Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Gjest AllisHagtorn

Jeg skal begynne med å bli MER sur, for mannen sa igår at "jeg tror ikke du er så sliten og dårlig som du skal ha det til altså" i en slags "velmenende" sånn "det er sikkert bare forbigående"....og jeg tenkte "jeg kan A; klikke, men da får jeg ikke sove inatt heller, eller B; legge meg med ungen på gulvet og bli blid igjen".

Noen ganger er timingen og utsagn så katastrofalt feil at man bare ikke må ta opp tråden for å unngå skilsmisse :P

Så gårsdagens læring var: det hjelper for en selv å klistre på et smil ekstra, men ikke ovenfor andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, den der slitenhetskonkurransen kjenner jeg meg bare så alt for godt igjen i. Her i huset er mannen veldig tydelig i både kroppsspråk og tale når han blir sliten, og kan dumpe ned i sofaen etter middag (mens alt står på bordet fortsatt) med et "åh, nå blei jeg utrolig trøtt!". Og det er jo ikke noe galt i det, problemet er bare at jeg kan være like trøtt uten å ha snakket høyt om det fram til da, og så blir jeg sur og får et behov for å rope "åja, DU er trøtt ja! Flaks at jeg er så himla våken, da, så du bare kan sitte der i sofaen mens jeg gjør alt som skal gjøres!". Heldigvis klarer jeg stort sett å holde munn; det er jo fullstendig lov å si at man er trøtt. Det er bare noe med holdning og kroppsspråk som gjør at jeg heller inntar martyrrollen og gjør alt selv, enn å måtte mase på ham som er så sliiiiiten.

Ellers hørtes det ut som en slitsom natt! Godt det ikke er sånn til vanlig. Jeg må innrømme at jeg ble litt bløt om hjertet av å lese det også, for jeg gleder meg sånn til å høre mitt egen lille bustetroll si "mamma jøste meg"! :rodmer:

Nå lo jeg høyt her :ler: Godt vi er flere!

Jeg får også lyst til å smelle tilbake med noe sånt, og gjerne i en skikkelig ufordragelig tone. "Næmmen, hælledussen, er du trøtt du da, stakkar?!"

Minner meg om en fantastisk irriterende episode der vi begge hadde omgangssyke og var oppe halve natta, stod opp morgenen etter, det var lørdag og guttene var selvsagt i full vigør igjen. Så sitter vi der ved frokostbordet og henger:

Mannen: "Jeg går og legger meg igjen, jeg."

Jeg: "DU GÅR OG LEGGER DEG?!"

Mannen (dypt forvirret): "Ja? Jeg har jo nesten ikke sovet i natt?"

Jeg: "Hva med MEG da? Jeg har jo ikke sovet jeg heller, og nå skal jeg underholde de to turboene alene?"

Mannen: "Jeg fikk jo denne omgangssyken verst, da."

Fy fader, kjenner det koker bare jeg tenker på det.

Åååå! Høres ut som Knerten når han er syk, dette... Og selv om det er vanvittig slitsomt, plagsomt og irriterende å bli vekket sånn, så er det faktisk litt koselig også når det er så tydelig at han vil kose med en av oss. :rodmer:

God bedring til Softie! Får håpe han blir frisk snart. :)

(Og mannen din høres sånn ca nøyaktig ut som samboeren etter en natt med dårlig søvn. For all del, jeg er ikke akkurat noen solstråle etter konstant avbrutt søvn jeg heller, men jeg klarer å klistre på meg et smil, bite tenna sammen og gjøre det beste ut av det, for det blir jo ikke noe bedre av å sutre. *sukk*)

Jeg har ikke noen Knisekonto, men min egen utgiftkonto kommer til å få kjørt seg fremover... Jeg har bestilt meg Tiger-veska i cognac-farge, og nå vil jeg ha nye støvletter og noen pene basisplagg til jeg begynner på jobb igjen. Pluss en ny parkas ettersom jeg tok knekken på den gamle som høygravid i vår... :rolleyes:

Det er jo koselig også, ja :)Litt i hvert fall.

Jeg blir lettet å lese at det er flere som har menn som min, altså!

Så gøy med veske! Den har du jo ønsket deg lenge, så den får du sikkert mye glede av :) Det er alltid gøy (og nødvendig!) men litt nye klær om høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne med å bli MER sur, for mannen sa igår at "jeg tror ikke du er så sliten og dårlig som du skal ha det til altså" i en slags "velmenende" sånn "det er sikkert bare forbigående"....og jeg tenkte "jeg kan A; klikke, men da får jeg ikke sove inatt heller, eller B; legge meg med ungen på gulvet og bli blid igjen".

Noen ganger er timingen og utsagn så katastrofalt feil at man bare ikke må ta opp tråden for å unngå skilsmisse :P

Så gårsdagens læring var: det hjelper for en selv å klistre på et smil ekstra, men ikke ovenfor andre.

:ler:

Hva er det med disse mennene? Det blir så forferdelig feil det de klarer å si i blant. Men er dette noe legen kan hjelpe deg med? Legeuttalelser hjelper nemlig på hjemmebane her. "Legen sier jeg skal ta det med ro!" er langt mer virkningsfullt enn "Jeg er sliten og må hvile litt".

Ja, heldigvis blir man litt klokere etter hvert og lærer seg hvilke tråder (og kamper) man skal ta der og da og ikke.

Selv har jeg for eksempel stikk motsatt leveregel enn de fleste andre par, sannsynligvis. "Gå ikke til sengs sint!" sier man jo. Mens jeg tvert i mot mener det er ganske smart i blant. Å sove på det er ganske ofte lurt (vel og merke hvis man faktisk får til å sove da, ellers blir det naturligvis noe annet). Det meste demper seg og ser bedre ut etter en natts søvn. Og da kanskje det ikke glipper ut så mye uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiørhjelp ønskes!

Denne gangen om gardiner.

Jeg har ti år gamle tynne gardiner som ikke ser ut. Nå skal jeg ha noen nye tykkere. Vi har et stort stuevindu og verandør som dekker nesten hele kortveggen, og mannen foreslo (faktisk!) at vi skulle henge gardinene i skinne fra taket og helt ned.

Så kommer spørsmålet: Vindu og verandadør dekker som sagt det meste av veggen - men det er igjen en liten veggstump på 60 cm ved siden av vinduet. Hva gjør vi med den? Ville dere hatt gardinskinnen på hele veggen og dekket de 60 cm også? Eller bare dekket vindu og dør og stå igjen med en liten, naken vegg? Jeg heller mot det første, tror jeg.

*interiørnerd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AllisHagtorn

Jeg hadde lagt skinnene hele veien, så kan man heller trekke gardinet lengre inn om man føler det var finest å la veggen stå uten gardin. Når det er takhøyde føler jeg det er finest, selv om jeg personlig ikke er så fan av tekstiler utenom vinduer sånn i mengder.

Jeg har fått meg et nytt livsvarig spareprosjekt, og det er et trykk av Christopher Rådlund og et giga maleri av Håkon Bleken :P

Ingen fnisekonto i verden kan nok hjelpe meg med sistnevnte altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes skinne hele veien, i og med det kun er 60 cm igjen til hjørnet. Jeg hadde det der jeg bodde før og det var ganske fint. Da har dere mulighet til å trekke gardinene bort fra vinduet hvis dere ønsker mer lys også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lo jeg høyt her :ler: Godt vi er flere!

Jeg får også lyst til å smelle tilbake med noe sånt, og gjerne i en skikkelig ufordragelig tone. "Næmmen, hælledussen, er du trøtt du da, stakkar?!"

Minner meg om en fantastisk irriterende episode der vi begge hadde omgangssyke og var oppe halve natta, stod opp morgenen etter, det var lørdag og guttene var selvsagt i full vigør igjen. Så sitter vi der ved frokostbordet og henger:

Mannen: "Jeg går og legger meg igjen, jeg."

Jeg: "DU GÅR OG LEGGER DEG?!"

Mannen (dypt forvirret): "Ja? Jeg har jo nesten ikke sovet i natt?"

Jeg: "Hva med MEG da? Jeg har jo ikke sovet jeg heller, og nå skal jeg underholde de to turboene alene?"

Mannen: "Jeg fikk jo denne omgangssyken verst, da."

Fy fader, kjenner det koker bare jeg tenker på det.

Det er jo koselig også, ja :)Litt i hvert fall.

Jeg blir lettet å lese at det er flere som har menn som min, altså!

Så gøy med veske! Den har du jo ønsket deg lenge, så den får du sikkert mye glede av :) Det er alltid gøy (og nødvendig!) men litt nye klær om høsten.

Herlig! :skratte:

Der ble mennene våre enda mer like, gitt... Dette var sånn ca som å lese om tilstanden her i huset dersom vi begge er møkk slitne etter en dårlig natt. Jeg biter tenna sammen og gjør det beste ut av situasjonen samme f... hvor sliten jeg er, imens samboeren, hva gjør han? Jo, han går og legger seg (og bruker resten av dagen på å sutre over hvor sliten han er)! Man kan vel si at jeg har kokt over mer enn en gang...

Det er ihvertfall nødvendig med noen nye basic-gensere når de jeg har er gulpet ut, flekkete og utvaskede. Også fant jeg en parkas jeg har siklet på lenge nå til en god del rabatt, så jeg tror jeg skal få handlet den i kveld. Veska fant jeg nemlig til 70% rabatt (på en kjent nettside!) og selv om jeg kjøper jakka også, så vil jeg fortsatt være innenfor den summen jeg i utgangpunktet hadde tenkt til å bruke på veske. Vi skal bytte ut bil nr 2 nå, så da må jeg nesten være litt fornuftig med pengebruken fremover. :P

Interiørhjelp ønskes!

Denne gangen om gardiner.

Jeg har ti år gamle tynne gardiner som ikke ser ut. Nå skal jeg ha noen nye tykkere. Vi har et stort stuevindu og verandør som dekker nesten hele kortveggen, og mannen foreslo (faktisk!) at vi skulle henge gardinene i skinne fra taket og helt ned.

Så kommer spørsmålet: Vindu og verandadør dekker som sagt det meste av veggen - men det er igjen en liten veggstump på 60 cm ved siden av vinduet. Hva gjør vi med den? Ville dere hatt gardinskinnen på hele veggen og dekket de 60 cm også? Eller bare dekket vindu og dør og stå igjen med en liten, naken vegg? Jeg heller mot det første, tror jeg.

*interiørnerd*

Jeg ville lagt skinnen helt bort. I mitt hode vil dette få det til å se mest symmetrisk ut i taket, for da blir det ikke en skinne som stopper opp midt i "ingenmannsland". Hvor du velger å la gardinen henge til slutt er jo valgfritt. :)

Skulle jeg brukt de 60 cm til noe, så ville jeg hengt opp bilder der. Jeg har en 60 cm veggstump ved siden av en dør her, og der har jeg kort og greit kjøpt noen fine rammer og hengt opp noen fine bilder av Knerten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt gardinskinne hele veien, tror jeg. 60 cm blir litt snaut.

Takk! :)

Jeg hadde lagt skinnene hele veien, så kan man heller trekke gardinet lengre inn om man føler det var finest å la veggen stå uten gardin. Når det er takhøyde føler jeg det er finest, selv om jeg personlig ikke er så fan av tekstiler utenom vinduer sånn i mengder.

Jeg har fått meg et nytt livsvarig spareprosjekt, og det er et trykk av Christopher Rådlund og et giga maleri av Håkon Bleken :P

Ingen fnisekonto i verden kan nok hjelpe meg med sistnevnte altså.

Christopher Rådlund likte jeg kjempegodt! Er det helt avskrekkende priser? Håkon Bleken er også flott, men ja, man skal nok ha en ganske ekstraordinær knisekonto for at den drømmen skal kunne realiseres...

Jeg synes skinne hele veien, i og med det kun er 60 cm igjen til hjørnet. Jeg hadde det der jeg bodde før og det var ganske fint. Da har dere mulighet til å trekke gardinene bort fra vinduet hvis dere ønsker mer lys også.

Takk :)

Der ble mennene våre enda mer like, gitt... Dette var sånn ca som å lese om tilstanden her i huset dersom vi begge er møkk slitne etter en dårlig natt. Jeg biter tenna sammen og gjør det beste ut av situasjonen samme f... hvor sliten jeg er, imens samboeren, hva gjør han? Jo, han går og legger seg (og bruker resten av dagen på å sutre over hvor sliten han er)! Man kan vel si at jeg har kokt over mer enn en gang...

Det er ihvertfall nødvendig med noen nye basic-gensere når de jeg har er gulpet ut, flekkete og utvaskede. Også fant jeg en parkas jeg har siklet på lenge nå til en god del rabatt, så jeg tror jeg skal få handlet den i kveld. Veska fant jeg nemlig til 70% rabatt (på en kjent nettside!) og selv om jeg kjøper jakka også, så vil jeg fortsatt være innenfor den summen jeg i utgangpunktet hadde tenkt til å bruke på veske. Vi skal bytte ut bil nr 2 nå, så da må jeg nesten være litt fornuftig med pengebruken fremover. :P

Jeg ville lagt skinnen helt bort. I mitt hode vil dette få det til å se mest symmetrisk ut i taket, for da blir det ikke en skinne som stopper opp midt i "ingenmannsland". Hvor du velger å la gardinen henge til slutt er jo valgfritt. :)

Skulle jeg brukt de 60 cm til noe, så ville jeg hengt opp bilder der. Jeg har en 60 cm veggstump ved siden av en dør her, og der har jeg kort og greit kjøpt noen fine rammer og hengt opp noen fine bilder av Knerten.

Hehe, jeg er nesten litt overrasket over reaksjonen her. Hadde jeg postet en lignende historie på barneforumet hadde jeg vel fått "DUMP HAM!!!!" tilbake før det hadde gått to minutter :ler:

Bra kjøp! Hvilken kjent nettside da? :)

Takk for gardininnspill, her på KG løses jo alt!

Problemet er at denne veggstubben er bak en stålampe så den er litt ingenting uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også valgt å la gardinen gå helt bort. Har noe lignende hjemme, med lamellgardiner. Det fine er, som noen nevnte, at det da er mulig å dra gardinene helt unna vinduet for mest mulig lys hvis det er ønskelig (og de fleste steder i Norge er det vel alltid ønskelig med mest mulig lys?). Og så får jeg hetta av ting som ikke er symmetriske eller i en (for meg) logisk orden, så jeg hadde garantert irritert meg over en skinne som stoppet midt på veggen mer eller mindre umotivert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de andre angående gardinen. Og jeg kjenner at jeg nesten blir litt sur på mannen av å lese om mennene deres, min er jo helt lik :fnise: Han får null sympati for en dårlig natt når jeg ikke har sovet mer enn tre timer sammenhengende på over seks måneder (sjeldent han klager da, heldigvis for han)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AllisHagtorn

Hvor var den veska på 70% sa du????

Vi burde skille oss alle sammen egentlig kjenner jeg :ler:

Er det en ting som har trigga den tanker i noen sure øyeblikk så er det inntog av barn altså. Ikke pga selve ungen, men fordi mennesket ikke er laget for det kan det virke som på statistikken :P

Rådlund er ikke galt i pris, synes å huske at det kanskje var en 6-8tusen for et grafisk trykk i passelig størrelse med ramme. Det er jo en helt grei pris for grafikk.

Er et bilde med en litt tykk sky, selvsagt i mørke dystre farger.

Mannen synes jeg har så deprimert smak i kunst :ler:

Får kjøpe det trykket og sette på Thåstrøm med "Sluta når jag vil"(ikke akkurat svensk ordbok på mobilen nei) og leve ut mitt melankoliske jeg.

Endret av AllisHagtorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor var den veska på 70% sa du????

Vi burde skille oss alle sammen egentlig kjenner jeg :ler:

Er det en ting som har trigga den tanker i noen sure øyeblikk så er det inntog av barn altså. Ikke pga selve ungen, men fordi mennesket ikke er laget for det kan det virke som på statistikken :P

Rådlund er ikke galt i pris, synes å huske at det kanskje var en 6-8tusen for et grafisk trykk i passelig størrelse med ramme. Det er jo en helt grei pris for grafikk.

Er et bilde med en litt tykk sky, selvsagt i mørke dystre farger.

Mannen synes jeg har så deprimert smak i kunst :ler:

Får kjøpe det trykket og sette på Thåstrøm med "Sluta når jag vil"(ikke akkurat svensk ordbok på mobilen nei) og leve ut mitt melankoliske jeg.

Denne? http://www.artgate.no/products/christopher-rdlund-stor-sky

Go for it! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må. Slutte. Å. Lese. Her. Inne.

Så mange peeene ting!

Aiai, bidrar jeg til økt konsum? Men: Du skal jo flytte, og da er det lov å kjøpe noe du ønsker deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...