Ciara Skrevet 27. mai 2015 Forfatter #2861 Del Skrevet 27. mai 2015 Mafalda skrev (På 27.5.2015 den 7.24): Som Serafina sier, det trenger ikke være light selv om det føles sånn i korte øyeblikk. Det er jo virkelig litt trist hvis du går rundt og nærmest har dårlig samvittighet for å være opptatt av interiør og møbler- det ER jo en stor del av hverdagen, hvordan det ser ut rundt en. Når det er sagt, håper jeg ikke påvirkningskraften er så altfor stor... Hilsen hun som deler hus med ørten rotehuer og kjemper en evigvarende kamp om å ha det levelig ("pent" blir det rett og slett ikke på de neste åtte-ti årene). For en herlig samtale du hadde med Eldstemann! Det er en flott alder. Så mye tankevirksomhet og filosofering som foregår i de små hodene, det er til å bli imponert av. Imponerende han mannen din også, som setter i gang så fort han har fri. Men enig med deg- det MÅ gå an å ha en helg uten praktiske gjøremål på tapetet. Jeg har en mor som er litt sånn ("Nei så synd at det ble dårlig vær, da kan vi ikke dra til hytta og snekre på uthuset.... men Karl Einar, da kan vi jo sette i gang med hageplaneringen her hjemme, hurra!".... og nevnte Karl Einar, som har 200 reisedager i året og aldri er hjemme før sju på en vanlig arbeidsdag, blir gråere og gråere i trynet etter hvert som entusiasmen vokser... ) Det er ikke nødvendig med prosjekter absolutt hele tiden! Grunnen til at jeg misliker mye av interiørbloggene rundt omkring er jo det håpløse fokuset på konsum. Kjøpe, kjøpe, kjøpe. Det blir jeg litt uvel av. Samtidig ønsker jeg meg jo stadig nye ting selv, så jeg føler jo jeg kaster litt stein i glasshus når jeg kritiserer. Men jeg synes vel kanskje at folk burde fokusere på å kjøpe kvalitet og miljøvennlige produkter og heller betale mer for det, og å bruke litt tid på å finne ut av sin egen smak i stedet for å hive seg på trender. Ja, Eldstemann er i en morsom alder. Det er så mye han spør om. Døden, kroppen og naturen i skjønn forening, liksom. Ekstremt underholdende. Og tankevekkende. Det er nettopp det. Bortsett fra at din mor høres verre ut enn min mann, for han gjør det i det minste selv. Selve oppussingen, altså, men resten faller jo nødvendigvis på meg. Ungene passer seg jo ikke selv ennå, og det er nok av annet å fikse. Men jeg elsker mai, og synes det er helt naturstridig å bruke en så nydelig måned på inneprosjekter, det kan vi heller ta en kjedeligere årstid. For riktignok har det vært kjølig i mai, men det er en fryd å være ute likevel. Stadig nye blomster, blomstrende trær, og vi har fortsatt den vårfriheten i kroppen - det er deilig for ungene å kunne løpe ute uten dresser. Ungene er såpass forskjellige motorisk ennå at det er greiest å være to voksne ute med dem. Det hadde du sikkert tatt på strak arm, Mafalda Men de elsker altså å løpe i skogen, de to, men løper alltid i hver sin retning. Eldstemann hopper ned fra store steiner og klatrer i trær, og han er veldig kjapp. Mens Softie går saktere, snubler i røtter og plutselig må løftes over hindringer. Eldstemann blir ofte litt frustrert på sånne turer hvor jeg er alene med dem, for da går jeg altså og kauker absolutt hele tiden for å holde troppen samlet og forhindre ulykker. Ergo må mannen slutte med den oppussingen sin og være med oss ut i skogen i stedet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 29. mai 2015 Forfatter #2862 Del Skrevet 29. mai 2015 Luksusfredag. Startet med fin dag på jobb med flere oppturer. Etter jobb kjøpte jeg musserende vin, en bok jeg har ønsket meg lenge (Tomas Espedal: Mitt privatliv. En nydelig, rørende bok) og en fantastisk vakker blomsterbukett. Hentet guttene i barnehagen. Eldstemann var svett i håret, Softie hadde sandkorn i munnvikene. Begge luktet sol. Hjem til glad mann som hadde pizzaen klar. Barne-tv med en gutt i hver armkrok. Softie sovnet der han satt, og var som alltid et rørende syn: Tykke hender, runde kinn, røde lepper, verdens mykeste runde mage. Etter kveldsmaten la jeg Eldstemann og leste for ham. Så lang og tynn og kantete han har blitt, og rask i bevegelsene, som en liten kattunge smyger han seg inntil meg. Og etterpå har jeg nytt stillheten og skyggene i stua, en hagedør på vidt gap, blafrende gardiner. Det var så pent at det måtte være sånn ganske lenge selv om det ble kaldt. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 29. mai 2015 #2863 Del Skrevet 29. mai 2015 Hørtes ut som den perfekte starten på helgen Håper resten av den blir akkurat like fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 29. mai 2015 Forfatter #2864 Del Skrevet 29. mai 2015 Ipanema skrev (På 29.5.2015 den 19.18): Hørtes ut som den perfekte starten på helgen Håper resten av den blir akkurat like fin! Ja, virkelig! God helg, Ipanema! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 29. mai 2015 Forfatter #2865 Del Skrevet 29. mai 2015 Jo, og én fordel ved å bo i et lytt hus: Når jeg ligger på sofaen i stua kan jeg høre pusten til Eldstemann som sover tre meter over meg. Men han puster veldig tungt og småsnorker alltid, da. Koselig lyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 29. mai 2015 #2866 Del Skrevet 29. mai 2015 Ciara skrev (På 29.5.2015 den 19.42): Jo, og én fordel ved å bo i et lytt hus: Når jeg ligger på sofaen i stua kan jeg høre pusten til Eldstemann som sover tre meter over meg. Men han puster veldig tungt og småsnorker alltid, da. Koselig lyd Så koselig Her har vi en nabo vegg-i-vegg som omtrent hver kveld spiller enten Neil Young eller Leonard Cohen VELDIG høyt på det "fete" ( ) anlegget sitt, så vi har ikke sjans til å høre ungenes pust, gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 29. mai 2015 #2867 Del Skrevet 29. mai 2015 Så herlig fredag! Her har minstemann tre tenner i overkjeven på vei ut samtidig og Vesla har virkelig funnet ut hvor mye sinne og frustrasjon en toåring kan få ut, så det ble langt fra så idyllisk kveld her Men rosene fra forrige helt står fortsatt, og jeg ser syriner uansett hvilket vindu jeg ser ut av, så det er greit Håper dere får en fin-fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 29. mai 2015 Forfatter #2868 Del Skrevet 29. mai 2015 Ipanema skrev (På 29.5.2015 den 20.01): Så koselig Her har vi en nabo vegg-i-vegg som omtrent hver kveld spiller enten Neil Young eller Leonard Cohen VELDIG høyt på det "fete" ( ) anlegget sitt, så vi har ikke sjans til å høre ungenes pust, gitt Kjipt, men han har i det minste bra musikksmak! Men skjønner at det er irriterende. Som småbarnsforelder har jeg blitt stor fan av stillhet om kveldene, og skal jeg høre på musikk skal det helst være musikk jeg har satt på selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 29. mai 2015 Forfatter #2869 Del Skrevet 29. mai 2015 Tekola skrev (På 29.5.2015 den 20.02): Så herlig fredag! Her har minstemann tre tenner i overkjeven på vei ut samtidig og Vesla har virkelig funnet ut hvor mye sinne og frustrasjon en toåring kan få ut, så det ble langt fra så idyllisk kveld her Men rosene fra forrige helt står fortsatt, og jeg ser syriner uansett hvilket vindu jeg ser ut av, så det er greit Håper dere får en fin-fin helg! Huff! Håper det blir hos dere som hos oss: at sånne perioder som det etterfølges av ekstra mye soving. Syriner er det nydeligste som finnes. Jeg har heldigvis en syrin i hagen, men den ble plantet i fjor og er dermed liten. Jeg angrer som en hund på at vi fjernet den gamle syrinbusken som stod i hagen da vi flyttet inn. Til vårt forsvar så skulle vi drenere og dermed grave med gravemaskin, og den stod i veien. Og mannen ville ha den vekk fordi den stod på et område som dekkes av terrassen nå. Men det hadde latt seg gjøre å grave rundt, og jeg har sett mange nydelige løsninger der terrassen er bygd rundt gamle trær (pffft, det ville jo ført til merarbeid for mannen min, ikke meg ). Men, men. God helg, Tekola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 29. mai 2015 #2870 Del Skrevet 29. mai 2015 Ciara skrev (På 29.5.2015 den 20.06): Kjipt, men han har i det minste bra musikksmak! Men skjønner at det er irriterende. Som småbarnsforelder har jeg blitt stor fan av stillhet om kveldene, og skal jeg høre på musikk skal det helst være musikk jeg har satt på selv... Som snart middelaldrende aleneboer med tidvis mye jobbing har jeg blitt glad i det samme. Huff, dette fikk meg til å føle meg gammel. Syriner er nydelig. Utenfor jobben blomstrer de som bare det, men i hagen er de ikke klare enda. Har en liten hekk av syriner. Glad jeg ikke fjernet de, som var planen en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 29. mai 2015 #2871 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) Høres ut som en nydelig fredag! God helg, Ciara! Det er alltid hyggelig å titte innom dagboka di, for søte og morsomme historier om gutta dine, interiør- og hageprat. Er veldig glad i hage selv, men får aldri holdt på så lenge med hagearbeid før jeg blir helt nedsylta med pollenallergi. Reagerer på mye rart, hvis jeg er i nærkontakt med det. Men blomster er pene gjennom vinduet også! Og syriner da - det fins vel ikke noe penere enn rekker av syriner i ulike farger og sjatteringer. Den beste tida er nå! Endret 29. mai 2015 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. mai 2015 #2872 Del Skrevet 29. mai 2015 Jeg har nabo(er? Ikke så lett å vite alltid hvor lyden kommer fra i en blokk) med mye merkelige muskkpreferanser, Em lørdagskveld i vinter avløste OL-sangen fra '94 Morten Harkest sang fra Kamilla og tyven, en annen kvelød var det Knutsen og Ludvigsen, forleden gikk en gammel Bjørn Eidsvåg-sang på repeat et sted. Dessuten har noen åpenbart en svakhet for Wham Etter at jeg hadde et par i leiligheten under meg som kranglet noe vanvittig - de virkelig skrek til hverandre og kunne holde det gående i timesvis, det hende et par ganger at jeg lurte på om jeg burde ringe politiet - er ikke en dose 80-llspop i ny og ne så ille, tross alt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. mai 2015 Forfatter #2873 Del Skrevet 30. mai 2015 Serafina. skrev (På 29.5.2015 den 20.21): Som snart middelaldrende aleneboer med tidvis mye jobbing har jeg blitt glad i det samme. Huff, dette fikk meg til å føle meg gammel. Syriner er nydelig. Utenfor jobben blomstrer de som bare det, men i hagen er de ikke klare enda. Har en liten hekk av syriner. Glad jeg ikke fjernet de, som var planen en stund. Neida, jeg skjønner det godt. Enkelte dager er det så mye skravling og møter på jobb og så mye som skjer at alt jeg drømmer om er å kunne høre meg selv tenke. Høres nydelig ut La Traviata skrev (På 29.5.2015 den 20.51): Høres ut som en nydelig fredag! God helg, Ciara! Det er alltid hyggelig å titte innom dagboka di, for søte og morsomme historier om gutta dine, interiør- og hageprat. Er veldig glad i hage selv, men får aldri holdt på så lenge med hagearbeid før jeg blir helt nedsylta med pollenallergi. Reagerer på mye rart, hvis jeg er i nærkontakt med det. Men blomster er pene gjennom vinduet også! Og syriner da - det fins vel ikke noe penere enn rekker av syriner i ulike farger og sjatteringer. Den beste tida er nå! Jeg synes faktisk det er et stort poeng med hager at de skal være pene å se på innenfra! Men så ergerlig med allergi, særlig når man har lyst til å holde på i hagen! Ja, dette er den beste tida. Liljekonvaller og syriner og masse annet som er på vei til å springe ut. Daria skrev (På 29.5.2015 den 21.01): Jeg har nabo(er? Ikke så lett å vite alltid hvor lyden kommer fra i en blokk) med mye merkelige muskkpreferanser, Em lørdagskveld i vinter avløste OL-sangen fra '94 Morten Harkest sang fra Kamilla og tyven, en annen kvelød var det Knutsen og Ludvigsen, forleden gikk en gammel Bjørn Eidsvåg-sang på repeat et sted. Dessuten har noen åpenbart en svakhet for Wham Etter at jeg hadde et par i leiligheten under meg som kranglet noe vanvittig - de virkelig skrek til hverandre og kunne holde det gående i timesvis, det hende et par ganger at jeg lurte på om jeg burde ringe politiet - er ikke en dose 80-llspop i ny og ne så ille, tross alt... Hehe, for en miks! Men enig med deg, Wham er langt å foretrekke framfor skriking. Har alltid lurt på hvordan folk klarer å skrikekrangle så lenge? Fenomenet er helt ukjent for meg. Men så skrikekrangler mannen og jeg aldri, vi er mer furtetypen, begge to (og det har også sine ulemper ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. mai 2015 Forfatter #2874 Del Skrevet 30. mai 2015 Koselig dag i dag. Vi hadde ingen planer i det hele tatt, og dagen har føltes så lang! Det endte med at vi stakk på biblioteket en tur, leverte et lass bøker og lånte et nytt lass. Vi leser mye for ungene og da er det en fordel med påfyll av nye bøker jevnlig, ellers kan man fort bli ekstremt lei av de samme historiene om igjen... Resten av dagen har vi vært på matbutikken, tatt husvasken og ellers bare lekt. Det er veldig fint å ha tid til å bare leke med ungene og gjøre det som faller seg. Jeg satt for eksempel i sofaen da Softie ropte - han hadde gått inn på Eldstemanns rom og lagt seg i sengen hans, og han ville at jeg skulle komme og ligge samme med ham der. Så det gjorde jeg. La meg i senga, og så startet Softie en festlig lek hvor jeg var barnet og han forelderen, og jeg skulle tydeligvis legges for natta. Og vi dramatiserte selvsagt med omvendte roller Softies faste leggerutine - han leste bok, la kosedyret inntil meg, passet på at dyna lå godt, sang nattasangen, som "à la Softie" er slik: Bæ, bæ, lilli lam Har du kloppe full Søndagssæ til fa og søndagssæ til mor Og to par sømpi til bittelille bror Ekstra rørende å høre når han kopierer mine egne setninger. For eksempel pleier Softie hver kveld å spørre "Kan jeg få mer kos?" så ofte han rekker i løpet av nattasangen, og da svarer jeg "Klart det" og klemmer i vei. Så for å teste hvordan han reagerte spurte jeg: "Kan jeg få kos?" mens Softie sang nattasangen sin, og da sa han med en veslevoksen mine: "Klart det!" Så spurte jeg en gang til, men da sa han: "Nei, nå er det nok" Noe jeg ALDRI sier, så guttungen er tydeligvis en strengere forelder enn meg Eldstemann overrasket med å forlange å hjelpe til med å lage tacoen. Han får nå holde på som han vil på kjøkkenet og også prøve seg på alt mulig. Så han kuttet opp grønnsaker, rev ost og rørte i stekepanna. Og nå er det plutselig slik at det faktisk er til litt hjelp, ikke bare plunder. Men det er én irriterende sak med Eldstemann som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med, og det er at han ikke liker å gå på do andre steder enn hjemme. Jeg snakker jevnlig med ped.leder i barnehagen om det, for Eldstemann vil helst ikke gå på do i barnehagen heller. Når jeg spør ham om sånne ting synes han ofte det er ubehagelig og han har ikke noe lyst til å snakke om det. Men jeg har forstått at det i barnehagen ofte er vanskeligere å få vært alene på do, og Eldstemann er veldig privat av seg (han går for eksempel helst ikke på do med oss foreldre i rommet heller). Det er selvsagt greit, men jeg synes synd på guttungen når det første han gjør når vi kommer hjem etter barnehagen er å løpe inn på do... Så ped. leder og jeg har en avtale om at Eldstemann skal følges på do og at en ansatt skal vente utenfor og passe på at ikke andre barn går inn og forstyrrer. Men i dag hadde vi en liten scene, for vi var på biblioteket på nærsenteret da Eldstemann plutselig ville hjem. Jeg sa nei, nå skal vi handle på matbutikken, og da ble Eldstemann temmelig frustrert. Jeg spurte om han måtte på do, og han svarte nei. "Du må si fra hvis du må på do", sier jeg, "for da kan vi bare gå på doen her på senteret nå", men nei, han måtte ikke. Så kommer vi på matbutikken, og han går nærmest i ring der inne, omsider kommer vi hjem og hva skjer? Han løper på do. Jeg var en blanding av irritert og bekymret, og satte meg ned med ham og forklarte for n'te gang at jeg skjønner at han foretrekker å gå på do hjemme, men i blant må man faktisk gå på do borte. Nå er prosjektet mitt og ta ham med på fremmede doer () for dette må han tydeligvis øve på - han må bli trygg på at det går fint å gå på do borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 31. mai 2015 Forfatter #2875 Del Skrevet 31. mai 2015 Dette har vært en velduftende dag! Vi var i botanisk hage en tur, og det var stor stas for alle. Mannen og jeg fikk beundret planter, de små gikk bananas i pileparken. Så bar det til Plantasjen hvor vi kjøpte flere ting - jord (som vi alltid går tomme for), stjerneskjerm (hvit og rød), en ampel med lobelia til framsiden av huset og i tillegg en gigantisk lavendelkrukke som jeg har satt rett ved hagetrappa. Selv om vi har mange benker i hagen er det nemlig likevel hagetrappa jeg foretrekker å sitte i med kaffekoppen min, og akkurat nå er det der jeg sitter. Og velduftende er det, for her lukter det lavendel og nyklippet gress, inne lukter det syrin og nystekte rundstykker. Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 31. mai 2015 #2876 Del Skrevet 31. mai 2015 Trappesitting er jo det beste som finnes! Moren min byttet ut den enkle trappa hun hadde bygget til "terassedøren" åå hytta med en sånn "pyramidetrapp" nettopp for at det skulle bli bedre å sitte der Så hyggelig med en tur til botanisk hage! Har bare vært der et par ganger selv, men likte det godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus78 Skrevet 1. juni 2015 #2877 Del Skrevet 1. juni 2015 norah skrev (På 22.5.2015 den 18.59): Botanisk hage!Ja! Takk for super idé Den har jeg faktisk ikke besøkt siden jeg flyttet hit.....*kremt* Ehm...det med brasiliansk går ikke på at jeg liker behandling, men mer resultatet dersom det viser seg å funke. Og ehm...enkelte typer Ludo for kvinnens del blir tusen ganger gøyere(asså; ehm- bedre) om man er....tilstrekkelig pyntet. For å si det på røverspråket. Men for alt jeg vet angrer jeg som ei bikkje(eller;ribba høne) imorra Hvis du prøver å vokse deg hver 3.eller 4.uke og ikke lar det bli bushy bush,så blir det ikke like vondt. Jeg synes det var verst første gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 1. juni 2015 #2878 Del Skrevet 1. juni 2015 Jeg prøver å få til en hage. Og den er stor! Vi kjøpte en enebolig i fjor, og jeg har ikke grønne fingre. Vi er heldige som har en pensjonert nabo med like stor hage. I tillegg har han arbeidslyst, passer hunden vår på dagtid og har nå begynt å fikse vår ville hage. Det er mye busker med bær, det er eple og plommetrær. Men jeg mangler den deilige kroken med kun humler som suser og blomster. Så i år har min mann fått kjørt inn lass med jord, og jeg har anlagt noen blomsterbed med stauder(?). Det er i allefall flerårige planter. Og i kroken er det selvfølgelig hagemøbler, og nå skal det bli urter og blomster i betongkrukker i forskjellige størrelser. Jeg tror det blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. juni 2015 Forfatter #2879 Del Skrevet 2. juni 2015 Tekola skrev (På 31.5.2015 den 16.26): Trappesitting er jo det beste som finnes! Moren min byttet ut den enkle trappa hun hadde bygget til "terassedøren" åå hytta med en sånn "pyramidetrapp" nettopp for at det skulle bli bedre å sitte der Så hyggelig med en tur til botanisk hage! Har bare vært der et par ganger selv, men likte det godt! Helt enig! Det er noe så uformelt og fint ved å sitte på en trapp. Høres ut som en fin løsning moren din fikset! Botanisk hage er kjempefin. DER kan man få hageinspirasjon, der. Men spørs om det er alt som er like lett å få til hjemme venus78 skrev (På 1.6.2015 den 17.37): Hvis du prøver å vokse deg hver 3.eller 4.uke og ikke lar det bli bushy bush,så blir det ikke like vondt. Jeg synes det var verst første gangen. Siden vi nå er veldig åpne og ærlige i denne tråden. Jeg foretrekker å ha litt hår. Generelt, men spesielt med tanke på barna som jo ser meg naken støtt og stadig. Tenker dere noe over det? Ikke for det, det er jo i prinsippet ikke noe annerledes å se en hårløs %¤#&&¤% enn en hårløs legg. Citronella skrev (På 1.6.2015 den 21.54): Jeg prøver å få til en hage. Og den er stor! Vi kjøpte en enebolig i fjor, og jeg har ikke grønne fingre. Vi er heldige som har en pensjonert nabo med like stor hage. I tillegg har han arbeidslyst, passer hunden vår på dagtid og har nå begynt å fikse vår ville hage. Det er mye busker med bær, det er eple og plommetrær. Men jeg mangler den deilige kroken med kun humler som suser og blomster. Så i år har min mann fått kjørt inn lass med jord, og jeg har anlagt noen blomsterbed med stauder(?). Det er i allefall flerårige planter. Og i kroken er det selvfølgelig hagemøbler, og nå skal det bli urter og blomster i betongkrukker i forskjellige størrelser. Jeg tror det blir bra! Oi, det hørtes fantastisk fint ut! Det blir helt sikkert veldig bra. Sjekk ut moseplassen.com hvis du ikke har gjort det alt - der er det lister over humlevennlige planter. Hvis du vil det skal summe der ute En ting jeg også hadde hatt i bakhodet er å velge blomster som lukter godt. Fort gjort å ikke tenke på når man står der på hagesenter, men det er veldig hyggelig å sitte ute og snuse Og den naboen din må du ta godt vare på, han hørtes jo helt fantastisk ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 2. juni 2015 #2880 Del Skrevet 2. juni 2015 Siden vi først er der Jeg stusser bare. Er oppvokst med en naturlig mamma, og foretrekker egentlig at det er et skille på hvordan barn og voksne ser ut. Men det er godt man kan være forskjellige! Med all den jobben det må være, så er jeg egentlig glad for at vi ikke har botanisk hage som vår hage Det er en del pensjonister i boligområdet vårt, og det synes veldig på noen av hagene. De er så fine og gjennomførte og velstelte! Jeg leste forresten endelig Roy Jacobsen-boka jeg fikk i slutten av november, De usynlige, elsket den! Sitter fortsatt og lurer på hvordan det går med karakterene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå