Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Nå skulle jeg finne noen ISBN-nr til Uten en tråd (jeg sitter tross alt og jobber i en bibliotekskatalog, så det var ikke så langt unna) men så fant jeg dette i stedet:

ISBN 978-82-429-3797-1

Nummeret til et tegneseriealbum som faktisk heter Uten en rød tråd. :fnise:

Fantastisk! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi lever bare én gang!

Og det gjør vi uten tatovering. :filer:

Men vil man ha er prøvetatovering tingen. Jeg tittet på tatovering for noen år siden, en liten til å ha oppå foten, men har igrunnen ikke tenkt noe mer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du oliventreet stående ute om vinteren, Ciara? Plantet i bed eller frostsikker krukker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det gjør vi uten tatovering. :filer:

Men vil man ha er prøvetatovering tingen. Jeg tittet på tatovering for noen år siden, en liten til å ha oppå foten, men har igrunnen ikke tenkt noe mer på det.

Hehe, ja, sånn kan man selvsagt også se på det.

Har du oliventreet stående ute om vinteren, Ciara? Plantet i bed eller frostsikker krukker?

Det er lenge siden jeg har hatt oliventre nå. Jeg skaffet det en sommer, og da stod det i krukke ute. Så tok jeg det inn da det ble høst, men inne overlevde det altså ikke - eller det våknet aldri igjen etter vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg beklager, men etter Sand-utdraget som har sirkulert på FB klarer jeg bare ikke lese ordet oliventre lenger :hoho:

Jeg tok Henna-tattovering for noen år siden (det begynner jo faktisk å bli nærmere ti, oida), da vi var på ferie på Kreta. Mamma døde litt, og jeg fikk testet det ut. Bra kombo for en tenåring :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager, men etter Sand-utdraget som har sirkulert på FB klarer jeg bare ikke lese ordet oliventre lenger :hoho:

Jeg tok Henna-tattovering for noen år siden (det begynner jo faktisk å bli nærmere ti, oida), da vi var på ferie på Kreta. Mamma døde litt, og jeg fikk testet det ut. Bra kombo for en tenåring :ler:

Tenkte det samme. Nå elsker jeg Aune Sand :ler:

Jeg må ha en tatoveringstest, jeg nå. Kanskje det er tidlig midtlivskrise på gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du snakket jo om skinnjakke før i år også... :lur:

Når kommer motorsykkelen? :Knegg:

Nettopp. Det begynner å danne seg et litt urovekkende mønster. Jaja, så lenge jeg ikke klipper håret assymetrisk kort eller skaffer meg øredobber med forskjellige lengder går det vel greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, så lenge jeg ikke klipper håret assymetrisk kort eller skaffer meg øredobber med forskjellige lengder går det vel greit?

Eller får et akutt behov for å bytte ut den fine torky-snekre-mannen din med en langhåret hunk på 25 med sixpack? :ler:

Jeg tar til meg YOLO-argumentet, og venter spent på resultatet av tatoverings-prøvingen din. Som sagt er det et ønske som har vært der lenge, så jeg burde kanskje prøve... samtidig skal vi jo på ferie snart, og det har virkelig en sterk anti-tatoveringseffekt. På den annen side, hvis vi skal være rasjonelle her: det å få seg en tatovering betyr ikke nødvendigvis at jeg ender opp som kjederøykende, platinablond, solbrent, sint engelsk mamma fra Birmingham, som står og brøler til ungene "Darren, I fuckin' tol' ya' no' do tha'! Listen'a'me, 'n qui' tugg'n Sienna-Savannah's fuckin' 'air, do'ya 'ear meh?" 

Fordomsfullt, javisst. Men har du tilbragt noen somre i nærheten av den svært fallerte sydendestinasjonen Benidorm, ser du kjapt at majoriteten av de britiske turistene har flere tatoveringer enn tenner, det er rene skjære sannheten. Det ødelegger liksom litt av lysten (men er som sagt ikke rasjonelt på en flekk. Klassisk! :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller får et akutt behov for å bytte ut den fine torky-snekre-mannen din med en langhåret hunk på 25 med sixpack? :ler:

Jeg tar til meg YOLO-argumentet, og venter spent på resultatet av tatoverings-prøvingen din. Som sagt er det et ønske som har vært der lenge, så jeg burde kanskje prøve... samtidig skal vi jo på ferie snart, og det har virkelig en sterk anti-tatoveringseffekt. På den annen side, hvis vi skal være rasjonelle her: det å få seg en tatovering betyr ikke nødvendigvis at jeg ender opp som kjederøykende, platinablond, solbrent, sint engelsk mamma fra Birmingham, som står og brøler til ungene "Darren, I fuckin' tol' ya' no' do tha'! Listen'a'me, 'n qui' tugg'n Sienna-Savannah's fuckin' 'air, do'ya 'ear meh?" 

Fordomsfullt, javisst. Men har du tilbragt noen somre i nærheten av den svært fallerte sydendestinasjonen Benidorm, ser du kjapt at majoriteten av de britiske turistene har flere tatoveringer enn tenner, det er rene skjære sannheten. Det ødelegger liksom litt av lysten (men er som sagt ikke rasjonelt på en flekk. Klassisk! :ler:)

Hunk med sixpack? En ting er at jeg ikke syntes det hørtes så kult ut faktisk, en annen er vel at det spørs om den hunken synes jeg er spesielt spennende :ler:

Poenget er vel at vi er mange som trakter etter den akkurat riktige mengden edge og sex appeal? Eller? Men den grensa mellom kult/tøft og sylharry er vanskeligere å sjonglere mellom enn man skulle tro :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar til meg YOLO-argumentet, og venter spent på resultatet av tatoverings-prøvingen din. Som sagt er det et ønske som har vært der lenge, så jeg burde kanskje prøve... samtidig skal vi jo på ferie snart, og det har virkelig en sterk anti-tatoveringseffekt. På den annen side, hvis vi skal være rasjonelle her: det å få seg en tatovering betyr ikke nødvendigvis at jeg ender opp som kjederøykende, platinablond, solbrent, sint engelsk mamma fra Birmingham, som står og brøler til ungene "Darren, I fuckin' tol' ya' no' do tha'! Listen'a'me, 'n qui' tugg'n Sienna-Savannah's fuckin' 'air, do'ya 'ear meh?"

Huh, hvis det er noen trøst/gir håp, så er jeg relativt langt unna tatoveringsstereotypdama di. Nevnte jeg at jeg elsker norsk, tenk å kunne sette sammen så mange og lange ord til ett! Drit i lesbarhet for andre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og i tilfelle du virkelig lurte, så tror jeg du uansett vil være miiiiilevis unna britisk harrymamma på ferie i Benidorm. Selv med femten tatoveringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Motorsykkel er greit, men asymmetrisk frisyre er å gå for langt? :fnise:

Ja.

På den måten at motorsykkel kan være kult (det kommer jo selvsagt an på personen som sitter på den. Trinity i Matrix var jo veldig kul. Hun Charterfeber-Lisbeth derimot...). Assymetrisk frisyre er derimot alltid feil (nå snakker jeg vel og merke ikke om sideskill eller skrå lugg, men mer overdrevne tilfeller).

Huh, hvis det er noen trøst/gir håp, så er jeg relativt langt unna tatoveringsstereotypdama di. Nevnte jeg at jeg elsker norsk, tenk å kunne sette sammen så mange og lange ord til ett! Drit i lesbarhet for andre :P

Nettopp! Du ser sikkert kjempekul ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Flere tattiser enn tenner!  :fnise: Huff...........

Jeg vurderte tatovering når jeg var fjortis, og da bare helt teite motiver. Jeg ville også ha piercing, men fikk ikke lov til noen av delene heller. Når jeg var 14 og var helt inni grunge-greia ville jeg også ha turkis hår, enda en ting jeg HELDIGVIS ikke fikk lov til og faktisk innså var en litt dårlig idè. 

I ettertid er jeg veldig glad for at jeg ikke tatoverte meg, jeg tenkte faktisk på epiduralmuligheter når jeg bare var i tenårene :ler: *jeg skal ha barn en gang.....ikke mulighet til epidural? Ikke faen* 

Nå er jeg ganske glad for at jeg lot være, egentlig - mest fordi jeg har tilgode å se en jeg kunne tenkt meg å ha selv.

Men midlertidig blir liksom en annen greie.  Kjenner ei som har en jeg faktisk synes er fin - det er første bokstaven i favorittbandet hennes, men logoen er ikke obvious som bokstav eller noe spesielt motiv for andre som ikke vet hva bandet er, og de som vet hva det er skjønner jo tegninga.

Enkel og veldig fin, og lurt plassert på en plass man ikke strekker huden før man har lagt på seg helt seriøse mengder kilo på kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Man skal vel egentlig ikke le, men det var så veldig tatt på kornet... Jeg kan si mye pent om britene (litteraturen! manerene! teen!), men et vakkert folkeslag er de ikke på noen måte (hvordan de fikk til Orlando Bloom er et evig mysterium), og de tar harry-begrepet til et eget nivå. Har aldri sett så mange stygge tatoveringer som da vi var i London for noen år siden. Tror skrekk-eksempelet var hun som hadde seks små dårlig utførte tatoveringer vilkårlig spredt på det ene låret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vurderte tatovering når jeg var fjortis, og da bare helt teite motiver. Jeg ville også ha piercing, men fikk ikke lov til noen av delene heller. Når jeg var 14 og var helt inni grunge-greia ville jeg også ha turkis hår, enda en ting jeg HELDIGVIS ikke fikk lov til og faktisk innså var en litt dårlig idè. 

Jeg tok hull i nesa da jeg var 16 - det var et tilfelle av tilgivelse heller enn tillatelse :ler: Turkis hår hadde jo vært gøy... Hadde jeg ikke hatt så langt hår som jeg har, skulle jeg lekt meg mer med hårfarger. Har et mislykket forsøk bak meg, etter det tok jeg litt skrekken. Jeg skulle ha rødt hår noen uker, jeg fikk hår som bleknet laaangsomt fra mørk rødt til lys rosa over et halvt år... (tips: les den lille skriften på flaska, og ta til deg setningen om at produktet ikke er beregnet på blondt hår..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere tattiser enn tenner!  :fnise: Huff...........

I ettertid er jeg veldig glad for at jeg ikke tatoverte meg, jeg tenkte faktisk på epiduralmuligheter når jeg bare var i tenårene :ler: *jeg skal ha barn en gang.....ikke mulighet til epidural? Ikke faen* 

Nå er jeg ganske glad for at jeg lot være, egentlig - mest fordi jeg har tilgode å se en jeg kunne tenkt meg å ha selv.

Men midlertidig blir liksom en annen greie.  Kjenner ei som har en jeg faktisk synes er fin - det er første bokstaven i favorittbandet hennes, men logoen er ikke obvious som bokstav eller noe spesielt motiv for andre som ikke vet hva bandet er, og de som vet hva det er skjønner jo tegninga.

Enkel og veldig fin, og lurt plassert på en plass man ikke strekker huden før man har lagt på seg helt seriøse mengder kilo på kort tid. 

Jeg er en type dame som fort kan gå på en smell.

Nettopp fordi jeg IKKE maste om noe slikt da jeg var tenåring. Nå er jeg redd jeg kommer til å ønske å kompensere litt for mye for det :ler:

Og den tatoveringen hørtes veldig kul ut!

Jeg skulle for øvrig gjerne sett deg med turkis hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Man skal vel egentlig ikke le, men det var så veldig tatt på kornet... Jeg kan si mye pent om britene (litteraturen! manerene! teen!), men et vakkert folkeslag er de ikke på noen måte (hvordan de fikk til Orlando Bloom er et evig mysterium), og de tar harry-begrepet til et eget nivå. Har aldri sett så mange stygge tatoveringer som da vi var i London for noen år siden. Tror skrekk-eksempelet var hun som hadde seks små dårlig utførte tatoveringer vilkårlig spredt på det ene låret...

Ja, britene er underlige sånn. Samtidig er det noen nydelige engelskmenn som likevel er så engelske som man kan få blitt. Kate Winslet, for eksempel. (Jeg liker ikke Orlando, men jeg sier det igjen: Ralph Fiennes!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kate Winslet er helt klart den britiske genetikkens svar på en storvinner i lotto - det klaffer en sjelden gang, men sannsynligheten for å være i nærheten når det skjer er minimal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...