Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Gjest Nesevisa

Fy flate for en pris på en stol da! Erre mulig liksom?

Den skjenken minna meg litt om møblene som sto i huset her før, men de var i teak da. Kan godt få den altså...

Mener du det? Hvor i landet bor du? Kan du sende meg bilde av den på PM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg ikke vært noe svimmel :) I det hele tatt har det vært en veldig bra dag. Guttene har vært noen solstråler, på jobb har jeg fått gjort ekstremt mye, og i kveld har jeg bare slappet av (les: hengt i dagboka til Mafalda).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er det bare jeg som kan finne på å stikke innom IKEA bare for å titte, altså..? Jeg synes IKEA har et litt ufortjent dårlig rykte, jeg. Jeg føler nemlig at du der, som alle andre steder, får det du betaler for. Du har de kjipe, typiske studentmøblene som går i stykker raskt, og de er typisk laget av sponplater. Men går man litt opp i pris får man også kvalitet. Mamma og pappa har en liten toseter fra IKEA som er over 30 år gammel. Den har overlevd fire unger, blitt trukket om en gang og står nå på hytta. Lever i beste velgående. Selv har jeg ganske masse IKEA-møbler. En del har vi kjøpt brukt og funnet ut at var IKEA i etterkant, noe har jeg kjøpt fordi jeg synes er de er fine/kule (Strandmon-stolen og pendel-gulvuret) og noe har jeg lett etter overalt ellers uten å finne det og endte med å finne det på IKEA. Så jaja, er vel fan, da :fnise:

100 000 for EN STOL?! Noen folk har alt for mye penger. Jeg tar gladelig imot donasjoner, jeg har nemlig mye bedre ting å bruke det på ;)

Man kan bruke helt ekstreme summer på interiør, men hvis man er veldig flashy er det ganske få man imponerer, altså. De fleste er vel som meg, setter pris på fine ting, men har null peiling på designere og sånt. Jeg bryr meg filla om den fine tingen kommer fra Ikea, Bohus eller Bolia, så lenge den passer inn og er fin :) Fretex og loppis kan man også finne mye kult på!

Teak-sjenken fra Bolia er veldig fin, Nesevisa! Ser det er mange lignende på finn.no akkurat nå! :)

Ang. svimmelhet og sånt: det kan hende at du bare trenger å slappe av og ha litt tid for deg selv også. Det er lov å dra på hytta en helg uten mann og barn en gang i blant! :)

Endret av Stjernesol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er det bare jeg som kan finne på å stikke innom IKEA bare for å titte, altså..? Jeg synes IKEA har et litt ufortjent dårlig rykte, jeg. Jeg føler nemlig at du der, som alle andre steder, får det su betaler for. Du har de kjipe, typiske studentmøblene som går i stykker raskt, og de er typisk laget av sponplater. Men går man litt opp i pris får man også kvalitet. Mamma og pappa har en liten toseter fra IKEA som er over 30 år gammel. Den har overlevd fire unger, blitt trukket om en gang og står nå på hytta. Lever i beste velgående. Selv har jeg ganske masse IKEA-møbler. En del har vi kjøpt brukt og funnet ut at var IKEA i etterkant, noe har jeg kjøpt fordi jeg synes er de er fine/kule (Strandmon-stolen og pendel-gulvuret) og noe har jeg lett overalt ellers uten å finne det og endte med å finne det på IKEA. så jaja, er vel fan, da :fnise:

100 000 for EN STOL?! Noen folk har alt for mye penger. Jeg tar gladelig imot donasjoner, jeg har nemlig mye bedre ting å bruke det på ;)

Man kan bruke helt ekstreme summer på interiør, men er man veldig flashy er det ganske få man imponerer, altså. De fleste er vel som meg, setter pris på fine ting, men har null peiling på designere og sånt. Jeg bryr meg filla om den fine tingen kommer fra Ikea, Bohus eller Bolia, så lenge den passer inn og er fin :) Fretex og loppis kan man også finne mye kult på!

Teak-sjenken fra Bolia er veldig fin, Nesevisa! Ser det er mange lignende på finn.no akkurat nå! :)

Ang. svimmelhet og sånt: det kan hende at du bare trenger å slappe av og ha litt tid for deg selv også. Det er lov å dra på hytta en helg uten mann og barn en gang i blant! :)

Jeg er helt enig med deg. Det kan se ut som jeg er ekstremt kritisk til Ikea, men det er jeg faktisk ikke. De har også mye fint! Og jeg ønsker meg faktisk veldig en skinnsofa derfra. Men man må gjerne litt opp i pris. Det er jo ikke rart at bordet mitt til 200 kroner ikke kunne være særlig varig...

...men å dra til varehuset synes jeg er noe skikkelig pes! Hehe, sist jeg var der skulle pappa og jeg kjøpe garderober til alle soverommene her. Jeg var høygravid, og pappa fikk æren av å dytte rundt på tre traller på til sammen 800 kg! Og han gjorde det uten å klage. Er ikke dét en bra pappa så vet ikke jeg ;)

Hyttetur alene høres paradisisk ut. Jeg var faktisk på ferie med venner en langhelg i vår, og det var så deilig at jeg tror jeg må gjøre det hvert år :) Bedre økonomisk prioritering enn en stol! ;)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde egentlig jeg skulle svime a et par ganger innpå ikea. Men vi fikk da tak i madrasser. Og så fant jeg nytt trekk til sofaen min. Har ektorp, men vi har 3-seter, 2-seter og to stoler, så det blir rundt 10 lapper. Fant ut at jeg skal ønske meg til 30-årsdagen min. Akkurat nå må jeg bruke penga på nye vinterdekk, det er jo så gøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde egentlig jeg skulle svime a et par ganger innpå ikea. Men vi fikk da tak i madrasser. Og så fant jeg nytt trekk til sofaen min. Har ektorp, men vi har 3-seter, 2-seter og to stoler, så det blir rundt 10 lapper. Fant ut at jeg skal ønske meg til 30-årsdagen min. Akkurat nå må jeg bruke penga på nye vinterdekk, det er jo så gøy...

Argh, så kjedelig. Nye vinterdekk er liksom aldri noe man har lyst til å bruke pengene sine på!

Og ja, jeg har også lyst til å besvime på Ikea. For ikke å snakke om mannen. Det ser ut som om noen har trukket ned en rullgardin foran øynene hans bare han setter foten innenfor svingdøra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg ikke vært noe svimmel :) I det hele tatt har det vært en veldig bra dag. Guttene har vært noen solstråler, på jobb har jeg fått gjort ekstremt mye, og i kveld har jeg bare slappet av (les: hengt i dagboka til Mafalda).

Så bra med en ikke-svimmel, effektiv og hyggelig dag! :)

Måtte det komme mange av dem framover!

Dagboka mi må jo være ekstremvarianten av avslapning for tiden- der går alt i sakte og veldig zen-like tempo. Dessverre :fnise:

Kom forresten på at akkurat dette med neglelakk-ulykker nok er noe du ikke trenger å frykte i altfor stor grad framover, hvis du går for nytt og dyrt stuebord. Ikke at gutter ikke finner andre måter å trashe møbler på, for det kan de godt finne på, men akkurat neglelakken slipper du vel unna! ;)

Og selv om alle har kommentert det allerede, så må jeg også gape litt over en stol til 100 000... Nå er det jo sånn at man ikke kan være Mary Poppins hele tiden, og jeg tror ikke verden blir et lykkeligere sted av at man ikke skal unne seg fine ting. Bor man i Norge og har tålelig god råd, så holder det vel at man priser seg lykkelig over det og unngår rent sløseri (som Stjernesol nevnte i dagboka mi- ny flatskjerm til jul selv om den andre bare er to år gammel), men at man ønsker å omgi seg med litt annet enn sponplater er helt forståelig, synes jeg. Men derfra til en stol som koster 100 000 er jo et visst sprang. Hadde jeg hatt den type summer slengende rundt ville jeg nok heller lekt julenisse og drysset mesteparten over andre- men det er jo litt egoistisk motivert det også, siden det gir meg glede :ler:

Det aller beste med IKEA har vel alltid vært den billige soft-isen, men nå i det siste synes jeg de har blitt skuffende små! *sutre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, vet ikke om man slipper neglelakksøl fordi man har gutt, altså. Gutten min elsker å raide sminkeskuffen min, riktignok ofte etterpå ha spurt først, og han har både lært seg å skru og oppdaget gledene ved å ha rosa tånegler. Så her venter jeg spent på tilsmussing av f.eks. arvegodset som er vårt salongbord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Frogner.

Jeg er jo østkantjente med jobb i sentrum, så jeg er virkelig ikke ofte på Frogner. Men i dag måtte jeg, for jeg måtte på handletur i en butikk der oppe.

Frogner er jo helt nydelig. Fine gater, fine leiligheter. Jeg har jo mine fordommer mot mange av menneskene der, selvfølgelig, men det finnes da mange sympatiske der oppe også :fnise: Selv har jeg Frognervenner i begge kategorier - noen som like gjerne kunne bodd på Manglerud sånn verdimessig, og noen som er så Frogner at man kan få fnatt ("Jeg vet vi burde flyttet til et rekkehus med barna våre, men jeg får bare helt klaus av rekkehus. Når man er vant til fire meter under taket føles alt annet så trangt. Så nå har vi kjøpt oss en leilighet på 170 kvadrameter i Oscars gate i stedet!").

Men nok om det.

Men er det bare meg, eller har Botox og Restylane blitt veldig mye vanligere i det siste? :klø: Jeg trengte jo bare å gå ti minutter opp Frognerveien før jeg så mange tilfeller. Og det er jo så lite pent! Blir helt overrasket over at det er mulig - flotte damer med fantastiske klær, og så et ansikt som bare ser rart ut.

Jeg er så glad for at det der aldri har appelert til meg. Jeg ser på ingen måte perfekt ut selv heller - skjønnhetsekspertene ville antakelig botoxet meg også for en og annen begynnende rynke, og leppene mine er ikke nærheten av fyldige, men skitt au. Virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det minner meg på en historie fra tanta til mannen. Hun var i malebutikken og bestilte butinox. Da smalt det fra barnebarnet: å, bestemor, skal du endelig bli kvitt alle rynkene i ansiktet ditt nå da...!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det minner meg på en historie fra tanta til mannen. Hun var i malebutikken og bestilte butinox. Da smalt det fra barnebarnet: å, bestemor, skal du endelig bli kvitt alle rynkene i ansiktet ditt nå da...!

Ouch! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Begynner på b og slutter på x, man kan fort gå i surr :fnise:

Det har helt sikkert blitt mye vanligere, men jeg kan ikke si jeg legger merke til det så ofte :vetikke: Men nå er jeg innfødt på de trakter, så det er mulig jeg bare er så vant til det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Begynner på b og slutter på x, man kan fort gå i surr :fnise:

Det har helt sikkert blitt mye vanligere, men jeg kan ikke si jeg legger merke til det så ofte :vetikke: Men nå er jeg innfødt på de trakter, så det er mulig jeg bare er så vant til det :fnise:

Det er noe med det! Du er botoxblind, du nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest AllisHagtorn

Jeg har vært på Frogner.

Jeg er jo østkantjente med jobb i sentrum, så jeg er virkelig ikke ofte på Frogner. Men i dag måtte jeg, for jeg måtte på handletur i en butikk der oppe.

Frogner er jo helt nydelig. Fine gater, fine leiligheter. Jeg har jo mine fordommer mot mange av menneskene der, selvfølgelig, men det finnes da mange sympatiske der oppe også :fnise: Selv har jeg Frognervenner i begge kategorier - noen som like gjerne kunne bodd på Manglerud sånn verdimessig, og noen som er så Frogner at man kan få fnatt ("Jeg vet vi burde flyttet til et rekkehus med barna våre, men jeg får bare helt klaus av rekkehus. Når man er vant til fire meter under taket føles alt annet så trangt. Så nå har vi kjøpt oss en leilighet på 170 kvadrameter i Oscars gate i stedet!").

Men nok om det.

Men er det bare meg, eller har Botox og Restylane blitt veldig mye vanligere i det siste? :klø: Jeg trengte jo bare å gå ti minutter opp Frognerveien før jeg så mange tilfeller. Og det er jo så lite pent! Blir helt overrasket over at det er mulig - flotte damer med fantastiske klær, og så et ansikt som bare ser rart ut.

Jeg er så glad for at det der aldri har appelert til meg. Jeg ser på ingen måte perfekt ut selv heller - skjønnhetsekspertene ville antakelig botoxet meg også for en og annen begynnende rynke, og leppene mine er ikke nærheten av fyldige, men skitt au. Virkelig.

Jeg har vanket endel på Frogner pga babyærender. Det er som en egen verden, FULL av Botox :ler:

Jeg får faktisk et indre kultursjokk av å gå der. Ingen steder i Oslo er kjipere, minus enkelte bygninger.

Det er en slags egen uniform; designerklær, veske, botox og SYKT mye fOundation med "dewy" effekt. Og overfrisørisert hår.

Stellevesker til 20.000, og ikke en eneste personlig sjarmerende ting å se.

Alt kan kjøpes, liksom- det er feelingen jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fartet rundt et annet sted i sommer, hvor jeg også syns det var så mange damer med stive masker. Og det så jo helt utrolig corny ut. Jeg har jo sett det på kjendiser, men det er noe annet når man rusler gatelangs og gradvis skjønner hva man ser. Flere av dem var helt sikkert rundt 30, som meg selv (dvs 32), og det er så rart at de ikke ser at de får et eldre preg av det. Det er mulig det fins mange som får det til å se naturlig ut, hva vet jeg, men jeg syns det er så merkelig når den type inngrep/injeksjoner er noe av det første du legger merke til. Lurer på om de ser det selv eller om de ikke syns det er så farlig, siden det uansett er bedre enn rynker/linjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanket endel på Frogner pga babyærender. Det er som en egen verden, FULL av Botox :ler:

Jeg får faktisk et indre kultursjokk av å gå der. Ingen steder i Oslo er kjipere, minus enkelte bygninger.

Det er en slags egen uniform; designerklær, veske, botox og SYKT mye fOundation med "dewy" effekt. Og overfrisørisert hår.

Stellevesker til 20.000, og ikke en eneste personlig sjarmerende ting å se.

Alt kan kjøpes, liksom- det er feelingen jeg får.

Godt vi er flere som ser det! ;) Men dewy foundation tenkte jeg ikke over - men det hørtes jo litt fint ut. Ikke "sykt mye" da :ler:

Kultursjokk, der sa du det. Det føltes veldig fjernt fra min virkelighet. Det var ganske mange med barnevogn der, men de så freshe ut hele gjengen. Selv så jeg ut som et takras.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...