Skravla Skrevet 25. august 2014 #761 Del Skrevet 25. august 2014 Her er ene stueveggen "fylt" med IKEA-pakker. Nye kjøkkenet kom i dag. Jeg har resten av uken på å pakke ned kjøkkenet slik at det er klart til oppstart mandag. Men jeg har et skikkelig mareritt i tankene om at håndverkerne avlyser jobben og at jeg sitter her i fult kaos med et umontert kjøkken. Pessimist jeg??? næsj.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. august 2014 Forfatter #762 Del Skrevet 25. august 2014 Her er ene stueveggen "fylt" med IKEA-pakker. Nye kjøkkenet kom i dag. Jeg har resten av uken på å pakke ned kjøkkenet slik at det er klart til oppstart mandag. Men jeg har et skikkelig mareritt i tankene om at håndverkerne avlyser jobben og at jeg sitter her i fult kaos med et umontert kjøkken. Pessimist jeg??? næsj.... Neida, det kommer til å gå så bra! Nytt kjøkken er herlig. Jeg fryder meg over mitt hver eneste dag, og det har vi hatt i snart halvannet år! Men det er skikkelig dritt mens det står på, så jeg føler virkelig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 25. august 2014 #763 Del Skrevet 25. august 2014 Jeg gruer meg, men har satt bort jobben. Tar jo hele leiligheten (unntatt badet - det ble tatt fra bunnen av i regi av brl for 10 år siden) - male vegger, slipe og lakke gulv og sette opp helt nytt kjøkken. Ganske deilig å bare rive ut det gamle og få opp nytt med bedre lagringsmuligheter. Heldigvis slipper jeg å bo hjemme - skal bo hos moren til felles kjente, og det er en lettelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. august 2014 Forfatter #764 Del Skrevet 25. august 2014 Jeg gruer meg, men har satt bort jobben. Tar jo hele leiligheten (unntatt badet - det ble tatt fra bunnen av i regi av brl for 10 år siden) - male vegger, slipe og lakke gulv og sette opp helt nytt kjøkken. Ganske deilig å bare rive ut det gamle og få opp nytt med bedre lagringsmuligheter. Heldigvis slipper jeg å bo hjemme - skal bo hos moren til felles kjente, og det er en lettelse. Etter å ha levd i et oppussingsobjekt i ett år må jeg si meg enig - det må være en lettelse. Selv om alt går! Da blir kåken strøken om noen uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 25. august 2014 #765 Del Skrevet 25. august 2014 (endret) Nå skal stua males! Må le av meg selv. Når jeg først blir gira, da gir jeg meg ikke. Mannen himler oppgitt med øynene. Nå skal det grusomme trehvite panelet bli skikkelig hvitt (tenk så mye lysere det blir her inne i den mørke høsten!), og veggene bli grønne. Som det øverste bildet her: http://www.egetrom.no/nye-farger-balanse-og-harmoni-fra-jotun/ Det tror jeg blir veldig fint. Kommer til å passe kjempefint til sofaen, også er det så fint med litt brekk av farge. Du er jo så heldig som slipper selve malingen selv, selvom du må leve i det. Jeg e ferdig med maling av soverommet, så nå er det bare tapetsering og å rydde på plass igjen. Deilig når det nærmer seg. Gøy. Endret 25. august 2014 av Serafina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 25. august 2014 #766 Del Skrevet 25. august 2014 Jeg gruer meg, men har satt bort jobben. Tar jo hele leiligheten (unntatt badet - det ble tatt fra bunnen av i regi av brl for 10 år siden) - male vegger, slipe og lakke gulv og sette opp helt nytt kjøkken. Ganske deilig å bare rive ut det gamle og få opp nytt med bedre lagringsmuligheter. Heldigvis slipper jeg å bo hjemme - skal bo hos moren til felles kjente, og det er en lettelse. Kjekt med totalfiksing, selvom det er slitsomt mens det står på. Jeg hadde folk til å sette opp IKEA-kjøkken for noen år siden og det funket finfint. Dessverre måtte kjøkkenet og jeg splitte lag, så jeg gleder meg til jeg får mulighet til å fikse dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 26. august 2014 #767 Del Skrevet 26. august 2014 Fin farge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. august 2014 Forfatter #768 Del Skrevet 26. august 2014 Fargen blir kjempefin! Jeg tror den kommer til å gjøre stua mye lunere. Litt mørkere, kanskje, men ikke så mye i og med at taket blir lyst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. august 2014 Forfatter #769 Del Skrevet 26. august 2014 Å, jeg liker høsten! Nå merker jeg at jeg begynner å få mer energi. Jeg sover utrolig godt om nettene, for første gang på lenge. Jerntablettene begynner å virke. Og i dag skal jeg trene! Nå begynner jeg å bli mer opptatt av å være inne. Vi rekker kanskje å klippe gresset noen ganger til og hekken må stusses før vinteren, men annet får vente til sommeren 2015. Nå gleder jeg meg til å kose meg inne med pledd, tente lys, te og bøker. Så mye gleder jeg meg faktisk, at jeg tror jeg må skaffe meg en sauefell snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 26. august 2014 #770 Del Skrevet 26. august 2014 Høsten er min favorittårstid, tror jeg. Eller, den gode, klare, fargerike høsten og den varme, spirende, fargerike våren Vi har tre Rørospledd i voksenstørrelse og ett i barnestørrelse, og de brukes myyye når kulda kommer krypende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 26. august 2014 #771 Del Skrevet 26. august 2014 Hvilke jerntabletter lurer jeg på? Har resept på....ja, noen 100grams greier, men er så lite gira på bivirkninger. Så foreløpig har jeg tatt floradix floravital.... Kan jeg spørre Serafina ca hva man betaler for slikt arbeid? Vurderer gjøre det samme selv(orker ikke pusse opp selv med minimal kunnskap, tålmodighet og unge i tillegg.....) og vi snakker jo det litt jobb. Dvs; egentlig hel leilighet og/eller det derre rekkehuset.....hvis du gidder svare så PM meg gjerne :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. august 2014 Forfatter #772 Del Skrevet 26. august 2014 Høsten er min favorittårstid, tror jeg. Eller, den gode, klare, fargerike høsten og den varme, spirende, fargerike våren Vi har tre Rørospledd i voksenstørrelse og ett i barnestørrelse, og de brukes myyye når kulda kommer krypende Jeg har også Rørospledd og elsker det. Spørs om ikke fler må flytte inn! Mannen kan styre sin pleddbegeistring, men ungene elsker det. Hvilke jerntabletter lurer jeg på? Har resept på....ja, noen 100grams greier, men er så lite gira på bivirkninger. Så foreløpig har jeg tatt floradix floravital.... Kan jeg spørre Serafina ca hva man betaler for slikt arbeid? Vurderer gjøre det samme selv(orker ikke pusse opp selv med minimal kunnskap, tålmodighet og unge i tillegg.....) og vi snakker jo det litt jobb. Dvs; egentlig hel leilighet og/eller det derre rekkehuset.....hvis du gidder svare så PM meg gjerne :D Etter tips herfra bruker jeg nå Niferex, og synes det funker ganske greit. Bedre enn andre jeg har prøvd, og nå får jeg i hvert fall i meg alt jernet jeg bør ha. Begynner å få mer energi og sove bedre, og det er deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 26. august 2014 #773 Del Skrevet 26. august 2014 (endret) Jeg har også Rørospledd og elsker det. Spørs om ikke fler må flytte inn! Mannen kan styre sin pleddbegeistring, men ungene elsker det. Etter tips herfra bruker jeg nå Niferex, og synes det funker ganske greit. Bedre enn andre jeg har prøvd, og nå får jeg i hvert fall i meg alt jernet jeg bør ha. Begynner å få mer energi og sove bedre, og det er deilig. Takk Æh. Forresten. Jeg ser i pakningsvedlegget at det er nogo. Kødder visst til noen andre medisiner jeg bruker for stoffskiftet. Pest eller kolera, pest eller kolera.... Jeg synes det ullfleeceteppet hos Nøstebarn ser så sinnsvakt deilig ut, men fint er det ikke. Norway Says hadde endel fine da, det er vel kanskje også Røros.... *ønske seg til jul sammen med kaffetrakter* Noen her som har en mening om sånn....moccamaster kaffetrakter? Har hundre stykk Bialetti og aeropress men det er stress ved besøk og om morgen. Endret 26. august 2014 av AllisHagtorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 26. august 2014 #774 Del Skrevet 26. august 2014 Godt at det er flere enn meg som har en forkjærlighet for høst! Jeg er typen som jubler litt inni meg når det begynner å bli litt mørkere om kvelden, for da kan jeg tenne telys til krampa tar meg. Så får jeg denne skolestartfølelsen i magen, spennende, forventningsfullt og følelsen av at jeg har hele verden for mine føtter (haha)...og så blir jeg litt melankolsk når jeg husker at det er årevis siden jeg studerte Kanskje jeg burde ta et kurs eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. august 2014 Forfatter #775 Del Skrevet 26. august 2014 Takk Æh. Forresten. Jeg ser i pakningsvedlegget at det er nogo. Kødder visst til noen andre medisiner jeg bruker for stoffskiftet. Pest eller kolera, pest eller kolera.... Jeg synes det ullfleeceteppet hos Nøstebarn ser så sinnsvakt deilig ut, men fint er det ikke. Norway Says hadde endel fine da, det er vel kanskje også Røros.... *ønske seg til jul sammen med kaffetrakter* Noen her som har en mening om sånn....moccamaster kaffetrakter? Har hundre stykk Bialetti og aeropress men det er stress ved besøk og om morgen. Så synd! Men prøv litt, og ta tak i den jernmangelen. Jeg sitter jo nå og føler meg som en tosk som ikke gjorde det før. Kaffetrakter vil jeg også gjerne høre meninger om. Vi har presskanne, men lurer faktisk på om vi har kommet dit i livet at kaffetrakter ikke er så dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. august 2014 Forfatter #776 Del Skrevet 26. august 2014 Godt at det er flere enn meg som har en forkjærlighet for høst! Jeg er typen som jubler litt inni meg når det begynner å bli litt mørkere om kvelden, for da kan jeg tenne telys til krampa tar meg. Så får jeg denne skolestartfølelsen i magen, spennende, forventningsfullt og følelsen av at jeg har hele verden for mine føtter (haha)...og så blir jeg litt melankolsk når jeg husker at det er årevis siden jeg studerte Kanskje jeg burde ta et kurs eller noe? Godt beskrevet! September er måneden der jeg føler meg ung og lovende igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 26. august 2014 #777 Del Skrevet 26. august 2014 Allis... Jeg bruker Levaxin og Niferex etter legens anbefaling og eneste jeg har merket er en liten reduksjon i doseringen på Levaxin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 26. august 2014 #778 Del Skrevet 26. august 2014 Moccamaster Det bare FUNKER. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 26. august 2014 #779 Del Skrevet 26. august 2014 Allis... Jeg bruker Levaxin og Niferex etter legens anbefaling og eneste jeg har merket er en liten reduksjon i doseringen på Levaxin. Type at du måtte ta mindre? Uh.....jeg skal i sånn "starte ny jobb &stresshverdag etter laaaang permisjon med dritform som enda ikke er bra", så jeg har helt angst for stoffskiftekødd oppå det igjen Får dere vond i magen av dem? Jeg er sånn som reagerer som en ultraallergiker på alt som kan være vondt i magen(måtte som barn bruke acetylsalisylsyre 3 ganger daglig i årevis, og etter det er alt bare noe surr inni der). Merker ikke noe av Hemofer og Floradix ifht magevondt, men det er vel et helt annet kapittel av jernpreparater. Moccamaster Det bare FUNKER. Også med kaffe fra Keffebrenneriet? (hvis ikke kan den gå å legge seg) De har jo flere forskjellige farger, og akkurat på den fikk jeg et sånn innfall om at jeg jo måtte ha en gul type......jeg er ikke knæsjfargetypen, men når den først skal ta sinnsykt mye plassliksom..... Kaffetrakter var mannfolkets idè etter 1 dag i pappaperm hvor han ble drittlei av både Bialetti&aeropressstyr. "Jeg vil ha kaffetrakter!!!!!!!!!!!!". Åkei. Og jeg vil ha kjøkkenmaskin og ordentligkaffemaskin, hvem vinner..... (svar; den billigste, altså kaffetrakter). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 26. august 2014 #780 Del Skrevet 26. august 2014 Ja, måtte ta mindre. Men ikke veldig mye mindre altså. Og jeg merker ikke noe på kroppen i forhold til niferex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå