Skravla Skrevet 1. august 2015 #3101 Del Skrevet 1. august 2015 Hudpleieren min gjør stort sett følgende: Renser, peeler, masserer, legger maske, masserer nakke, skuldre og hodebunn mens masken virker og til slutt smøres man inn med krem. I løpet denne prosessen blir man fullstendig avslappet og har skikkelig svikt i knærne på vei ut av behandlingsrommet. Fulstendig herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 1. august 2015 #3102 Del Skrevet 1. august 2015 Beklager dumme spørsmål, men sånne ting vet jeg så lite om. Akkurat nå prøver jeg å overbevise meg selv om at 600 kroner er verdt å bruke på føttene mine, de ser nemlig ikke ut, men det sitter langt inne. For hvem bryr seg, sånn egentlig? Jeg legger merke til andres føtter når de enten er smashing eller hentet ut av en skrekkfilm- normalbermen bryr jeg meg ikke om.: Jeg stelte akkurat føttene mine og det var verdt det. Det føles helt smashing. De får tatt det så mye mer ordentlig enn jeg gjør selv og negler, tær og føtter blir FINE. Og så masserer masse fuktighet inn til slutt. Gjør det, gjør det. Dessuten fortjener du å bli stelt litt og ikke bare yte service. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 2. august 2015 #3103 Del Skrevet 2. august 2015 Ah, dere kan kunsten å friste, damer! Håper dagen i går ble like bra som du håpet, Ciara! Og nå er det søndag, det har bøttet ned i natt, men nå er lufta klar og fin og solen titter fram. Ser ut til å bli en super søndag. Den siste feriedagen, kanskje? Hvordan føles det, er du klar for å jobbe igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. august 2015 Forfatter #3104 Del Skrevet 2. august 2015 Ah, dere kan kunsten å friste, damer! Håper dagen i går ble like bra som du håpet, Ciara! Og nå er det søndag, det har bøttet ned i natt, men nå er lufta klar og fin og solen titter fram. Ser ut til å bli en super søndag. Den siste feriedagen, kanskje? Hvordan føles det, er du klar for å jobbe igjen? God morgen! Ansiktsbehandling er herlig. Det var temmelig lik behandling som den Skravla tar. Man ligger på en myk benk innpakket i håndklær, så renses og dampes ansiktet. Så klemmer de ut urenheter og legger på diverse masker. Og masserer gjerne skuldre og nakke. Jeg sovnet to ganger Dét er også den eneste ulempen, i går ettermiddag var jeg sliten og smågrinete og holdt på å sovne igjen da det var barne-tv... Men dagen ble veldig bra. Grillet kjempegode hamburgere! Og kveldsturen var også veldig fin. La ut et bilde på instagram for dere som følger meg der. Og i morgen er det jobb, ja. Jeg synes faktisk det skal bli helt greit. Det har med mange ting å gjøre. For det første har vi hatt en veldig fin og lang ferie og fått slappet så godt av som vi kan i denne livsfasen For det andre er ungene spente på barnehage igjen, for begge skal i nye avdelinger. Eldstemann blir førskolebarn, Softie skal på stor avdeling. For det tredje begynner de å bli klare for rutiner igjen, de har vært litt mer rastløse igjen hjemme denne uka. Det bringer meg også til det fjerde - JEG vil også ha rutiner for dem igjen. Jeg skal tilstå at jeg etter fem dager alene med dem hadde øyeblikk hvor jeg ble småsprø: De er mammadalter og konkurrerer om oppmerksomheten min, skravla går i et kjør. "Jeg er tørst! Mamma, se på meg! Kan jeg få is? Kan du lese? Mamma? Mamma? Mamma? Jeg har slått meg, blåse! Kan jeg få is? Skal vi gå på lekeplassen? Jeg er sulten! Og så må jeg på do. Mamma?" Vi har med andre ord kommet dit at jobb er helt greit... Håper det står bra til med store og små i gjengen din, Mafalda! Du har vel jobbet en uke allerede, har du ikke? Det er pussig hvor fort sommeren går, men heldigvis er det nye ting å glede seg til. Selv gleder jeg meg til å trene mer denne høsten, spennende jobbprosjekter og ikke minst Paris-tur. Det er med en venninne. Jeg er ikke så glad i å reise med mange - det blir fort mye styr, synes jeg. Én eller to er perfekt. Og jeg maser jo om Paris stadig vekk og bytter på hvem jeg reiser med God søndag, folkens! Her skal det straks jogges, deretter skal vi leke med ungene og gjøre noen plikter i og rundt huset. Vi tenkte guttene skulle få slå seg løs å vaske bilen (masse såpe, svamper og vannslange må jo bli en hit!), vi skal klippe hekken (vi har nabolagets mest ustelte hekk akkurat nå, og dessverre er naboene veldig opptatt av at hekkene skal se ordentlige ut) og vår mikroskopiske plen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. august 2015 Forfatter #3105 Del Skrevet 2. august 2015 Jo, og så har jeg bestemt meg for å begynne på yoga. Jeg er litt redd for å bli alternativtante med krystalldilla, men ellers tror jeg det er bra for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. august 2015 #3106 Del Skrevet 2. august 2015 Jeg har gått på yoga i flere perioder, det er egentlig ganske deilig (note to self: vurdere å begynne igjen?). Har prøvd flere forskjellige steder, ett hadde merkbart høyere alternativ-faktor enn de andre to, men var likevel den jeg var nest fornøyd med. Mitt bste tips hvis du ikke har drevet med det før er å finne et nybegynner-kurs, ikke la deg lure av "I yoga kan alle holde på der de er, så det trenger ingen inndeling"-svada. Jeg gikk på et sånt en gang, da var det fem år siden sist jeg hadde vært borti yoga, og alle andre hadde åpenbart gått til samme instruktør i årevis, var kjempemyke og trengte bare å høre navnet på stillingen - jeg følte meg virkelig som klassen trege kløne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 2. august 2015 #3107 Del Skrevet 2. august 2015 Er yoga så alternativt da? Jeg har bare så vidt prøvd det, men jeg vil tro det er bra for kroppen. Det er langt fra å begynne med yoga til å være gjenganger på alternativmessen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 2. august 2015 #3108 Del Skrevet 2. august 2015 Yoga og pilates er deilig. Jeg gikk på tilpasset gruppe for noen år siden og det var veldig godt, både for å få strekt ut og for balansen, men tilpasset gruppe finnes ikke her i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. august 2015 #3109 Del Skrevet 2. august 2015 Er yoga så alternativt da? Jeg har bare så vidt prøvd det, men jeg vil tro det er bra for kroppen. Det er langt fra å begynne med yoga til å være gjenganger på alternativmessen. Det varierer hva slags tilnærming de som holder kurset har. Noen ser det primært som fysisk trening, hos andre er det mye snakk om chakraer, energibalanse og indre harmoni. For meg med langt fremskreden treningsvegring var egentlig ikke det siste så dumt, for det flyttet fokuset litt, sev om forskjellen i praksis ikke var så stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 2. august 2015 #3110 Del Skrevet 2. august 2015 Skjønner. Det var bare trening det jeg prøvde og har ikke fått med meg at det er mer alternativt. Hvor alternativt det er kommer kanskje an på om det er en yogatime på det lokale treningssenteret eller om det er et eget yogasenter. Jeg har ikke noe i mot at det er litt alternativt, men det er viktig å føle at det passer for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 4. august 2015 Forfatter #3111 Del Skrevet 4. august 2015 Nå har jeg meldt meg på yogakurs. Og jeg fikk ærlig talt ikke undersøkt så veldig, men valgte et kurs som er i nærheten av hjemmet mitt. Så får vi se. Tror kanskje det er litt mer alternativt enn jeg egentlig liker, men skitt au, det får jeg tåle. Hvis det blir flaut kan jeg tross alt bruke det som underholdning her etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 4. august 2015 #3112 Del Skrevet 4. august 2015 Bor ikke du i nærheten av meg? Jeg har drevet og kikket litt på yoga, men har ikke funnet noe, så tar gjerne imot tips til sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 4. august 2015 Forfatter #3113 Del Skrevet 4. august 2015 Urk, jammen er det hektisk på jobb. Det hagler inn med mail fra alle kanter, alle vil ha noe som haster, og flere prosjekter skal ferdigstilles i løpet av kort tid. Plutselig føles ferien veldig langt unna. Ungene kom fort inn i barnehagerutiinen også og har funnet seg godt til rette i sine nye avdelinger, heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. august 2015 Forfatter #3114 Del Skrevet 9. august 2015 Vi har hatt en helt nydelig helg. Mannen og jeg fryder oss over at ungene begynner å bli litt større. Nå som Softie nærmer seg tre år har vi helt andre muligheter enn før. I dag, for eksempel, var vi på blåbærtur (i nabolaget! Vi er så heldige), og ungene fløy fra tue til tue. Forundret konstaterte mannen min og jeg at vi kunne plukke bør uforstyrret en lang stund mens guttene drev og spionerte (Eldstemanns favorittaktivitet om dagen). De er også så samarbeidsvillige og forstår forklaringer. Ergo har vi hatt en helg helt uten sammenbrudd. På blåbærturen satte Softie og jeg oss ned på et berg ved stien, og jeg sa: "Nå spiser vi litt av blåbærene." Softie plukket begeistret bær fra hånden min og stappet dem i munnen og i det et eldre par gikk forbi sa han: "Nå er det koselig." Det eldre paret humret og kommenterte at det var fint å se småtasser på blåbærtur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 9. august 2015 #3115 Del Skrevet 9. august 2015 Ååh, så koselig! Blåbærtur er stas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 9. august 2015 #3116 Del Skrevet 9. august 2015 Ble ikke blåbær på meg i helgen, men har spist rips og solbær rett fra busken. Det er sommer det. Det er ganske herlig på landet på sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 10. august 2015 Forfatter #3117 Del Skrevet 10. august 2015 Norge og landet er supert om sommeren! Vi drar helst ikke andre steder akkurat da. Men vi får se i årene framover - skal vi komme oss utenlands spørs det nok om det ikke blir om sommeren. Selv om jeg drømmer om en maitur til Italia med de guttene mine, kaaaanskje vi får det til neste år og mens vi fremdeles lever det frie barnehageliv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 10. august 2015 #3118 Del Skrevet 10. august 2015 Broren til mannen og familien hans har de mest strukturerte ferieplanene jeg vet om. Ideen deres er at de skal til utlandet hvert tredje år, og utvide radiusen på turene etter hvert som ungene blir større. De begynte med Danmark da minstemann var baby, så ble det Italia da ungene var tre og fem og Frankrike i år når de er seks og åtte. Og sånn har de tenkt å fortsette, med litt mer omfattende reiser hver gang. Det endelige målet er visst roadtrip i USA når de er 15 og 17 Egentlig er det ikke så dumt, synes jeg. De to årene mellom hver utenlandstur har de tatt ulike Norgesferier eller bare vært hjemme, alt etter hva økonomien har tillatt. Etter hvert som ungene blir større, ser jeg at de lærer en del om sparing og planlegging når de blir involvert i ferieplanene. Nå før Frankriketuren fikk de være med å bestemme hvor de skulle være og hvilke attraksjoner som skulle besøkes. Vi kommer nok aldri til å bli SÅ strukturerte som svoger og svigerinne (vi snakker om to sivilingeniører her ), men tanken om langsiktig sparing og å involvere ungene i ferieplanene er vi veldig positive til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 10. august 2015 #3119 Del Skrevet 10. august 2015 Lurt å benytte barnehagetiden til å dra utenom skoleferien. Veldig greit når man kan være litt fleksibel. Veldig ålreit å ha med barna på planlegging og sparetiltak, når de er store nok til det. Hele familien skal jo ha utbytte av ferien. Nå pleier ikke små barn å være så vanskelige der akkurat. Jeg tenker det er godt man er ulike. Det høres bra ut å ha en plan, men personlig må jeg ha muligheter for litt mer impulsivitet i reisingen min. Jeg har mange steder på listen min, men de hopper litt opp og ned på listen alt ettersom økonomi, muligheter for ferie og lysten varierer. Her er det langt fra struktur på det området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 14. august 2015 #3120 Del Skrevet 14. august 2015 God fredag, Ciara! Svømmer du fremdeles rundt i en sjø av henvendelser og e-poster etter ferien, eller har du kommet litt ovenpå (eventuelt: har du funnet en livbøye, blitt plukket opp av redningsskøyte, eller latt ting seile sin egen sjø? Dagen for dårlige metaforer, dette )? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå