Serafina. Skrevet 13. august 2014 #521 Del Skrevet 13. august 2014 Ok, nå skal jeg ta av her. Sender bilde på PM av stua mi til de som vil mene noe om bord Ja takk, vil gjerne mene noe om bordet. Moro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. august 2014 Forfatter #522 Del Skrevet 13. august 2014 Nei! Jeg pusser mitt med Jif vindusspray annenhver dag. Oftere gidder jeg ikke, for bordet er fullt av fingermerker etter 5 min med guttungen i hus. (Derav kravet om at neste bord ikke skal være i glass... ) Nå har jeg kikket på flere sofabord. Haslev ser ut til å ha mye fint de også, og de er igrunnen ikke helt forskjellige fra Naver i design. Dansk design begge deler, så jeg må tydeligvis begynne å få sansen for det... Denne så jeg ikke før i dag. Men jeg må vaske det helvetes Ikeabordet hver dag fra før. Så da blir det vel ikke så stor forskjell... Med mindre man virkelig må gnikke og gnu for å ikke få skjolder. (Jeg får få vasketips fra min kjære mor). Det er mye fin dansk design. Og svensk og norsk, for den saks skyld Vi blir visst to studenter i fulltidsjobb med babyer, jeg har like godt takket ja til master i teknologi, innovasjon og kunnskap. Den trenger jeg jo siden jeg bare har en mastergrad fra før Det er hjemmeeksamen, men tviler likevel på jeg klarer den kabalen altså. Blir en sånn "Ååååja det er IMORRA det var eksamen ja, jaja- neste semester". For en idiotisk idé jeg har satt igang. Det skal ikke stå på ambisjonene! Det hørtes veldig spennende ut. Du och jag, Alfred. Du och jag. Gratulerer med plass på spennende masterprogram! Her i gården er det ikke så fænsi, jeg flesker til med et førsteklassefag i historie. Hm, skulle kanskje meldt meg på fadderuka? Historie er gøy! Ja, og så kan det være DU som bråker utenfor andres vinduer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. august 2014 Forfatter #523 Del Skrevet 13. august 2014 I dag morges: Eldstemann: "Se så raskt jeg har kledd på meg!" Jeg: "Jøss, du pleier jo ikke å være rask til å kle på deg. Hva har skjedd? Hvor har du gjort av Somle-Eldstemann?" Eldstemann (ler): "Nå er jeg Raske-Eldstemann. Somle-Eldstemann gjemmer seg inni der sammen med Sinna-Eldstemann, Tulle-Eldstemann og Triste-Eldstemann." Jeg: "Skjønner! Jeg har en Somle-mamma inni der et sted, jeg også." Eldstemann: "Ja. Og så har du dinglepupper." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 13. august 2014 #524 Del Skrevet 13. august 2014 Nå lo både mannen og jeg høyt! Jeg synes forresten det så ut som om du har plass til det bordet i stua, Ciara. Åh, nå håper jeg du kjøper det! Det var jo dritstilig Nesevisa: Gøy med historiefag da. Jeg har nesten (mangler 20 poeng) en bachelor i historie, og det er mye spennende å lære! Om ikke annet blir man en kløpper i TP Allis: Så spennende med ennå en master Tør jeg spørre om hva du har master i fra før av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 13. august 2014 #525 Del Skrevet 13. august 2014 I dag morges: Eldstemann: "Se så raskt jeg har kledd på meg!" Jeg: "Jøss, du pleier jo ikke å være rask til å kle på deg. Hva har skjedd? Hvor har du gjort av Somle-Eldstemann?" Eldstemann (ler): "Nå er jeg Raske-Eldstemann. Somle-Eldstemann gjemmer seg inni der sammen med Sinna-Eldstemann, Tulle-Eldstemann og Triste-Eldstemann." Jeg: "Skjønner! Jeg har en Somle-mamma inni der et sted, jeg også." Eldstemann: "Ja. Og så har du dinglepupper." De kan få sagt det disse små englebarna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 13. august 2014 #526 Del Skrevet 13. august 2014 Jeg får angst av innredning. Og ettersom jeg skal gjøre om her hjemme så har jeg mer enn nok problemer med å mene noe om det..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 13. august 2014 #527 Del Skrevet 13. august 2014 Åh, Eldstemann Herlig når de avslutter en egentlig ganske filosofisk utgreiing med en bemerkning om dinglepupper! Joda, historie er gøy. Har fått pensum i posten i dag, og fikk godfølelsen med én gang. Fram med markeringstusj og tekopp mens mannen legger barnet! ...og like fort kom prokrastineringsfølelsen slengende, gitt. Noe gøy på Internett i dag, tro? Oooh, IKEA kjøkkenplanlegger! ...og der gikk klokka. Men det virker morsomt og greit overkommelig, skal bare stå for å etter hvert (forhåpentligvis) ha nok studiepoeng til å undervise i samfunnsfag. Får håpe at jeg har nok studieerfaring på baken til å skumme gjennom pensum og hoste opp noe middelmådig på eksamen - selv uten å ha brukt særlig mye tid på det. Men som jeg sa til deg på PM, veldig fint bord. Tror det blir lækkert, og jeg synes faktisk ikke en meter i diameter er så avskrekkende, jeg. Sett på en blomstervase, fire tallerkener og et kakefat, så har du brukt store deler av plassen (og særlig hvis noe bør stå langt nok inne på bordet til å være utenfor rekkevidde for Softie?). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 13. august 2014 #528 Del Skrevet 13. august 2014 Å bruke IKEA kjøkkenplanlegger til prokrastinering er bortkastet tid. Det er hatobjekt nr 1 for meg for tiden..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 13. august 2014 #529 Del Skrevet 13. august 2014 Å bruke IKEA kjøkkenplanlegger til prokrastinering er bortkastet tid. Det er hatobjekt nr 1 for meg for tiden..... Dét fant jeg også ut. I tillegg er nytt kjøkken såpass dyrt at jeg heller fordyper meg i folketellingen i 1875 igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 13. august 2014 #530 Del Skrevet 13. august 2014 Jeg skal ha nytt ikeakjøkken, men den planleggeren er jo så treig og vanskelig. Dessuten er det jo ikke alle valgmuligheter på skapene og da er det bortkastet. Har forsøkt meg noen runder der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 13. august 2014 #531 Del Skrevet 13. august 2014 Oh, jeg vil gjerne mene noe om bord! Om ikke annet for å sniktitte på stua di og få inspirasjon selv, for jeg vet at du har god smak. Herlige samtaler mellom deg og eldstemann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 13. august 2014 #532 Del Skrevet 13. august 2014 Eldstemann: "Ja. Og så har du dinglepupper." Jeg LER! Allis: Så spennende med ennå en master Tør jeg spørre om hva du har master i fra før av? Snøhydrologi. .........................næida! Statsvitenskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 14. august 2014 #533 Del Skrevet 14. august 2014 Herlige Eldstemann! Lukta og følelsen av nye pensumbøker er så diiigg. Og følelsen av å stå forran et nytt semester med nye muligheter, lærdom og alt! Og så blir det november og du lurer på hvorfor i helvete du tenkte tanken Jeg har lagt glassbord for hat etter å ha hatt en variant i den første leiligheten vi leide, det hadde sånn glassplate på toppen som stakk ut ca ti cm fra underdelen av bordet, så vi gikk med blåmerker på leggene kronisk i to år, samt kroniske flekker på bordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. august 2014 #534 Del Skrevet 14. august 2014 I dag morges: Eldstemann: "Se så raskt jeg har kledd på meg!" Jeg: "Jøss, du pleier jo ikke å være rask til å kle på deg. Hva har skjedd? Hvor har du gjort av Somle-Eldstemann?" Eldstemann (ler): "Nå er jeg Raske-Eldstemann. Somle-Eldstemann gjemmer seg inni der sammen med Sinna-Eldstemann, Tulle-Eldstemann og Triste-Eldstemann." Jeg: "Skjønner! Jeg har en Somle-mamma inni der et sted, jeg også." Eldstemann: "Ja. Og så har du dinglepupper." Snøhydrologi. .........................næida! Statsvitenskap Du må ikke si sånt, jeg går jo rett på og blir kjempenysgjerrig (og funderer i dette øyeblikk på å google snøhydrologi for å se om det er et faktisk fag, og hva det i så fall går ut på...). Jeg skal forresten også studere i år. Bare 5 små studiepoeng i litteratursosiologi ved siden av jobben, men jeg har ikke satt mine ben på høgskolen på over ti år, så jeg er litt spent på hvordan dette går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 14. august 2014 #535 Del Skrevet 14. august 2014 Du må ikke si sånt, jeg går jo rett på og blir kjempenysgjerrig (og funderer i dette øyeblikk på å google snøhydrologi for å se om det er et faktisk fag, og hva det i så fall går ut på...). Jeg skal forresten også studere i år. Bare 5 små studiepoeng i litteratursosiologi ved siden av jobben, men jeg har ikke satt mine ben på høgskolen på over ti år, så jeg er litt spent på hvordan dette går. Litteratursosiologi! Det høres kjempespennende ut! (Har studert litteratur og sosiologi før, så det er jo i gata mi...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. august 2014 #536 Del Skrevet 14. august 2014 Jeg gleder meg Jeg er bibliotekar (bachelor), dette er en enkeltemne i masterutdanninga. Føler meg ikke klar for master ennå (kanskje en gang), men jeg har hatt lyst til å studere litt ved siden av jobben i flere år. Da dette dukket opp var jeg plutselig veldig klar. Jeg synes temaet er veldig interessant - dette med kvalitet og personlig smak og hvorfor folk velger det lesestoffet de gjør. (og om noen lurer - ja, jeg har googlet snøhydrologi siden sist...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. august 2014 Forfatter #537 Del Skrevet 14. august 2014 Jeg digger det når dere skravler i vei her! Nå lo både mannen og jeg høyt! Jeg synes forresten det så ut som om du har plass til det bordet i stua, Ciara. Åh, nå håper jeg du kjøper det! Det var jo dritstilig Nesevisa: Gøy med historiefag da. Jeg har nesten (mangler 20 poeng) en bachelor i historie, og det er mye spennende å lære! Om ikke annet blir man en kløpper i TP Allis: Så spennende med ennå en master Tør jeg spørre om hva du har master i fra før av? Spørs om ikke det blir bord etter all den positive responsen! Jeg får angst av innredning. Og ettersom jeg skal gjøre om her hjemme så har jeg mer enn nok problemer med å mene noe om det..... Gjøre om? Jeg synes det høres gøy ut, hehe. Hva skal du ta fatt på? Åh, Eldstemann Herlig når de avslutter en egentlig ganske filosofisk utgreiing med en bemerkning om dinglepupper! Joda, historie er gøy. Har fått pensum i posten i dag, og fikk godfølelsen med én gang. Fram med markeringstusj og tekopp mens mannen legger barnet! ...og like fort kom prokrastineringsfølelsen slengende, gitt. Noe gøy på Internett i dag, tro? Oooh, IKEA kjøkkenplanlegger! ...og der gikk klokka. Men det virker morsomt og greit overkommelig, skal bare stå for å etter hvert (forhåpentligvis) ha nok studiepoeng til å undervise i samfunnsfag. Får håpe at jeg har nok studieerfaring på baken til å skumme gjennom pensum og hoste opp noe middelmådig på eksamen - selv uten å ha brukt særlig mye tid på det. Men som jeg sa til deg på PM, veldig fint bord. Tror det blir lækkert, og jeg synes faktisk ikke en meter i diameter er så avskrekkende, jeg. Sett på en blomstervase, fire tallerkener og et kakefat, så har du brukt store deler av plassen (og særlig hvis noe bør stå langt nok inne på bordet til å være utenfor rekkevidde for Softie?). Det som er med barn er at de sier så mye som er helt "random". Jeg kommer ikke på noe godt norsk uttrykk for det - "vilkårlig" virker ikke helt som det samme. Men helt ut av det blå kan de altså komme på noe helt annet, og det blir ofte forferdelig komisk. Digger Ikeas kjøkkenplanlegger! Det er nettopp det, man får ingen problemer med å fylle det opp, og mannen blir bare grinete av bittesmå ting. Tror det blir bra, jeg. ....skjønt ingen bord er store nok til at Softie ikke får tak i kake, hehe. Oh, jeg vil gjerne mene noe om bord! Om ikke annet for å sniktitte på stua di og få inspirasjon selv, for jeg vet at du har god smak. Herlige samtaler mellom deg og eldstemann. Haha. Inspirasjon vet jeg ikke. Hvis du er på Instagram anbefaler jeg å følge meg der i stedet, vil tro det er hakket mer inspirerende.... Jeg LER! Snøhydrologi. .........................næida! Statsvitenskap Herlige Eldstemann! Lukta og følelsen av nye pensumbøker er så diiigg. Og følelsen av å stå forran et nytt semester med nye muligheter, lærdom og alt! Og så blir det november og du lurer på hvorfor i helvete du tenkte tanken. Jeg har lagt glassbord for hat etter å ha hatt en variant i den første leiligheten vi leide, det hadde sånn glassplate på toppen som stakk ut ca ti cm fra underdelen av bordet, så vi gikk med blåmerker på leggene kronisk i to år, samt kroniske flekker på bordet. Høsten er så bra! Jeg har studentfølelsen hver høst fortsatt, jeg, uten å studere! Det er en bra kombo Du må ikke si sånt, jeg går jo rett på og blir kjempenysgjerrig (og funderer i dette øyeblikk på å google snøhydrologi for å se om det er et faktisk fag, og hva det i så fall går ut på...). Jeg skal forresten også studere i år. Bare 5 små studiepoeng i litteratursosiologi ved siden av jobben, men jeg har ikke satt mine ben på høgskolen på over ti år, så jeg er litt spent på hvordan dette går. Så flinke dere er da! Litteratursosiologi! Det høres kjempespennende ut! (Har studert litteratur og sosiologi før, så det er jo i gata mi...) Det er kjempegøy, jeg har også vært innom det Jeg gleder meg Jeg er bibliotekar (bachelor), dette er en enkeltemne i masterutdanninga. Føler meg ikke klar for master ennå (kanskje en gang), men jeg har hatt lyst til å studere litt ved siden av jobben i flere år. Da dette dukket opp var jeg plutselig veldig klar. Jeg synes temaet er veldig interessant - dette med kvalitet og personlig smak og hvorfor folk velger det lesestoffet de gjør. (og om noen lurer - ja, jeg har googlet snøhydrologi siden sist...) Og hva kom du fram til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. august 2014 #538 Del Skrevet 14. august 2014 ....skjønt ingen bord er store nok til at Softie ikke får tak i kake, hehe. [...] Og hva kom du fram til? At det ikke bare er noe Allis fant på for å lure oss - men ellers ble jeg ikke så mye klokere Forøvrig digger jeg Softie - har sagt det før, den ungen har skjønt hva som er viktig her i livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. august 2014 Forfatter #539 Del Skrevet 14. august 2014 At det ikke bare er noe Allis fant på for å lure oss - men ellers ble jeg ikke så mye klokere Forøvrig digger jeg Softie - har sagt det før, den ungen har skjønt hva som er viktig her i livet Ja, det har han! Måtte han aldri miste det av syne. Kos og kake kan man fint leve på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. august 2014 Forfatter #540 Del Skrevet 14. august 2014 (endret) Dagens: Mannen: "Hva skal du bli når du blir stor da, Eldstemann?" Eldstemann: "Jeg skal bli jagerflypilot." Mannen: "Oi, i går skulle du jo bli jagerflypilot OG astronaut... Vil du ikke bli astronaut lenger?" Eldstemann: "Nei, mamma synes jeg skal være på samme planet som henne, vaffal." Endret 14. august 2014 av Ciara 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå