til X"? Jeg ble kalt det av en nabounge på 3 år, han sa "der er mammaen til babyen" og jeg ble helt sånn varm i hjertet....det gikk liksom opp for meg at jeg er mamma, OG det til verdens fineste unge! Jeg tenkte mer "Hæ, er jeg ikke bare en stressball som løper fra sted til sted og prøver blidgjøre en søtasbaby?" Jeg synes det var veldig underlig i starten. Da Eldstemann begynte i barnehage. Etterhvert kjente jeg de andre ungene veldig godt. Derfor kom det faktisk som en aha-opplevelse for meg at de ikke ANTE hva jeg heter, for dem var jeg mammaen til Eldstemann, og ferdig med det. Først tenkte jeg: "Hæ? Er jeg ikke Ciara mer?" Nå synes jeg det er litt frigjørende. Og jeg er vant til det. Jeg er mammaen til Eldstemann og Softie. Når jeg møter vennene til ungene har de null forventninger til meg utover at jeg er en mamma. ...og jeg kjenner meg igjen i det du sier, når man nå først skal være definert av slektskapet sitt til noen, er det fint det er som mor til verdens vakreste barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 24. oktober 2014 #1445 Del Skrevet 24. oktober 2014 Det var så flaut i overgangen fra å "ha lov til" å si "mammaen til" til å egentlig skulle bruke navn på barneskolen, men da hadde jeg jo kjent dem så lenge, så de presenterte seg jo ikke med de faktiske navnene sine, disse foreldrene til vennene mine I barnehagen til Vesla har de eldre barna på avdelingen hennes STÅLKONTROLL på hvem jeg er. "Vesla mamma! Vesla mamma!" og så "Vesla mamma baby!" De er nå himla søte, disse toåringene der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #1446 Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Ungene har stålkontroll, ja! I blant må jeg spørre Eldstemann hvem folk er - "Hvem er det?" spør jeg. "Mammaaaaa. Det er jo pappaen til Matias!" Endret 24. oktober 2014 av Ciara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 24. oktober 2014 #1447 Del Skrevet 24. oktober 2014 Jeg blir også overrasket over at ungene i barnehagen, som ikke klarer å ta av seg sokkene uten hjelp, vet ikke bare navnet på alle de andre ungene på avdelingen men også hvem foreldrene er (mamma Theo, mamma Sofie osv osv) Ettersom jeg ventet veldig lenge på å bli mamma er det helt fantastisk men også litt surrealistisk å være "mamman til" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 24. oktober 2014 #1448 Del Skrevet 24. oktober 2014 Jeg har ved et par anledninger blitt spurt hvem jeg er mammaen til, hvis det har vært noen arrangementer med barn eller noe. "Hæ, mammaen til? Jeg har ikke barn jeg". Da har det slått meg at jeg er gammel nok og "ser" ut som en mamma, og alle voksne er jo det i barns øyne. Da jeg var liten, for lenge, lenge siden kalte vi barna i veien de voksne for herr og fru "etternavn". Så hadde foreldrene mine et selskap hvor også tidligere gode naboer ble invitert og jeg skulle lage nordkoreanske. Da var det nesten så jeg skrev fru "etternavn" og ikke "fornavn" på det ene bordkortet. Måtte flire for meg selv da jeg oppdaget det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 24. oktober 2014 #1449 Del Skrevet 24. oktober 2014 Så heldig Eldstemann er, med regnjakke med racerbiler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 25. oktober 2014 #1450 Del Skrevet 25. oktober 2014 Regnjakke uten racerbiler er jo ikke det samme... For øvrig er jeg enig med at barnehagebarn har stålkontroll på hvem som hører til hvem. Alder, derimot, har de ikke snøring på. Fikk hjem en ganske sjokkert storesøster som hadde hentet HK-jenta i barnehagen, og fått spørsmålet "Hvem sin mamma er duuu?" Takk for barneskryt! Jeg synes de er ganske fine selv. Mesteparten av tiden, i hvert fall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. oktober 2014 #1451 Del Skrevet 25. oktober 2014 (endret) For øvrig er jeg enig med at barnehagebarn har stålkontroll på hvem som hører til hvem. Alder, derimot, har de ikke snøring på. Fikk hjem en ganske sjokkert storesøster som hadde hentet HK-jenta i barnehagen, og fått spørsmålet "Hvem sin mamma er duuu?" Da jeg gikk på videregående var innom jobben til en venninne - hun var året eldre enn meg og jobbet på SFO på en barneskole. En av ungene der lurte på om jeg var mammaen hennes. For all del - jeg kom jo ved hentetid, vi skulle gå sammen derfra - alt logikk tilsa jo at sånn var det Endret 25. oktober 2014 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter #1452 Del Skrevet 25. oktober 2014 Da Eldstemann var knappe tre år spurte jeg ham hvor gammel han mente pappa var. Jeg: "Hvor mange år er pappa?" Han: "Seks år." Jeg: "Hvor mange år er jeg, da?" Han: "Tolv." Dette kan tolkes på så mange måter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter #1453 Del Skrevet 25. oktober 2014 Dette har vært en nydelig dag! Ungene våknet ikke før kvart på åtte! Det var så merkelig, da Eldstemann kom tassende inn på rommet syntes jeg kroppen var uvanlig uthvilt. Og så var den kvart på åtte! Da er jeg lykkelig Så lå vi en stund i senga og så på film før vi stod opp og spiste frokost sammen. Etter det dro mannen og Eldstemann på butikken og lørdagshandlet. Mannen foretrekker å ha ham meg seg nå, for Eldstemann er stor hjelp i butikken. Han fyker rundt og henter det han får beskjed om, verken mer eller mindre. Til gjengjeld får han også bestemme lørdagsgodtet. Da de kom hjem i dag var Eldstemann tydelig stolt over at han og pappa hadde bragt mat hjem til familien Mens de var på butikken fikk Softie og jeg litt alenetid. Den insisterte Softie på at vi skulle bruke på å bygge Lego. "Bygge sammen!" som han så uimotståelig sier. Så dro Eldstemann og jeg på biblioteket en tur. Vi fikk med oss en bunke bøker, og et par av dem måtte vi lese der og da. Så gikk vi på kafé. Deilig å være der med bare ett barn. Vi satt der en god stund og koste oss med et skolebrød på deling, Kuli til Eldstemann og kaffe på meg. Så kom vi oss hjem, og måtte hoppe innom skogen for en liten oppdagelsesferd på veien. Så var det hjem til husvasken, noe jeg faktisk syntes var litt gøy å gjøre i dag. Min vaskegale mor har satt sitt preg, men jeg blir grunnleggende glad når jeg kjenner lukten av zalo og salmiakk sprer seg i huset. Og jeg elsker å sette på maskiner! Når jeg hører oppvaskmaskin, tørketrommel og vaskemaskin (nå som jeg har ny) dure og gå synes jeg det er kjempetilfredsstillende. Middag - mannen disket opp med hamburger. Her snakker vi hjemmelaget, altså. Med hjemmelaget dressing og ketsjup og alt. Det var helt nydelig! Jeg må forresten få skryte av mannen og meg selv, men mest av mannen. Vi har virkelig fått ny giv på kjøkkenet i det siste. Her går det i oppskrifter fra Trines matblogg og hjemmelaget mat hver dag. Utrolig godt! Ungene er kjempefornøyde og skryter av maten hver dag, selv om den inneholder ting de knapt har smakt før. Mannen har overrasket meg veldig med å synes at dette er kjempegøy. Nå er det barnetv og timeout på sofaen for meg. Nei, dette har vært en hyggelig dag så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 25. oktober 2014 #1454 Del Skrevet 25. oktober 2014 Åh, så herlig å lese! Her har det vært litt bulkete i dag, men jeg ble glad av å lese dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 25. oktober 2014 #1455 Del Skrevet 25. oktober 2014 Høres ut som en hyggelig lørdag i Ciara-heimen. Jeg var innom en interiørbutikk i dag som hadde noen fine (og dyre) lamper, og da tenkte jeg på deg Ciara. Jeg har lyst på to små lamper over kjøkkenbenken foran vinduet, og de kostet ikke såååå mye, heldigvis. KG får noen ganger litt stor plass i livet, for jeg drømte noe om AllisHagthorne i natt. Tydeligvis mye som foregår i hodet på natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 25. oktober 2014 #1456 Del Skrevet 25. oktober 2014 Salmiakk? Nevrotikeren i meg takler ikke sånt. Zaloen alene holder lenge altså. Der du er engstelig for Ebola er jeg engstelig for alt som man helt sikkert blir forgiftet av (ville knapt vaske når jeg var på tjukka, var sikker på at ungen kunne bli skada...................var ille altså, helt irrasjonelt). Så koselig dag! Har dere bibliotek og slikt i bydelen deres? Jeg skal og ta noen turer på bibliotek på lørdager når ungen blir større, har en sånn forestilling inni hodet mitt om at jeg skal ta med kids på lesestund eller dukketeater på lørdager, og vi skal selvsagt kose oss noe innmari(aka; ikke sure unger, så jeg må åpenbart ha sjokolade i veska). Jeg hadde besøk av halve slekta idag, og var alenemor igårkveld mens mannen var på overraskelsesbursdag. Jeg sov hele 5 timer sammenhengende(skjer sjeldent, så jeg var lykkelig) - og ungen våknet som vanlig kl 05. Jeg praktiserer "ikke morgen før 06, vi får ligge her og bable i senga" - og gav ham smokken. Så sovner jeg etterhvert, og våkner 07.30 - ungen sov fortsatt! Jeg var i sjokk, det har ikke skjedd siden...............noensinne faktisk. Aner ikke hva som skjedde der, mulig han ante en eim at sprit/øllukt fra stua hvor mannen hadde lagt seg på sofaen når han kom hjem 04.30 Det var en ny ting jeg ikke har opplevd før, ha en unge på armen mens man lufter ut fylledunst en lørdag morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 25. oktober 2014 #1457 Del Skrevet 25. oktober 2014 (endret) Høres ut som en hyggelig lørdag i Ciara-heimen. Jeg var innom en interiørbutikk i dag som hadde noen fine (og dyre) lamper, og da tenkte jeg på deg Ciara. Jeg har lyst på to små lamper over kjøkkenbenken foran vinduet, og de kostet ikke såååå mye, heldigvis. KG får noen ganger litt stor plass i livet, for jeg drømte noe om AllisHagthorne i natt. Tydeligvis mye som foregår i hodet på natten. HÆ? Hva drømte du? (Plis la det være noe eksotisk og gøy, siden jeg har så A4 liv om dagen ) Og nå måtte jeg redigere litt og si til Mafalda at jeg har avslørt alle løgner om "ikke velstelt, sliten og hengepuppete ufresh flerbarnsmor" - jeg snikte på bilde av deg&Smittis, og hallo: HEIT DAME! Så nå kan du aldri svare i tråder om forfalte mammakropper&damer igjen Endret 25. oktober 2014 av AllisHagtorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus78 Skrevet 25. oktober 2014 #1458 Del Skrevet 25. oktober 2014 Dit har jeg ringt mange ganger, og jeg elsker den telefonen! Ringte nå, og de sa grønnsåpevann og lege i morgen om det ikke hjelper med grønnsåpe. Så da kan jeg sove godt! Men kommer nok til å sjekke just in case. Over til et rart spørsmål: Kan dere personnummeret til barna deres? Jeg husker dem aldri! Når leger spør, enten det er på fastlegekontoret eller på legevakttelefonen, føler jeg meg som Verdens Sløveste Mor som må svare "Eh, sorry, husker ikke!" Jeg elsker også nummeret til legevakten. Min hverdag som mamma har blitt uendelig mye lettere etter at jeg fant ut at jeg kan ringe dem dersom jeg er usikker/bekymrer meg for noe angående sønnen min. Jeg husker personnummeret til sønnen min, men jeg tror det skyldes at jeg har god hukommelse når det gjelder tall. Husker personnr til både mamma og mannen. Har ikke gjort noe aktivt for å huske dem, men etter å ha fylt ut diverse skjemaer hvor det var nødvendig å føre opp,så er de lagret for godt. Skulle ønske dette gjaldt andre ting,men det er altså bare tall ; Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter #1459 Del Skrevet 25. oktober 2014 Åh, så herlig å lese! Her har det vært litt bulkete i dag, men jeg ble glad av å lese dette Håper det blir en fin og rolig kveld! Noen dager er bare sånn. Da gir jeg bare opp den dagen, og satser på at den neste blir bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter #1460 Del Skrevet 25. oktober 2014 Høres ut som en hyggelig lørdag i Ciara-heimen. Jeg var innom en interiørbutikk i dag som hadde noen fine (og dyre) lamper, og da tenkte jeg på deg Ciara. Jeg har lyst på to små lamper over kjøkkenbenken foran vinduet, og de kostet ikke såååå mye, heldigvis. KG får noen ganger litt stor plass i livet, for jeg drømte noe om AllisHagthorne i natt. Tydeligvis mye som foregår i hodet på natten. Hvilke lamper? Hehe, jeg håper ikke dere tror jeg har et hus fullt av designlamper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå