Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Og med tanke på planene en dag i neste måned så er jo kafestopp bare dumt.

Jeg har heldigvis ikke shoppestopp. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ludodama

Det eneste som kan få meg til å innføre stopp på Kaffebrenneriet(jeg går jo kun der for kaffe) er at vi ikke har råd til å betale regninger. Mao; jeg har ikke måttet gjøre det enda.

Helt seriøst. Det er mitt fremste gode.

Litt som sminke. Sminke og kaffe! Heldigvis kjøper jeg mye mindre sminke enn kaffe.

Var en deltaker i Luksusfellen da som brukte noen avsindige summer på en hel masse fjas- men barnehagen? Nei den regninga hadde gått til megainkassodeluxe og de var nummeret før å miste plassen til ungen.

Sånt skjønner ikke jeg meg på.

Endret av Ludodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som kan få meg til å innføre stopp på Kaffebrenneriet(jeg går jo kun der for kaffe) er at vi ikke har råd til å betale regninger. Mao; jeg har ikke måttet gjøre det enda.

Helt seriøst. Det er mitt fremste gode.

Litt som sminke. Sminke og kaffe! Heldigvis kjøper jeg mye mindre sminke enn kaffe.

Var en deltaker i Luksusfellen da som brukte noen avsindige summer på en hel masse fjas- men barnehagen? Nei den regninga hadde gått til megainkassodeluxe og de var nummeret før å miste plassen til ungen.

Sånt skjønner ikke jeg meg på.

Hvis det er ditt fremste gode er det jo verdt det :) Det viktigste er vel å luke ut sånne tankeløse kjøp som egentlig ikke gir så mye glede.

Tja.... Barnehageregninga er jo ikke så morsom. Men Gud bedre, jeg hadde aldri nedprioritert den. Tenk å stå uten plass! Og tenk så pinlig! Husker en gang jeg ikke betalte barnehageregningen ved en feil, og styreren ringte meg for å minne på det. Det var en liten og privat barnehage, så hun ville jo være hjelpsom, snille dama. Men jeg var jo så flau at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ciara!

Vet du hvor dette stuebordet er fra? http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=55258851&searchclickthrough=true

Jeg vil ha det. Kan godt få den leiligheten og altså, den var fin - men stuebordet er en begynnelse.

Det har jeg faktisk aldri sett før. Nesten litt merkelig, for mye annet der var jo kjente møbler. Jeg vil ha syverne i skinn ;)

Men: Det ser ut som det kanskje har vært stylist der, så jeg ville sendt mail til megleren og spurt etter stylisten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Softie driver og tuller ved legging for tiden, dvs han vil ikke jeg skal gå når jeg har sagt natta. Da blir det gråt og roping. Går jeg inn igjen roer han seg, og så er det på'n igjen når jeg går ut. Det samme skjer hvis det er mannen som legger ham.

I går testet jeg litt forskjellig for å se om det er grensetesting eller et mer alvorlig behov. Men hver gang jeg kom inn etter at han hadde hylt og ropt ble gråten borte momentant uten antydning til snufsing etterpå. Når han er virkelig lei seg henger hulkingen igjen en stund og jeg bruker mye lenger tid på å trøste. Så jeg konkluderte med at guttungen ikke er fortvilet der han ligger, og at det er greit å være streng.

Skjønt, lett er det ikke. For den lille sleipingen sier ynkelig "Kan jeg få koooos?" innimellom, og det har jeg ikke klart å motstå :ler:

I dag snakket jeg med ham om legging og at når det er nattatid skal man ikke tulle og rope. Jeg tenkte han ikke skjønte så mye, men det skal jeg si han gjorde, for da gikk han til rommet sitt og begynte å leke en leggelek med favorittbamsen Basse. Basse ble lagt i senga, Softie sa: "Nå natta, Basse, sove senga di. Eske deg, kose deg. Natta!" og så gikk han ut av rommet og lukket døra og ble stående utenfor den litt.

Så sier han: "Ysj, mamma, hørte du, Basse gråte."

Jeg: "Er Basse lei seg? Da må du trøste."

Softie: "Trøste Basse."

Så gikk han inn igjen og sa: "Basse trøtt, Basse sove nå. Kose. Ja. Nå natta."

Siden gikk han ut og inn til gråtende Basse sikkert ti ganger.

Jeg tolker det som bearbeiding, nærmest, av sine egne opplevelser.

Og i kveld la jeg ham, han begynte å gråte (igjen på den ikke-alvorlige måten), jeg gikk inn én gang og sa at mamma passer på, men nå er det natta og at jeg ikke kom inn igjen flere ganger. Han sutret bare litt, og så sovnet han. Vi får se i morgen, men jeg noterer meg at selv små Softier (eller kanskje SPESIELT små Softier) skjønner veldig mye mer enn man tror ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine Softie :hjerte:

Man blir så varm om hjertet når de driver og jobber med ting inni de små hodene sine. Det er jo ikke småtteri de skal lære- på så mange måter- de første årene av livet.

Håper leggingen bedrer seg framover. Vi har jo Smule Hemule som heller ikke er så veldig glad i å legge seg, men siden det er så mye bedre enn det var lar vi det skure og gå. Ikke bra :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine Softie :hjerte:

Man blir så varm om hjertet når de driver og jobber med ting inni de små hodene sine. Det er jo ikke småtteri de skal lære- på så mange måter- de første årene av livet.

Håper leggingen bedrer seg framover. Vi har jo Smule Hemule som heller ikke er så veldig glad i å legge seg, men siden det er så mye bedre enn det var lar vi det skure og gå. Ikke bra :sjenert:

Ja, det er helt utrolig hvor mye som skal læres. Husker jeg ble helt matt da Eldstemann var baby og det virkelig gikk opp for meg at ALT må læres. Heldigvis lærer de en del på egenhånd :fnise: Men det er ikke rart at Softie ikke helt skjønner hvorfor ikke mamma kan være hos ham hele tiden når det er dét han vil. Men der er jeg streng. Mannen sover lett, og hvis Softie lager spetakkel eller havner i vår seng får ikke mannen sove. Og sur mann = forsurende for hele familien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ciaras dagdrømming januar 2015:

Tenk å ha to eller tre uker fri. Ikke reise noen steder, ungene skulle gått i barnehagen og mannen vært på jobben. Mannen skulle levert ungene, selv skulle jeg sovet litt lenger - til åtte, for eksempel?

Dagen skulle bestått av:

-Trening

-Tur i skogen

-Lesing

That's it.

Så skulle jeg hentet ungene klokka tre.

Repeat i et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å ha to eller tre uker fri. Ikke reise noen steder, ungene skulle gått i barnehagen og mannen vært på jobben. Mannen skulle levert ungene, selv skulle jeg sovet litt lenger - til åtte, for eksempel?

Dagen skulle bestått av:

-Trening

-Tur i skogen

-Lesing

That's it.

Repeat i et par uker.

Med minus på mann, barn og trening og pluss strikketøy - så er jeg helt for dette altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde vært deilig med litt fri, og fri uten store planer på hverdager er skikkelig luksus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen skulle bestått av:

-Trening

-Tur i skogen

-Lesing

That's it.

Repeat i et par uker.

For en deilig drøm ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysj på deg! :bond:

Sikkert tegn på at du har dagdrømt om det samme! ;)

Når skjedde det, at å være alene i eget hjem ble luksus? De gangene det skjer fryder jeg meg over at kjøkkenbenken er plettfri i mer enn ti minutter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff.

Jeg føler meg barnslig og utakknemlig akkurat nå.

Husker dere jeg spurte om reisemål til en tur som skulle være en overraskelse for mannen?

Vel, den saken tok nå en helt ny vending. Her var jeg på nære nippet å bestille billetter til Edinburg, og så kommer svigers på besøk og spør om vi vil reise til en annen by samme helgen fordi de kjenner noen som kan låne oss leilighet der gratis. Og mannen blir selvsagt i fyr og flamme, for det er en fin by vi har vært i flere ganger, og det er liksom ikke hver gang man blir tilbudt noe sånt.

Selv blir jeg bare surere og surere.

1. Jeg hadde jo fortalt svigers om planene mine. MEN: Dette har helt sikkert svigers glemt, for det er helt utypisk dem å gjøre noe slikt med vilje.
  2. Jeg er ikke opptatt av å dra til den byen i det hele tatt. Mannen elsker den, men jeg er litt sånn «har vært der tre ganger, det er ikke så farlig om det blir en fjerde med det første».
  3. Svigers kan passe fredag formiddag til søndag, og det gjør at det blir veldig knapt. Type fly klokka ett på fredag, hjem midt på dagen søndag. Noen flytimers reise, og i midt hode er det nå bare fredag kveld og lørdag vi faktisk har tilgjengelig i denne byen.
  4. Flybillettene er dyre, ELLER så mye vi mellomlande et sted og bruke type åtte timer på reisen. Helt uaktuelt.
  5. Og mens mannen er begeistret over låneleiligheten er jeg HELT motsatt. Jeg vil da ikke låne noen leilighet. Skal jeg først ha noen få dager borte vil jeg bo på hotell, ikke bruke et par dyrebare timer på søndagen på å skifte sengetøy, ta oppvasken og støvsuge etter oss.

Og denne overraskelsen som jeg synes var så gøy er det nå ingenting igjen av. Jeg lurer på hva jeg skal gjøre med dette her. Jeg får ta en prat med mannen i kveld. Han synes også reiseveien og billettprisen er i overkant. Usikker på om jeg bare skal være kjip og ærlig, og om jeg i så fall skal være så ærlig å si at jeg også hadde andre planer, eller om jeg fortsatt skal håpe på å få gjennomført overraskelsestur.

Dette er virkelig ikke en viktig ting her i verden, men jeg kjente ble irrasjonelt sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for kjip og ærlig - jeg tror at det som regel er det beste løsningen. Er det et alternativ å hinte om at du har andre planer, men være så vag som mulig om akkurat hva de planene innebærer?

Og det er helt lov å være sur - det hadde jeg vært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at denne byen er mannens yndlingsby her i verden. Men jeg kjenner meg ikke raus nok til at akkurat det trumfer håpløse flytider og dyre billetter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønner at du er i en litt kjip skvis nå, ja :sukk: Jeg tror nok også at jeg hadde prøvd å få mannen med på å droppe turen til byen med låneleiligheten- selv om det vel ikke er så lett uten å avsløre overraskelsen... Jeg tror kanskje jeg ville ha kjørt på det med at jeg veldig gjerne ville bo på hotell hvis vi først skulle ha en helg på tur bare jeg og mannen (men nå vet forsåvidt mannen min at en av mine store drømmer nå om dagen er en uforstyrret natt og morgen- med deilig hotell-frokost :jepp: - uansett, så det hadde ikke vært så vanskelig å overbevise ham om det.)

Men hvis det er hans absolutte yndlingsby er det vel et sted dere uansett sikkert kommer til å reise til igjen i løpet av ikke så alt for lang tid? Og, bare fordi jeg ble litt nysgjerrig nå, på om jeg er mest enig med deg eller med mannen din: Hvilken by er det snakk om??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...