Millimani Skrevet 6. juni 2015 #2921 Del Skrevet 6. juni 2015 Lavendel lukter jo bare så nydelig Å slappe av er min "livsstil" for tiden, det å føle seg uthvilt er jo bare utrolig deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 6. juni 2015 Forfatter #2922 Del Skrevet 6. juni 2015 Lavendel lukter jo bare så nydelig Å slappe av er min "livsstil" for tiden, det å føle seg uthvilt er jo bare utrolig deilig Ja, jeg synes lavendel lukter helt fantastisk. Utrolig hvor mye den lukter også, har en stor i krukke, og jeg kan kjenne den mange meter unna. Så bra du også er uthvilt, Millimani Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 6. juni 2015 #2923 Del Skrevet 6. juni 2015 Kos deg! Og ja, lavendel er fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 6. juni 2015 #2924 Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) Høres superbra ut! Jeg har lagd verdens fæleste kake- sett bort fra sølekake av sand. Har prøvd meg gjennom tre liksom "suuuuuupergode" sunne desserter; is av avocado/kakao/banan/sukrin, samt ei kake med søtpotet/avocado/honning/egg. Den siste er ikke dessert, men en smoothie av mest grønnsaker. Fy faen. Så kvalmt. Aldri igjen! Konklusjonen er: sunt er godt sålenge det ikke er dessert og hvertfall ikke når det skal etterlikne sjokolade. Endret 6. juni 2015 av norah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 6. juni 2015 Forfatter #2925 Del Skrevet 6. juni 2015 Kos deg! Og ja, lavendel er fantastisk! Kos deg, du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 6. juni 2015 Forfatter #2926 Del Skrevet 6. juni 2015 Høres superbra ut! Jeg har lagd verdens fæleste kake- sett bort fra sølekake av sand. Har prøvd meg gjennom tre liksom "suuuuuupergode" sunne desserter; is av avocado/kakao/banan/sukrin, samt ei kake med søtpotet/avocado/honning/egg. Den siste er ikke dessert, men en smoothie av mest grønnsaker. Fy faen. Så kvalmt. Aldri igjen! Konklusjonen er: sunt er godt sålenge det ikke er dessert og hvertfall ikke når det skal etterlikne sjokolade. Hehe. Du skal ha for forsøket! Jeg hater sukrin og alle slike såkalt sunne desserter. De er ikke gode, punktum. Jeg står heller over dessert enn å spise noe som det. Minner meg om den gangen jeg fant en oppskrift som skulle være sunne pannekaker og som skulle smake helt fantastisk. Oppskriften bestod av to ingredienser: Egg og most banan. Smakte naturligvis ikke pannekaker i det hele tatt, men som en slags kvalm omelett med banan i (det var jo dét det faktisk var). Ugh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. juni 2015 #2927 Del Skrevet 6. juni 2015 Høres superbra ut! Jeg har lagd verdens fæleste kake- sett bort fra sølekake av sand. Har prøvd meg gjennom tre liksom "suuuuuupergode" sunne desserter; is av avocado/kakao/banan/sukrin, samt ei kake med søtpotet/avocado/honning/egg. Den siste er ikke dessert, men en smoothie av mest grønnsaker. Fy faen. Så kvalmt. Aldri igjen! Konklusjonen er: sunt er godt sålenge det ikke er dessert og hvertfall ikke når det skal etterlikne sjokolade. Sunne desserter er en selvmotsigelse - det finnes ingen gode erstatninger for sjokolade... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 6. juni 2015 #2928 Del Skrevet 6. juni 2015 Lavendel er nydelig. Jeg kjøpte Oliventre her om dagen. Spent på om jeg får dreisen på det. Deilig når barna sover lenge, vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 6. juni 2015 #2929 Del Skrevet 6. juni 2015 Hehe. Du skal ha for forsøket! Jeg hater sukrin og alle slike såkalt sunne desserter. De er ikke gode, punktum. Jeg står heller over dessert enn å spise noe som det. Minner meg om den gangen jeg fant en oppskrift som skulle være sunne pannekaker og som skulle smake helt fantastisk. Oppskriften bestod av to ingredienser: Egg og most banan. Smakte naturligvis ikke pannekaker i det hele tatt, men som en slags kvalm omelett med banan i (det var jo dét det faktisk var). Ugh. Jeg har litt havregryn i pannekakerøra, da blir det litt mer mettende og hakket sunnere. Og de blir gode. Særlig med hjemmelaget rørte jordbær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 6. juni 2015 #2930 Del Skrevet 6. juni 2015 Frukt/fruktsalat til dessert! Det er godt OG sunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 6. juni 2015 #2931 Del Skrevet 6. juni 2015 Frukt/fruktsalat til dessert! Det er godt OG sunt. Det er sant, veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 7. juni 2015 #2932 Del Skrevet 7. juni 2015 Frukt er frukt for meg. Godt, men ikke dessert før det er oppå ei kake(eks smulekake med is) Den bananlappgreia liker jeg faktisk, med havregryn i. Men jeg er bananoman altså. Og liker ikke vanlige pannekaker Jeg endte med mangosorbet, enda en ting som bare ikke blir like stas som SJOKOLAAAAAAAADE! Prøver nemlig å legge fra meg alt av sjokolade om dagen, det er som heroin for meg og jeg er spent på om det tilter fullstendig for meg i nærmeste fremtid her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 8. juni 2015 #2933 Del Skrevet 8. juni 2015 Har samme problem, Norah. Vi (eller egentlig jeg, men felles økonomi er felles økonomi) har brukt en formue på kokossjokoladen fra Freia de siste ukene. Nå har det blitt så ille at jeg må på rehab, og jeg har derfor kjøpt kokesjokolade. Sånn skikkelig kjip, som jeg bare gidder å ta én bit av når sjokomanien melder seg. Det akutte behovet går over og gleden uteblir. Trist, men effektivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 8. juni 2015 #2934 Del Skrevet 8. juni 2015 Hmm, jeg har en fruktsalat som funker som dessert i seg selv (selv om den selvsagt blir enda litt bedre med Mövenpick vaniljeis til). Bare så synd den tar timevis å lage Men sjokolade er jo... sjokolade. Har funnet ut at det enkleste er å ikke ha det i hus til vanlig. Det er nemlig ikke lenge siden jeg leste om fenomenet viljestyrke i Aftenposten, og at man faktisk kan "bruke den opp". Så da ville det være teit av meg å bruke opp masse av den allerede svært begrensede viljestyrken på sjokolade (nå kjøpte jeg 2 x 200 gram Freia-plater på fredag, da, men de var borte innen lørdag kveld. Ikke bare jeg som sliter med viljestyrken i huset, med andre ord) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 8. juni 2015 #2935 Del Skrevet 8. juni 2015 Mitt problem om dagen er mannen som er bakoman. Han klagde over at han alltid lagde middag(han hadde virkelig rett altså), og siden jeg hater klaging lagde jeg sjøl. Da stod han ved kjøkkenbenken og "men da må jeg lage noe annet" - og sånn kom et bakemaraton igang Ostekake med appelsincurd og bringebærgele(alt fra bunn med ferske ingredienser), ostekake med egenlaga karamellsaus, gulrotkake med appelsincurd og ostekrem, sånne nøtteaktige kakegreier....Biscotti, boller....og det var på under ei uke. Han jogger jo 10 km hver dag i tillegg til annen trening, så han merker ikke noe. Jeg får diabetes2 bare av å se på.... La inn hverdagsbakeforbud, dette er jo sykt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 8. juni 2015 #2936 Del Skrevet 8. juni 2015 Glemte jo å legge til Pavlovaen uka før. Der var vi gjennom lista tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. juni 2015 Forfatter #2937 Del Skrevet 8. juni 2015 Lavendel er nydelig. Jeg kjøpte Oliventre her om dagen. Spent på om jeg får dreisen på det. Deilig når barna sover lenge, vil jeg tro. Oliventre har jeg ikke klart å få til å overleve innendørs om vinteren, men ute har det vært veldig fint! Jeg har litt havregryn i pannekakerøra, da blir det litt mer mettende og hakket sunnere. Og de blir gode. Særlig med hjemmelaget rørte jordbær. Det må jeg prøve Frukt/fruktsalat til dessert! Det er godt OG sunt. Kjempegodt, men ikke i samme liga som sjokolade og kake.... Frukt er frukt for meg. Godt, men ikke dessert før det er oppå ei kake(eks smulekake med is) Den bananlappgreia liker jeg faktisk, med havregryn i. Men jeg er bananoman altså. Og liker ikke vanlige pannekaker Jeg endte med mangosorbet, enda en ting som bare ikke blir like stas som SJOKOLAAAAAAAADE! Prøver nemlig å legge fra meg alt av sjokolade om dagen, det er som heroin for meg og jeg er spent på om det tilter fullstendig for meg i nærmeste fremtid her Hvorfor må du legge vekk sjokoladen? Man må da vel få ha noen gleder her i livet? Har samme problem, Norah. Vi (eller egentlig jeg, men felles økonomi er felles økonomi) har brukt en formue på kokossjokoladen fra Freia de siste ukene. Nå har det blitt så ille at jeg må på rehab, og jeg har derfor kjøpt kokesjokolade. Sånn skikkelig kjip, som jeg bare gidder å ta én bit av når sjokomanien melder seg. Det akutte behovet går over og gleden uteblir. Trist, men effektivt. Den gleder jeg meg til å smake! Men kanskje jeg ikke bør? Hmm, jeg har en fruktsalat som funker som dessert i seg selv (selv om den selvsagt blir enda litt bedre med Mövenpick vaniljeis til). Bare så synd den tar timevis å lage Men sjokolade er jo... sjokolade. Har funnet ut at det enkleste er å ikke ha det i hus til vanlig. Det er nemlig ikke lenge siden jeg leste om fenomenet viljestyrke i Aftenposten, og at man faktisk kan "bruke den opp". Så da ville det være teit av meg å bruke opp masse av den allerede svært begrensede viljestyrken på sjokolade (nå kjøpte jeg 2 x 200 gram Freia-plater på fredag, da, men de var borte innen lørdag kveld. Ikke bare jeg som sliter med viljestyrken i huset, med andre ord) hehe. Men dere spiste jo 400 gram i en husholdning med åtte, vi spiste vel sikkert like mye (sjokolade + kake) i helgen, og vi er bare fire... Mitt problem om dagen er mannen som er bakoman. Han klagde over at han alltid lagde middag(han hadde virkelig rett altså), og siden jeg hater klaging lagde jeg sjøl. Da stod han ved kjøkkenbenken og "men da må jeg lage noe annet" - og sånn kom et bakemaraton igang Ostekake med appelsincurd og bringebærgele(alt fra bunn med ferske ingredienser), ostekake med egenlaga karamellsaus, gulrotkake med appelsincurd og ostekrem, sånne nøtteaktige kakegreier....Biscotti, boller....og det var på under ei uke. Han jogger jo 10 km hver dag i tillegg til annen trening, så han merker ikke noe. Jeg får diabetes2 bare av å se på.... La inn hverdagsbakeforbud, dette er jo sykt Jeg liker mannen din! Glemte jo å legge til Pavlovaen uka før. Der var vi gjennom lista tror jeg. Pavlova er nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 8. juni 2015 #2938 Del Skrevet 8. juni 2015 Norah: du kommer til å elske denne egenskapen hos mannen din så fort dere har et par-tre unger i avslutningsalderen (for øvrig enig i at hverdagsbaking er "farlig". Härligt härligt, men farligt, farligt... Jeg må jobbe med å begrense meg selv, før jeg drukner familiens samlede krans-arterier i fett og sukker) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. juni 2015 #2939 Del Skrevet 8. juni 2015 Kjempegodt, men ikke i samme liga som sjokolade og kake.... Hvorfor må du legge vekk sjokoladen? Man må da vel få ha noen gleder her i livet? [,,,] Jeg liker mannen din! Enig, enig og enig! Jeg har det med å kjøpe store plater sjokolade når jeg er i Finland og Sverige, og de har faktisk overraskende lang levetid i kjøleskapet. Særlig de mørke fra Fazer (*sikler ukontrollert*) - vanvittig gode, men det er som regel ikke noe problem å begrense det til noen få ruter til teen. Melkesjokolade (særlig den med mintkrokant fra Marabou) er det lettere å gå på en smell med, men det skjer ikke så ofte. Jeg har rett og slett fått mer viljestyrke de siste årene, jeg aner ikke hvordan det skjedde... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 8. juni 2015 #2940 Del Skrevet 8. juni 2015 Jeg har rett og slett fått mer viljestyrke de siste årene, jeg aner ikke hvordan det skjedde... Du har vel vært på røvertokt og forsynt deg av vår andres, tenker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå