Gjest Citronella Skrevet 26. august 2015 #3141 Del Skrevet 26. august 2015 Jeg blir lykkelig av å lese denne dagboken! Jeg leser også mye bøker, og ambisiøs som jeg er, så leser jeg mye norsk for å lære språket. Jeg leste faktisk på nynorsk i sommer! Carl Frode Tiller - Innsirkling x3. Jeg ble svært grepet, og selvom jeg måtte få hjelp av ordlister for enkelte ord, så ble jeg sugd inn i handlingen. Hus og sånt. Vi bor nå i en diger enebolig med hage på alle kanter. Men skal selge. Skal finne oss en lettstelt leilighet, vi reiser mye, og har hytte og båt. Så nå vil jeg ha leilighet nær sentrum! Du har god smak, Ciara. Og er helt enig med deg; kjøpe møbler og interiør som varer lenge. C Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. august 2015 Forfatter #3142 Del Skrevet 26. august 2015 Jeg blir lykkelig av å lese denne dagboken! Jeg leser også mye bøker, og ambisiøs som jeg er, så leser jeg mye norsk for å lære språket. Jeg leste faktisk på nynorsk i sommer! Carl Frode Tiller - Innsirkling x3. Jeg ble svært grepet, og selvom jeg måtte få hjelp av ordlister for enkelte ord, så ble jeg sugd inn i handlingen. Hus og sånt. Vi bor nå i en diger enebolig med hage på alle kanter. Men skal selge. Skal finne oss en lettstelt leilighet, vi reiser mye, og har hytte og båt. Så nå vil jeg ha leilighet nær sentrum! Du har god smak, Ciara. Og er helt enig med deg; kjøpe møbler og interiør som varer lenge. C Er du ikke norsk, Citronella? Og så spennende med flytting - er det i Oslo sentrum dere vil bo? Og så hyggelig at du trives i dagboka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 27. august 2015 #3143 Del Skrevet 27. august 2015 Å finne fine spisestuestoler er da lett som en plett! Å betale for dem er en annen sak Men så spennende med nyoppusset rekkehus. Det er jo veldig deilig. Jeg stortrives i rekkehus, det må jeg si. Jeg registrerer at det er mange på barneforumet som synes rekkehus er for tett på naboer, men det er akkurat det jeg liker så godt. Hadde fått angst av et stort hus med svær tomt rundt *husredd*. Og ja, nå heter det barnefri! Det har du jammen rett i Jeg har jo funnet masse fint, problemet er bare å: 1) betale for de 2) få mannens godkjennelse Nr 2 er nesten verre enn nr 1 Jeg stortrives i rekkehus selv, selv om jeg gjerne skulle hatt en enebolig. Men det har vi ikke råd til der vi ønsker å bo, så enkelt er det! Dessuten så ser jeg på med gru hvordan det skulle gått om jeg skulle hatt ansvar for å stelle en stor hage, jeg som blir lettere motløs av å stelle den lille flekken jeg har nå Jeg er også nysgjerrig på hvilken lampe du har kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 28. august 2015 #3144 Del Skrevet 28. august 2015 Er du ikke norsk, Citronella? Og så spennende med flytting - er det i Oslo sentrum dere vil bo? Og så hyggelig at du trives i dagboka Nei, jeg er ikke norsk. Ikke norsk som morsmål. Men har et bra språkøre. Vi skal flytte sentralt, men jeg er privat og avslører ikke by. Ønske deg en fin helg og gleder meg til å høre om familielivet og guttene etter helga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 31. august 2015 Forfatter #3145 Del Skrevet 31. august 2015 Nei, jeg er ikke norsk. Ikke norsk som morsmål. Men har et bra språkøre. Vi skal flytte sentralt, men jeg er privat og avslører ikke by. Ønske deg en fin helg og gleder meg til å høre om familielivet og guttene etter helga. Da er jeg imponert over språkøret ditt, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 31. august 2015 Forfatter #3146 Del Skrevet 31. august 2015 Så er nok en helg over. En litt annerledes helg denne gangen, for vi hadde barnevakt til guttene. De var på overnatting hos besteforeldre, og mannen og jeg satt plutselig igjen i et hus som føltes veldig mye større og stillere enn vanlig. Kunne sove så lenge vi ville. Kunne lese avisen mens vi spiste frokost. Kunne ta en veldig lang sykkeltur i skogen sammen. Dagene ble plutselig veldig lange - særlig ettermiddagene: Ikke Fantorangen, ikke kveldsmat, kveldsstell og lesing. Vi koste oss som bare det! Men da vi skulle legge oss var vi enige om at det var stusslig å ikke ha de to snorkende små hjemme i sengene sine. Og i går hentet vi dem hjem. Det var to fornøyde gutter som hadde blitt skjemt bort etter alle kunstens regler ("Vi fikk vafler til lunsj!"). Og besteforeldrene sa at guttene hadde vært så enkle å ha med å gjøre. Og de hadde moret seg med å tyvlytte til samtalen guttene i mellom om morgenen når de våknet: Eldstemann: "Softie, det er ikke morgen. Du må sove litt til. Softie: "Nei, jeg må ikke det. Jeg er våken." Eldstemann: "Ok. Rop på bestefar." Softie: "Nei, du." Eldstemann: "Du må det! Du er minst!" Softie: "Bestefar!" Eldstemann: "Du må rope høyere!" Og dette lampekjøpet er jeg latterlig fornøyd med. Har sitter og lest en del i helga, og det ER virkelig en fordel med godt lys. Nå er det bare å starte neste spareprosjekt - Prosjekt gyngestol og Prosjekt peis. Det er bare å glede seg til høsten! ...men pass på at dere nyter sommeren til siste slutt, da, folkens. Jeg synes alle stresser med at høsten er her. Den er jo ikke det. Riktignok er det straks september, men man kan jo forsøke å beholde sommerfølelsen en liten stund til. Jula kommer tidsnok, liksom. Jeg nyter at hagen er frodig og fin - det er stadig nye ting å oppdage i hagen (stauder vi plantet i fjor og som først blomstrer nå, syrinhortensiaen som endrer farge på blomstene, vi høster inn agurker, vi er spente på om solsikkene i det hele tatt vil rekke å blomstre). I hagetrappa er stadig varmt når sola skinner, så jeg sniker til meg noen minutter der med kaffekoppen min så ofte jeg kan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 31. august 2015 #3147 Del Skrevet 31. august 2015 Høres ut som tre generasjoner har hatt en fin helg. Er så enig i at vi må nyte det som er igjen av sommeren. Jeg var på tur i helgen og kunne nyte frokost og lunsj ute i solen og det var deilig å gå i lette sommerklær. Hva slags gyngestol ønsker du deg? Jeg har en gammel i kjelleren som nesten endte (tilbake) på loppemarked igjen i vår, men endret mening. Nå havner den nok på hytta eller på gjesterommet her. Hvordan går det med yogatreningen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 31. august 2015 Forfatter #3148 Del Skrevet 31. august 2015 Høres ut som tre generasjoner har hatt en fin helg. Er så enig i at vi må nyte det som er igjen av sommeren. Jeg var på tur i helgen og kunne nyte frokost og lunsj ute i solen og det var deilig å gå i lette sommerklær. Hva slags gyngestol ønsker du deg? Jeg har en gammel i kjelleren som nesten endte (tilbake) på loppemarked igjen i vår, men endret mening. Nå havner den nok på hytta eller på gjesterommet her. Hvordan går det med yogatreningen din? Gyngestolen jeg ønsker meg: http://www.interiorhjem.com/designmobler/stingray-stol-gyngestol/ Absurd god å ligge i. Og jeg holder utkikk på finn, for ved jevne mellomrom dukker den opp der til en brøkdel av prisen Jeg trives med yoga! Det er heldigvis veldig lite alternativt, og mye fokus på avspenning og tøy. Perfekt for stressa folk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 31. august 2015 #3149 Del Skrevet 31. august 2015 Kul stol. Ville sett fullstendig malplassert ut i min stue, og det samme gjelder en del andre fine ting. Noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde litt flere rom som kunne innredes i ulike stiler. Avspenning høres bra ut. Spennende å prøve noe nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. september 2015 #3150 Del Skrevet 1. september 2015 Jeg drømmer om gammeldags gyngestol, sammen med badekar topper det vil-ha-i-huset-listen min. Det er bare et lite plassproblem (for gyngestolen, altså. Badekar er det alltids plass til)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Allis Hagtorn Skrevet 1. september 2015 #3151 Del Skrevet 1. september 2015 Hallo, jeg er midlertidig tilbake fra ferie. Midlertidig som i "logger meg ut igjen straks det blir for dyrt å henge i Ciaras dagbok" Problem 1: det er lampesalg på Bolia. Fordel 1: heldigvis har jeg faktisk ikke griselyst på gyngestolen din, jeg kommer meg nemlig ikke opp av den Har du sett episoden med Solsidan når hun er gravid og kjøper Bugaboo og den stolen til amming fordi den ansatte mener man bare "mååå ha det beste for barna sine"? Hadde en Tiller3- minipause etter jobbstart i august(ikke at ei uke ferie var så mye å skryte av asså)- men nå er jeg igang igjen, og den er så BRA!!! Men, om du husker den Facebooktråden min om boktips- så ble jo Vigdis Hjorth nevnt av flere, og jeg tenkte at når tilogmed litteraturdoktorgradvenninna mi elsker henne- så må vel jeg og? Vel...asså.....jeg må innrømme at jeg gav litt opp etter noen sider fordi jeg kjedet meg litt med for mye skildringer. Tror jeg trenger litt drama og negativitet, sikkert derfor de Tillerbøkene har gått rett hjem hos meg(og det er virkelig lenge siden en forfatter har gjort det for meg asså, sånn flere bøker liksom). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 1. september 2015 Forfatter #3152 Del Skrevet 1. september 2015 Kul stol. Ville sett fullstendig malplassert ut i min stue, og det samme gjelder en del andre fine ting. Noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde litt flere rom som kunne innredes i ulike stiler. Avspenning høres bra ut. Spennende å prøve noe nytt. Ja, det er jo sånn. Nå finnes det mange fine, klassiske gyngestoler også, synes jeg. Men mange av dem er så forferdelig harde (kjenner spilene i ryggen). Og flere rom og ubegrenset interiørbudsjett, ja takk! Når man ser bort fra det faktum at rommene også skal holdes rene og ryddige, naturligvis Jeg er veldig fornøyd med yoga, virkelig. Sover som en stein. Men jeg klarer ikke helt å slutte å humre av at det vi kanskje aller mest trenger er et rom med en matte og bli kommandert til å legge seg ned og puste litt. For nå er jo dette veldig grunnleggende nivå, og selve øvelsene har ikke den helt store treningseffekten ennå. Jeg drømmer om gammeldags gyngestol, sammen med badekar topper det vil-ha-i-huset-listen min. Det er bare et lite plassproblem (for gyngestolen, altså. Badekar er det alltids plass til)... Badekar er så deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. september 2015 #3153 Del Skrevet 1. september 2015 Allis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 1. september 2015 #3154 Del Skrevet 1. september 2015 Gyngestol, badekar, fin leselampe..... Det var den plassen da.... (må innrømme at jeg prioriterer vaskemaskin fremfor badekar) Allis.... Så fint å se deg. Alt vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 1. september 2015 Forfatter #3155 Del Skrevet 1. september 2015 Hallo, jeg er midlertidig tilbake fra ferie. Midlertidig som i "logger meg ut igjen straks det blir for dyrt å henge i Ciaras dagbok" Problem 1: det er lampesalg på Bolia. Fordel 1: heldigvis har jeg faktisk ikke griselyst på gyngestolen din, jeg kommer meg nemlig ikke opp av den Har du sett episoden med Solsidan når hun er gravid og kjøper Bugaboo og den stolen til amming fordi den ansatte mener man bare "mååå ha det beste for barna sine"? Hadde en Tiller3- minipause etter jobbstart i august(ikke at ei uke ferie var så mye å skryte av asså)- men nå er jeg igang igjen, og den er så BRA!!! Men, om du husker den Facebooktråden min om boktips- så ble jo Vigdis Hjorth nevnt av flere, og jeg tenkte at når tilogmed litteraturdoktorgradvenninna mi elsker henne- så må vel jeg og? Vel...asså.....jeg må innrømme at jeg gav litt opp etter noen sider fordi jeg kjedet meg litt med for mye skildringer. Tror jeg trenger litt drama og negativitet, sikkert derfor de Tillerbøkene har gått rett hjem hos meg(og det er virkelig lenge siden en forfatter har gjort det for meg asså, sånn flere bøker liksom). Allis! Hyggelig å se deg Lampesalg på Bolia: Problem og problem... For lommeboka, kanskje? Men sånn ellers er det jo hyggelig å ha det lyst i krokene når høsten kommer... Fordel: Hehe, har ingen problemer med å komme meg opp, men skjønner hva du mener. Men dette skal være tv-stolen, da vil jeg helst kunne ligge som et slakt (Min kjære mann er ram til å være fus på å breie seg ut i sofaen så det er null plass igjen til meg!) Vigdis Hjorth: Ikke min største favoritt, heller. Noe av det blir bare litt for mye dame, selv for meg som er dame. Det er noen av disse kvinneste kvinnene som gir meg litt angst. Tiller: Bra forfatter! Og jeg er enig, litt negativitet må det neste være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 1. september 2015 #3156 Del Skrevet 1. september 2015 Allis!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Allis Hagtorn Skrevet 1. september 2015 #3157 Del Skrevet 1. september 2015 (endret) Åh, damete - der sa du akkurat det jeg tenkte! Jeg har ei leselampe allerede fra Bolia, og nå har jeg flyttet den til sofaen- dermed kan jeg ikke kaste bort penger på lampe. Hallo folkens, det går bra her- jeg har absolutt ingenting spennende å fortelle om av hendelser siden sist Endret 1. september 2015 av Allis Hagtorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. september 2015 Forfatter #3158 Del Skrevet 2. september 2015 Første bok fortært under ny leselampe ble: Agnes Ravatn: Operasjon sjølvdisiplin Jeg elsker Agnes Ravatn. Jeg tror hun er Norges smarteste og morsomste dame, det kan i hvert fall umulig være langt unna. Hun har friske perspektiver og en underfundig humor som gjør at jeg alltid leser det hun skriver, samme hva hun skriver om. Denne gangen handler det om selvdisiplin, og hva man kan gjøre for å unngå prokrastinering. Skal jeg være ærlig synes jeg vel ikke det var noen banebrytende nye innsikter å lese. Men boka var verdt tiden det tok å lese den likevel, om så bare for underholdningens og skrivestilens skyld, og for trøsten det er å innse at det er flere som har de samme problemene som meg. Og jeg er faktisk motivert nå - no more multitasking! Vekk med smarttelefonen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. september 2015 #3159 Del Skrevet 3. september 2015 Jeg var egentlig ganske skuffet over Operasjon sjølvdisiplin, etter å ha sett den skrytt opp i skyene av ymse bokbloggere. Som du sier var det ikke akkurat veldig banebrytende og originalt det hun kom med, dessuten hadde jeg inntrykk av at den skulle være for selvhjelpsbøker det Folkelesnad var for (evnt mot) ukeblader, og det var det jo langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 3. september 2015 Forfatter #3160 Del Skrevet 3. september 2015 Jeg var egentlig ganske skuffet over Operasjon sjølvdisiplin, etter å ha sett den skrytt opp i skyene av ymse bokbloggere. Som du sier var det ikke akkurat veldig banebrytende og originalt det hun kom med, dessuten hadde jeg inntrykk av at den skulle være for selvhjelpsbøker det Folkelesnad var for (evnt mot) ukeblader, og det var det jo langt unna. Ja, enig i dette. Det er som om innholdet ikke var så mye å skryte av, samtidig som det er så hyggelig å være i Ravatns univers at jeg ikke klarer å bli skuffet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå