Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Siste planlagte hjemmeprosjekt: Speil.

I stua har vi en vegg vis à vis det store stuevinduet. Veggen er ganske mørk. Nå skal jeg få opp speil på veggen - tror stua vil bli enda lysere av at denne veggen reflekterer vinduslyset.

Men det finnes så innmari mange harry speil. Nå har jeg sett en mikrotrend jeg liker: Flere teakspeil hengt ved siden av hverandre. Mye lys, men likevel varm og mykt. Og i tillegg: Slike speil finnes jo billig på finn hele tiden. Så sånne skal jeg samle på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AllisHagtorn

Enig i det med superharry speil - men den "mange speil" krever og mange hull i veggen. Og mannfolket her ain`t having it. Jeg blir jo nekta å ha de svarte dotsa mine opp på vegg :jolie:

Er de billige altså på Finn? Jeg vanker(t) bare endel på det bruktmarkedet på Birkelunden, og det er jo alt overpriset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det med superharry speil - men den "mange speil" krever og mange hull i veggen. Og mannfolket her ain`t having it. Jeg blir jo nekta å ha de svarte dotsa mine opp på vegg :jolie:

Er de billige altså på Finn? Jeg vanker(t) bare endel på det bruktmarkedet på Birkelunden, og det er jo alt overpriset.

Mannen min er Kongen av hull i veggen - handyman! :) Spørs hva man definerer som billig, selvsagt, men man får store speil til 400 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smarte OG billige løsninger hjemme er gull.

Og personlig :)

Jeg har noen eldre ting blandet inn i den moderne stilen her, for jeg liker ikke at der er sånn glatt minimalistisk. Mamma synes det er helt forferdelig at jeg har et gammelt maleri med snirklete gullranme på kjøkkenet mitt når innredningen er så minimalistisk og svart/hvit som man kan få den. Men jeg synes det er kult :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og personlig :)

Jeg har noen eldre ting blandet inn i den moderne stilen her, for jeg liker ikke at der er sånn glatt minimalistisk. Mamma synes det er helt forferdelig at jeg har et gammelt maleri med snirklete gullranme på kjøkkenet mitt når innredningen er så minimalistisk og svart/hvit som man kan få den. Men jeg synes det er kult :)

Høres morsomt ut - litt spenning i innredningen gjør det mye mer personlig og hjemmekoselig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldstemann fikk meg til å bli enda varmere om hjerterøttene enn vanlig i dag. Jeg har hatt vondt i arm, skulder og nakke fra jeg stod opp, og det forklarte jeg Eldstemann. Og han var SÅ hjelpsom - kledde på seg ytterklærne uten at jeg måtte mase, hjalp til med å bære og holde dører. Og da jeg og mannen hentet ungene i dag (det anbefales veldig å være sammen om å hente unger i blant! De synes det et stor stas at både mamma og pappa kommer :)), fortalte en ansatt i barnehagen at Eldstemann hadde snakket om at mamma har vondt i armen. Han er en god gutt, Eldstemann :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med nakken i dag? :kose:

Og så flink, gentlemans-aktig liten Eldstemann, da. Gull verdt med småfolk som passer på mammaene sine, og det sier jo ikke så rent lite om de empatiske evnene heller? For en god gutt du har! :Nikke:

(eller skal vi si gode gutter: en liten kraftlår-koseklump, en litt større omtenksom gentleman, og ikke minst: Kongen av hull i veggen! :ler: Er ikke det jackpot, så vet ikke jeg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønn som tenker sånn på mamma - smelt.

Ikke sant :hjerte:

Så god gutt du har! :hjerte:

God bedring, håper du får løst opp i det! Jeg har fått god hjelp av kiropraktor til lignende ting :)

:klemmer:

Tusen takk, jeg er en god del bedre i dag, heldigvis! :)

Hvordan går det med nakken i dag? :kose:

Og så flink, gentlemans-aktig liten Eldstemann, da. Gull verdt med småfolk som passer på mammaene sine, og det sier jo ikke så rent lite om de empatiske evnene heller? For en god gutt du har! :Nikke:

(eller skal vi si gode gutter: en liten kraftlår-koseklump, en litt større omtenksom gentleman, og ikke minst: Kongen av hull i veggen! :ler: Er ikke det jackpot, så vet ikke jeg!)

:ler:

Sagt på den måten hørtes det jo ut som jackpot, ja! Men andre dager kan jeg lett komme på andre beskrivelser av dem alle tre som ikke får meg til å virke fullt så heldig :ler:

Empatiske evner - ja, det er godt å se. Det er jo ikke til å stikke under en stol at det er høyt tempo, rampestreker, voldsom lek og litt lillebrorknuffing støtt og stadig - så det er fint å se at han også er rolig og omtenksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør igjen:

Hva slags sofa har dere? Vi trenger mer sofaplass. Vi har to tosetere i dag + en lenestol = fem sitteplasser. Det er litt lite. Vi har ofte besøk av flere besteforeldre av gangen, og drømmen er plass til åtte i stua. Ønsker meg en stol til, så én eller flere sofaer som rommer seks personer hadde vært bra.

Men hva skal man ha? Hjørnesofa - men blir det fort veldig ruvende? På den annen side, da kan jo mannen og jeg slenge oss ned i samme sofa. Eller to tresetere? En fireseter og en toseter? Uten å bli ruinert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Jeg har Less fra Bolia - typ 3 seter. Men dette med hjørnesofa er litt pest eller kolera, fordi det er så praktisk samtidig som jeg aldri har trivdes med det(moren min hadde det før)+jeg synes ikke det gir "valuta for sitteplassene". Synes ikke det er så sosialt heller egentlig rent sittemessig.....

Hva med modulbasert? Er det kanskje bare upraktisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ektorp fra ikea, toseter, treseter, to stoler og en puff.

Veldig god å sitte i, men tar jo stor plass. Så det er jo ikke noe å anbefale hvis du har liten plass!

Hjørnesofa, +godt å ligge i hjørnet, krølle seg sammen med ei god bok ol.

-litt kinkig å sitte i hjørnet når det er mange på besøk. Blir liksom ikke plass til beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en lang treseter, modulsofa kjøpt på Bohus. Husker ikke hvilken produsent. den kan ihvertfall bygges nesten slik du selv ønsker. Jeg har en pall som hører til, og en lenestol som ikke hører til. Jeg synes sofa er vanskelig. Har lagt min elsk på den fra Norrgavel, men prisen er ikke akkurat forenelig med flere sofaer av et slaget. Knapt en i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åtte egget?

Måtte inn på living og sjekke. Fant en som heter "modern living cosy corner".

(Får ikke linket) den kunne jeg tenkt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp åtte Egget! :opplyser:

Vi har en sånn sofa med sjeselong fra Living. Helt nøytral.

Hvorfor ikke 10 så blir det en mill blank. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig trend du beskriver med mange retrospeil. Den har jeg ikke sett, men det hørtes morsomt ut. Og praktisk mtp romfølelse, ja. Jeg driver og oppdager instagram om dagen, og er det der du oppdager slike trender?

Vi har Scandinavia hjørnesofa fra Bolia. Husker ikke størrelsen med en av de største. I mørk grått syntetisk stoff som går overraskende greit å vaske barneflekker av. Jeg syns egentlig det er estetisk penere å ha to sofaer stående mot hverandre, men hos oss funket det bare ikke. Det krever ofte mer plass og stua vår er ikke enorm, i tillegg til at det ville stenge for utsikten når man kom opp trappa. Ja. Så da ble det hjørne med mange sitteplasser, i tillegg til at vi har to små lenestoler i en liten sittegruppe, som kan flyttes nærmere sofaen ved behov. Scandinavia er ikke den spenstigste sofaen som fins, men av hjørnesofaer var det blant de som ikke var så trauste og samtidig ok å sitte i (ikke alt for myk, ikke med store, løse puter i ryggen, for dyp sitteflate eller for lav rygg).

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åtte egget? Eller ti? En million er da bare lommerusk... Dere vet, jeg har jo tross alt ungene i barnehagen så jeg kan være Karrierekvinne og ha et Vanvittig Høyt Forbruk!

Artig trend du beskriver med mange retrospeil. Den har jeg ikke sett, men det hørtes morsomt ut. Og praktisk mtp romfølelse, ja. Jeg driver og oppdager instagram om dagen, og er det der du oppdager slike trender?

Vi har Scandinavia hjørnesofa fra Bolia. Husker ikke størrelsen med en av de største. I mørk grått syntetisk stoff som går overraskende greit å vaske barneflekker av. Jeg syns egentlig det er estetisk penere å ha to sofaer stående mot hverandre, men hos oss funket det bare ikke. Det krever ofte mer plass og stua vår er ikke enorm, i tillegg til at det ville stenge for utsikten når man kom opp trappa. Ja. Så da ble det hjørne med mange sitteplasser, i tillegg til at vi har to små lenestoler i en liten sittegruppe, som kan flyttes nærmere sofaen ved behov. Scandinavia er ikke den spenstigste sofaen som fins, men av hjørnesofaer var det blant de som ikke var så trauste og samtidig ok å sitte i (ikke alt for myk, ikke med store, løse puter i ryggen, for dyp sitteflate eller for lav rygg).

Ja, jeg har sett på den. Den ser enkel og fin ut. Husker du hva slags stoff du har? Vi har nemlig mikrofiber i dag, og jeg elsker det. Ser fint ut, og bare å vaske av. Men nå tror jeg ikke Bolia har det stoffet lenger...

Mine interiørinspirasjoner stammer fra Bo bedre, blogger og Instagram. Husker ikke akkurat hvor jeg så speilene, men det har vært flere steder :)

Forresten, problemet med hjørnesofa er at det ofte blir mørkt i kroken. Men der får jeg vel nesten bare ha en kul vegglampe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...