Ciara Skrevet 15. august 2014 Forfatter #561 Del Skrevet 15. august 2014 Denne veien også. Jeg håper stadig, men det har ikke skjedd enda. Når du har kjøpt det huset kan jo bare au pair'en hente og levere i barnehagen, så slipper du å bry deg med det. Pfff, da skulle jeg hatt så mye penger at jeg kunne være en sånn hjemmeværende cupcakemamma som leverte barna selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. august 2014 Forfatter #562 Del Skrevet 15. august 2014 Snart helg! Og godt er det. Denne uka har bare rast avgårde - jeg hadde onsdagsfølelse i dag morges - men nå skal det bli fint med et par rolige dager med de små gullungene mine. Vel, så er jeg ingen cupcakemamma, og ville heller ikke blitt det noen millioner fram i tid, men jeg er god på annen kos. Så i ettermiddag skal jeg lage deigen til eltefrie ciabatta som vi kan ha ved frokosten i morgen. Ungene mine liker sånne stasfrokoster. Hjemmelagde rundstykker, kokt egg og pålegget framme på bordet til selvbetjening. De får vanligvis ferdigsmurte brødskiver, men de synes det er stor stas å smøre brødskivene selv. (Ergo er neste lille praktiske husprosjekt - jeg er hele tiden på jakt etter de små triksene som gjør hverdagen bittelitt lettere - å få tak i et bredd som jeg kan i kjøleskapet med alt pålegget på, og bære hele brettet inn og ut. Høres kanskje latterlig ut, men jeg synes jeg er i kjøleskapet fire-fem ganger hver morgen for å ta ting inn og ut.) Så skal vi på kafe med guttene i morgen. Det er ikke grenser for hvor stas de synes det er å være på kafe og spise en bolle hver De sitter som små tente lys og ser rent høytidsstemte ut. For øvrig har vi ingen andre planer enn å gå turer ute i skogen, og selv skal jeg ligge mest mulig på sofaen og lese. Bokhøsten har begynt for min del, for her skal det handles Tiller etter jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 15. august 2014 #563 Del Skrevet 15. august 2014 Ny Tiller? Fortell! Tar gjerne andre boktips også, forresten. Jeg er en sånn som sluker bøker - hvis de er gode, bruker jeg ALL ledig tid på å lese. Dermed blir jeg ofte ferdig i løpet av et par dager, og så sniker tomheten seg på igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. august 2014 #564 Del Skrevet 15. august 2014 Tiller Det øyeblikket den kommer inn døra på jobb er den min! En av de relativt få frynsegodene jeg har Lekkert hus, forøvrig - det er bare å begynne å spare (eller spille lotto)... Men jeg alltid himler litt over bildene i boligannonser. Nærbilder av epleblomster og markjordbær, som kan være tatt hvor som helst (hvor stor er sannsynligheten for at de var der akkurat den uka epletrærne blomstret, særlig når de har blitt til kart på neste bilde), Ekebergrestauranten og skispor(!). Joda, jeg skjønner at de selger drømmer og livsstil og idyll og alt det der, men det blir så påtatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 15. august 2014 #565 Del Skrevet 15. august 2014 Tiller Det øyeblikket den kommer inn døra på jobb er den min! En av de relativt få frynsegodene jeg har Lekkert hus, forøvrig - det er bare å begynne å spare (eller spille lotto)... Men jeg alltid himler litt over bildene i boligannonser. Nærbilder av epleblomster og markjordbær, som kan være tatt hvor som helst (hvor stor er sannsynligheten for at de var der akkurat den uka epletrærne blomstret, særlig når de har blitt til kart på neste bilde), Ekebergrestauranten og skispor(!). Joda, jeg skjønner at de selger drømmer og livsstil og idyll og alt det der, men det blir så påtatt. Jeg har sett på noen boligannonser i England og der rydder man ikke alltid inne før bildene blir tatt. Noen av de så skikkelig skitne og rotete ut. Må si jeg heller kjøper, bokstavlig talt, den norske drømmen eller livsstilen. Men jeg se hva du mener, det styles mer og mer i hjemmene før salg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. august 2014 Forfatter #566 Del Skrevet 15. august 2014 La oss nå ha noen illusjoner om et idyllisk liv når vi først svir av millioner, Daria. Det der er bare å sukre pillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. august 2014 #567 Del Skrevet 15. august 2014 Beklager, jeg skal gå og være kynisk et annet sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. august 2014 Forfatter #568 Del Skrevet 15. august 2014 Jeg stemmer for flere bokstabler i boligannonser! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 15. august 2014 #569 Del Skrevet 15. august 2014 Leste en boligannonse i en dansk avis en gang som virkelig solgte en livsstil. Typ: "deilig balkong der du og dine vakre venner kan nyte et glass forfriskende bobler etter en lang arbeidsuke i kreative yrker, mens dere diskuterer helgens spennende program." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. august 2014 #570 Del Skrevet 15. august 2014 Jeg stemmer for flere bokstabler i boligannonser! Hør, hør! Jeg stusset på at ingen av boligene jeg så annonsert hadde bokhyller noe sted - helt til en venninne skulle selge huset og fikk beskjed av megleren om å pakke vekk alle bøkene før fotograferingen.... Leste en boligannonse i en dansk avis en gang som virkelig solgte en livsstil. Typ: "deilig balkong der du og dine vakre venner kan nyte et glass forfriskende bobler etter en lang arbeidsuke i kreative yrker, mens dere diskuterer helgens spennende program." Det må jo ha vært ment som en parodi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 15. august 2014 #571 Del Skrevet 15. august 2014 Det må jo ha vært ment som en parodi? Niks, alle fra det meglerhuset var i den stilen. Jeg satte det litt på spissen her, men det var helt definitivt en livsstil de prøvde å selge inn - like mye som selve huset. Vi skal forberede salg av leilighet nå snart. Kjenner jeg er spent på hva megler kommer til å be oss om å pakke bort... Får Ibsens samlede stå, for å markere kulturell kapital? Eller må gamle Henrik byttes ut med noen lånte coffe table-bøker om cupcakes og/eller biodynamisk mat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. august 2014 Forfatter #572 Del Skrevet 15. august 2014 Eller verre enn verst, må bøkene sorteres etter fargen på bokryggene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 15. august 2014 #573 Del Skrevet 15. august 2014 Gah! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. august 2014 Forfatter #574 Del Skrevet 15. august 2014 For hver dag som går gjør guttene mine mer sammen. På godt og vondt, men heldigvis mest på godt. Eldstemann har skjønt at det går an å leke med Softie nå, og han ser hvor mye lillebror lyser opp når han gjør noe morsomt eller bare er tilstede. Hver morgen har vi samme rituale. Mannen starter tidlig på jobb og hiver seg i dusjen klokka seks. Eldstemann pleier å våkne en stund etterpå og kommer inn til meg i senga. Der koser vi litt og skravler om hva vi har drømt (jeg drømte i går natt at jeg bodde midt på Stortorget og iherdig forsøkte å få hagen min til å bli en skjermet oase, med veldig dårlig resultat fordi Plan og Bygg hele tiden forpurret skilleveggbyggingen min). Så hopper jeg i dusjen, og da pleier Softie å våkne, vi hører han skravler i senga si. Da pleier Eldstemann å gå inn til ham mens jeg gjør meg ferdig på badet. På Softies rom er det mye latter om morgenen. Først ler Softie fordi han blir glad når Eldstemann kommer inn. Deretter har de en egen lek som går ut på at Softie kaster kosedyrene sine ut av sprinkelsenga og Eldstemann kaster dem tilbake. "Gøy!" sier Eldstemann når Softie kaster. "Døy!" sier Softie når Eldstemann kaster. Så er jeg ferdig på badet og løfter opp Softie. Nå skal ungene ordnes på badet, men først stikker de alltid av. De raser elegant forbi badedøra og videre inn på vårt soverom. Der klatrer de opp i senga. "Sove!" sier Softie og legger hodet på puta, og så brer Eldstemann over dyna og sier noe ekstremt veslevoksent à la "Nå skal det jammen bli godt for deg å sove, gode gutten vår!" Omsider får jeg lirket dem inn på badet så vi får gjort oss ferdig. Av tidshensyn burde jeg sikkert vært litt strengere, men det er så fint å se hvor mye glede de har av det lille ritualet sitt. Hvor mye det betyr innså jeg egentlig først i morges. Eldstemann hadde kommet inn i senga til meg, jeg dusjet raskt, og siden det hørtes ut som om Eldstemann koste seg i senga fortsatt hentet jeg Softie selv og gikk til Eldstemsnn med ham så de kunne tulle litt i senga som de pleier. Men Eldstemann ble ikke glad for å se Softie, i stedet begynte han å gråte og var ganske ute av seg. Så skjønte jeg hva årsaken var. Han hadde ikke fått være med og hente Softie på rommet, de hadde ikke kastet bamsene til hverandre og sagt "Døy". Det tok faktisk en god stund før Eldstemann var i humør igjen etter det. Uansett, det er rørende å se at de betyr noe for hverandre. En lettelse også, for jeg syntes i starten av Softies liv litt synd på Eldstemann som måtte tilpasse seg det nye barnet. Nå føler jeg vi høster fruktene, og ser at det å få et barn til virkelig har vært veldig positivt også for Eldstemann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 15. august 2014 #575 Del Skrevet 15. august 2014 (endret) Herlig lesning om gutta boys! Når du har kjøpt det huset kan jo bare au pair'en hente og levere i barnehagen, så slipper du å bry deg med det. Pfff, da skulle jeg hatt så mye penger at jeg kunne være en sånn hjemmeværende cupcakemamma som leverte barna selv. ... eller så er du så nedsyltet i bolig-gjeld at du både må jobbe overtid daglig OG levere i barnehagen selv, de neste 300 årene. Ikke for å være gledesdreper, altså Tillegg: Moren min har for øvrig fargekodede bokhyller. Overrasket? Endret 15. august 2014 av Mafalda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 15. august 2014 #576 Del Skrevet 15. august 2014 For en søt historie. Jammen godt du skjønte hva humøret til Eldstemann skyldtes og utrolig koselig for starten på dagen at du tar deg tid til det. Bøker: jeg MÅ få kjøpt meg noen bokhyller, men hater å skru sammen IKEA-ting. Må finne en løsning på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. august 2014 Forfatter #577 Del Skrevet 15. august 2014 Herlig lesning om gutta boys! ... eller så er du så nedsyltet i bolig-gjeld at du både må jobbe OG levere i barnehagen selv, de neste 300 årene. Ikke for å være gledesdreper, altså Eller så forblir vi i vårt nøkterne husbankhus og gjør det beste ut av det vi har. Mye bedre for lommeboka. Tror seriøst banken hadde ledd rått hvis vi hadde bedt om flere millioner i lån Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 15. august 2014 #578 Del Skrevet 15. august 2014 Eller så forblir vi i vårt nøkterne husbankhus og gjør det beste ut av det vi har. Mye bedre for lommeboka. Tror seriøst banken hadde ledd rått hvis vi hadde bedt om flere millioner i lån ... og ikke minst er det kjekt å kunne bruke penger på noe annet enn bare bolig. Det hjelper ikke å bo i et flott hus hvis man ikke har råd til inngangsbilletten på Tøyenbadet, liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. august 2014 Forfatter #579 Del Skrevet 15. august 2014 For en søt historie. Jammen godt du skjønte hva humøret til Eldstemann skyldtes og utrolig koselig for starten på dagen at du tar deg tid til det. Bøker: jeg MÅ få kjøpt meg noen bokhyller, men hater å skru sammen IKEA-ting. Må finne en løsning på det. Ja, merker alles dag blir så mye hyggeligere av en litt fin start. Og det hørtes kanskje langdrygt ut, men de bruker vel ti minutter. Og de sparer vi fort inn igjen på at de er blide og samarbeidsvillige i den mer krevende delen av morgenen (på med yttertøy og ut døra med matpakker, skiftetøy, paraply osv). Invitere noen på IKEA-montering med en flaske rødvin til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. august 2014 #580 Del Skrevet 15. august 2014 Så skjønne de er Søsken er gull verdt, jeg setter veldig stor pris på mine. Eller verre enn verst, må bøkene sorteres etter fargen på bokryggene? Jeg får litt angst av sånt... Jeg har tendenser til fargesortering i klesskapet, men det er da ingen logikk i å ha det i bokhylla? Alberte-bøkene mine, for eksempel - Lanterne-pocket, helhetlig design i tre forskjellige farger, og 1900-trilogien til Gunnar Staalesen - og Harry Potter! *hyperventilerer* Glemmer ikke selgeren som ringte da jeg jobbet i folkebibliotek. De hadde utgitt en serie norske klassiskere i ny utgave, og et av salgsargumentene hans var hvor bra omslagene matchet hverandre. jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte - eller bare gi ham en kjapp innføring i alfabetets betydning i bibliotekshyllene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå