Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Hehe, som den astronomi-nerden jeg er (litt arvelig belastet med en far som er astrofysiker..) har jeg gledet meg som et lite barn til det jeg, da :ler: Men, til min fortvilelse, og din trøst, så skal det jo være overskyet og regn i hovedstaden i morgen, så da vil vi mest sannsynlig ikke merke noe særlig til solformørkelsen uansett ;)

Men blir det ikke mørkt da?

Og du holder også til her i byen, altså? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende med solformørkelse. Optikeren jeg var hos i dag var utsolgt for "briller", men det ser ikke ut til å bli noe problem. Husker sist det var delvis solformørkelse - det var vel i 1999 og jeg hadde nettopp begynt i ny jobb. Hadde jo lyst til å stikke ut i arbeidstiden for å se, men visste ikke helt om jeg kunne... men heldigvis så gikk adm. dir rundt og "lokket" med seg alle som hadde lyst til å se.

Litt sånn skummelt og ekkelt på en gang. Jeg kan godt forstå at sånne ting var stort og ble sett på som bud fra gudene eller som tegn på jordens undergang den gang man ikke visste hva det var. Tenk at solen slukket midt på dagen - at noen spiste opp solen. For det ser jo faktisk sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir det ikke mørkt da?

Og du holder også til her i byen, altså? :)

Joda, det vil jo bli litt mørkere, men ikke helt mørkt, siden den ikke er 100 % her i Oslo. Og hvis skylaget er tykt (og det i tillegg er regn), er det jo allerede ganske mørkt ute, så forskjellen vil ikke bli på langt nær så markant som den ville ha blitt hvis det var skyfritt.

Og ja, jeg holder også til her i byen ja, som en del av de andre som henger i denne dagboken, har jeg skjønt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det vil jo bli litt mørkere, men ikke helt mørkt, siden den ikke er 100 % her i Oslo. Og hvis skylaget er tykt (og det i tillegg er regn), er det jo allerede ganske mørkt ute, så forskjellen vil ikke bli på langt nær så markant som den ville ha blitt hvis det var skyfritt.

Og ja, jeg holder også til her i byen ja, som en del av de andre som henger i denne dagboken, har jeg skjønt :ler:

Takk og pris! Da slipper jeg å bli en skjelvende klump på kontoret...

Ja, vi er ganske mange Oslofolk her. Naturlig nok, det er jo verdens beste by :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med solformørkelse. Optikeren jeg var hos i dag var utsolgt for "briller", men det ser ikke ut til å bli noe problem. Husker sist det var delvis solformørkelse - det var vel i 1999 og jeg hadde nettopp begynt i ny jobb. Hadde jo lyst til å stikke ut i arbeidstiden for å se, men visste ikke helt om jeg kunne... men heldigvis så gikk adm. dir rundt og "lokket" med seg alle som hadde lyst til å se.

Litt sånn skummelt og ekkelt på en gang. Jeg kan godt forstå at sånne ting var stort og ble sett på som bud fra gudene eller som tegn på jordens undergang den gang man ikke visste hva det var. Tenk at solen slukket midt på dagen - at noen spiste opp solen. For det ser jo faktisk sånn ut.

Nå minnet du meg også på forrige solformørkelse. Jeg tror vi fikk briller på jobben og sto ute på parkeringsplassen for å se.

Synd det er overskyet og regn i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Og andre som ikke bor så alt for langt unna :fnise:

Neste gang det er solformørkelse i Norge er 60 år til, tror jeg at jeg leste. Men sa de ikke det sist og? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan vel ha noe med størrelsen på formørkelsen. Nå er det jo full formørkelse på Svalbard og 90 % i Oslo. Og neste er vel i 2061 som er så stor. Men mindre kan vel dukke opp i mellomtiden. Forrige gang det var tilsvarende solformørkelse var vel på 50-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå må vi ha litt lette temaer her igjen. Det er tross alt fredag.

Har dere damer mange parfymer?

Selv har jeg alltid hatt veldig få. Jeg bruker i lange perioder (dvs mange år) gjerne bare én parfyme. Nå har jeg fem parfymer, men har fått litt dilla. Særlig fordi jeg ofte går innom Heaven Scent, som er sånn ca verdens mest fristende butikk. Nå har jeg lyst på to svinedyre parfymer derfra, ikke bra. Jeg tror jeg må hinte kraftig til mannen om at jeg behøver en ny parfyme i anledning kommende parjubileum.

(Men hans svar kommer til å være det samme som den gangen jeg ønsket meg ny veske, nemlig: «Har du ikke en fra før da?» *forvirret*)

Jeg liker forresten bare ganske lette parfymer. Jeg skulle ønske jeg også kunne være mørk og sensuell, men akk. Jeg får vondt i hodet etter fem minutter hvis parfymene blir for tung, og jeg har ikke et snev av mystisk aura in the first place.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo fredag og ikke minst fridag. :nigo: Fortsatt morgenkåpe her, men det er kun snakk om minutter til den byttes ut med mer praktisk bekledning.

Parfymer, ja. Jeg liker også best lette parfymer og har aldri hatt mange jeg bytter på. Jeg har kanskje en til hverdags og en annen til fest. Ettersom jeg har blitt eldre har jeg blitt mer var på lukter og etter å ha jobbet sammen med en som var allergisk mot parfyme har jeg blitt sløv med å bruke det til hverdags. Parfyme setter jo lukt i klær og jeg har aldri likt å blande ulike parfymelukter på klær jeg ikke vasker mellom hver gang jeg bruker de. Mulig jeg er litt rar der, men skjerf med flere parfymelukter blir feil for meg.

Men når det er sagt trenger man litt fornyelse i luktsamlingen i ny og ne, så det er helt innenfor å ønske seg ny og dyr duft i gave av mannen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker parfyme omtrent like ofte som jeg bruker sminke, dvs litt oftere enn det er solformørkelse. Bruker jeg noe er det som regel syrin-parfymen fra Yves Rocher. Men jeg har noen fine flasker stående til pynt på soverommet...

(Men hans svar kommer til å være det samme som den gangen jeg ønsket meg ny veske, nemlig: «Har du ikke en fra før da?» *forvirret*)

:hoho:

Man kan aldri få for mange vesker, det har mamma'n min sagt -selv om jeg tror hun kanskje synes jeg begynner å nærme meg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg har hatt en favoritt de siste ti årene, som fortsatt er Parfymen min. :sjenert:

Men det siste året har jeg fått ikke mindre enn tre i gave, så... Jeg begynner nesten å lure på om folk prøver å fortelle meg noe? :klo:

Synes forøvrig det er en litt rar gave, for det er jo himla subjektivt man man synes lukter godt! Det er vel egentlig bare en av dem jeg klarer å bruke, også. De to andre blir så... Ja, tunge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har en eneste parfyme, og den bruker jeg til den blir tom. Ingen overraskelse der, sannsynligvis.

Men nå ER den faktisk på grensen til tom, så da sier jeg til Gubben at han må hute seg ut på jobbtur og sørge for å få kjøpt noe parfyme. Hvorpå han blir fullstendig panisk og lurer på hva han skal kjøpe. Joda, Sherlock, det er skikkelig vanskelig når jeg har brukt den samme i minst seks år (blå Bulgari, og da den gikk ut av produksjon :grine: - den som ligner mest). Jeg har ved et par anledninger foreslått at han kan spørre betjeningen om forslag (bare si at du skal ha til en voksen, men ikke gammel, dame, og noe som er lett og friskt og kanskje har et hint av sitrus eller noe), men slike forslag fører nærmest til sjokk og pustebesvær. Så da blir det til at jeg holder meg til den gode gamle.

Før det igjen brukte jeg Kenzo, den som er formet som et blad. Hmm, det er kanskje tydelig at jeg ikke har all verdens peiling selv heller :ler: Men en bitteliten dæsj må jeg ha hver morgen, det er en gammel og inngrodd vane...

Endret av Mafalda
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tekola, hvilken er Parfymen med stor P?

Og Mafalda, som vanlig er mennene våre helt like. Min hadde også fått helt angst hvis han ble bedt om å kjøpe parfyme og attpåtil fikk noen kriterier etter seg. Han hadde antagelig nektet, så latt seg overbevise, og deretter gått inn parfymeriet og sagt: "Gi meg en parfyme, samme hvilken".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Lacoste Pour Femme :rodmer:

Jeg hadde en liten periode jeg prøvde meg på en Chanel (Chance? Det er den flaska som ligner mest, i hvert fall :ler: ) men jeg måtte tilbake til Lacoste.

I gave har jeg fått Elizabeth Arden Green Tea, den synes jeg fungerer, men blir allikevel litt for mye.

Og til jul fikk jeg "Vanderbilt", eller noe sånt, og Elizabeth Arden 5th avenue NYC, som begge blir alt for heavy for meg. (Hurra for Google bildesøk for å finne ut hva ting heter :Knegg: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacoste Pour Femme :rodmer:

Jeg hadde en liten periode jeg prøvde meg på en Chanel (Chance? Det er den flaska som ligner mest, i hvert fall :ler: ) men jeg måtte tilbake til Lacoste.

I gave har jeg fått Elizabeth Arden Green Tea, den synes jeg fungerer, men blir allikevel litt for mye.

Og til jul fikk jeg "Vanderbilt", eller noe sånt, og Elizabeth Arden 5th avenue NYC, som begge blir alt for heavy for meg. (Hurra for Google bildesøk for å finne ut hva ting heter :Knegg: )

Vanderbilt husker jeg at jeg også fikk en gang, og det var ingen hit her heller.

Parfyme er rare greier, man lukter så forskjellig. Som den berømte Chanel no 5, som så mange mener er verdens beste parfyme. På meg lukter den bare kjerring, veldig forvirrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligger på sofaen og leser. Jeg er dypt inne i Elizabeth George's siste bok om Lynley og Havers.

Jeg elsker Elizabeth George.

Jeg elsker Lynley og Havers.

Jeg elsker at det er bøker tjukke som murstein og som er spennende hele veien.

Hver gang jeg får en ny bok kan mannen bare glemme å føre en samtale med meg til den er ferdiglest :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jøss, driver Elizabeth George på ennå?! :hoppe:

Jeg hadde totalt dilla en periode og leste alt (opptil flere ganger)... men trodde hun hadde sluttet å skrive om dem? Siste boka jeg leste av henne var "Før skuddet falt", som ikke er en Lynley & Havers-bok. Jeg er vel oppdatert fram til... hmm, skal vi se, Havers hadde fått plassert moren sin på hjem og flyttet til det stedet der den hyggelig pakistanske mannen kaaaanskje kunne blitt kjæresten hennes. Ellerno' sånt. Men det er altså mer etter det (det kan jeg jo for så vidt google. Ble bre så overrasket over at det var en ny bok, jeg hadde for lengst gitt opp håpet og hoppet videre til Rebus og Banks og Cooper og alle de der)?

Vel, nok babling om meg og mitt forhold til Lynley og Havers. Skal ikke forstyrre deg mer, for jeg antar at du har viktigere ting å holde på med :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jøss, driver Elizabeth George på ennå?! :hoppe:

Jeg hadde totalt dilla en periode og leste alt (opptil flere ganger)... men trodde hun hadde sluttet å skrive om dem? Siste boka jeg leste av henne var "Før skuddet falt", som ikke er en Lynley & Havers-bok. Jeg er vel oppdatert fram til... hmm, skal vi se, Havers hadde fått plassert moren sin på hjem og flyttet til det stedet der den hyggelig pakistanske mannen kaaaanskje kunne blitt kjæresten hennes. Ellerno' sånt. Men det er altså mer etter det (det kan jeg jo for så vidt google. Ble bre så overrasket over at det var en ny bok, jeg hadde for lengst gitt opp håpet og hoppet videre til Rebus og Banks og Cooper og alle de der)?

Vel, nok babling om meg og mitt forhold til Lynley og Havers. Skal ikke forstyrre deg mer, for jeg antar at du har viktigere ting å holde på med :sjarmor:

Du har gått glipp av flere! Heldiggris som har dem tilgode!

Jeg leser "Just noe evil act". Det kommer enda en ny til høsten, så her er det bare å logge seg på Amazon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så takknemlig for alt jeg har. Jeg tenker det ofte, men noen dager mer enn andre.

Her sitter jeg i stua med de to små sprudlende guttene, mannen sover oppe etter en sjelden rangel på byen. Sola skinner ute og jeg gleder meg til å gå ut etterpå. Jeg føler meg frisk og bra, og har hyggelige planer i kveld. Og det står en splitter ny bil i garasjen :) Men selv om jeg er barnslig fornøyd med den kommer den i andre rekke akkurat nå.

Jeg er så glad for familien min, for at vi er friske, for at vi ikke har noen store bekymringer i livet. Vi kunne ikke vært heldigere.

God lørdag, alle sammen! Måtte den bli fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...