Ciara Skrevet 16. juni 2015 Forfatter #3001 Del Skrevet 16. juni 2015 Jeg har en tatovering på skulderen. Arabisk skrift som jeg synes er superteit i dag. Jeg fikk den da jeg var 20. Har veldig lyst å gjøre den om til noe annet,men klarer ikke helt å bestemme meg for motiv. Denne gangen skal det være noe kult. En ny tatovering står på to-do-lista mi over ting som må gjøres før jeg dør :-) Også må jeg tilstå at jeg har kjøpt 2 nye lamper,1 veske,2 par sko og ny sminke. Det var den pausestoppen ;-) Skulle egentlig bare unne meg en liten ting fordi jeg har fått bonus,fast jobb og feriepenger,men så tok det litt av. Gikk inn på glassmagasinet for å kjøpe gave til ei venninne da en av sminkedamene lurte på om hun skulle freshe opp sminken min. Jeg hadde ikke sovet ordentlig på 4 dager,så jeg så ganske gal ut. Hun la en fin og diskret hverdagssminke. Jeg følte meg så fresh,så da måtte jeg kjøpe nesten alle produktene hun brukte på meg. Jeg var veldig fornøyd rett etterpå,men i dag så kjenner jeg at jeg angrer. Det er lov å ta raske beslutninger når man ikke har sovet skikkelig på fire dager! Og du ser helt sikkert flott ut med den sminken! Selv om jeg tror du ser flott ut uansett Men... Hvilke lamper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus78 Skrevet 16. juni 2015 #3002 Del Skrevet 16. juni 2015 http://futuraoslo.no/index.php?/lamper/spinning-light/ Denne i matt grå til kjøkkenet. http://www.lyseideer.no/nettbutikk/lumen-center-italia/lumen-center-iceglobe Denne henger i stua. Synes den er mye finere når den kan henge litt lavere enn det den gjør hos oss,men det får duge enn så lenge :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 20. juni 2015 #3003 Del Skrevet 20. juni 2015 Åh, jeg vil ha nesten alle lampene på Futura(gratis asså) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 21. juni 2015 Forfatter #3004 Del Skrevet 21. juni 2015 http://futuraoslo.no/index.php?/lamper/spinning-light/ Denne i matt grå til kjøkkenet.http://www.lyseideer.no/nettbutikk/lumen-center-italia/lumen-center-iceglobe Denne henger i stua. Synes den er mye finere når den kan henge litt lavere enn det den gjør hos oss,men det får duge enn så lenge :-) Så fine, begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 21. juni 2015 Forfatter #3005 Del Skrevet 21. juni 2015 Det blir nok lampekjøp her snart også! Jeg trenger tre lamper: En leselampe til stua, en bordlampe til stua og en hengelampe til gangen oppe. Klarer ikke å bestemme meg for hvem av dem jeg skal prioritere først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 21. juni 2015 #3006 Del Skrevet 21. juni 2015 Leselampe slår definitivt en praktiskestetisk dimensjon og en hobby i en smekk. De andre er kun en. Bortsett fra om det er så mørkt i trappa at det er risiko for snubling, da hopper den til nummer 1. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 21. juni 2015 Forfatter #3007 Del Skrevet 21. juni 2015 Leselampe slår definitivt en praktiskestetisk dimensjon og en hobby i en smekk. De andre er kun en. Bortsett fra om det er så mørkt i trappa at det er risiko for snubling, da hopper den til nummer 1. Jeg er ganske enig. Ingen snublefare i trappa, den er bare halvmørk og stusslig. Og leselampe savner jeg virkelig. Jeg får jo lest, men det er anstrengende med for dårlig lys (gjelder ikke nå, men om høsten). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. juni 2015 Forfatter #3008 Del Skrevet 26. juni 2015 Snart helg! Vi har flere hyggelige småplaner. Vi skal bake kake. Vi skal til byen og kjøpe lego for penger Eldstemann har spart. Vi skal plukke blomster. Men mest av alt skal vi bare leke og gjøre det som faller oss inn. Forhåpentligvis rekker jeg å lese en del også. Jeg har begynt på "En av oss" av Åsne Seierstad, og synes den er veldig bra så langt (og opprørende, naturligvis). Jeg har også begynt på Edward St. Aubyn, og synes han skriver helt fantastisk. Men jeg synes også det er en vanskelig bok å lese, for det er så tragisk og provoserende, det som foregår i den første boka, og det handler om en gutt som er like gammel som Eldstemann. Et øyeblikk hadde jeg lyst til å legge fra meg hele boka og aldri åpne den igjen, men samtidig er den for godt skrevet til at jeg kan gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 29. juni 2015 #3009 Del Skrevet 29. juni 2015 Egentlig fikk jeg lyst til å lese den boka, men så tenkte jeg meg litt om. Så litt av en dokumentar igår om SKIKKELIG white trash amerikanske familier, hvor de bare filmet litt av hverdagen uten å kommentere. Den ene familien var ei alenemor, 4-5 søsken hvorav en hadde X antall antatte diagnoser. Samtlige sitter og røyker(ja, også 10åringen), og når de skal vekkes for dagen ser man et rom totalt overfylt av klær, skitt, rot....altså- vi snakker total og fullstendig omsorgssvikt. Kjefting hele tiden, og relativt halvvoldelig atferd mot hverandre. Moren ligger liksom bare i sengen og skriker som kommunikasjonsmetode. Skikkelig kummerlige forhold. Familie nummer to virket litt mer vennligsinnede, og kokte vann på alt som fantes av varmekilder(strykejern bl.a) fordi de ikke hadde råd til å betale varmtvann lengre siden faren ikke hadde jobb. Vannet ble kokt sånn at samtlige unger kunne ta sitt ukentlige bad i samme vann. Familie nummer 3 bestod av et ryddig hjem med normalt "dårlig standard" type sosialbolig, men ikke omsorgssvikt-ish. Men, der viser det seg at gutten som steller seg på badet og virker som en snill gutt i tidlig ungdomsskolealder - han er jammen alene fordi mora har vært i fengsel de siste 9 mnd. Jeg skrudde av og bare "æh", det er jo faktisk sykt mange i USA som lever sånn. Og i alle andre vestlige land og. Men utover DET var helga bra asså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 29. juni 2015 #3010 Del Skrevet 29. juni 2015 ... Og her ligger Edouard Louis klar i kofferten, ved siden av McEwan. Spørsmålet trenger seg på: Er vi en gjeng selvpinere, eller bare virker det sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. juni 2015 Forfatter #3011 Del Skrevet 30. juni 2015 Egentlig fikk jeg lyst til å lese den boka, men så tenkte jeg meg litt om. Så litt av en dokumentar igår om SKIKKELIG white trash amerikanske familier, hvor de bare filmet litt av hverdagen uten å kommentere. Den ene familien var ei alenemor, 4-5 søsken hvorav en hadde X antall antatte diagnoser. Samtlige sitter og røyker(ja, også 10åringen), og når de skal vekkes for dagen ser man et rom totalt overfylt av klær, skitt, rot....altså- vi snakker total og fullstendig omsorgssvikt. Kjefting hele tiden, og relativt halvvoldelig atferd mot hverandre. Moren ligger liksom bare i sengen og skriker som kommunikasjonsmetode. Skikkelig kummerlige forhold. Familie nummer to virket litt mer vennligsinnede, og kokte vann på alt som fantes av varmekilder(strykejern bl.a) fordi de ikke hadde råd til å betale varmtvann lengre siden faren ikke hadde jobb. Vannet ble kokt sånn at samtlige unger kunne ta sitt ukentlige bad i samme vann. Familie nummer 3 bestod av et ryddig hjem med normalt "dårlig standard" type sosialbolig, men ikke omsorgssvikt-ish. Men, der viser det seg at gutten som steller seg på badet og virker som en snill gutt i tidlig ungdomsskolealder - han er jammen alene fordi mora har vært i fengsel de siste 9 mnd. Jeg skrudde av og bare "æh", det er jo faktisk sykt mange i USA som lever sånn. Og i alle andre vestlige land og. Men utover DET var helga bra asså Uff, sånt er så utrolig trist å se. Jeg har fått stadig mer problemer av å se og lese ting som handler om barn som ikke har det bra. Men så liker jeg ikke helt den tendensen heller, for det er noe ufordragelig privilegert over å kunne velge vekk å se andres virkelighet. Men den boka, St. Aubyns altså, er drøy. Det er fullstendig hjerteskjærende hvordan dette barnet blir voldtatt av far uten å ha noe språk for hva som skjer, uten å forstå hva det er og hvorfor. Jeg ble rett og slett kvalm og sint over at jeg ikke kunne vandre inn historien og fjerne guttungen fra det miljøet. ... Og her ligger Edouard Louis klar i kofferten, ved siden av McEwan. Spørsmålet trenger seg på: Er vi en gjeng selvpinere, eller bare virker det sånn? Godt spørsmål! Men det er vel en kjensgjerning at det meste god litteratur innholder en god del tragedier. Dessverre kanskje, men så er det jo berikende også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 30. juni 2015 #3012 Del Skrevet 30. juni 2015 Holy crap. Jeg skal ikke lese den boka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. juni 2015 Forfatter #3013 Del Skrevet 30. juni 2015 Holy crap. Jeg skal ikke lese den boka Nei, det skjønner jeg veldig godt. Synd den er så godt skrevet og så vittig ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 1. juli 2015 #3014 Del Skrevet 1. juli 2015 Jeg vil lese den boka Men, jeg står midt oppi det samme dilemmaet som du gjør. Er det greit å si at man "ikke vil lese" eller "Ikke vil høre"? Jeg har en slektning som til stadighet sier dette, mens hun bestiller seg flyturer til New York og whatnot. Hun vil ikke vite, fordi det er for sterkt. Jeg på min side tenker at jeg nettopp vil vite, fordi det er straffen som hører med til å bo i et godt samfunn. Du skal vite hvor godt du har det, liksom. Men igjen, hvis du ser på alle de grusomme programmene og leser alle de grusomme bøkene, og ikke gjør noe som helst- er det en verdi i seg selv at du vet? Vanskelig, det der. Jeg sturer ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 2. juli 2015 #3015 Del Skrevet 2. juli 2015 Jeg tenker sånn at når tanker og viten sjeldent eller aldri fører til handling og endring, så kan man like gjerne la være. På et vis. Når det kommer til voldelige og seksuelle overgrep mot barn bare stopper det helt opp for meg. Det er en sånn ting som er utrolig vanskelig å foreta holdningsendringer på, de som utfører det er jo komplett skada i mitt hode iallefall. Så jeg gir kanskje opp potensialet for at de kan endres = vil ikke vite. Eller: jeg trykker på saker, blir emosjonelt engasjert og vil nærmest kaste opp, men jeg GJØR jo ikke noe spes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 2. juli 2015 #3016 Del Skrevet 2. juli 2015 Akkurat seksuelle overgrep og mishandling står i en særstilling, i og med at det ofte er så skjult og vanskelig å oppdage. Det er jo ikke så ofte en tredjeperson har muligheten til å "gjøre noe", i hvert fall ikke før i etterkant. Tenkte mer på verdens generelle jævelskap Vil ikke se på barn som sulter på TV, for det er så trist, liksom. Ikke at det er så lett å gjøre noe da heller Uff, det er en trist verden. Men heldigvis med mye bra innimellom (jeg sitter her med to småjenter som kler seg om til bading for å ta en morradukkert i bassenget, umulig ikke å smile da!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. juli 2015 Forfatter #3017 Del Skrevet 2. juli 2015 Overgrep er greit å vite en del om slik at man kan være obs når man omgås barn og kanskje kan legge sammen to og to. Det er jo dessverre skremmende hvor mange som blir mishandlet hjemme, sier man ikke to barn i hver skoleklasse i snitt? Altså verdt å ha en viss kunnskap om. Men det er klart, å lese romaner om overgrep har sjelden noen direkte nytteverdi, selv om det er verdifullt å lære om hvordan et liv med slike erfaringer bak seg kan være. Og helt enig med Mafalda, vi plikter å vite hvor heldige er. Men personlig må jeg si at jeg tror jeg er ganske godt informert fra før og kan dermed ta meg friheten og sile litt. Jeg behøver liksom ikke ødelegge flere feriedager med å bli så opprørt når jeg godt vet fra før hva noen barn gjennomgår. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 2. juli 2015 #3018 Del Skrevet 2. juli 2015 (endret) Jeg mener at man plikter å gjøre noe i tillegg. Sympati hjelper liksom ingen. Tenker jeg sånn veldig overordnet. Eksempelvis: på Facebook får et profilbilde 100 likes. Poster den samme personen en artikkel med et dypere innhold får den maks 10, med mindre vedkommende er politiker. Glemte å fullføre resonnementet her, som egentlig skulle være ganske kort: poenget mitt var at det er viktig med dybdeforståelse og empati, men dessverre stopper det opp for mange når det kommer til handling. Spesielt om det medfører ubehag eller kan være konfliktøkende. Folk tør ikke klikke liker på sosiale medier i tilfelle de skulle havne i en posisjon hvor de må forsvare en ytring, og skremmende mange lar være å varsle når man ser tegn til slike fæle scenarier som oppstår i den boka jeg akter å holde meg unna. Så konklusjonen min noe usammenhengende fordi det er varmt er: innsikt er bra, aktiv handling er enda bedre Endret 2. juli 2015 av norah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 4. juli 2015 Forfatter #3019 Del Skrevet 4. juli 2015 Beklager at jeg har vært så fraværende. Det har vært så hektisk og så mye å tenke på! Og nå er det ferie Vi blir borte i tre uker, og vi skal feriere på vakre steder her til lands. For det meste uten mobildekning og nett. Her er det digital detox, avslapping og kvalitetstid med familien som gjelder. Målet mitt er å være som et barn: Jeg skal granske livet i fjæra, kaste steiner i bekken og bare være tilstede. God sommer, alle sammen! Håper dere får det utrolig fint med nære og kjære! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 4. juli 2015 #3020 Del Skrevet 4. juli 2015 Det høres ut som en veldig fornuftig plan, Ciara! Håper dere koser dere masse, får kvalitetstid på kryss og tvers og passemasse nok av alt! God sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå