Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

.... legger igjen et spor her....

Er det så ille å fargesortere bøkene sine, altså? Må innrømme at jeg gjør det. Men så leser jeg bøkene mine også, har aldri kjøpt en eneste bok kun som interiør. Det beste fra to verdener? ;)

Har heller ikke hørt om Tiller før, men det har blitt svært få norske bøker i det siste. Leser ikke særlig mye krim, og da føler jeg ikke det er så mye igjen å velge i (men er ijke oppdatert og har peiling heller). Så da blir det vel nok en engelskspråklig scifi/fantasy som mannen på Outland anbefalte :D

Om det er så ille? Det kommer jo an på hvilken ille-skala vi er på. Det finnes langt større synder her i verden, ingen tvil om det, men på bokskalaen er det kanskje en åtter :ler: Men pluss for å ikke kjøpe bøker som interiør, altså! Hvis jeg hadde hørt noen si "Den virker veldig bra, men den er jo rød, så da står jeg over..." tror jeg det hadde vært fram med klubba :ler:

Veldig mye bra norsk, synes jeg. Tiller, Renberg, Espedal, Ørstavik, Lindstrøm og mange flere.

Scifi og fantasy er sjangre jeg ikke har særlig peiling på, må jeg innrømme :)

Sånn til diskusjonen om bokhyller, jeg fargesorterer ikke bokhyllene mine, men det er mer tematikk over sorteringen enn noe som helst å gjøre med alfabetet å gjøre. Det fungerer liksom så dårlig når man må begynne med abc-sangen hver gang man skal finne en bok :laugh:

Dessuten vil jeg gjerne sortere bøkene mine etter størrelse, og irriterer meg grønn over serier som f.eks. Inheritance-serien (triologi som plutselig ble fire bøker), C.J. Samson og diverse andre som ikke har klart å lage bøkene sine like store. Hvor vanskelig er det når du lager en serie med bøker, liksom :klo:

Norsk litteratur har jeg liksom ikke så mye å bidra på. Ingen stor fan av krim, og noe annet på norsk har jeg ikke lest siden jeg leste Bjørneboe på videregående :P

Tematikk, tenker du da på skjønnlitteraturen også? For da blir jeg nysgjerrig og vil gjerne at du utdyper litt :)

Størrelse er lurt å ta hensyn til så man får utnyttet bokhylleplassen mest mulig. Jeg tror at årsaken til forskjellige størrelser er at du har kjøpt A eller B-formater av pocket på engelsk? Mange blir utgitt i to varianter.

Det må vel ha vært "Uten en rød tråd", det da? :fnise:

*festlig som alltid* :sjenert:

Mo Hayders "Tokyo" har jeg faktisk stående, Ciara. Kanskje bytte ut Rebus med den i kveld!

(og apropos fargekoding: moren min har altså hyller langs hele stueveggen med full fargekoding. Fra hvitt og gult i den ene enden til blått og lilla i den andre ;) Selv er jeg fornøyd bare bøkene står I hylla, og ikke ligger slengt overalt ellers. Men mine standarder er på ingen måte noe å trakte etter...)

Tokyo er det mange som digger, og jeg likte den også. Men for å ha det sagt, jeg liker serien hennes om Jack Caffery bedre.

Oi. Bare... oi.

Jada, leste den, valgte å ikke ta den med i særoppgaven min av en eller annen grunn :laugh:

Wonder why :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Advarsel: Interiørinnlegg!

:ler:

Åh, merker jeg elsker å lufte husproblemstillinger høyt her. Mannen min får glassaktig blikk med en gang jeg begynner, så der er det ikke mye hjelp å få...

Jeg tror det er fordi det er blitt kjøligere, men nå er jeg liksom opptatt av å ha det lunere hjemme igjen.

Vi bor i et hus fra 1970 som vi har pusset opp det meste av. Da røsket vi opp vegger helt til stenderne, isolerte på nytt og bygde opp igjen (hehe, "vi" i denne sammenhengen var et underlig valg). Nå har vi altså nye, slette vegger i det meste av huset. Og det er fint, det, men sammen med alt det grå og hvite vi har ser det fort litt sterilt ut. (Takk og pris for takene som er malt panel.)

Derfor har jeg pekt meg ut noen vegger rundt omkring hvor jeg skal ha noe som bryter litt. Jeg har forsøkt å male et par i grønt, og det ble forsåvidt fint, men jeg er ikke helt fornøyd likevel. Jeg vil gjøre noe enda mer drastisk.

Problemet er bare at når jeg vil være vill og gæren hjemme på interiørfronten, så ender det med at jeg gjør ingenting. Jeg vil ha det ganske tidløst og klassisk, og er redd for ting som er så sprø at jeg risikerer å måtte gjøre om i løpet av kort tid. Farger synes jeg er vanskelig og kommer om og om igjen tilbake til det nøytrale. Tapeter synes jeg kan være så lekkert, men jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg liker i det hele tatt. Jeg vil jo ha nok mønster til at man faktisk ser at det er en tapet, men ikke ha too much.

Og nå tror mannen det har klikket for meg, for det jeg faktisk heller mest til er biritapet enkelte steder, og gjerne biritapet med en del hvite eller grå tråder i. Ganske tidløst, tenker jeg, og lunt. Og såpass enkelt i uttrykket at jeg ikke tror jeg blir irritert om to måneder.

Men mannens kommentar var: "Blir koreapanel det neste?" Og da skjønner dere jo hvor han står (men heldigvis for meg gir han fullstendig blanke i hva vi velger! ;)).

Noen som vil mene noe? Er biritapet sånn ca det verste dere vet om? Eller er det kult?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å anbefale om du har katt i hvert fall :fnise:

Det er kult der det passer inn i interiøret! (og det passer jo fint med det sofabordet du ønsker deg!)

Personlig hadde jeg heller gått for maling, før tapet. Tar ikke så lang tid å gjøre om hvis en blir lei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er så ille? Det kommer jo an på hvilken ille-skala vi er på. Det finnes langt større synder her i verden, ingen tvil om det, men på bokskalaen er det kanskje en åtter :ler: Men pluss for å ikke kjøpe bøker som interiør, altså! Hvis jeg hadde hørt noen si "Den virker veldig bra, men den er jo rød, så da står jeg over..." tror jeg det hadde vært fram med klubba :ler:

Veldig mye bra norsk, synes jeg. Tiller, Renberg, Espedal, Ørstavik, Lindstrøm og mange flere.

Scifi og fantasy er sjangre jeg ikke har særlig peiling på, må jeg innrømme :)

Tematikk, tenker du da på skjønnlitteraturen også? For da blir jeg nysgjerrig og vil gjerne at du utdyper litt :)

Størrelse er lurt å ta hensyn til så man får utnyttet bokhylleplassen mest mulig. Jeg tror at årsaken til forskjellige størrelser er at du har kjøpt A eller B-formater av pocket på engelsk? Mange blir utgitt i to varianter.

Tokyo er det mange som digger, og jeg likte den også. Men for å ha det sagt, jeg liker serien hennes om Jack Caffery bedre.

Oi. Bare... oi.

Wonder why :ler:

Tja, jeg har mye litteratur som på en eller annen måte er tilknyttet Midtøsten, de står for seg. Så har jeg en del klassisk litteratur etter litteraturstudier på UiO, de står for seg. Så har jeg fantasybøkene mine for seg, da også noe delt inn etter sjanger og/eller størrelse. Også har jeg fagbøker for seg etter sjanger/språk ;)

Noop, det er det som er irriterende. Det er samme serie med pocketbøker, de er bare forskjellige størrelse. Mest sannsynlig fordi forfatteren plutselig fikk veldig mye mer skriveinspirasjon enn det han hadde tenkt etter bok én (som i Inheritance-serien). Det ser ut til å være gjennomgående i seriene jeg har, forfatteren har plutselig fått inspirasjon fra og med bok 2 eller 3 :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å anbefale om du har katt i hvert fall :fnise:

Det er kult der det passer inn i interiøret! (og det passer jo fint med det sofabordet du ønsker deg!)

Personlig hadde jeg heller gått for maling, før tapet. Tar ikke så lang tid å gjøre om hvis en blir lei...

Men så vanskelig å finne farge! :sjokkert:

(I-landsproblematikk, jeg vet.)

Katt og biritapet kan jeg tenke meg går historisk dårlig sammen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maling, så gøy! Vel og merke når forarbeidet er gjort. Glad mannen min gjør alt sånt i huset!

Hvilken farge blir det? :)

Her må jeg gjøre jobben selv, og da tar det tid. Jeg maler med en farge som heter kjølig eleganse fra Fargerike. En lys blå/grå farge, som jeg malte stua med i fjor høst. Veldig fornøyd. Jeg skal ha en mønstrete tapet fra Laura Ashley på den veggen som hodegavlen står mot. Foreløpig har jeg kun malt taket, men jeg er i gang. Yey!

Jeg er enig i at det er lettere å skifte ut maling hvis du er litt usikker. Jeg skifter puter etter humør og sesong, men tror jeg begynner å få stuen som jeg vil nå.

Alternativt kan du ha et lite møbel med en sterk kontrastfarge. For meg er det viktig at ikke alt er likt og går i samme fargenyanser. Det må være noen kontraster som gir energi. Interiør er moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg har mye litteratur som på en eller annen måte er tilknyttet Midtøsten, de står for seg. Så har jeg en del klassisk litteratur etter litteraturstudier på UiO, de står for seg. Så har jeg fantasybøkene mine for seg, da også noe delt inn etter sjanger og/eller størrelse. Også har jeg fagbøker for seg etter sjanger/språk ;)

Noop, det er det som er irriterende. Det er samme serie med pocketbøker, de er bare forskjellige størrelse. Mest sannsynlig fordi forfatteren plutselig fikk veldig mye mer skriveinspirasjon enn det han hadde tenkt etter bok én (som i Inheritance-serien). Det ser ut til å være gjennomgående i seriene jeg har, forfatteren har plutselig fått inspirasjon fra og med bok 2 eller 3 :laugh:

Logisk! Jeg bryr meg i grunnen ikke om det er alfabetisk eller ei, men at det er logikk i det. Og at eieren selv finner sånn noenlunde fram.

Hm, så merkelig! Selv med tykkere bøker burde det være mulig å holde på formatet. Sånt ER veldig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg gjøre jobben selv, og da tar det tid. Jeg maler med en farge som heter kjølig eleganse fra Fargerike. En lys blå/grå farge, som jeg malte stua med i fjor høst. Veldig fornøyd. Jeg skal ha en mønstrete tapet fra Laura Ashley på den veggen som hodegavlen står mot. Foreløpig har jeg kun malt taket, men jeg er i gang. Yey!

Jeg er enig i at det er lettere å skifte ut maling hvis du er litt usikker. Jeg skifter puter etter humør og sesong, men tror jeg begynner å få stuen som jeg vil nå.

Alternativt kan du ha et lite møbel med en sterk kontrastfarge. For meg er det viktig at ikke alt er likt og går i samme fargenyanser. Det må være noen kontraster som gir energi. Interiør er moro.

All ære til deg som gjør det selv! Male tak er noe skikkelig herk!

Den høres veldig fint ut! Av uvisse grunner synes jeg blått er kjempefint hos andre, men kan ikke ha det selv. Underlig.

Og enig med deg, noe må bryte. Alt kan ikke være i samme farge. (Men ingen fare, vi har et par legoklosser her som fanger blikket, kan du si...).

Det jeg er mest ute etter er noe lunt. Og noe som bryter med den veldig nye følelsen som er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Hm. Biritapet har jeg vokst opp med, og forbinder det derfor stort sett med finstua hjemme hos besteforeldrene mine. Det er fint, og gir et veldig lunt inntrykk, og kan helt sikkert fungere på én vegg.

Den ene stueveggen vår er malt i en brun/lilla/grå farge som endrer seg litt etter lyset. Den er vi veldig fornøyd med!

Ellers er jeg bare innom for å kunne rope ut at i kveld, to dager før babyen vår fyller seks måneder, har jeg for ALLER FØRSTE GANG fått barnet til å sovne i egen seng, uten pupp i munnen, og uten så altfor mye hyling. Halvannen time tok det, men fy søren. Jeg er omtrent like stolt som etter en dobbeløkt pulsspinn. Yey!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Biritapet har jeg vokst opp med, og forbinder det derfor stort sett med finstua hjemme hos besteforeldrene mine. Det er fint, og gir et veldig lunt inntrykk, og kan helt sikkert fungere på én vegg.

Den ene stueveggen vår er malt i en brun/lilla/grå farge som endrer seg litt etter lyset. Den er vi veldig fornøyd med!

Ellers er jeg bare innom for å kunne rope ut at i kveld, to dager før babyen vår fyller seks måneder, har jeg for ALLER FØRSTE GANG fått barnet til å sovne i egen seng, uten pupp i munnen, og uten så altfor mye hyling. Halvannen time tok det, men fy søren. Jeg er omtrent like stolt som etter en dobbeløkt pulsspinn. Yey!

Gratulerer! :hoppe:

Måtte det fortsette. Er det fortsatt opp/ned-metoden? Når det først løsnet gikk det bare enklere og enklere her. Håper det blir sånn for deg også!

Biritapet føltes litt mindre viktig her nå, må jeg si, men ja - absolutt bare på én vegg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Nesevisa! :blomst:

Måtte det bli starten på en fin, lang og ikke minst stadig kortere trend! :klem:

Må bare også si at jeg heller ikke har oppfattet dette hus-pratet som skrytete. Ikke i det hele tatt (heller litt sånn at dere er veldig kompetente voksne og fornuftige damer som vet noe om husene og leilighetene deres, i stedet for oss som bare, øh, bor i dem, smått bevisstløst).

Men jeg ser jo nå at det schtøgge rosa badet mitt fra 1992 i alle fall fyller en funksjon: anti-skrytefunksjonen. "Ja, vi har hus ganske sentralt i Oslo, ja. Stort er det også. Og så har vi et huslån på størrelse med en gjennomsnittlig finans-fallskjerm, en plen som stort sett alltid er litt for lang og verdens mest rosa bad. Med gullknotter og border og blomster på flisene!" Det tar liksom brodden av det verste. Hmm, når jeg sier det sånn tenker jeg at det bare får bli som det er. I hvert fall frem til det kommer på moten igjen :ler: Er ikke det sånn rimelig balansert, da?

Og det kan også brukes som trøst. Hvis dere ikke finner noe som funker, eller maler noe som blir litt mislykka (kreativ mann, anyone?), så er det helt lov å tenke: jaja, det er i alle fall ikke like ille som badet til Mafalda! :tommelsmil:

Edit: nå er jeg faktisk usikker på om jeg svarte Vera Vinge i Ciaras dagbok, eller Ciara, Serafina OG Vera Vinge, fremdeles i Ciaras dagbok :roll: Hehe. Det var i alle fall i retning interiør!

Endret av Mafalda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til deg som gjør det selv! Male tak er noe skikkelig herk!

Den høres veldig fint ut! Av uvisse grunner synes jeg blått er kjempefint hos andre, men kan ikke ha det selv. Underlig.

Og enig med deg, noe må bryte. Alt kan ikke være i samme farge. (Men ingen fare, vi har et par legoklosser her som fanger blikket, kan du si...).

Det jeg er mest ute etter er noe lunt. Og noe som bryter med den veldig nye følelsen som er her.

Biritapet kan funke, men samler det ikke mye støv?

Hehe, legoklosser som blikkfang, regner med det ikke er varig. :) jeg synes ofte at noe gammelt, arvet eller noe gjør det mer personlig. Hva med bilder/kunst på veggene?

Det er irriterende når en føler det er noe som mangler eller noe en vil endre og så vet en ikke hva. Da jeg malte stua fikk jeg det for meg at jeg også måtte ommøblete. Å, himmel for en forskjell det gjorde. Hele stua ble endret og mer brukervennlig.

Yey for baby med fremgang på leggerutine, Nesevisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bad er virkelig noe av det verste å pusse opp, Mafalda, og dyreste. Hadde glatt tatt badet mitt hvis det ikke kostet vanvittig mye. Den lille oppussingen av soverommet koster bare tid og uten 5-6 unger burde jeg få det til. Selvom jeg sliter med det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du ikke synes Hoggerne var så bra. Men jeg kjenner jo det klør litt, for det er jo så mye BRA du har gått glipp av! Sikker på at du ikke vil gi det en sjangs? ;)

Tja... Dersom er er mulig å oppdrive noe som er like spennende som krim, så. ;)

Jeg er vel blant de som primært leser for å koble ut hodet og i tillegg så er jeg en fryktelig "dårlig" leser ettersom jeg stort sett kun skumleser og ikke bryr meg med å henge meg opp i alle mulige detaljer. Blir det for mange intrikate og langtekkelige skildringer, så melder jeg pass og legger fra meg boken.

Gratulerer, Nesevisa! :blomst:

Måtte det bli starten på en fin, lang og stadig kortere trend! :klem:

Må bare også si at jeg heller ikke har oppfattet dette hus-pratet som skrytete. Ikke i det hele tatt (heller litt sånn at dere er veldig voksne og fornuftige damer som vet noe om husene deres, i stedet for oss som bare, øh, bor i dem, smått bevisstløst).

Men jeg ser jo nå at det schtøgge rosa badet mitt fra 1992 i alle fall fyller en funksjon: anti-skrytefunksjonen. "Ja, vi har hus ganske sentralt i Oslo, ja. Stort er det også. Og så har vi et huslån på størrelse med en gjennomsnittlig finans-fallskjerm, en plen som stort sett alltid er litt for lang og verdens mest rosa bad. Med gullknotter og border og blomster på flisene!" Det tar liksom brodden av det verste. Hmm, når jeg sier det sånn tenker jeg at det bare får bli som det er. I hvert fall frem til det kommer på moten igjen :ler: Er ikke det sånn rimelig balansert, da?

Og det kan også brukes som trøst. Hvis dere ikke finner noe som funker, eller maler noe som blir litt mislykka (kreativ mann, anyone?), så er det helt lov å tenke: jaja, det er i alle fall ikke like ille som badet til Mafalda. :tommelsmil:

Godt å høre at vi er flere! *kremt*

Vi flyttet inn for 4 år siden, og den eneste vi har gjort av oppussing er å male to vegger i stua, tapetsere om barnerom og bytte tapet, gulv om knotter på kjøkkenet. Samt å legge ny parkett i hele 1. etasje og bytte en inngangsdør. I løpet av høsten håper jeg inderlig at jeg får med samboeren på at det er på høy tid å tapetsere om de to andre veggene i stua og ommøblere litt slik at størrelsen på stuene våre blir utnyttet til det fulle (noe som absolutt ikke er tilfelle per dags dato).

Vi har også et rosa og "lekkert" bad anno 1985, og nå er det ingen bønn lenger, det badet skal til pers til sommeren. Samme hvor mye det kommer til å svi i lommeboka og får samboeren til å svette, så bare skal det pusses opp. Det får ikke hjelpe at vi skal ha "ny" bil i høst og allerede har èn refinansiering av huslånet på trappene... (Og der var det jaggu godt at dette ikke er et innlegg på Forbruker & Økonomi, for tenk så uhørt det er å ikke spare opp penger til kjøp av ny bil! :fnise:) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Dersom er er mulig å oppdrive noe som er like spennende som krim, så. ;)

Jeg er vel blant de som primært leser for å koble ut hodet og i tillegg så er jeg en fryktelig "dårlig" leser ettersom jeg stort sett kun skumleser og ikke bryr meg med å henge meg opp i alle mulige detaljer. Blir det for mange intrikate og langtekkelige skildringer, så melder jeg pass og legger fra meg boken.

Godt å høre at vi er flere! *kremt*

Vi flyttet inn for 4 år siden, og den eneste vi har gjort av oppussing er å male to vegger i stua, tapetsere om barnerom og bytte tapet, gulv om knotter på kjøkkenet. Samt å legge ny parkett i hele 1. etasje og bytte en inngangsdør. I løpet av høsten håper jeg inderlig at jeg får med samboeren på at det er på høy tid å tapetsere om de to andre veggene i stua og ommøblere litt slik at størrelsen på stuene våre blir utnyttet til det fulle (noe som absolutt ikke er tilfelle per dags dato).

Vi har også et rosa og "lekkert" bad anno 1985, og nå er det ingen bønn lenger, det badet skal til pers til sommeren. Samme hvor mye det kommer til å svi i lommeboka og får samboeren til å svette, så bare skal det pusses opp. Det får ikke hjelpe at vi skal ha "ny" bil i høst og allerede har èn refinansiering av huslånet på trappene... (Og der var det jaggu godt at dette ikke er et innlegg på Forbruker & Økonomi, for tenk så uhørt det er å ikke spare opp penger til kjøp av ny bil! :fnise:) :P

Du må bare begynne selv, det gjør jeg :fnise:

Nei,trengte ikke pusse opp stua enda...det resulterte i at jeg pakka vekk hele stua i esker da han var borte! Samme skjedde med gjesterommet vårt! Da var det jo klart til å gjøres noe med, ingen unnskyldninger lengre :fnise:

Men det verste var vel soverommet til guttungen...da var han litt sinna gitt.

Han sa vi skulle pusse det opp til babyen kom, så skulle vi ta det i påska og så....til slutt ga jeg opp og fikk med meg søstra mi. Vi reiv ned gipsplatene på veggene og det innebygde klesskapet og kasta alt ut av vinduet! Skal si det var gubbe som fikk hakaslepp da han kom hjem :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere har gjort mye i huset deres, Smalltalk!

Vi har bodd i vårt et halvt år snart, og vi har ehhhh... kommet på plass. Nå begynner vi å ha rom som kan brukes til noe, og ei stue som ligner på noe vi vil beholde. Ingen ekstra møbler, kasser og en del for få bilder på veggene. Men vi malte de knallblå veggene på kjøkkenet vårt hvite uka før vi flytta inn, da.

Det er en del planer om å gjøre ting, riktignok. Det spares iherdig til oppussing av badet, dog forsinket av høyst ufrivillig arbeidsledighet. I mellomtida skal vi male dørkarmwr og kjøpe nye dørblad, så her går vi fra ubehandlet furu til hvitt. Så får vi se om vi orker gjøre noe med alle spikerhullene i veggen eller om de får være der en stund til....

Har forsåvidt samme forhold til en del actionfilmer jeg ser med samboern som noen over her har til krim. Lett, hjernedød underholdning. Men i kveld ble det faktisk noe dypere. Vi så Losing Isiah. Veldig rørende, men anbefales ikke til hormonelle kjeks. Vi satt her og snufset, begge to.

Og hurra for baby som sovnet!

Endret av Stjernesol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest AllisHagtorn

1: nei til fargesortering av bøker

2: HALLELUJA for Nesevisaungen!!!!!

3: Skryte av materielle verdier er teit, fortelle at man trives i hjemmet sitt er bra ;) (melder meg også som en av de som skyr konseptet enebolig da ingen av oss orker hverken plenklipp, maling eller bytte vegg....kompromisset blir nok rekkehus etterhvert).

3: Link til tapetvalg, så skal jeg mene noe(jeg mener mye om interiør og er ikke flau over det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare begynne selv, det gjør jeg :fnise:

Nei,trengte ikke pusse opp stua enda...det resulterte i at jeg pakka vekk hele stua i esker da han var borte! Samme skjedde med gjesterommet vårt! Da var det jo klart til å gjøres noe med, ingen unnskyldninger lengre :fnise:

Men det verste var vel soverommet til guttungen...da var han litt sinna gitt.

Han sa vi skulle pusse det opp til babyen kom, så skulle vi ta det i påska og så....til slutt ga jeg opp og fikk med meg søstra mi. Vi reiv ned gipsplatene på veggene og det innebygde klesskapet og kasta alt ut av vinduet! Skal si det var gubbe som fikk hakaslepp da han kom hjem :skratte:

Jeg tenkte faktisk å ta med meg svigermor for å hente tapetbøker i morgen. :fnise:

Og når det gjelder å få tapeten opp på veggene, så får jeg gjøre det jeg kan best når det er noe jeg(og samboeren ikke kan), nemlig ringe pappa og spørre om han kan gi meg et tapetseringskurs. :fnise:

Synes dere har gjort mye i huset deres, Smalltalk!

Vi har bodd i vårt et halvt år snart, og vi har ehhhh... kommet på plass. Nå begynner vi å ha rom som kan brukes til noe, og ei stue som ligner på noe vi vil beholde. Ingen ekstra møbler, kasser og en del for få bilder på veggene. Men vi malte de knallblå veggene på kjøkkenet vårt hvite uka før vi flytta inn, da.

Det er en del planer om å gjøre ting, riktignok. Det spares iherdig til oppussing av badet, dog forsinket av høyst ufrivillig arbeidsledighet. I mellomtida skal vi male dørkarmwr og kjøpe nye dørblad, så her går vi fra ubehandlet furu til hvitt. Så får vi se om vi orker gjøre noe med alle spikerhullene i veggen eller om de får være der en stund til....

Har forsåvidt samme forhold til en del actionfilmer jeg ser med samboern som noen over her har til krim. Lett, hjernedød underholdning. Men i kveld ble det faktisk noe dypere. Vi så Losing Isiah. Veldig rørende, men anbefales ikke til hormonelle kjeks. Vi satt her og snufset, begge to.

Det kan kanskje høres sånn ut, men jeg er vokst opp i huset er sånn passe lei av at meste parten av innsiden er ganske så lik som når jeg flyttet ut herfra for 8 år siden. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3: Link til tapetvalg, så skal jeg mene noe(jeg mener mye om interiør og er ikke flau over det)

Okei, siden du ba om det... ;)

http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gKey=sm3mrbdh&gInitPage=1

Side 10-11 og side 14. Som kontrastvegg til to perlegrå panelvegger og en annen langvegg som må tapetseres i noe ensfarget som ligner de perlegrå veggene.

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Okei, siden du ba om det... ;)

http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gKey=sm3mrbdh&gInitPage=1

Side 10-11 og side 14. Som kontrastvegg til to perlegrå panelvegger og en annen langvegg som må tapetseres i noe ensfarget som ligner de perlegrå veggene.

Jeg tror den grønnduse varianten er mest passende i hjem flest, men det krever jo at paletten er deretter.

Eller; jeg synes den lillaaktige krever farger som passer i treverk møbler.

Men....den grønne passer kanskje til det meste? Eller? Hva type møbler har dere fargemessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...