Gjest Grastusta Skrevet 4. juli 2015 #3021 Del Skrevet 4. juli 2015 God ferie! Nyt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 5. juli 2015 #3022 Del Skrevet 5. juli 2015 Det høres ut som en deilig ferie. Kos dere masse. Merker igrunnen godt hvor avhengig jeg er av å være pålogget i tide og utide. Tror alle kan ha godt av sånne pauser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 5. juli 2015 #3023 Del Skrevet 5. juli 2015 God sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 21. juli 2015 #3024 Del Skrevet 21. juli 2015 Håper dere koser dere masse! Ville bare takke for tipset om The Children Act, ble ferdig da vi var i utlandet nå i helgen, og likte den veldig, veldig godt Håper du får lest masse og kost deg med både gutter og mann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. juli 2015 Forfatter #3025 Del Skrevet 26. juli 2015 I'm back! Vi har hatt en nydelig ferie så langt. Først var vi en stund ved sjøen. Vi har jo fjellhytte som besøkes hver eneste sommer, og jeg elsker den - men for meg betyr sommer hav og svaberg. Så i år leide vi et lite hus ved kysten. Et gammelt feriehus, hvitmalt og slitt, men med massevis av sjarm. Og nærmere sjøen er det ikke mulig å feriere, det lå nemlig på en odde med havet på flere sider. Og som vi koste oss! Eldstemann ville ikke dra derfra og snakker allerede om at vi skal dit neste sommer. Vi fisket krabber, gikk turer, badet og spiste is hver dag. Og vi ble så rolige hele gjengen - særlig mannen og jeg, som satt på glassverandaen og så på havet. Perfekt utsikt - det er alltid noe å se på (båter, bølger), men likevel så lite at man bare slapper av. Og så leste vi - på denne glassverandaen hadde jeg sommerens hittil største leseopplevelse - jeg leste Stoner. Jeg har vegret meg litt, for "alle" leser den, men det er faktisk med god grunn. Fra første side skjønte jeg at det var noe stort jeg leste. Anbefaler dere alle sammen å lese den! Så bar det til fjells. Været var dårlig det meste av tiden, men det spilte ingen rolle. Vi gikk turer, lekte ute, spilte spill. Eldstemann lærte seg Uno (tenk at han er så stor at han kan spille sånne spill!). Softie samlet på kongler og andre skatter. Svigers kom opp, og tok med ungene på lengre turer, så fikk mannen og jeg gått turer alene sammen. Gull verdt, det også - da ferien var over syntes vi begge at forholdet hadde fått seg en boost igjen. Selv velfungerende forhold er avhengig av investeringer (i form av tid), altså! Og jeg har trent hver dag! Nå er det ikke mye åttiåring igjen over meg, altså. Jeg har bestemt at jeg skal klare denne løpegreia en gang for alle. Så nå løper jeg annenhver dag og trives faktisk med det. På vei hjem bodde vi en natt på hotell og var på Lilleputthammer. Kjempestas. Ungene spiste tre is hver den dagen og ble frelst på diverse lotterispill. Eldstemann forelsket seg i det lille pariserhjulet. Det er gøy med sånne sjeldne dager der ungene skjemmes bort og får alt de vil ha. Og Softie? Jeg synes han har utviklet seg veldig disse ukene. Jeg tror han har blitt veldig stimulert av å være med Eldstemann og oss hele tiden - altså mennesker som er eldre enn ham. Han har lært seg mer avanserte ord og har tatt etter storebrors fakter, og dermed blitt en veslevoksent lite menneske Nå har vi en uke ferie igjen. Den skal vi tilbringe her hjemme og pusle med vårt. Dra på biblioteket. Stikke til byen en tur. Leke ute. Håper dere er fornøyd med feriene deres, folkens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 26. juli 2015 #3026 Del Skrevet 26. juli 2015 Det høres ut som en fantastisk ferie! Gode og nye opplevelser - men uten kjas og mas. Håper dere får en god hjemmeuke til slutt nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 26. juli 2015 #3027 Del Skrevet 26. juli 2015 Åh, så herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. juli 2015 #3028 Del Skrevet 26. juli 2015 Så deilig å komme hjem med overskudd og gode minner Jeg forbinder også sommer mye med sjø - da jeg var barn hadde vi sommerhus ved sjøen og var der uker i strekk. Savner det... Dessuten synes jeg du skal annonsere i alle kanaler dette med at været faktisk ikke spilte noen rolle for ferien. Jeg blir så grinete av alle som må klager over at sommeren er ødelagt så snart det kommer to regndråper.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. juli 2015 Forfatter #3029 Del Skrevet 26. juli 2015 Så deilig å komme hjem med overskudd og gode minner Jeg forbinder også sommer mye med sjø - da jeg var barn hadde vi sommerhus ved sjøen og var der uker i strekk. Savner det... Dessuten synes jeg du skal annonsere i alle kanaler dette med at været faktisk ikke spilte noen rolle for ferien. Jeg blir så grinete av alle som må klager over at sommeren er ødelagt så snart det kommer to regndråper.. Så enig! Jeg er glad for at jeg aldri har vært avhengig av solskinn for å ha en fin ferie. Jeg tåler sol dårlig og blir ekstremt rastløs av å sole meg, og synes det er nok å finne på uansett. Man kan være ute selv om det regner, eller man kan være inne og finne på noe hyggelig. Ferie for meg er fravær av jobb og tid med familie, og regn er ikke til hinder for det i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. juli 2015 Forfatter #3030 Del Skrevet 26. juli 2015 Håper dere koser dere masse! Ville bare takke for tipset om The Children Act, ble ferdig da vi var i utlandet nå i helgen, og likte den veldig, veldig godt Håper du får lest masse og kost deg med både gutter og mann! Forresten veldig hyggelig å høre at du likte The Children Act Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. juli 2015 Forfatter #3031 Del Skrevet 27. juli 2015 Noen som har prøvd sminke fra Laura Mercier? Nysgjerrig, har penger til overs på konto og et oppfreshingsbehov... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 27. juli 2015 #3032 Del Skrevet 27. juli 2015 Penger til overs - det hørtes deilig ut. Høres ut som dere har hatt en fin ferie. Jeg liker også sjøen om sommeren og er så heldig at jeg kan feriere ved sjøen. Ikke hele ferien, men det går jo greit. I år har jeg ikke badet og det sier litt om meg og mitt krav til en viss temperatur før jeg hopper uti, men også litt om sommerværet. Men når det er sagt er jeg enig i at klaging på været i Norge er lite konstruktivt, vi må forholde oss til det som er og ikke la det ødelegge sommeren. Om det blir en tur til sol og varme en gang før nyttår kan jo hende - litt må jo kompenseres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. juli 2015 Forfatter #3033 Del Skrevet 28. juli 2015 Penger til overs - det hørtes deilig ut. Høres ut som dere har hatt en fin ferie. Jeg liker også sjøen om sommeren og er så heldig at jeg kan feriere ved sjøen. Ikke hele ferien, men det går jo greit. I år har jeg ikke badet og det sier litt om meg og mitt krav til en viss temperatur før jeg hopper uti, men også litt om sommerværet. Men når det er sagt er jeg enig i at klaging på været i Norge er lite konstruktivt, vi må forholde oss til det som er og ikke la det ødelegge sommeren. Om det blir en tur til sol og varme en gang før nyttår kan jo hende - litt må jo kompenseres. En stor fordel med å ha små barn er at man må komme seg ut uansett. Og jeg har oppdaget at været sjelden er så ille som jeg tror - mens jeg som barnløs alltid holdt meg inne i regnvær, har jeg nå funnet ut at det slett ikke er fælt å være ute når det regner. Tvert i mot ganske forfriskende En tur et varmt sted høres uansett veldig bra ut. Noen konkrete planer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. juli 2015 Forfatter #3034 Del Skrevet 28. juli 2015 I går var en nydelig dag. Vi ferierer jo hjemme denne uka, og det var en sånn fredelig og fin dag i går. Vi stakk en tur til byen og handlet, guttene og jeg. Nå er Softies vognliv over, så jeg leier dem begge to (i veldig trafikkerte områder, ellers kan naturligvis Eldstemann gå ved siden av meg uten å stikke av - impulskontrollen har blitt dramatisk bedre nå!). Heldigvis er Softie veldig samarbeidsvillig. Han forsøker seg noen ganger på at jeg skal bære ham, men godtar det når jeg sier at jeg ikke orker å bære ham og poser samtidig. Så der gikk vi da - jeg i midten med en småtass på hver side. Og vi er en helt vanlig liten familie der vi går, men jeg er så stolt! Det føles så godt å holde to små hender og tusle rundt i byen. Guttene er ikke store nok til å være særlig blaserte ennå (i hvert fall ikke mine drabantbybarn som ikke er vant til sentrum daglig), og finner noe spennende overalt. Og Softie, som er en skravlebøtte av dimensjoner, har jo alltid noe å skravle om selv det er lite som skjer rundt oss På bussen: Softie: "Se så mange biler!" Jeg: "Ja, kjempemange!" (Man må svare på alt han sier, hvis ikke repeterer han bare setningen sin ad nauseam.) Softie: "De... De... De må ikke kjøre på bussen!" Jeg: "Nei, bilene skal ikke kræsje med bussen. Det er ikke lov." Softie: "De... Bussen og bilene skal være gode venner!" På byturen måtte vi innom et par butikker som var kjedelige for dem, men de var veldig tålmodige, må jeg si. Satt og undret meg litt over når dette egentlig skjedde. Ungene har vært snille, de, men med små barn er det jo mye styr ofte likevel. De vil bytte sete på bussen, vil ikke holde hender når vi går over veien, vil ikke sitte stille, insisterer på løfting når man står der med tre bæreposer. Og nå er det plutselig ingenting sånt. Det var et øyeblikk der jeg følte jeg hadde glemt noe viktig et sted, for det gikk liksom så mye enklere enn jeg husket. Så var vi uten og lekte, og i nabolaget fant vi en barnehagevenn av Eldstemann som var ute med sin far. Det endte med at kompisen ble med Eldstemann hjem og lekte videre der. (Jeg ELSKER å ha barn som gjester sammenlignet med voksne, faktisk, de er så tydelige. "Jeg er tørst!" sier han. Eller: "Hva skal dere spise til middag? Kan jeg få spise middag med dere?" ). Etter legging ble det sykkeltur i Østmarka. Virkelig fint. Det er ganske kupert terreng mange steder, så jeg får grei trim selv om jeg ikke er verdens raskeste. For det første liker jeg å ha tid til å studere naturen jeg sykler forbi, og for det andre har jeg tatt skrekken etter et par sykkelfall. Da turen var over var jeg så rolig til sinns og passe sliten i kroppen, og tappet i vann i badekaret, helte i lavendelolje (Mannen: "Øy, hva er den lukta? Er det Ciaras Aromaterapi, dette her?" ), og la meg der og hørte på Serial og drakk te. Og PS! Jeg har en ny treningsaktivitet jeg tester ut som kanskje vil interessere noen her. Jeg er jo temmelig stiv i hofter og bekken, og merker at jeg fort blir støl der etter trening samtidig som muskulaturen burde være bedre trent. En morgen jeg lå og følte meg stivere enn vanlig slo det meg at jeg burde prøve rockering igjen. Så jeg googlet litt, og jammen finnes det ikke treningsrockeringer som er mye tyngre enn de vi hadde som barn. Og ikke bare det, det skal visstnok være bra for hofter og bekken og styrke kjernemuskulatur. Så jeg kjøpte en, og nå står jeg og rocker daglig i stua. Og jeg synes faktisk det hjelper! Nå har jeg bare brukt den en uke, men jeg skal oppdatere når jeg har prøvd den litt lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 28. juli 2015 #3035 Del Skrevet 28. juli 2015 Høres ut som en deilig ferie så langt. Leie hus ved sjøen kunne jeg også svært gjerne tenke meg (i år ville det vært bare helt uutholdelig slitsomt å skulle feriere på et svaberg med en 1-åring som bare går og går, men neste år derimot...). Og som deg, har jeg opplevd en forholdsboost i disse ferietider. Tenk, at man noen ganger bare trenger litt tid. Det er noe å ta med seg inn i sensommeren og høsten, når det er mye annet som tar oppmerksomhet i hverdagen, med småbarn og oppussing m.m. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 28. juli 2015 #3036 Del Skrevet 28. juli 2015 Så utrolig hyggelig å lese om ferien din, Ciara. Det høres topp ut både for store og små! Angående Softie, så sier de jo at barn gjerne tar store sprang i løpet av ferien, av en eller annen grunn. Mer voksenkontakt, kanskje? Bedre tid til å gjøre ting sammen? Og når han i tillegg er omringet av større mennesker går det raskt for ham å plukke opp nye ord, måter å samhandle på, osv. Merket det på Smule også, da hun var med meg til Hellas en hel uke (og jeg ikke hadde noen voksne å snakke med ), det var da det virkelig løsnet med pratingen. Og sånn går det vel opp igjennom, lærere sier alltid at de aldri får de samme barna tilbake etter sommerferien. Flink du er med trening, da! Først leste jeg at du ikke er noen "åtteåring", og klødde meg litt i hodet Og hurra for forholdsboost! Så godt med tid til prat og kos og turer sammen, det må dere ta vare på! For vår del er ferien den tiden med desidert minst tid til hverandre hele året, og ferieturer er praktisk talt sexløse (Når?? Hvor??). Men vi har det fint og krangler ikke (sto bak foreldreparet fra Helvete på Gatwick, som kranglet høyt og innbitt foran alle i køen, drassende på to tenåringsbarn som sto og hang med hodet i skam, innimellom forsøkene på "Hysj, mamma, kan du ikke snakke litt lavere?" Uff ), så ferien har vært en suksess her også. Det er bare det at par-tid blir det ikke mye av, når alle barna er hjemme hele tiden og ikke legger seg klokka sju lenger. Og han mannen din må jo bare ikke finne på å klage på Ciaras Aromaterapi?! Skal man kose seg, så skal man kose seg! (men han synes kanskje at vanlig dusjsåpe holder lenge, man blir jo ren?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. juli 2015 Forfatter #3037 Del Skrevet 28. juli 2015 Høres ut som en deilig ferie så langt. Leie hus ved sjøen kunne jeg også svært gjerne tenke meg (i år ville det vært bare helt uutholdelig slitsomt å skulle feriere på et svaberg med en 1-åring som bare går og går, men neste år derimot...). Og som deg, har jeg opplevd en forholdsboost i disse ferietider. Tenk, at man noen ganger bare trenger litt tid. Det er noe å ta med seg inn i sensommeren og høsten, når det er mye annet som tar oppmerksomhet i hverdagen, med småbarn og oppussing m.m. Hus ved sjøen anbefales virkelig. Fikk småangst et par ganger av Eldstemann som spratt rundt på svabergene, men det gikk helt fint og han skjønte fort at de blir glatte når de er våte... Og godt å høre! Jeg synes det er så fint at litt ferie er det som skal til for å få gnisten tilbake. Særlig når jeg leser at så mange opplever det motsatte, nemlig at ferien får fram alle problemer. For all del, ferier er ikke knirkefrie og jeg forstår godt at man blir irriterte på hverandre når man sitter sammen med mannen, svigers og hele kostebinderiet på en trang hytte i regnvær, men stort sett burde jo ferie være en bra ting, ikke et problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. juli 2015 Forfatter #3038 Del Skrevet 28. juli 2015 Så utrolig hyggelig å lese om ferien din, Ciara. Det høres topp ut både for store og små! Angående Softie, så sier de jo at barn gjerne tar store sprang i løpet av ferien, av en eller annen grunn. Mer voksenkontakt, kanskje? Bedre tid til å gjøre ting sammen? Og når han i tillegg er omringet av større mennesker går det raskt for ham å plukke opp nye ord, måter å samhandle på, osv. Merket det på Smule også, da hun var med meg til Hellas en hel uke (og jeg ikke hadde noen voksne å snakke med ), det var da det virkelig løsnet med pratingen. Og sånn går det vel opp igjennom, lærere sier alltid at de aldri får de samme barna tilbake etter sommerferien. Flink du er med trening, da! Først leste jeg at du ikke er noen "åtteåring", og klødde meg litt i hodet Og hurra for forholdsboost! Så godt med tid til prat og kos og turer sammen, det må dere ta vare på! For vår del er ferien den tiden med desidert minst tid til hverandre hele året, og ferieturer er praktisk talt sexløse (Når?? Hvor??). Men vi har det fint og krangler ikke (sto bak foreldreparet fra Helvete på Gatwick, som kranglet høyt og innbitt foran alle i køen, drassende på to tenåringsbarn som sto og hang med hodet i skam, innimellom forsøkene på "Hysj, mamma, kan du ikke snakke litt lavere?" Uff ), så ferien har vært en suksess her også. Det er bare det at par-tid blir det ikke mye av, når alle barna er hjemme hele tiden og ikke legger seg klokka sju lenger. Og han mannen din må jo bare ikke finne på å klage på Ciaras Aromaterapi?! Skal man kose seg, så skal man kose seg! (men han synes kanskje at vanlig dusjsåpe holder lenge, man blir jo ren?) Ja, det er nettopp det! Synes jeg har merket det på begge mine i alle sommerferier, at de har godt av tid med oss i familien. Nettopp fordi man går rundt og småprater, som du sier Skjønner godt at ferier blir sexløse for deres del, herlighet. Men for oss med små barn som legger seg tidligere er det enklere. Våre er heldigvis også velsignet med gode sovehjerter, så når de har sovnet kan vi i grunnen gjøre som vi vil! Skjønt, siste halvdel av ferien kom svigers opp på hytta også, og da ble det litt mer begrenset igjen Hehe, han klager ikke på Ciaras Aromaterapi, men han synes det er dill. Hva er galt med Lano? Og hva er vitsen med å drive å plaske i badekaret, vil du bli ren er det vel bare å ta seg en rask dusj? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 28. juli 2015 #3039 Del Skrevet 28. juli 2015 Skjønner godt av svigersbesøk i rommet ved siden av legger en demper på både det ene og det andre. Men, når man trives i hverandres selskap er det jo hyggelig med besøk også. Litt av hvert, det er perfekt. Sexløse ferier er kanskje litt tråkig, men så lenge det er av praktiske årsaker og ikke på grunn av dårlig stemning er det helt greit. Vi dro på familieferie, og vi fikk familieferie. Og glade barn. Glade voksne også. Da er det i grunnen greit, det var det vi skulle. Men veldig hyggelig å høre at flere andre her har klart å kombinere både barnemoro og, øh, voksenmoro? (og jeg mener ikke bare sex, altså. Men turer alene, kvelder med prating, sånne ting.) Hehe, han klager ikke på Ciaras Aromaterapi, men han synes det er dill. Hva er galt med Lano? Og hva er vitsen med å drive å plaske i badekaret, vil du bli ren er det vel bare å ta seg en rask dusj? Det var faktisk akkurat det jeg tenkte han kom til å si. Disse lissomtvillingene våre Jeg føler virkelig at jeg kjenner han mannen din uten å ha møtt ham noensinne. KG, ass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. juli 2015 Forfatter #3040 Del Skrevet 28. juli 2015 Skjønner godt av svigersbesøk i rommet ved siden av legger en demper på både det ene og det andre. Men, når man trives i hverandres selskap er det jo hyggelig med besøk også. Litt av hvert, det er perfekt. Sexløse ferier er kanskje litt tråkig, men så lenge det er av praktiske årsaker og ikke på grunn av dårlig stemning er det helt greit. Vi dro på familieferie, og vi fikk familieferie. Og glade barn. Glade voksne også. Da er det i grunnen greit, det var det vi skulle. Men veldig hyggelig å høre at flere andre her har klart å kombinere både barnemoro og, øh, voksenmoro? (og jeg mener ikke bare sex, altså. Men turer alene, kvelder med prating, sånne ting.) Det var faktisk akkurat det jeg tenkte han kom til å si. Disse lissomtvillingene våre Jeg føler virkelig at jeg kjenner han mannen din uten å ha møtt ham noensinne. KG, ass! Ja, det er morsomt Men jeg forstår dem jo litt i blant. Det verste mannen min vet er "styr". "Styr" er alt som er mer enn det nødvendige. "Styr" er fancy såper, telys og servietter, og det er å gjøre noe ekstra ut av ting - bake en kake når besøket ikke ville forventet det, vindusvask når vinduene tross alt "kunne vært verre". Livet ville vært veldig mye enklere uten styr. Sånn ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå