Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Ja, for all del - mye IKEA er fint, og jeg er på ingen måte noen interiørsnobb (hadde du vært her, hadde du skjønt det fort :ler: ). Men vi har samme sofabord som dere, og det er akkurat som du beskriver. I tillegg er det jo så lett at jeg ikke kan ha lysestakene mine stående der, for man trenger bare såvidt å skumpe innom for at alt velter.

Siste anskaffelse på interiørfronten er noe vi har tenkt lenge på, og som vi er skikkelig fornøyd med. Det høres kanskje litt harry ut, men vi har altså forstørret opp et naturbilde på lerret.

Svigerfamilien min har en liten trehytte oppe på fjellet, en sånn skikkelig laftet sak uten innlagt vann som ligger helt øde ved et lite tjern. Den er virkelig et paradis, og særlig mannen drømmer seg dit konstant. (Vi var der faktisk på bryllupsreise :) ) Et år vi var der oppe i november og drittvær, tok mannen noen fantastisk fine bilder av en liten odde ute i tjernet. Det er i grålysningen, så bildet er nesten svart-hvitt, bare med noen hint av brunt og grønt.

(Som sagt, det høres muligens litt tacky ut, men det ble altså kjempefint.)

Oi, så morsomt, Nesevisa!

Jeg har nemlig helt like planer som deg! Hvis du går inn på instagramprofilen min ser du et hyttebilde - det er det jeg skal forstørre opp. Også et hytteparadis ved et lite tjern, et sted vi tilbringer tid ved hver sommer og som er mannens drømmested i hele verden. Nå lurer jeg bare på om jeg skal forstørre det opp på lerret eller om jeg skal sjekke ut hvor jeg får tak i skikkelig store fotoprint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nesevisa

Oi, så morsomt, Nesevisa!

Jeg har nemlig helt like planer som deg! Hvis du går inn på instagramprofilen min ser du et hyttebilde - det er det jeg skal forstørre opp. Også et hytteparadis ved et lite tjern, et sted vi tilbringer tid ved hver sommer og som er mannens drømmested i hele verden. Nå lurer jeg bare på om jeg skal forstørre det opp på lerret eller om jeg skal sjekke ut hvor jeg får tak i skikkelig store fotoprint.

Wow, DET var fint! Hører Grieg i hodet når jeg ser det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det. Og sånn apropos minner - jeg husker jo søndagsfrokostene hjemme som idylliske, men du skal ikke se bort fra at mamma ikke hadde samme opplevelse der og da ;)

Jeg nøt sofatiden! :)

Min bestemor var en klok dame. Med så mye arbeid som hun hadde ble hun naturligvis særdeles pragmatisk med tiden.

Og apropos forventninger: Jeg kan faktisk huske min egen mors knuste forventninger ved én anledning: 17. mai-frokosten da jeg var russ. Mamma syntes det var stort at jeg var russ, og 17. mai det året skulle bli en festdag av de sjeldne! Det var en lekker frokost av de helt sjeldne - en frokost som ble rundet av med dessert: En overdådig bærkake i rødt, hvitt og blått. Men så var det bare det da, at jeg hadde tilbagt natt til 17. mai på Tryvann, kommet hjem klokka seks, og kake var sånn ca det aller siste i hele verden jeg hadde lyst på. Så jeg satt der og hang med hodet og gjespet, og stakkars mamma satt der og var usigelig skuffet :ler: Note til deg, Mafalda, som om få år har russ i huset!

Tidsbruk: Dette er en av de virkelige store godene med å ha fått barn. Jeg snakket med en venn om det i dag. Før jeg fikk Eldstemann var jeg altså b-menneske. Jeg er det sikkert fortsatt, men har liten mulighet til å få følt noe særlig på akkurat dét. Men jeg husker i hvert fall at jeg på lørdager glatt kunne sove til klokka var tolv, spiste lang frokost, lå på sofaen. Og faktisk var det stress å rekke innom butikkene i sentrum før tre. Som regel løp jeg ut av leiligheten halv tre, ivrig etter å rekke polet eller andre livsviktige butikker. Og jammen var helgene over på et blunk. Nå er helgene lange, og jeg synes det er ganske fint å stå opp tidlig i helgene. Skulle riktig nok ønske jeg fikk en halvtime et kvarter for meg selv med avisen og espressoen, men dog.

Og ja, interiørinteresse og veldig små barn går ikke så godt sammen. Vi har sofa i mikrofiber, heldigvis, bare å vaske av med en klut, og totalt uslitelig. Fin også! Men ellers kan man godt være litt nøktern. Selv om det virker sånn her (kanskje?) er det ikke slik at jeg har flust av designmøbler. Men vi er i en fase nå hvor mange av de gamle møblene våre fra ikea er modne for utskifting. Ikea er virkelig ikke bra, spør du meg. Jeg blir utrolig irritert over dette sofabordet vårt, som er to år gammelt, men som ikke ser ut i det hele tatt. Fordi det er laminat og spon eldes det med NULL verdighet, og tusjstreker lar seg ikke vaske av helt. Så kostet det da også 200 kroner eller noe sånt, men jeg liker ikke filosofien. Skal jeg kjøpe meg et sofabord hvert andre år, da, og kaste møbler stadig vekk på dynga? Da vil jeg faktisk heller legge litt ekstra i noe som er holdbart og som eldes med litt mer verdighet.

Der har vi vel vært alle sammen! Er der til dels fremdeles, for alle Ikea-møblene tar tid å skifte ut :ler: Forøvrig finnes det også Ikea-ting jeg synes er fine og som jeg beholder. Ankepunktet mitt er at mye er lite holdbart. Jeg ser veldig godt at det vi har dessverre har blitt ganske medtatt av to flytterunder.

Så enig!

Og jeg brukte i mange år pengene mine på reising. Nå er vi enormt mye mer stedbundne og tilbringer veldig mye tid hjemme. Vi har også veldig mye besøk av familie og venner. Det er ganske uvant fortsatt, for før vi fikk barn hadde vi selvfølgelig venner over, men foreldrene våre kom bare en sjelden gang. Vi pleide heller å dra til dem. Nå er det vårt hjem som er destinasjonsstedet, og de fleste kveldene er vi jo hjemme. Noe som har ført til jeg sitter mye mer og ser på mine egne møbler og irriterer meg over løsninger som fungerer dårlig.

Dagdrømming ruler!

"Sikkelakke, sikkelakke! Dassbombe?" :ler: Den har jeg ikke hørt før. Eldstemann sier nå konsekvent etter alle måltider: "Tusen takk for maten, den var veldig god, om en time eller to detter du i do!" "Den", sier vi, "ikke du". Men han står på sitt.

Krysset! Heldiggriser :) Jeg elsker sånne møbler. Jeg liker ellers en ganske ren skandinavisk stil, men instagram-hjemmene er veldig, veldig like. Det er de samme pastellene med sorte detaljer, Hay-puter og veldig lyse interiør. Jeg er ikke helt der, jeg synes mye ser altfor nyprodusert ut. Jeg liker ren skandinavisk, men med mer treverk og personlighet. Jeg anbefaler veldig å følge Scandinavian Retreat, både på bloggen og på instagram - der har du et helt vanvittig nydelig skandinavisk hjem, spør du meg. Rent, men ikke sterilt i det hele tatt :)

Ja, du sier noe. For ikke lenge siden var vi på besøk hos noen vi kjenner som har flyttet inn i et helt nytt rekkehus, og samtidig kjøpt nesten alt interiøret nytt, fra møbler til pyntegjenstander. Det var jo veldig fint, med ting fra Hay, Muuto, Ferm living og Bolia bl.a. Men jeg setter aller mest pris på å besøke hjem hvor ting er ervervet over tid, hvor du kan se mer personlighet, framfor gjengivelse av det man finner i ulike interiørmagasiner akkurat nå. Jeg er enig med deg - jeg liker det hakket mindre strøkent. Hehe, mens jeg nesten kan se for meg at våre bekjente lurer på hvorfor vi ikke bare hiver ut de gamle lenestolene og heller kjøper oss noen nye på Bolia. :ler:

Tror jeg foretrekker sønnen din sin versjon, jeg. :ler: Gutten min er i en skikkelig synge- og regleperiode nå. Og jeg blir så varm om hjertet når jeg hører fra under stuebordet (hvor han tilbringer mye tid om dagen), "føst kom et lass med lisser, og så kom en buss med resten, nå kan vi state fæsten, sikk sakk vi ruller i sand". Det er sånt jeg pleier å gaule ut når lillebror protesterer på å kjøre hjem fra barnehagen f.eks, og det er godt å se noen har glede av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

I dag har jeg vært så svimmel. Jeg er det noen dager, og i ettermiddag var jeg såpass svimmel at det føltes som når man er skikkelig brisen, rommet dreide liksom litt rundt hele tiden. Jeg måtte ligge en del på sofaen etter middag.

Jeg lurer på hva dette er for noe, og har kommet inn i en litt dårlig bekymringsrunde. Jeg var hos legen min for en stund siden og fikk påvist denne jernmangelen, så dels har jeg nok fortsatt litt jernmangel, dels reagerer jeg litt på selve jerntilskuddet (selv om Niferex er en milliard ganger bedre enn Duroferon, Skravla, så takk for tips :)). Så har vi denne spiralen, som jeg har bestilt time hos gynekolog neste uke for å sjekke. Sist hadde jeg jo en to uker lang mens, og etter sex er det alltid nye blødninger (sorry hvis det blir for mye info for enkelte). I blant kan jeg også kjenne jeg har vondt i livmoren.

Så jeg satser jo på at denne svimmelheten skyldes noe av dette. Men så klarer jeg ikke å la være å bekymre meg likevel.

Saken er at jeg har en fastlege som jeg ikke føler jeg kan snakke noe særlig med om bekymringer. Han er litt sånn bam-bam-bam-medisinske-prøver og ut igjen. Flink kar til sitt bruk, men altså ikke en mann jeg føler jeg kan snakke med. Og siden prøvene for en måned siden var helt fine (testet alle mulige slags verdier, og det var bare jernverdiene som var unormale), så føler jeg meg overhysterisk hvis jeg bestiller en ny time nå for å være bekymret en gang til. Det er nettopp sånt jeg ikke føler det er rom for hos ham.

Så her sitter jeg da, og

1) tenker på ting som at jeg kan ha alvorlige sykdommer som ikke gir utslag på vanlige tester, men blir litt uvel å tanken på å ta det opp med fastlegen ("Tenk om han tenker jeg at jeg er hypokonder!"), og

2) tenker det kan være noe i veien med spiralen (Infeksjon? Burde jeg ikke hatt feber da? Er time neste uke for sent?), jernnivået eller jerntilskuddet, og

3) hva hvis det er ingen av disse? Hva er det da? Er jeg sliten? Trener for lite? Sover for lite? Nærmer jeg meg utbrenthet, har jeg snev av angst? Stress? (Hadde en stressende periode for en del år siden hvor jeg hadde uforklarlige svimmelhetsanfall som jeg i senere tid har tilskrevet nettopp stress)

Jadda.

Svimmelhet er nesten alltid ufarlig, og skyldes nesten alltid jern eller virus på balansenerve(da snurrer rommet i lange tider, huff)....

Men jeg skjønner hva du mener. Har det ofte om stoffskiftet er litt lavt, og i noen måneder etter fødsel. Er pes altså.

Men stress er jo og gjerne faktor nr.1....problemet er bare at man ikke alltid får gjort så mye med stress asap.

Enig med Nesevisa i Boliaskjenk; sinnsykt dyr, men veldig fin. Om vi snakker om samme type, tror det.

Jeg er SINNSYKT fornøyd med teakskjenken jeg fikk Sinsen brukthall til å holde av for meg(leita jo 2 år på loppis og bruktmarked uten hell) straks de fikk en inn.

Også enig i at hjem med alt i diverse designmerker blir tu møtsj. Det blir ikke detaljer lengre, bare sånn magasinaktig og veldig...."enkelt kjøpt".

Endret av AllisHagtorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Har et vennepar som flyttet inn i en fantastisk leilighet i fjor, og kjøpte ALT nytt og i dezign. Blant annet en nydelig, rød Egget-stol som står i et hjørne. Den hadde min venninne planer om å bruke som ammestol når den tid kommer. Tror hun revurderte det da hun møtte vår gulpeskvulpebaby :ler:

Jeg liker hjem med ting både herfra og derfra, som passer sammen fordi det betyr noe for dem som har samlet det. Boliakatalogen er lækker, men jeg ville ikke bodd der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller først: så kjedelig å være svimmel og ikke i form, og ekstra kjedelig når du frykter alternativ 3 (ikke at 1 og 2 er noe å kimse av, for all del! Men dette med å ikke finne ut av det tærer også veldig på...). Håper at det viser seg å være noe som er lett både å oppdage og fikse, men jeg skjønner godt at du er bekymret!

Det skjedde en episode her i helgen som gjorde at jeg tenkte på boka di med en gang :fnise:

Det eneste møbelet vi kjøpte til innflyttingen, bare fordi jeg syntes det var fint, var salongbordet i stua. Ikke sånn superdesign eller kjempedyrt, men jeg tror bordet het Surf, kostet noen tusenlapper mer enn jeg egentlig hadde tenkt, og er sånn passe upraktisk (flate som må oljes innimellom og tynne stålben som ikke er veldig glad i å bli dyttet på- noe som skjer omtrent 300 ganger om dagen).

Bordet har jo fått sine riper og en og annen mystisk flekk (takk og lov at plata er relativt mørk og med tydelig tremønster!), men da HK-jenta kom pipende til meg i helgen og innrømmet at hun hadde lånt storesøsters neglelakk og hatt et "lite uhell", begynte jeg nesten å le. Det er så typisk (og ja, hun har fått streng beskjed mange ganger om at neglelakk og slikt hører hjemme på badet, med avis under. Men det var teorien, praksis blir det så som så med...).

Jeg trøster meg med Jamie Oliver (mat, møbler, det går vel for det samme?)- alt som er skjeivt, skakt og lettere ødelagt kaller vi bare "rustikt", og lar det bli med det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du brygger ikke på noe forkjølelse eller noe da?

Jeg har slitt med svimmelhet i perioder siden jeg amma, trodde først det var pga amminga som tok mye energi eller noe. Men nå har jeg ikke amma siden november, og fremdeles svimmel i perioder. Alle prøver er fine.

Men, ofte kommer det da kroppen ikke er helt på topp. Var svimmel før helga, og nå sitter jeg her med sår nese, bomull i hodet og tørkerullen klar. (Barnehagestart :fnise:)

Har ikke blitt syk hver gang jeg har vært svimmel, men det kan jo hende kroppen har kjempet mot noe ulumskheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker hjem med ting både herfra og derfra, som passer sammen fordi det betyr noe for dem som har samlet det. Boliakatalogen er lækker, men jeg ville ikke bodd der.

Er så veldig enig med deg. Det må være noe personlighet i hjemmet for at skal virke hjemmekoselig.

nå sitter jeg her med sår nese, bomull i hodet og tørkerullen klar. (Barnehagestart :fnise:)

Her også - uten barnehagestart. :fnise:

I dag har jeg vært så svimmel. Jeg er det noen dager, og i ettermiddag var jeg såpass svimmel at det føltes som når man er skikkelig brisen, rommet dreide liksom litt rundt hele tiden. Jeg måtte ligge en del på sofaen etter middag.

Det høres ikke særlig bra ut. Jeg gikk til en osteopat som satt "diagnosen" emosjonelt stress på meg. Da strammet det fra nakken, opp over hodet og i ansiktet og jeg ble svimmel. Det høres ikke ut som du har det likt, men stress i kroppen av ulike slag kan gi fysiske utslag har jeg merket flere enn en gang på meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye jeg skulle ha kommentert (sånn går det når man rekker å lese, men ikke å svare på noen dager...), tar det i tilfeldig rekkefølge og fritt etter hukommelsen...

*Søndagsfrokost - gode barndomsminner! Og stort sett veldig hyggelig, hvertfall i retrospektiv... :fnise: Både søndagsfrokost og søndagsmiddag var som regel litt ekstra - middagen i spisestua, med penservise og dessert. Dessuten hadde vi felles kveldsmat hver fredag, med varme rundstykke, kokte egg og te - og høytlesning. Som noen så så klokt noen sider tilbake (jeg har selvfølgelig glemt hvem) - det er vel så ofte hverdagstingene man husker heller en de store og flotte anledningene.

*Interiør - jeg pleier å beskrive stilen min som eklektisk :fnise: På samme måte som jeg er sier at jeg er opptatt av klær, men ikke av mote er jeg nok opptatt av interiør - jeg bryr meg jo om hvordan det ser ut hos meg - men ikke av trender og design. Ikea er min venn, tror aldri jeg har kjøpt møbler noe annet sted, men jeg har fått litt herfra og derfra, så det er en ganske salig blanding. Masse bøker og grønne planter, myke sofaer og piano er stikkord. Veldig meg, i følge flere, så kan man jo tolke det som man vil... Min italienske 17 år gamle nabo utbrøt spontant at leiligheten min var So cute! og akkurat sånn hun ville ha det om hun noen gang skulle bo for seg selv :fnise:

*Svimmelhet - ugreit, men heldigvis sjelden i seg selv tegn på noe alvorlig. Hos meg varsler det som regel om jernmangel og generell slitenhet. Hadde en runde med virus på balansenerven for noen år siden, men det var et helt annet nivå av svimmelhet - jeg gikk rett i veggen på legevakta fordi jeg var ute av stand til å gå rett eller holde meg på beina mer enn noen få skritt. Forøvrig høres det jo ut som et bytte av fastlege kan være verdt å vurdere?

Hadde sikkert mer jeg skulle ha sagt, men det får bli en annen gang. Sikkert ikke så viktig... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er vel en flott gjeng! :)

Wow, DET var fint! Hører Grieg i hodet når jeg ser det ;)

Ja, det er helt nydelig der :)

Ja, du sier noe. For ikke lenge siden var vi på besøk hos noen vi kjenner som har flyttet inn i et helt nytt rekkehus, og samtidig kjøpt nesten alt interiøret nytt, fra møbler til pyntegjenstander. Det var jo veldig fint, med ting fra Hay, Muuto, Ferm living og Bolia bl.a. Men jeg setter aller mest pris på å besøke hjem hvor ting er ervervet over tid, hvor du kan se mer personlighet, framfor gjengivelse av det man finner i ulike interiørmagasiner akkurat nå. Jeg er enig med deg - jeg liker det hakket mindre strøkent. Hehe, mens jeg nesten kan se for meg at våre bekjente lurer på hvorfor vi ikke bare hiver ut de gamle lenestolene og heller kjøper oss noen nye på Bolia. :ler:

Tror jeg foretrekker sønnen din sin versjon, jeg. :ler: Gutten min er i en skikkelig synge- og regleperiode nå. Og jeg blir så varm om hjertet når jeg hører fra under stuebordet (hvor han tilbringer mye tid om dagen), "føst kom et lass med lisser, og så kom en buss med resten, nå kan vi state fæsten, sikk sakk vi ruller i sand". Det er sånt jeg pleier å gaule ut når lillebror protesterer på å kjøre hjem fra barnehagen f.eks, og det er godt å se noen har glede av det.

Nettopp! Personlig er bra. Ellers krever et lass nye møbler et over gjennomsnittlig sjarmerende hus eller leilighet. Har man en diger bygårdsleilighet fra slutten av 1800-tallet, funker liksom det meste. Har man - som meg - et ganske kjedelig rekkehus, blir saken litt annerledes.

Så søt han er :) Regler er gøy her også. "Ole dole doff! Kinkeliane koff!" går stort sett på repeat, for det tror jeg Eldstemann synes er kjempegøy å si.

Svimmelhet er nesten alltid ufarlig, og skyldes nesten alltid jern eller virus på balansenerve(da snurrer rommet i lange tider, huff)....

Men jeg skjønner hva du mener. Har det ofte om stoffskiftet er litt lavt, og i noen måneder etter fødsel. Er pes altså.

Men stress er jo og gjerne faktor nr.1....problemet er bare at man ikke alltid får gjort så mye med stress asap.

Enig med Nesevisa i Boliaskjenk; sinnsykt dyr, men veldig fin. Om vi snakker om samme type, tror det.
Jeg er SINNSYKT fornøyd med teakskjenken jeg fikk Sinsen brukthall til å holde av for meg(leita jo 2 år på loppis og bruktmarked uten hell) straks de fikk en inn.

Også enig i at hjem med alt i diverse designmerker blir tu møtsj. Det blir ikke detaljer lengre, bare sånn magasinaktig og veldig...."enkelt kjøpt".

Jeg har faktisk hatt flere aha-opplevelser med stress. Saken er at jeg både ser og føler meg ganske rolig, i grunnen, men jeg har en hjerne som går på høygir hele tiden. Det går kontinuerlig i jobb, hjem, hus og venner og familie - sjelden jeg klarer å få koblet helt av. Så noen ganger jeg nok mer stressa enn det jeg selv tror, faktisk.

Link til Bolia-skjenk?

Har et vennepar som flyttet inn i en fantastisk leilighet i fjor, og kjøpte ALT nytt og i dezign. Blant annet en nydelig, rød Egget-stol som står i et hjørne. Den hadde min venninne planer om å bruke som ammestol når den tid kommer. Tror hun revurderte det da hun møtte vår gulpeskvulpebaby :ler:

Egget! Altså, det er en fascinerende stol. Den er jo kjempefin å se på, men jeg synes den er grusomt vond å sitte i. Og hva er poenget med å betale så mye for en stol da?

Aller først: så kjedelig å være svimmel og ikke i form, og ekstra kjedelig når du frykter alternativ 3 (ikke at 1 og 2 er noe å kimse av, for all del! Men dette med å ikke finne ut av det tærer også veldig på...). Håper at det viser seg å være noe som er lett både å oppdage og fikse, men jeg skjønner godt at du er bekymret!

Det skjedde en episode her i helgen som gjorde at jeg tenkte på boka di med en gang :fnise:

Det eneste møbelet vi kjøpte til innflyttingen, bare fordi jeg syntes det var fint, var salongbordet i stua. Ikke sånn superdesign eller kjempedyrt, men jeg tror bordet het Surf, kostet noen tusenlapper mer enn jeg egentlig hadde tenkt, og er sånn passe upraktisk (flate som må oljes innimellom og tynne stålben som ikke er veldig glad i å bli dyttet på- noe som skjer omtrent 300 ganger om dagen).

Bordet har jo fått sine riper og en og annen mystisk flekk (takk og lov at plata er relativt mørk og med tydelig tremønster!), men da HK-jenta kom pipende til meg i helgen og innrømmet at hun hadde lånt storesøsters neglelakk og hatt et "lite uhell", begynte jeg nesten å le. Det er så typisk (og ja, hun har fått streng beskjed mange ganger om at neglelakk og slikt hører hjemme på badet, med avis under. Men det var teorien, praksis blir det så som så med...).

Jeg trøster meg med Jamie Oliver (mat, møbler, det går vel for det samme?)- alt som er skjeivt, skakt og lettere ødelagt kaller vi bare "rustikt", og lar det bli med det :lol:

:ler:

Stakkars HK-jenta! Men sånt må man jo nesten bare regne med. Men ergerlig, det er det.

Du brygger ikke på noe forkjølelse eller noe da?
Jeg har slitt med svimmelhet i perioder siden jeg amma, trodde først det var pga amminga som tok mye energi eller noe. Men nå har jeg ikke amma siden november, og fremdeles svimmel i perioder. Alle prøver er fine.
Men, ofte kommer det da kroppen ikke er helt på topp. Var svimmel før helga, og nå sitter jeg her med sår nese, bomull i hodet og tørkerullen klar. (Barnehagestart :fnise:)
Har ikke blitt syk hver gang jeg har vært svimmel, men det kan jo hende kroppen har kjempet mot noe ulumskheter?

Det kan godt hende det. Sist jeg var hos legen var jeg også svimmel, og da hadde jeg litt høy senkning. Neste gang jeg var der til oppfølging hadde jeg ikke det lenger, så kan godt bare være noe rusk i kroppen.

Takk, Susa :)

Er så veldig enig med deg. Det må være noe personlighet i hjemmet for at skal virke hjemmekoselig.

Her også - uten barnehagestart. :fnise:

Det høres ikke særlig bra ut. Jeg gikk til en osteopat som satt "diagnosen" emosjonelt stress på meg. Da strammet det fra nakken, opp over hodet og i ansiktet og jeg ble svimmel. Det høres ikke ut som du har det likt, men stress i kroppen av ulike slag kan gi fysiske utslag har jeg merket flere enn en gang på meg selv.

Så sant. Spente skuldre og nakke her også. Tror mannen må massere litt! :fnise:

Her var det mye jeg skulle ha kommentert (sånn går det når man rekker å lese, men ikke å svare på noen dager...), tar det i tilfeldig rekkefølge og fritt etter hukommelsen...

*Søndagsfrokost - gode barndomsminner! Og stort sett veldig hyggelig, hvertfall i retrospektiv... :fnise: Både søndagsfrokost og søndagsmiddag var som regel litt ekstra - middagen i spisestua, med penservise og dessert. Dessuten hadde vi felles kveldsmat hver fredag, med varme rundstykke, kokte egg og te - og høytlesning. Som noen så så klokt noen sider tilbake (jeg har selvfølgelig glemt hvem) - det er vel så ofte hverdagstingene man husker heller en de store og flotte anledningene.

*Interiør - jeg pleier å beskrive stilen min som eklektisk :fnise: På samme måte som jeg er sier at jeg er opptatt av klær, men ikke av mote er jeg nok opptatt av interiør - jeg bryr meg jo om hvordan det ser ut hos meg - men ikke av trender og design. Ikea er min venn, tror aldri jeg har kjøpt møbler noe annet sted, men jeg har fått litt herfra og derfra, så det er en ganske salig blanding. Masse bøker og grønne planter, myke sofaer og piano er stikkord. Veldig meg, i følge flere, så kan man jo tolke det som man vil... Min italienske 17 år gamle nabo utbrøt spontant at leiligheten min var So cute! og akkurat sånn hun ville ha det om hun noen gang skulle bo for seg selv :fnise:

*Svimmelhet - ugreit, men heldigvis sjelden i seg selv tegn på noe alvorlig. Hos meg varsler det som regel om jernmangel og generell slitenhet. Hadde en runde med virus på balansenerven for noen år siden, men det var et helt annet nivå av svimmelhet - jeg gikk rett i veggen på legevakta fordi jeg var ute av stand til å gå rett eller holde meg på beina mer enn noen få skritt. Forøvrig høres det jo ut som et bytte av fastlege kan være verdt å vurdere?

Hadde sikkert mer jeg skulle ha sagt, men det får bli en annen gang. Sikkert ikke så viktig... :ler:

Det høres ut som en utrolig koselig leilighet :)

Jeg har tenkt flere ganger på å bytte fastlege, men samtidig er han veldig flink sånn rent medisinsk, og sjekker alltid en gang for mye heller enn en gang for lite. Han holder til sentralt i byen også. Så ja. Jeg tror jeg får holde ut med ham ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Unnskyld....100.000, ja- hundretusen(er ikke det prisen ca) for en AMMESTOL???!?!?!what the holy fuck??!?

Tror den var på salg... 50% eller noe. Da er det vel ok? :fnise:

Neida, men det var jo ikke primært det som var formålet med den. Jeg for min del synes uansett det er hensides usannsynlig uaktuelt å kjøpe noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Tror den var på salg... 50% eller noe. Da er det vel ok? :fnise:

Neida, men det var jo ikke primært det som var formålet med den. Jeg for min del synes uansett det er hensides usannsynlig uaktuelt å kjøpe noe sånt.

Men Christ on a bike asså. Uansett formål helt sinnsykt når man vet en gjeng unger sulter i ca en haug verdensdeler. Kom an. Hundrejævlatusen på en STOL er fullstendig smakløst og ikke bare på grensa til uetisk.

Spørr noen mæ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nesevisa

Men Christ on a bike asså. Uansett formål helt sinnsykt når man vet en gjeng unger sulter i ca en haug verdensdeler. Kom an. Hundrejævlatusen på en STOL er fullstendig smakløst og ikke bare på grensa til uetisk.

Spørr noen mæ.

Skal jeg fortelle hva annet de har i kåken sin? :ler:

Jeg er utrolig glad i disse menneskene, men de kan kanskje sies å ha en litt...prangende stil? For å si det sånn er det viktigere at champagnen er DYR enn at den er så himla god.

Og ja, jeg er FULLSTENDIG enig med deg. Man burde sett på prisen, funnet en som var nesten like fin, men billigere, og gitt differansen til et eller annet formål.

For å undergrave idealismen en smule: Det er denne skjenken jeg har lyst på. Men det spørs om det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, visste ikke at en stol kunne koste så mye engang jeg :fnise: Vi har ganske kjedelig interiør (plaine ting fra Bohus, Skeidar og IKEA), men når vi flytter har jeg lyst å kjøpe noen kule lamper hvertfall. De nettbutikkene du linket til hadde utrolig mye kult, Ciara! Og så får vi heller sprite opp interiøret når lillemann og en fremtidig lillesøster/-bror blir litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg jo google for å sjekke priser, og innså at jeg har tenkt på feil stol :fnise: Jeg så jo umiddelbart for meg en sånn egg-formet stol (og ja, tanken på at det måtte da være en upraktisk ammestol streifet meg :ler: ). Ikke direkte billig denne heller, men bare en tidel av den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest AllisHagtorn

Jeg digger skjenken, men synes prisen er megastiv!

Føler liksom ikke den ser attentusenkroner ut om du skjønner :P

Men så sablanes fin asså....skal ikke du snart flytte på bygda og bo nærmest gratis? Om du tenker sånn "hva måtte jeg betalt i Oslo, bruker det på interiør istedet" så ender du også opp med luksuskåk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er en helt syk pris for en stol. Da skulle jeg hatt langt mer enn hundre tusen til overs, for å si det slik.

Men samtidig synes jeg prinsippet er vanskelig. Jeg ønsker meg et bord til 5000, det er jo også unødvendig mye penger. Det er ingen tvil om at jeg burde gi de pengene til veldedighet og beholde IKEA-bordet, sånn ut fra et etisk perspektiv.

Og ja, Nesevisa, fortell hva annet de har :ler: Konglen?

Fin skjenk! Men dyr, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate for en pris på en stol da! Erre mulig liksom?

Den skjenken minna meg litt om møblene som sto i huset her før, men de var i teak da. Kan godt få den altså...

puh,vi har vært på ikea idag. Skulle ha madrass til ny seng til guttungen og til babyvugga. Ikke å anbefale den turen med ullen form altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...