Ciara Skrevet 11. mars 2015 Forfatter #2401 Del Skrevet 11. mars 2015 Åh, min lille Softie. Nå har skravlingen som kjent tatt fullstendig av, og han holder aldri munn. Men det gjør ingenting. Når han står ved lekekjøkkenet sitt og prater engasjert om hva han driver med er det en fryd å høre på. Jeg morer meg også over den lyse stemmen - at han en gang skal få mørk stemme synes jeg er komplett ubegripelig. Han skravler og traller med grammatikken på bærtur, og det er så koselig å høre på. "Kom da lille larve mitt. Du er så veldig søt! Jeg gi deg mat, nam nam. Pepperkake." Altså, man må jo smile av sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. mars 2015 #2402 Del Skrevet 11. mars 2015 "Nam nam pepperkake" Du och jag, Softie Er det den lille larven Aldrimett som har nådd en ny generasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. mars 2015 Forfatter #2403 Del Skrevet 11. mars 2015 "Nam nam pepperkake" Du och jag, Softie Er det den lille larven Aldrimett som har nådd en ny generasjon? Nei (selv om Aldrimett lever i beste velgående også blant dagens barn), det er en sånn leke med snor som man trekker etter seg, så vrikker den på de små bena sine Softie elsker den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 11. mars 2015 #2404 Del Skrevet 11. mars 2015 Herlige Softie! Godt han passer på larve sitt Men, hmm, blir det solbriller eller blir det ikke solbriller? That's the question (i tillegg til: "i så fall, hvilke?", selvfølgelig!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. mars 2015 Forfatter #2405 Del Skrevet 11. mars 2015 Herlige Softie! Godt han passer på larve sitt Men, hmm, blir det solbriller eller blir det ikke solbriller? That's the question (i tillegg til: "i så fall, hvilke?", selvfølgelig!) Har på meg nyinnkjøpte Ray Bans akkurat nå! En helt streit modell som ikke skriker etter oppmerksomhet eller glamour, men jeg er fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 11. mars 2015 #2406 Del Skrevet 11. mars 2015 Fornøyd- og ikke blendet av vårsola. Perfekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 11. mars 2015 #2407 Del Skrevet 11. mars 2015 For en skjønn unge Åssen modell da(link lissom) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. mars 2015 Forfatter #2408 Del Skrevet 11. mars 2015 For en skjønn unge Åssen modell da(link lissom) http://www.ray-ban.com/usa/mobile/sunglasses/0RB4168-meteor-tortoise/805289685647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 11. mars 2015 #2409 Del Skrevet 11. mars 2015 Åh, de var fine :D Jeg tror heldigvis ikke jeg passer den modellen. Jeg ender alltid opp med å mose solbriller oppi veska, så jeg tror jeg trygt kan gå for en billigmodell Bra for bankkortet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. mars 2015 Forfatter #2410 Del Skrevet 11. mars 2015 Åh, de var fine :D Jeg tror heldigvis ikke jeg passer den modellen. Jeg ender alltid opp med å mose solbriller oppi veska, så jeg tror jeg trygt kan gå for en billigmodell Bra for bankkortet. Det sier litt at jeg ikke synes de var så verst dyre med sine 1350... Herregud, det finnes jo solbriller til 5000, galskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 11. mars 2015 #2411 Del Skrevet 11. mars 2015 Jeg ser at jeg nok ikke har noe i solbrillediskusjonen å gjøre. Solbriller til over 1000 kroner funker dårlig for de av oss som konstant glemmer igjen, mister, setter seg på eller på andre måter har et høyt forbruk av solbriller. Og nei, jeg tror ikke det hadde blitt særlig mye bedre om jeg hadde dyre solbriller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 12. mars 2015 #2412 Del Skrevet 12. mars 2015 Så fine solbriller, liker at de er så enkle og klassiske! Har egentlig lyst på nye i år jeg også, jeg bruker fortsatt et par fra Miu Miu som jeg kjøpte på outlet i New York for 7 år siden eller noe Men de funker jo fortsatt greit, og jeg må rett og slett prøve å være litt streng med shoppestoppen (hvis jeg først havner utpå shoppekjøret igjen er jeg redd det er gjort *kjenner seg selv litt for godt* ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 12. mars 2015 #2413 Del Skrevet 12. mars 2015 Så fine briller! Jeg har solbriller med styrke. Første paret jeg har kostet på meg, og det vokter jeg med nebb og klør (selv om jeg egentlig er et rotehue). Jeg synes nemlig også det er galskap å betale mange tusen for solbriller, men jeg må innrømme at det åpnet seg en ny verden den dagen jeg a) unngikk å bli blendet av sollys og b) kunne se klart samtidig! Ad diskusjonen noen sider tilbake, om kosthold i barnehagen, så fikk vi nettopp en mail fra FAU-kontakten med et innkommet forslag om at alle skulle kjøpe økologisk frukt (vi kjøper på omgang på avdelingen vår). Konklusjonen hans var at alle fikk tilsendt informasjonen, men at han ikke kunne pålegge foreldre gjøre det ene eller det andre, og i alle fall ikke starte noe rådyrt opplegg med levering av frukt på samtlige foreldres regning. Noe jeg synes er fair enough, og en ryddig håndtering av saken. Og så blir jeg sittende og tenke: er jeg litt kjip? Burde vi kastet oss på med glede og hurrarop? Jeg synes ærlig talt at den frukten vi kjøper på nærmeste fruktbutikk får duge, jeg da. Og har de et greit økologisk alternativ spanderer jeg gjerne noen kroner på å velge det, men å gjøre det til en generell retningslinje for fruktkjøp i barnehagen synes jeg blir litt over the top. Mvh Jævla Sløv Mamma som har mer enn nok med å huske denne frukt-uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 12. mars 2015 #2414 Del Skrevet 12. mars 2015 Glem det. Jeg har svart, og mens jeg formulerte mailen ser jeg at jeg står rimelig støtt på det prinsipielle i saken Skriftlig kommunikasjon er godt for så mangt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 12. mars 2015 Forfatter #2415 Del Skrevet 12. mars 2015 Så fine briller! Jeg har solbriller med styrke. Første paret jeg har kostet på meg, og det vokter jeg med nebb og klør (selv om jeg egentlig er et rotehue). Jeg synes nemlig også det er galskap å betale mange tusen for solbriller, men jeg må innrømme at det åpnet seg en ny verden den dagen jeg a) unngikk å bli blendet av sollys og b) kunne se klart samtidig! Ad diskusjonen noen sider tilbake, om kosthold i barnehagen, så fikk vi nettopp en mail fra FAU-kontakten med et innkommet forslag om at alle skulle kjøpe økologisk frukt (vi kjøper på omgang på avdelingen vår). Konklusjonen hans var at alle fikk tilsendt informasjonen, men at han ikke kunne pålegge foreldre gjøre det ene eller det andre, og i alle fall ikke starte noe rådyrt opplegg med levering av frukt på samtlige foreldres regning. Noe jeg synes er fair enough, og en ryddig håndtering av saken. Og så blir jeg sittende og tenke: er jeg litt kjip? Burde vi kastet oss på med glede og hurrarop? Jeg synes ærlig talt at den frukten vi kjøper på nærmeste fruktbutikk får duge, jeg da. Og har de et greit økologisk alternativ spanderer jeg gjerne noen kroner på å velge det, men å gjøre det til en generell retningslinje for fruktkjøp i barnehagen synes jeg blir litt over the top. Mvh Jævla Sløv Mamma som har mer enn nok med å huske denne frukt-uka Jeg hadde også steilet hvis noen hadde foreslått økologisk frukt. For det første fordi helt vanlig frukt ikke er det minste skadelig. Og for det andre fordi mye økologisk ikke akkurat er kortreist (men det er riktignok ikke all annen frukt heller), poenget me økologisk blir litt borte når eplene er fraktet fra Venezuela, liksom. Og for det tredje er jeg prinsipielt imot alt som innebærer mer styr for foreldrene. Blir matt, altså. Her er utfordringen for den jevne nordmann å få i seg nok frukt og grønt i utgangspunktet, og så skal noen ildsjeler begynne å mase om økologisk i tillegg. Ser for meg at de foreldrene som måtte være antifrukt himler enda mer med øynene enn meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 12. mars 2015 #2416 Del Skrevet 12. mars 2015 Blir matt, altså. Her er utfordringen for den jevne nordmann å få i seg nok frukt og grønt i utgangspunktet, og så skal noen ildsjeler begynne å mase om økologisk i tillegg. Ser for meg at de foreldrene som måtte være antifrukt himler enda mer med øynene enn meg Det har du antagelig rett i Og det ble som sagt klarere for meg mens jeg skrev: om intensjonen er aldri så god, skal man være svært forsiktig med å pålegge tiltak som fører til økte utgifter eller mer styr for folk. Så jeg støtter helhjertet FAU-representanten og anser mailen som et vennlig innspill- men intet forslag vi skal tre nedover hele foreldregruppa. Selv må jeg innrømme at jeg har omtrent samme forholdet til "økologisk" som jeg har til "frittgående", med andre ord noe som i utgangspunktet er bra, men jeg ikke stoler 100% på. Men dette har sikkert andre mer greie på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #2417 Del Skrevet 13. mars 2015 Det har du antagelig rett i Og det ble som sagt klarere for meg mens jeg skrev: om intensjonen er aldri så god, skal man være svært forsiktig med å pålegge tiltak som fører til økte utgifter eller mer styr for folk. Så jeg støtter helhjertet FAU-representanten og anser mailen som et vennlig innspill- men intet forslag vi skal tre nedover hele foreldregruppa. Selv må jeg innrømme at jeg har omtrent samme forholdet til "økologisk" som jeg har til "frittgående", med andre ord noe som i utgangspunktet er bra, men jeg ikke stoler 100% på. Men dette har sikkert andre mer greie på. Jeg må dessverre innrømme at jeg kjernner et par økologisk-fanatiske folk som har gitt meg overdose av hele temaet, og nå gidder jeg ikke undersøke mer. Det var helt sikkert ikke deres intensjon. Men dette er mennesker som fint kunne satt i gang lignende tiltak i barnehagen til barna sine, og som så ville blitt ekstremt misfornøyd med løsningen "delvis økologisk hvis foreldrene ønsker". Tankegangen her er nemlig at ETT IKKE-ØKOLOGISK MÅLTID besudler kroppen og nærmest raserer alt som er bygd opp de siste årene. En av dem er sånn at hvis hun går på restaurant og den ikke kan tilby et økologisk alternativ - ja, da nekter hun å spise. Det er sikkert en del økologisk som er fint og flott, men når man er så fanatisk mister man meg fullstendig. Disse menneskene kan jo alt om dette, tilsynelatende - så jeg kunne sikkert spurt, men jeg orker ikke totimers foredraget jeg ville fått. Og i blant blir jeg overrasket over at de ikke er kildekritiske og for eksempel støtter teorier som er halvveis over i konspirasjonsland. Det skal ikke være lett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #2418 Del Skrevet 13. mars 2015 Jeg har vært med Softie på helsestasjonen i dag, og det var veldig hyggelig. Hyggelig fordi ungene mine elsker helsestasjon og synes det er fantastiske leker der, og at helsesøster har mange kule puslespill og stiller morsomme spørsmål Og jeg må jo få lov til å skryte litt. Eller - faktisk har det jeg nå skal si et veldig nyttig formål. Dere husker sikkert at jeg har sagt Eldstemann alltid har vært tidlig ute med det meste, mens Softie har vært treg? Han gikk ikke før han var 18 mnd, og han begynte også å snakke sent (så den teorien om at barn enten er tidlilge motorisk eller språklig har ikke stemt med noen av barna her). Jeg rakk å bekymre meg for bedagelige lille Softie, som var så veldig mye mer opptatt av å sitte på fanget og kose enn å utforske verden og lære seg nye skills. Men nå skal jeg komme til poenget/skrytet: Softie har nå tatt igjen sin egen alder, og har i følge helsesøster et veldig stort ordforråd og lange setninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 13. mars 2015 #2419 Del Skrevet 13. mars 2015 Hurra for Softie! Man går jo og småbekymrer seg, så det må være en god følelse at han nå ikke lenger "henger bakpå"! God fredag! Nå skal jeg vaske gulv, og, inspirert av deg, og siden det er "lønningsdag", skal jeg kjøpe meg en hyggelig bukett på vei hjem fra bytur etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #2420 Del Skrevet 13. mars 2015 Hurra for Softie! Man går jo og småbekymrer seg, så det må være en god følelse at han nå ikke lenger "henger bakpå"! God fredag! Nå skal jeg vaske gulv, og, inspirert av deg, og siden det er "lønningsdag", skal jeg kjøpe meg en hyggelig bukett på vei hjem fra bytur etterpå! Riktig god helg til deg og dine! Ingenting er bedre enn fredag med nyvaskede gulv og pene blomster på bordet. Har planer om å gå til innkjøp av noen selv! (Tips: Mange steder selger de bunter med påskeliljer veldig billig. De blomstrer fort, står lenge og lyser opp hele stua!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå