Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Hehe, hvordan gikk fra "hvis" til "når"? :ler:

.

Er det ikke fint med godt hjelp til viktige beslutninger. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da ingenting for oss som kan vår Anne-Cath Vestly :filer: Alt man trenger er køyesenger (og en kjøkkenbenk til mormor) :ler:

Og slenge alle barna bak på lasteplanet når man skal ut på tur. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvorfor har jeg på følelsen av at hvis noen hadde dratt en Anne-Cath. Vestly i dag, er det ingen som ville funnet det rustikt og sjarmerende... Tvert imot ville de ringt barnevernet, etter å ha postet en frådende tråd på B&F om foreldre som ikke sikrer barna i bil. Eller på bil. På lasteplanet, i alle fall. :fnise:

Hehe, hvordan gikk fra "hvis" til "når"? :ler:

Men heisann- dette er jo KG! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk her er jo ikke sanne, de på BF, altså. Fikk dere med dere tråden om et barn som hadde blitt SETT STRENGT PÅ? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er du på styr, det går ikke an å se strengt på barn. De kunne jo fått følelsen av at de hadde.... trådd over en grense? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fikk helt sikkert følelsen av at alle mennesker i hele verden hatet dem, skal jeg si deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått kjeft på B&F fordi jeg innrømmet at jeg i mitt stille sinn tenkte mindre hyggelige ting om barn som illskriker i butikken eller herjer i restauranger, så jeg skjønner jo at det å dra det så langt som å faktisk med strenge blikk gi synlig uttrykk for misnøye med andres barn er helt horribelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jeg ikke er der inne, jeg gir stadig strenge blikk til barn som ikke oppfører seg, tanken bak er at strenge blikk fra fremmede ofte funker bedre enn foreldres reaksjoner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått kjeft på B&F fordi jeg innrømmet at jeg i mitt stille sinn tenkte mindre hyggelige ting om barn som illskriker i butikken eller herjer i restauranger, så jeg skjønner jo at det å dra det så langt som å faktisk med strenge blikk gi synlig uttrykk for misnøye med andres barn er helt horribelt...

Bra jeg ikke er der inne, jeg gir stadig strenge blikk til barn som ikke oppfører seg, tanken bak er at strenge blikk fra fremmede ofte funker bedre enn foreldres reaksjoner :P

Og la meg gjette, dere tror ikke strenge blikk er direkte skadelig, kanskje? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irritert.

Har nettopp fått lønn, ringer kontofonen i mangel av kodebrikke og finner ut at saldo er 1500. Her har noe merkverdig skjedd, og jeg aner helt oppriktig ikke hva det er. Og siden jeg ikke finner den helvetes kodebrikken finner jeg ikke ut av det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og la meg gjette, dere tror ikke strenge blikk er direkte skadelig, kanskje? ;)

Jeg ser strengt på "barna" på jobb stadig vekk, det er ganske effektivt... :ler:

Hvis barn ikke får tilbakemelding på at omgivelsene faktisk ikke er fornøyd med oppførselen deres, hvordan skal de da lære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irritert.

Har nettopp fått lønn, ringer kontofonen i mangel av kodebrikke og finner ut at saldo er 1500. Her har noe merkverdig skjedd, og jeg aner helt oppriktig ikke hva det er. Og siden jeg ikke finner den helvetes kodebrikken finner jeg ikke ut av det heller.

Godt du har shoppestopp. ;)

Men sånn bortsett fra det høres det merkverdig ut og veldig kjedelig. Kodebrikker har det heldigvis med å dukke opp igjen, men det hjelper ikke en dritt akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du har shoppestopp. ;)

Men sånn bortsett fra det høres det merkverdig ut og veldig kjedelig. Kodebrikker har det heldigvis med å dukke opp igjen, men det hjelper ikke en dritt akkurat nå.

Greia er bare at jeg blir veldig stressa hvis jeg ikke har økonomisk oversikt. Jeg får omtrent utslett bare av å se reklamen for Luksusfellen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med tanker om barn nr. 3! Jeg har jo 2 tette og en skikkelig attpåklatt, og synes det er helt topp. Og dette med plass i huset ordner seg alltids. Lillebror har ikke eget rom ennå, men vi har planene klare. Den største bøygen for meg personlig er selve graviditeten. Orker ikke ødelegge bekkenet mitt en gang til, så det blir med 3 barn for oss!

Lykke til med avgjørelsen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irritert.

Autogiro-sjokk! Moahahahahaha! :sjokk:

(hmm, var jeg litt slem nå? :sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er bare at jeg blir veldig stressa hvis jeg ikke har økonomisk oversikt. Jeg får omtrent utslett bare av å se reklamen for Luksusfellen :ler:

Du er vel en verdig kandidat hvis du har igjen 1500 et par dager etter lønn... :filer::nigo:

Endret av Serafina.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er vel en verdig kandidat hvis du har igjen 1500 et par dager etter lønn... :filer::nigo:

Haha, absolutt! Men nå viste det seg heldigvis at mannen min var synderen, han hadde nemlig ikke overført sin del av regningspengene. Love it. Men, har fortsatt ikke kodebrikke. Kanskje like greit :ler: Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha vår!

Det er uvant, men jeg er rett og slett værsyk. I dag tidlig kjente jeg det bare sank inni meg da jeg tittet og snøen begynte å falle. Jeg som egentlig liker vinter og snø, men nå har jeg fått så nok. Så gikk vi til barnehagen da, jeg gikk fort med Softie i vogna – jeg frøys og ville fort fram. Men bak går en lykkelig Eldstemann og sier «Vent da, mamma! Du går så fort! Jeg må bare smake litt på snøen og lage litt mønster på veien her…» Jeg klarte heldigvis å ha en viss forståelse for det J

Merker på jobb også at alle virker litt ukonsentrerte og klare for påskeferie. Vi skal på hytta en tur, men vet ikke helt når vi drar. Men det skal jammen bli fint. Det er fortsatt sånn at hyttetur er litt styr (skulle gjerne hatt innlagt vann, for eksempel), men heldigvis er det mest sjarm. Og det er alltid så gøy å se hvordan ungene reagerer på nye omgivelser. Det er mye å utforske både ute og inne, selv hyttesenga er stas. Og nå er Eldstemann gammel nok til at han husker at vi var der i sommer og at han likte det kjempefint, så det er ikke vanskelig å motivere ham til biltur.

Men før den tid vil jeg ha mer sol. Jeg fortsetter å spise d-vitaminene, men jeg vil gjerne ha litt solveggsitting her hjemme snart også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

…heldigvis er jeg forresten flink til å få meg selv i bedre humør J Har særlig tre triks som hjelper veldig fort.

1. Være glad for det jeg har! Noen ganger når jeg er i dårlig humør er det fordi jeg er stressa, og da rekker jeg liksom ikke å se ordentlig etter. Men å senke tempoet et bittelite hakk og konsentrere seg om å legge merke til det som er bra, det hjelper alltid. Det kan være å være ekstra glad for Softie og snike til seg en ekstra kos. Det kan være å ta seg tid til å se på Eldstemanns siste legokreasjon. Eller til å tenke på mannen min, at vi har det så fint i huset eller noe annet jeg blir glad av.
  2. Glede seg til noe som kommer! Vi skal jo snart på påskefjellet, etter det skal vi på storbytur utenbys (tre netter på femstjernes hotell! Dette har jeg gledet meg til lenge allerede. Og typisk småbarnsforeldre – vi gleder oss ikke først og fremst til byen, selv om det også blir fint, men til hotellet. Hvor jeg skal ligge og dra meg, sove lenge, og kanskje til og med kline med mannen midt på lyse dagen uten at noen forstyrrer ;) Jeg skal ha sjampis på rommet, det kan dere være trygge på!), i sommer skal vi feriere ved sjøen. Fine ting å tenke på! Men også andre ting, som neste restaurantmiddag eller noe så enkelt som neste bok jeg skal lese.
  3. Quick fix! De må til i blant. Er jeg veldig sliten en dag, biter jeg tenna sammen og holder ut på jobb, gjør alt hjemme som jeg skal med unger og hus, og SÅ – når klokka runder halv åtte og ungene sover i sengene sine, da drar mor fram duftlys, magasin og sjokolade :ler: Joggebuksa tas også på, og ringer det på døra gidder jeg ikke å åpne.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal dere på storbytur? jeg husker den lange diskusjon om hvor dere kunne dra, men jeg husker ikke om vi fikk vite resultatet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...