Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Det lukter fantastisk i huset :)

-Rent

-Tørketrommel (synes tørketromler sprer en fantastisk hjemmekoselig duft!)

-Eplekake

-Nyklippet gress

-Litt sånn frisk høst

Her er helgen godt i gang, som dere skjønner. Snart får vi familiebesøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AllisHagtorn

Nettopp - minner handler mye om hvordan mennesker har behov for å minnes noe eller noen. Og vi liker sammenhenger som ikke nødvendigvis er der.

Det minner (haha) meg om "Tsjekhovs pistol": Hvis det henger en pistol på veggen i første akt, må den fyres av i siste. Men livet er jo ikke sånn. Vi ser en enorm mengde ting hver eneste dag, og det betyr sjelden noe som helst. Men motsatt - hadde noen faktisk fyrt av den pistolen, ville man antakelig tillagt den mye større betydning i fortiden.

Spennende tider, Allis! Hvordan er morgenrutinene deres, skal du for eksempel amme før du drar hjemmefra, eller kan du stikke ut av døra så tidlig du vil? Jeg elsker jo å hoppe på bussen halv sju, for da er det bare fred og ro overalt. Men det er ikke sikkert det er så lett for deg - er du på jobb sju og har én time ammefri kan du jo plutselig dra hjem klokka to - og det er kanskje ikke alle arbeidsgivere så glade for?

Jeg ammer ikke, så far i huset tar absolutt alt. Men jeg tviler på at jeg klarer komme med ut døra så tidlig altså, jeg er megatreig :ler:

Kanskje den sild i tønne-tbaneturen får meg til å gripe fatt i sykkelen oftere ;)

Jeg blir ekstremt fort reisesyk, så derav at jeg helst legger opp dagen etter sitteplass fremfor ståplass - men halv sju.....uh.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min morgen:

-Stekte eltefrie ciabatta

-Kokte egg

-Lagde espresso

-Satte pålegg pent fram på fat

-Dekket pent på bordet

-Tente stearinlys

-Ropte på mennene mine og sa at frokosten var klar!

Guttas reaksjon:

-Eldstemann: "Jeg vil ikke ha frokost! Er ikke sulten! Kan jeg få se barne-tv i stedet?"

-Softie: Sur fordi han ikke fikk "yoghukk", la seg ned på kjøkkengulvet og furtet.

-Mann: Irritert på småguttene, kommenterte forøvrig at egget var kokt for lenge.

Jadda. Men selv syntes jeg måltidet var godt både for gane og øye. Og jeg gir meg ikke. Her skal det være skikkelig søndagsfrokost, og de SKAL lære seg å skjønne greia etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Godt skildret! "Nå skal vi *** meg kose oss!"

Eller som min kjære bestemor pleide å si: "Et og sjå glad ut!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagdrømming i dag. Er så heldige at besteforeldre plinget på døra og ville ha med ungene på tur i skogen, så nå ligger jeg på sofaen, har tent stearinlys (mannen humrer godt av at jeg gjør det midt på lyse dagen) og surfer på nettet.

Og det går i stuedrømmer.

Hvis jeg hadde hatt ubegrenset stuebudsjett (haha!) skulle jeg hatt:

-Flos Gatto: http://www.luksuslamper.com/shop/flos-gatto-piccolo-390p.html

-AJ stålampe: http://lampemesteren.no/aj-gulv-sort-louis-poulsen.aspx

-PH Snowball: http://lampemesteren.no/ph-snowball-louis-poulsen.aspx (dere vet, over Norrgavel-bordet)

- To av disse stolene: http://purnorsk.no/component/virtuemart/view/productdetails/virtuemart_product_id/612/virtuemart_category_id/36

- Dette teppet: http://hayshop.no/products/64-carpets/89-peas/

- Noen fine hyller til å ha dekoder og alt sånt i

Godt det er gratis å drømme! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AllisHagtorn

Jeg vil og ha den sorte gulvlampa og det teppet ;)

OPPSKRIFT PÅ ELTEFRI CIABATTA TAKK :hoppe:

Jeg har og planer om sånne koselige ting(som etterhvert iallefall blir fast rutine uansett humør). Søndagsfrokost var en fin idè, tror det er sånt de setter pris på etterhvert og ser som en koselig tradisjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og ha den sorte gulvlampa og det teppet ;)

OPPSKRIFT PÅ ELTEFRI CIABATTA TAKK :hoppe:

Jeg har og planer om sånne koselige ting(som etterhvert iallefall blir fast rutine uansett humør). Søndagsfrokost var en fin idè, tror det er sånt de setter pris på etterhvert og ser som en koselig tradisjon :)

Her! :)http://kjoekkentjeneste.blogspot.no/2012/06/no-knead-ciabatta-ferske-rundstykker.html?m=1

Ja, satser på at de i det minste ser tilbake på det som noe hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagsfrokost er så kos!

En dag (snart, håper jeg) ser gutta dine det også.

Og, om de ikke gjør det mens de er små, så er jeg sikker på at de kommer til å se tilbake på det som kos da de blir voksne.

Jeg husker godt søndagsfrokostene hjemme. Pappa stekte som regel eggeomelett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, folkens :)

Jeg husker også godt søndagsfrokostene da jeg var barn. Da var det nystekte rundstykker, og jeg kunne til og med få sjokoladepålegg!

Det er særlig tre ting jeg har videreført fra egen barndom:

-Søndagsfrokost

-Helgemorgener starter i dobbeltsenga vår. Begge ungene kommer inn i vår seng, og vi ser ofte filmer på YouTube.

-Når det er barne-Tv ser alle sammen, og ungene sitter på våre fang.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente og kjære ritualer fra egen barndom eller kommet i ettertid er gull verd. Jeg er sikker på at dine setter pris på det etterhvert, selvom det sikkert blir flere morgenen der en eller flere ikke akkurat stråler over frokosten. Det er koselig når det er litt ekstra og man har god tid.

Vi hadde også felles frokost i helgen og middag hver dag. Vi hadde alltid maten i boller og fat og satt ikke kjeler på bordet, det er noe jeg viderefører. Når jeg har gjester vel og merke. Middag bare til meg blir ikke akkurat sånn. :fnise:

Håper resten av dagen ble og du nøt sofatiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller som min kjære bestemor pleide å si: "Et og sjå glad ut!" :ler:

Klok dame! :tommelsmil:

Min morgen:

-Stekte eltefrie ciabatta

-Kokte egg

-Lagde espresso

-Satte pålegg pent fram på fat

-Dekket pent på bordet

-Tente stearinlys

-Ropte på mennene mine og sa at frokosten var klar!

Guttas reaksjon:

-Eldstemann: "Jeg vil ikke ha frokost! Er ikke sulten! Kan jeg få se barne-tv i stedet?"

-Softie: Sur fordi han ikke fikk "yoghukk", la seg ned på kjøkkengulvet og furtet.

-Mann: Irritert på småguttene, kommenterte forøvrig at egget var kokt for lenge.

Jadda. Men selv syntes jeg måltidet var godt både for gane og øye. Og jeg gir meg ikke. Her skal det være skikkelig søndagsfrokost, og de SKAL lære seg å skjønne greia etterhvert.

Sider med de andre- de kommer til å sette pris på det etter hvert. I det minste gutta dine, hvis ikke mannen har skjønt poenget med søndagsfrokost nå, så skjer det vel aldri (men det var sikkert bare egget og bråkete smågutter som la en demper på entusiasmen hans... :jepp:)

Jeg tror det ofte er slike "småting" man husker, og ikke de store flotte feiringene. Eller, man husker jo de også, men det er jo flest hverdager, og å kose seg i små doser og ha noen enkle ritualer tror jeg er fint for barnesjela.

Jeg ammer ikke, så far i huset tar absolutt alt. Men jeg tviler på at jeg klarer komme med ut døra så tidlig altså, jeg er megatreig :ler:

Nå skal jeg ikke garantere at det gjelder for absolutt hele jordas befolkning, men jeg kan i alle fall berolige deg med at så godt som alle jeg kjenner som har pådratt seg en kid eller tre har blitt ufattelig mye mer tids-effektive. Selv de som i utgangspunktet var noen skikkelige sløvaser, B-mennesker eller rotehoder. Så du kan kanskje håpe at det gjelder for deg også?

Å stå opp kommer aldri til å bli min favorittaktivitet, men jeg innså jo at jeg hadde forbedret meg mye (eventuelt bare blitt mamma-skrullete) da jeg omtalte det som "ferie" å bare ha meg selv å huske på om morgenen i sommer. Men jeg følte virkelig at jeg hadde supergod tid når alt jeg trengte å gjøre var å få meg selv ut av døra. Ikkeno' påkledning av unger, ikkeno' matpakker, ikkeno' levering i barnehagen... det var jo rene luksusen :roll::ler:

Hmm. Interiør-surfing på sofaen?

Apropos sofa, så måtte jeg til pers og vaske ned vår her i helgen (og nok en gang sendte jeg en takk til høyere makter for Comfort-trekket). Og da innså jeg at den nok bare kommer til å vare fram til Smitt er over det verste, så skal den på dynga. Og da slo det meg: mulig jeg blir mer interessert i interiør når jeg har et viss håp om at innkjøpene mine kommer til å kunne overleve i brukbar stand en stund :ler: Kanskje det ikke bare er mangel på interesse, men en viss kynisme som ligger til grunn? Ja, la oss håpe det!

Håper dere får en fin start på uka, Ciara! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Så mye fiiint interiør dere linker til!

Jeg kan ikke så mye om sånt, som sagt, men prøver å observere litt når jeg hjemme hos noen som har det fint.

Vi var ferdigstudert for bare tre år siden, så interiørprosjektene våre går stort sett ut på å bytte ut én og én student-ikea-ting med finere ting. Neste ut er sofabord og noe skjenkaktig, men der har jeg lyst på noe latterlig dyrt Bolia, så det må vente. Så flytter vi jo snart, så det kan være lurt å spare pengene til eventuelle strakstiltak i ny heim. (Ikea kjøkkenplanlegger...?)

Vi har pusset opp mine foreldres gamle BBB-reoler og malt dem hvite - det ble veldig bra! Til og med arkitektvenninnen min liker dem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste med interiør og hjem er at man har noe man liker selv og som passer egen lommebok og interesser. I tillegg kan det være greit at det passer til livsstil, som f.eks småbarnsperide etc.

Selvom det kan virke som jeg er veldig interiørinteressert her, så bruker jeg normalt verken mye penger eller tid på det. Men jeg er jo opptatt av hvordan jeg har det hjemme og liker å omgi meg med fine ting. Designklassikere og annet dyrt interiør blir portprioritert, da jeg heller reiser (bort pengene mine). ;)

Men sofa og dagdrømming skal man ikke kimse av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, så herlig beskrivelse av søndagsfrokosten. Den minner i grunnen litt om den helga vi har hatt. :ler: Faktisk bortsett fra akkurat frokosten, som har vært det tidspunktet halvsyke eldstemann har spist noe. Etter at vi oppdaget eltefri gjærdeig, har det blitt tradisjon at jeg setter en deig fredag kveld. Og storebror: "Nybakt brød! Sikkelakke, sikkelakke! Dassbombe?"

Og sånne stoler! Jeg skjønte fort hvorfor jeg likte dem, da jeg så at det er samme kar som produserte våre gamle lenestoler (vi har "Krysset" med svarte puter, fra min bestefars loft).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente og kjære ritualer fra egen barndom eller kommet i ettertid er gull verd. Jeg er sikker på at dine setter pris på det etterhvert, selvom det sikkert blir flere morgenen der en eller flere ikke akkurat stråler over frokosten. Det er koselig når det er litt ekstra og man har god tid.

Vi hadde også felles frokost i helgen og middag hver dag. Vi hadde alltid maten i boller og fat og satt ikke kjeler på bordet, det er noe jeg viderefører. Når jeg har gjester vel og merke. Middag bare til meg blir ikke akkurat sånn. :fnise:

Håper resten av dagen ble og du nøt sofatiden.

Jeg tror også det. Og sånn apropos minner - jeg husker jo søndagsfrokostene hjemme som idylliske, men du skal ikke se bort fra at mamma ikke hadde samme opplevelse der og da ;)

Jeg nøt sofatiden! :)

Klok dame! :tommelsmil:

Sider med de andre- de kommer til å sette pris på det etter hvert. I det minste gutta dine, hvis ikke mannen har skjønt poenget med søndagsfrokost nå, så skjer det vel aldri (men det var sikkert bare egget og bråkete smågutter som la en demper på entusiasmen hans... :jepp:)

Jeg tror det ofte er slike "småting" man husker, og ikke de store flotte feiringene. Eller, man husker jo de også, men det er jo flest hverdager, og å kose seg i små doser og ha noen enkle ritualer tror jeg er fint for barnesjela.

Nå skal jeg ikke garantere at det gjelder for absolutt hele jordas befolkning, men jeg kan i alle fall berolige deg med at så godt som alle jeg kjenner som har pådratt seg en kid eller tre har blitt ufattelig mye mer tids-effektive. Selv de som i utgangspunktet var noen skikkelige sløvaser, B-mennesker eller rotehoder. Så du kan kanskje håpe at det gjelder for deg også?

Å stå opp kommer aldri til å bli min favorittaktivitet, men jeg innså jo at jeg hadde forbedret meg mye (eventuelt bare blitt mamma-skrullete) da jeg omtalte det som "ferie" å bare ha meg selv å huske på om morgenen i sommer. Men jeg følte virkelig at jeg hadde supergod tid når alt jeg trengte å gjøre var å få meg selv ut av døra. Ikkeno' påkledning av unger, ikkeno' matpakker, ikkeno' levering i barnehagen... det var jo rene luksusen :roll::ler:

Hmm. Interiør-surfing på sofaen?

Apropos sofa, så måtte jeg til pers og vaske ned vår her i helgen (og nok en gang sendte jeg en takk til høyere makter for Comfort-trekket). Og da innså jeg at den nok bare kommer til å vare fram til Smitt er over det verste, så skal den på dynga. Og da slo det meg: mulig jeg blir mer interessert i interiør når jeg har et viss håp om at innkjøpene mine kommer til å kunne overleve i brukbar stand en stund :ler: Kanskje det ikke bare er mangel på interesse, men en viss kynisme som ligger til grunn? Ja, la oss håpe det!

Håper dere får en fin start på uka, Ciara! :klem:

Min bestemor var en klok dame. Med så mye arbeid som hun hadde ble hun naturligvis særdeles pragmatisk med tiden.

Og apropos forventninger: Jeg kan faktisk huske min egen mors knuste forventninger ved én anledning: 17. mai-frokosten da jeg var russ. Mamma syntes det var stort at jeg var russ, og 17. mai det året skulle bli en festdag av de sjeldne! Det var en lekker frokost av de helt sjeldne - en frokost som ble rundet av med dessert: En overdådig bærkake i rødt, hvitt og blått. Men så var det bare det da, at jeg hadde tilbagt natt til 17. mai på Tryvann, kommet hjem klokka seks, og kake var sånn ca det aller siste i hele verden jeg hadde lyst på. Så jeg satt der og hang med hodet og gjespet, og stakkars mamma satt der og var usigelig skuffet :ler: Note til deg, Mafalda, som om få år har russ i huset!

Tidsbruk: Dette er en av de virkelige store godene med å ha fått barn. Jeg snakket med en venn om det i dag. Før jeg fikk Eldstemann var jeg altså b-menneske. Jeg er det sikkert fortsatt, men har liten mulighet til å få følt noe særlig på akkurat dét. Men jeg husker i hvert fall at jeg på lørdager glatt kunne sove til klokka var tolv, spiste lang frokost, lå på sofaen. Og faktisk var det stress å rekke innom butikkene i sentrum før tre. Som regel løp jeg ut av leiligheten halv tre, ivrig etter å rekke polet eller andre livsviktige butikker. Og jammen var helgene over på et blunk. Nå er helgene lange, og jeg synes det er ganske fint å stå opp tidlig i helgene. Skulle riktig nok ønske jeg fikk en halvtime et kvarter for meg selv med avisen og espressoen, men dog.

Og ja, interiørinteresse og veldig små barn går ikke så godt sammen. Vi har sofa i mikrofiber, heldigvis, bare å vaske av med en klut, og totalt uslitelig. Fin også! Men ellers kan man godt være litt nøktern. Selv om det virker sånn her (kanskje?) er det ikke slik at jeg har flust av designmøbler. Men vi er i en fase nå hvor mange av de gamle møblene våre fra ikea er modne for utskifting. Ikea er virkelig ikke bra, spør du meg. Jeg blir utrolig irritert over dette sofabordet vårt, som er to år gammelt, men som ikke ser ut i det hele tatt. Fordi det er laminat og spon eldes det med NULL verdighet, og tusjstreker lar seg ikke vaske av helt. Så kostet det da også 200 kroner eller noe sånt, men jeg liker ikke filosofien. Skal jeg kjøpe meg et sofabord hvert andre år, da, og kaste møbler stadig vekk på dynga? Da vil jeg faktisk heller legge litt ekstra i noe som er holdbart og som eldes med litt mer verdighet.

Så mye fiiint interiør dere linker til!

Jeg kan ikke så mye om sånt, som sagt, men prøver å observere litt når jeg hjemme hos noen som har det fint.

Vi var ferdigstudert for bare tre år siden, så interiørprosjektene våre går stort sett ut på å bytte ut én og én student-ikea-ting med finere ting. Neste ut er sofabord og noe skjenkaktig, men der har jeg lyst på noe latterlig dyrt Bolia, så det må vente. Så flytter vi jo snart, så det kan være lurt å spare pengene til eventuelle strakstiltak i ny heim. (Ikea kjøkkenplanlegger...?)

Vi har pusset opp mine foreldres gamle BBB-reoler og malt dem hvite - det ble veldig bra! Til og med arkitektvenninnen min liker dem :fnise:

Der har vi vel vært alle sammen! Er der til dels fremdeles, for alle Ikea-møblene tar tid å skifte ut :ler: Forøvrig finnes det også Ikea-ting jeg synes er fine og som jeg beholder. Ankepunktet mitt er at mye er lite holdbart. Jeg ser veldig godt at det vi har dessverre har blitt ganske medtatt av to flytterunder.

Det viktigste med interiør og hjem er at man har noe man liker selv og som passer egen lommebok og interesser. I tillegg kan det være greit at det passer til livsstil, som f.eks småbarnsperide etc.

Selvom det kan virke som jeg er veldig interiørinteressert her, så bruker jeg normalt verken mye penger eller tid på det. Men jeg er jo opptatt av hvordan jeg har det hjemme og liker å omgi meg med fine ting. Designklassikere og annet dyrt interiør blir portprioritert, da jeg heller reiser (bort pengene mine). ;)

Men sofa og dagdrømming skal man ikke kimse av. :)

Så enig!

Og jeg brukte i mange år pengene mine på reising. Nå er vi enormt mye mer stedbundne og tilbringer veldig mye tid hjemme. Vi har også veldig mye besøk av familie og venner. Det er ganske uvant fortsatt, for før vi fikk barn hadde vi selvfølgelig venner over, men foreldrene våre kom bare en sjelden gang. Vi pleide heller å dra til dem. Nå er det vårt hjem som er destinasjonsstedet, og de fleste kveldene er vi jo hjemme. Noe som har ført til jeg sitter mye mer og ser på mine egne møbler og irriterer meg over løsninger som fungerer dårlig.

Dagdrømming ruler!

Hehe, så herlig beskrivelse av søndagsfrokosten. Den minner i grunnen litt om den helga vi har hatt. :ler: Faktisk bortsett fra akkurat frokosten, som har vært det tidspunktet halvsyke eldstemann har spist noe. Etter at vi oppdaget eltefri gjærdeig, har det blitt tradisjon at jeg setter en deig fredag kveld. Og storebror: "Nybakt brød! Sikkelakke, sikkelakke! Dassbombe?"

Og sånne stoler! Jeg skjønte fort hvorfor jeg likte dem, da jeg så at det er samme kar som produserte våre gamle lenestoler (vi har "Krysset" med svarte puter, fra min bestefars loft).

"Sikkelakke, sikkelakke! Dassbombe?" :ler: Den har jeg ikke hørt før. Eldstemann sier nå konsekvent etter alle måltider: "Tusen takk for maten, den var veldig god, om en time eller to detter du i do!" "Den", sier vi, "ikke du". Men han står på sitt.

Krysset! Heldiggriser :) Jeg elsker sånne møbler. Jeg liker ellers en ganske ren skandinavisk stil, men instagram-hjemmene er veldig, veldig like. Det er de samme pastellene med sorte detaljer, Hay-puter og veldig lyse interiør. Jeg er ikke helt der, jeg synes mye ser altfor nyprodusert ut. Jeg liker ren skandinavisk, men med mer treverk og personlighet. Jeg anbefaler veldig å følge Scandinavian Retreat, både på bloggen og på instagram - der har du et helt vanvittig nydelig skandinavisk hjem, spør du meg. Rent, men ikke sterilt i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Ja, for all del - mye IKEA er fint, og jeg er på ingen måte noen interiørsnobb (hadde du vært her, hadde du skjønt det fort :ler: ). Men vi har samme sofabord som dere, og det er akkurat som du beskriver. I tillegg er det jo så lett at jeg ikke kan ha lysestakene mine stående der, for man trenger bare såvidt å skumpe innom for at alt velter.

Siste anskaffelse på interiørfronten er noe vi har tenkt lenge på, og som vi er skikkelig fornøyd med. Det høres kanskje litt harry ut, men vi har altså forstørret opp et naturbilde på lerret.

Svigerfamilien min har en liten trehytte oppe på fjellet, en sånn skikkelig laftet sak uten innlagt vann som ligger helt øde ved et lite tjern. Den er virkelig et paradis, og særlig mannen drømmer seg dit konstant. (Vi var der faktisk på bryllupsreise :) ) Et år vi var der oppe i november og drittvær, tok mannen noen fantastisk fine bilder av en liten odde ute i tjernet. Det er i grålysningen, så bildet er nesten svart-hvitt, bare med noen hint av brunt og grønt.

(Som sagt, det høres muligens litt tacky ut, men det ble altså kjempefint.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært så svimmel. Jeg er det noen dager, og i ettermiddag var jeg såpass svimmel at det føltes som når man er skikkelig brisen, rommet dreide liksom litt rundt hele tiden. Jeg måtte ligge en del på sofaen etter middag.

Jeg lurer på hva dette er for noe, og har kommet inn i en litt dårlig bekymringsrunde. Jeg var hos legen min for en stund siden og fikk påvist denne jernmangelen, så dels har jeg nok fortsatt litt jernmangel, dels reagerer jeg litt på selve jerntilskuddet (selv om Niferex er en milliard ganger bedre enn Duroferon, Skravla, så takk for tips :)). Så har vi denne spiralen, som jeg har bestilt time hos gynekolog neste uke for å sjekke. Sist hadde jeg jo en to uker lang mens, og etter sex er det alltid nye blødninger (sorry hvis det blir for mye info for enkelte). I blant kan jeg også kjenne jeg har vondt i livmoren.

Så jeg satser jo på at denne svimmelheten skyldes noe av dette. Men så klarer jeg ikke å la være å bekymre meg likevel.

Saken er at jeg har en fastlege som jeg ikke føler jeg kan snakke noe særlig med om bekymringer. Han er litt sånn bam-bam-bam-medisinske-prøver og ut igjen. Flink kar til sitt bruk, men altså ikke en mann jeg føler jeg kan snakke med. Og siden prøvene for en måned siden var helt fine (testet alle mulige slags verdier, og det var bare jernverdiene som var unormale), så føler jeg meg overhysterisk hvis jeg bestiller en ny time nå for å være bekymret en gang til. Det er nettopp sånt jeg ikke føler det er rom for hos ham.

Så her sitter jeg da, og

1) tenker på ting som at jeg kan ha alvorlige sykdommer som ikke gir utslag på vanlige tester, men blir litt uvel å tanken på å ta det opp med fastlegen ("Tenk om han tenker jeg at jeg er hypokonder!"), og

2) tenker det kan være noe i veien med spiralen (Infeksjon? Burde jeg ikke hatt feber da? Er time neste uke for sent?), jernnivået eller jerntilskuddet, og

3) hva hvis det er ingen av disse? Hva er det da? Er jeg sliten? Trener for lite? Sover for lite? Nærmer jeg meg utbrenthet, har jeg snev av angst? Stress? (Hadde en stressende periode for en del år siden hvor jeg hadde uforklarlige svimmelhetsanfall som jeg i senere tid har tilskrevet nettopp stress)

Jadda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...