Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Jeg også, Nesevisa. Kjenner at jeg må be om et ganske stort lønnshopp for å få råd til alt jeg nå plutselig ønsker meg :)

Hva ønsker du deg da? Lamper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva ønsker du deg da? Lamper?

Lamper, ny sofa, nytt sofabord, det bildet og generelt litt tøffere møbler. Hadde det vært en pris for årets mest intetsigende hjem hadde vi vunnet, her er det ikke mye spennende. Men ny sofa og nye lamper skal vi jo kjøpe neste år, så da er vi godt på vei :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamper, ny sofa, nytt sofabord, det bildet og generelt litt tøffere møbler. Hadde det vært en pris for årets mest intetsigende hjem hadde vi vunnet, her er det ikke mye spennende. Men ny sofa og nye lamper skal vi jo kjøpe neste år, så da er vi godt på vei :)

Jeg har ikke noe interiørmagasinhjem, jeg heller, jeg er bare kjempeflink til å ønske meg det som er I disse magasinene ;)

Lurt å surfe litt og bruke god tid på å finne ut hva du vil ha! Så blir du fornøyd og kan ha det leeeenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Kjenner at jeg må be om et ganske stort lønnshopp for å få råd til alt jeg nå plutselig ønsker meg :)

Kraftig lønnshopp eller en stor gevinst så gjeldsbyrden blir merkbart mindre og jeg kan bruke mer penger på det jeg vil. :) Nå går forsåvidt gjelden til noe jeg har valgt selv også, men dere skjønner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Aiai, bidrar jeg til økt konsum? Men: Du skal jo flytte, og da er det lov å kjøpe noe du ønsker deg!

Ja, jo, enig i tankegangen. Men vi må vel se hvor mye vi trenger av "kjedelige" ting først. Blant annet må vi nå skaffe oss en bil nummer to, og det må nok dessverre prioriteres over sofabord og lamper :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftig lønnshopp eller en stor gevinst så gjeldsbyrden blir merkbart mindre og jeg kan bruke mer penger på det jeg vil. :) Nå går forsåvidt gjelden til noe jeg har valgt selv også, men dere skjønner...

Tenk så deilig det hadde vært å være gjeldfri! Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jo, enig i tankegangen. Men vi må vel se hvor mye vi trenger av "kjedelige" ting først. Blant annet må vi nå skaffe oss en bil nummer to, og det må nok dessverre prioriteres over sofabord og lamper :fnise:

Ja, der har du ulempen ved å bo på landet, to biler er ofte nødvendig. Skjønner godt at det må prioriteres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Shit, jeg må kanskje vurdere en bil nr.1....og nytt bad. Og kjøkken. Og...Eh ja.

Blir ikke noe Blekenbilde på meg.

Og så har jeg faktisk lyst på to vaskemaskiner og tørkiser, så man slipper vaske mer enn en gang i uka :P

Og to ovner, så man kan bake dobbelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så deilig det hadde vært å være gjeldfri! Sukk.

Hadde vært deilig, men hadde vel da pusset opp bad og kjøkken og fikset et og annet, så hadde fort fått gjeld igjen. Men nå drømte jeg jo om alt for liten pott, merker jeg. Den skulle jo dekke disse tingene også. :glis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Shit, jeg må kanskje vurdere en bil nr.1....og nytt bad. Og kjøkken. Og...Eh ja.

Og så har jeg faktisk lyst på to vaskemaskiner og tørkiser, så man slipper vaske mer enn en gang i uka :P

Og to oppvaskmaskiner! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flirer godt av å lese om mennene deres, min er nemlig helt lik!

Rett etter barnehagestart ble vi sjuke hele gjengen, da presterte han å foreslå at jeg skulle ta med meg guttungen til mamma og pappa en dag, så han fikk sove ifred!!!

Er det noe jeg har registrert atter at vi fikk barn, så er det at mannfolka er mer "egoistiske". De setter ofte seg selv først, mens vi damene alltid prioriterer barna først.

Jeg likte godt de lampene du linka til her om dagen var fine. Men kosta jo litt da...

Jeg må ha nytt trekk til sofaen min, stoffet har ryki på armlenene, blir vel 7000 kr. Så må jeg ha to nye vinterdekk, 3000 kr.

Og så skal mannen og jeg feire bursdagene våre, han er 40 i november, jeg er 30 i januar. Såh, skrapa konto framover :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis kan man ønske seg ting :) Jeg har innsett at de aller fleste av oss har underveishjem. Dvs ikke sånne perfekte interiørbladhjem der alt er shipshape, men hjem der det alltid er noe som mangler, ikke virker eller er utdatert. En stor trøst, synes jeg! :)

Hehe, tror det hadde blitt dobbelt jobb på oss. Dobbelt så mye klær å brette om gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og to oppvaskmaskiner! :ler:

Det er det Andreas Viestad anbefaler, og da må jeg bare himle litt med øynene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flirer godt av å lese om mennene deres, min er nemlig helt lik!

Rett etter barnehagestart ble vi sjuke hele gjengen, da presterte han å foreslå at jeg skulle ta med meg guttungen til mamma og pappa en dag, så han fikk sove ifred!!!

Er det noe jeg har registrert atter at vi fikk barn, så er det at mannfolka er mer "egoistiske". De setter ofte seg selv først, mens vi damene alltid prioriterer barna først.

Jeg likte godt de lampene du linka til her om dagen var fine. Men kosta jo litt da...

Jeg må ha nytt trekk til sofaen min, stoffet har ryki på armlenene, blir vel 7000 kr. Så må jeg ha to nye vinterdekk, 3000 kr.

Og så skal mannen og jeg feire bursdagene våre, han er 40 i november, jeg er 30 i januar. Såh, skrapa konto framover :fnise:

Er det mulig :ler:

Jeg liker ikke å innrømme det, men menn er ofte mer egoistiske, ja. Eller bedre til å uttrykke egne behov, kanskje? Uansett utrolig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Eldstemann syk. Jeg har lurt litt på om Softie hadde den fjerde barnesykdommen bare at utslettet har vært vanskelig å se. Men i hvert er Softie frisk nå, mens Eldstemann har overtatt stafettpinnen. Han fikk feber i går, og har høy feber i dag også.

I femtiden i dag morges kom han traskende inn på soverommet vårt og vi hadde følgende logiske samtale:

Eldstemann: "Jeg vil ha eplejuice."

Jeg: "Vi har ikke eplejuice. Er du tørst?"

Eldstemann: "Ja, jeg vil ha eplejuice."

Jeg: "Skjønner det. Jeg henter et glass saft til deg."

Eldstemann: "Nei, eplejuice."

Jeg: "Jeg skjønner at du vil ha eplejuice, men nå blir det saft."

Eldstemann: "Jeg er tørst."

Jeg: "Ja, nå henter jeg den saften."

Eldstemann: "Ok, mamma."

Ikke heeelt på nett, stakkar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest AllisHagtorn

Heldigvis kan man ønske seg ting :) Jeg har innsett at de aller fleste av oss har underveishjem. Dvs ikke sånne perfekte interiørbladhjem der alt er shipshape, men hjem der det alltid er noe som mangler, ikke virker eller er utdatert. En stor trøst, synes jeg! :)

Hehe, tror det hadde blitt dobbelt jobb på oss. Dobbelt så mye klær å brette om gangen!

Jeg hater virkelig å brette tøy.

Vaske det: helt greit, nesten litt tilfredsstillende

Henge det opp: Blir litt koko etterhvert

Brette det: Hat

Jeg skriver opp tøybretter på vil ha-lista.

Akkurat nå ser jeg på et nytt hull i sofaen min, og på madrassen som ligger på gulvet i stua siden jeg må sove borte fra mannfolka for å faktisk få sove. Sengeteppet på madrassen er fint da :)

Så oppdaget vi at delt soverom faktisk ikke var en nedtur for parforholdet slik man skulle tro, plutselig vekkes jo ikke ungen når voksne skal spille Ludo!

Så folkens - om dere vil sove bedre og bevare parforholdet: sov på hvert deres soverom frem til ungene er ca 3 år :ler:

Endret av AllisHagtorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater virkelig å brette tøy.

Vaske det: helt greit, nesten litt tilfredsstillende

Henge det opp: Blir litt koko etterhvert

Brette det: Hat

Jeg skriver opp tøybretter på vil ha-lista.

Akkurat nå ser jeg på et nytt hull i sofaen min, og på madrassen som ligger på gulvet i stua siden jeg må sove borte fra mannfolka for å faktisk få sove. Sengeteppet på madrassen er fint da :)

Så oppdaget vi at delt soverom faktisk ikke var en nedtur for parforholdet slik man skulle tro, plutselig vekkes jo ikke ungen når voksne skal spille Ludo!

Så folkens - om dere vil sove bedre og bevare parforholdet: sov på hvert deres soverom frem til ungene er ca 3 år :ler:

Samme her. Jeg setter på vaskemaskinen ofte og det gjør meg ingenting. Så ligger det gjerne litt før det kommer videre inn i tørketrommelen, og etter det ligger det på benken på vaskerommet til det blir helg og vi ikke orker å se på det hele tiden.

Spille Ludo :ler:

Men ja! Å sove på hvert sitt rom kan ha sin sjarm! :)

Hvordan synes du det går med jobbtilværelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle aldri ha begynt å henge her. Nå drømmer jeg om både lamper og dyr kunst.

Vi har så dårlig lys i stua. Har vært på utkikk etter kule lamper i flere år,men aldri funnet noen jeg har falt får. Hvilke butikker i Oslo fører Louis Poulsen? Tør ikke å kjøpe før jeg har sett hvordan de ser ut i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Ehm jo, jobbtilværelsen foregår sånn at jeg har vært 50% sykemeldt første måned i ny jobb :roll:

Det ene er surrete form ifht det kroniske greiene jeg har, det andre er at det jo er begrensa hvor mange dager i strekk man kan gå med null timer søvn når man tilvanlig har stort underskudd. Begynte med en 20%reduksjon, men endte på 50.

Uh.....jobben i seg selv er gøy da. Lettere oppgaver enn før, hvilket er en bra ting da det var i overkant dritvanskelig på flere plan i den forrige jobben. Eller sånn...ikke egentlig, men det var et helt annet press der på en annen måte. Når jeg fikk oppgaver i de forrige jobbene mine var det sånn "åh shit, det temaet hørtes supervanskelig ut og jeg skal skrive en rapport som skal presenteres for noen som har superpeiling- hjelp"(det gikk alltid greit, men men hjertet i halsen), nå er det mer sånn "åhja, det er jo grei skuring".

Liker bedre høringsuttalelser og enkeltsaker enn jeg liker store ulne problemstillinger som virker helt uoverkommelige. Eller; jeg liker det og veldig godt, bare ikke hver dag lissom.

Endret av AllisHagtorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...