Mafalda Skrevet 13. mai 2015 #2761 Del Skrevet 13. mai 2015 Ah... bløtkake med iskremfyll hørtes veldig godt ut! Og den kaka som flere bakte i fjor (har ikke glemt den, nei) var også ganske digg, eller? Her blir det ikke noe spesielt til 17. mai, med mindre vi regner 16 porsjoner varmmat, kake og vaffelrøre for "spesielt". Så bruker vi en tusenlapp eller to på vår egen kake + is og slappe pølser og blir møkkslitne etter åtte-ti timer i byen, og tar en kebab på hjemveien hvis vi er sultne. Jeg vet at jeg tjater om dette hvert år, men det gjør det ikke mindre sant: pass på å kos dere på 17.mai mens dere ennå har sjansen, folkens! Snart er det bare mas og pes og minus tusen prosent gøy! (og Ciara, det er vel ikke snakk om så mange årene, det? ) Har falt litt av lasset her, men har vært inne og lest. Og måtte smile godt av søndagen, herlig lesning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. mai 2015 Forfatter #2762 Del Skrevet 13. mai 2015 Åh, det er så godt! Oppskrift? Hvordan ble du forresten kvitt sånn bekkenjoggevondt? Skal finne fram oppskriften igjen! Tror faktisk det blir den på 17. mai, for fryseren vår er stappfull og har ikke plass til kake Jeg har trent en hel del andre ting enn løping, som sykling og styrke (inkludert kjedelige øvelser hjemme for kjernemuskulatur). Det viktigste tror jeg imidlertid er at jeg har jogget veeeldig sakte. Nå jogger jeg så sakte at jeg helt fint klarer å snakke samtidig, og da er skrittene også kortere. Det virker som om det ikke er helt bra for meg ennå å lange ut så jeg får mer strekk i skrotten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. mai 2015 Forfatter #2763 Del Skrevet 13. mai 2015 Ah... bløtkake med iskremfyll hørtes veldig godt ut! Og den kaka som flere bakte i fjor (har ikke glemt den, nei) var også ganske digg, eller? Her blir det ikke noe spesielt til 17. mai, med mindre vi regner 16 porsjoner varmmat, kake og vaffelrøre for "spesielt". Så bruker vi en tusenlapp eller to på vår egen kake + is og slappe pølser og blir møkkslitne etter åtte-ti timer i byen, og tar en kebab på hjemveien hvis vi er sultne. Jeg vet at jeg tjater om dette hvert år, men det gjør det ikke mindre sant: pass på å kos dere på 17.mai mens dere ennå har sjansen, folkens! Snart er det bare mas og pes og minus tusen prosent gøy! (og Ciara, det er vel ikke snakk om så mange årene, det? ) Har falt litt av lasset her, men har vært inne og lest. Og måtte smile godt av søndagen, herlig lesning! 03.16. Mafalda, stakkars kvinne. Henger du i det hele tatt sammen i hode og kropp? Jeg har bare så lyst å sende deg og gubben på spa en helg, så kan jeg og resten av KG-teamet innta Casa Mafalda så lenge... Helt klart! På 17. mai har vi ingen andre planer enn å møte en nabofamilie på formiddagen for å se på det lokale skoletoget, så spise pølser og is. Så kommer foreldrene være på middag og kake senere på dagen, men det er en veldig avslappet affære. Vi holder oss utelukkende her ute i suburbia Og jo, fjorårets kake var god! Men jeg må liksom variere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 13. mai 2015 #2764 Del Skrevet 13. mai 2015 Takk for omtanken, søte du! Men altså, 03:16 er bare to timer og førtifire minutter unna klokka seks, så jeg velger å kategorisere det som "nesten morgen". I mangel av bedre alternativer Suburbia høres ut som en ypperlig plan for dagen. Det er nok ganske mye roligere enn å stresse ned i sentrum. Antagelig (jeg vet jo ikke hvordan det er med akkurat deres skole, men det er et ganske vanlig fenomen) slipper dere byen i første klasse også, for de fleste begynner ikke å gå i "store-toget" før i andre. Det blir rett og slett for langt, og ikke minst for mye venting, for unge korte bein. Så hold dere i hjemtraktene, spis is og pølser, og kos dere! Fjorårets kake var god, ja, men så vidt jeg husker var det ørten forskjellige deler som skulle lages. Og som du sier, det er morsomt å variere. Muligheten for å finne noe enda bedre er jo også til stede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 13. mai 2015 #2765 Del Skrevet 13. mai 2015 03.16. Mafalda, stakkars kvinne. Henger du i det hele tatt sammen i hode og kropp? Jeg har bare så lyst å sende deg og gubben på spa en helg, så kan jeg og resten av KG-teamet innta Casa Mafalda så lenge... Beste planen på lenge. Mafaldas nest yngste datter er jo superflink med småtassene, så det blir nok en enkel oppgave for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. mai 2015 Forfatter #2766 Del Skrevet 13. mai 2015 Takk for omtanken, søte du! Men altså, 03:16 er bare to timer og førtifire minutter unna klokka seks, så jeg velger å kategorisere det som "nesten morgen". I mangel av bedre alternativer Suburbia høres ut som en ypperlig plan for dagen. Det er nok ganske mye roligere enn å stresse ned i sentrum. Antagelig (jeg vet jo ikke hvordan det er med akkurat deres skole, men det er et ganske vanlig fenomen) slipper dere byen i første klasse også, for de fleste begynner ikke å gå i "store-toget" før i andre. Det blir rett og slett for langt, og ikke minst for mye venting, for unge korte bein. Så hold dere i hjemtraktene, spis is og pølser, og kos dere! Fjorårets kake var god, ja, men så vidt jeg husker var det ørten forskjellige deler som skulle lages. Og som du sier, det er morsomt å variere. Muligheten for å finne noe enda bedre er jo også til stede Ja, den optimismen din er uslåelig, det må jeg si Det er greit å holde seg til skoletoget her av en annen grunn også - siden Eldstemann blir skolebarn (!) neste år (!) prøver jeg å ta ham med til skolen innimellom. Leke på lekeplassen der, for eksempel, og gå i 17. maitog Ja, det var mange deler. Den ble jo så høy, den kaka, at den nesten ikke fikk plass i kjøleskapet. Beste planen på lenge. Mafaldas nest yngste datter er jo superflink med småtassene, så det blir nok en enkel oppgave for oss. Da kan vi vaske vinduer og gjøre annet forefallende arbeid også. Plante i hagen. Beise litt, hvis de ikke ble ferdige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 14. mai 2015 #2767 Del Skrevet 14. mai 2015 Hey, hvor tar du det fra at vi ikke ble ferdige?! Takk for skryt av mellomstejenta, dere. Hun er gull, det er hun virkelig. Et skjønt lite vesen, omsorgsfull og snill. Og litt rotete, men det skal de vel nesten være? Glemte forresten helt å hoppe for en god natts søvn, norah! Kanskje, kanskje det etter hvert begynner å bli litt enklere? Enig med tanken om at det er lurt å ikke heise flagget til topps med en gang, for det er dumt å ha store forventninger og bli skuffet. Men ofte så begynner jo ting å falle på plass litt etter litt når de blir større. Det blir forresten kakebaking her likevel. Ikke til den 17., men nå i dagene før skal vi ha med kake både her og der. Tenkte å prøve meg på denne sjokoladebomba. Blir ikke enig med meg selv om den høres supergod ut eller om det blir i overkant mye søtt og kremete, men nå har jeg kjøpt inn ingrediensene så da er det bare å sette i gang. Håper du får en deilig fridag, Ciara! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 14. mai 2015 #2768 Del Skrevet 14. mai 2015 Mafalda, jeg har laget den, uten sausen over, og syrlig jordbær balanserte faktisk alt veldig bra! Med en snuppe her i huset som fortsatt er syk (tar henne med til legen i morgen), så skal vi tusle gjennom sentrum her når barnetoget er, og til mine foreldre, tenker jeg. Tror det blir mer enn nok inntrykk for ungene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 14. mai 2015 #2769 Del Skrevet 14. mai 2015 (endret) Den sjokoladepmsmegakaka(det er sånne jeg forbeholder pmsperioder, da klarer man sjokolade på sjokolade med sjokolade), den tipper jeg funker veldig bra når man er endel folk som kan forbarme seg over den- og passer nok spesielt bra for slitne 17.maifolk som trenger høyere blodsukker ASAP. Mange= ingen kan spise for mye, og man blir passelig sukkerifisert. Jeg holder fortsatt en knapp på noe med sitron, og sånne hvite blomster jeg ikke husker navnet på til pynt på bordet. Det, og stryking er igrunnen mer enn langt over evne av hva jeg klarer organisere Endret 14. mai 2015 av norah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 15. mai 2015 #2770 Del Skrevet 15. mai 2015 Kaka har nok god effekt sånn sett ja, Norah. Men, av praktiske hensyn tror jeg det får bli noe annet på 17. mai. Ser for meg unger løpe rundt i skolegården med klin nedover finstasen og klissete fingre. Tekola, tok med meg tipset om å droppe sjokoladesausen. Tror det ble bra, men stikkordet er "tror". For... (jada, jeg er klar over at det er Ciaras dagbok. Beklager, Ciara! ) ... kaken ble sendt med til familiegrilling (jeg og den andre sjuklingen ble hjemme), og min eldste sønn klarte det kunststykket å miste den i bakken. Så hvordan den smakte vet fremdeles ingen. Hmpf. Snakker om bortkastet tid! En eneste positiv ging: samtlige familiemedlemmer vet nå at kakeformer skal bæres UNDER BUNNEN. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 16. mai 2015 #2771 Del Skrevet 16. mai 2015 FOLKENS! Siden vi alle er opptatte med å stryke klær/innta kaker/få vondt i bena/bli blaute av regn/vaie med flagg eller boikotte hele dagen med pizza&øl: HURRA MED DAGEN PÅ FORSKUDD! Jeg er tidlig ute og har allerede vasket bunadsskjorta. Fant også frem skoene mine tidlig siden jeg aldri fant dem ifjor og måtte finne et krisesituasjonsantrekk Håper veggen din ender maks bra og kakene til samtlige ikke blir svidde eller deiset i bakken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 16. mai 2015 #2772 Del Skrevet 16. mai 2015 Med sukker utover heeeele kjøkkengulvet (nå er jeg glad for at vi ikke har så stort kjøkken ) så slenger jeg meg på den! Det var en liten frøken som gjerne ville være med og lage marengs... Men det lukter nå godt, da, så da satser vi på at den blir bra! Gratulerer med morgendagen, alle sammen! Måtte den inneholde alt for mye kake, passemasse gnagsår og slitenhet og minst mulig regn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 17. mai 2015 Forfatter #2773 Del Skrevet 17. mai 2015 (endret) I dag morges var det hakket før jeg tastet inn "hvor laste ned separasjonssøknad" i Google Men først: Jeg skal nå komme med en variant av Murphy´s Law. Som kjent lyder den: "Alt som kan gå galt, vil gå galt". (Og så er det noen som hevder at stakkars Murphy ble grundig misforstått, men for enkelhets skyld ser vi nå bort fra slikt.) Uansett - jeg er ikke så pessimistisk at jeg tror denne regelen har noe særlig for seg. Jeg har derimot erfaring med følgende: "Bør man ikke forsove seg, vil man forsove seg". Å forsove seg er ikke gøy. Å forsove seg er ekstra lite gøy på 17. mai. Det var helt sikkert også derfor jeg i går kveld var inne på tanken om å sette på vekkerklokka. Men jeg slo det raskt fra meg. Hahahaha, liksom! Ungene våkner jo alltid halv sju uansett! I dag våknet Eldstemann først av oss alle fire, og da var klokka kvart på åtte. Og det er litt kjedelig når man skal møte noen kvart over åtte. Det er spesielt kjedelig når man skal møte noen kvart over åtte og skal ha strøket skjorter, vasket bad (for gjestene skulle komme hit rett etter 17. mai-toget) og støvsugd. Men ok, kjipt er det, her er det bare å få ræva i gir og sette i gang. Så jeg hiver meg i dusjen, sminker øynene med høyre hånd og pusser tennene med venstre hånd, lager frokost til guttene mens mannen dusjer, støvsuger, går i gang med badet. Ciaramannen (forvirret): "Du, sett deg ned litt da. Du må jo spise frokost!" Jeg: "Nei, jeg tar bare en banan på veien." Ciaramannen: "Ja, men du har vel sagt fra vi ikke rekker å møte dem kvart over?" Jeg: "Nei, det har jeg ikke." Ciaramannen: "Jammen det er jo bare ti minutter til nå. Jeg må jo spise frokost." Jeg: "Ja, hva synes du vi skal gjøre da?" Ciaramannen: "Nei, vi må jo bare spise frokost og drikke kaffe og så kommer vi når vi kommer?" Jeg: "Og når tror du vi er klare?" Ciaramannen: "Kvart på ni?" Jeg: "Men det er jo da 17. mai-toget begynner å gå fra skolen som er et kvarters gange unna." Ciaramannen: "Og så?" Jeg: ""OG SÅ?" Da går vi jo glipp av 17. mai-toget!" Ciaramannen: "Er nå egentlig det så farlig?" Jeg: "ER NÅ DET SÅ FARLIG! JA, DET ER SÅ FARLIG! UNGENE HAR GLEDET SEG!" Ciaramannen: "Men jeg må jo spise!" (Her kan jeg jo skyte inn at Ciaramannen ALDRIALDRIALDRI forlater huset uten å ha spist frokost. Han må også ha drukket kaffe, helst to kopper. Og gått på do. Og han er typen som blir sittende der en stund. Det er lite som får ham til å rikke seg fra morgenrutinene sine. Men jeg hadde liksom trodd at 17. mai var unntaket.) Så et stykk meget sur Ciara kledde på ungene alene og løp avgårde til 17. mai-toget. Og rakk det fint. Humøret steg jevnt og trutt på veien. For Eldstemann spratt glad og fornøyd ved siden av meg og fortet seg like mye som meg. I vogna satt Softie og sa: "Se, et flagg! Et flagg! Flere flagg! Mange!" Og jeg ble enda blidere igjen av toget, og fornøyd med at vi fikk det med oss. Så når mannen kom løpende etter toget fem minutter før slutt var det ikke så farlig lenger. Jeg skal ikke google "separasjonssøknad" med det første. Men herlighet så irriterende han kan være. Tidsoptimistisk og rigid på morgenrutiner er en dårlig kombinasjon. Resten av dagen har heldigvis vært veldig, veldig hyggelig. Vi har hatt verdens triveligste gjester. Først kom noen venner med barn på besøk, og senere foreldrene og svigerforeldrene våre. Og ikke minst skal jeg gi meg selv et klapp på skulderen i dag, for jeg hadde heldigvis lagt lista på riktig nivå denne gangen, og da mener jeg lavt nok. Jeg har i utgangspunktet alltid lyst til å være ambisiøs og gjøre noe ekstra ut av det meste når vi har gjester. For eksempel vil jeg gjerne lage en fancy middag, fancy dessert og ha et perfekt hus. Men nå har jeg omsider lært at sånne opplegg aldri blir bra til slutt. Det er fordi jeg har en tendens til å stresse og ender opp med å bli sur. Jeg vil ikke servere fancy mat og være sur vertinne. Da går jeg heller for enkel mat og blid vertinne. Så det ble enkel lunsj og pølsetusenbein til middag (testing av pølsetusenbein før barnebursdag, veldig vellykket. Så takk for tips, Mafalda!), bærpai og is til dessert. Huset var sånn passe rent, men langt fra plettfritt. Men vi koste oss og gjestene koste seg. Så jeg har lært! Et stort skritt for meg, et lite skritt for menneskeheten Håper dere har hatt supre feiringer, alle sammen! Endret 17. mai 2015 av Ciara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 18. mai 2015 #2774 Del Skrevet 18. mai 2015 Da hadde jeg vært fly forbanna jeg også. Du har min fulle sympati. Det er ikke noe som heter "jeg MÅ BARE" når du har unger og dårlig tid. Kaffe, frokost, dogåing- sånne ting må bare utgå, altså. Mannen min er litt av samme typen, men har heldigvis modifisert seg med årene og skjønner når det er k-r-i-i-s-e. Men, godt at dagen hentet seg inn etter hvert! Og tusen poeng til deg for å senke lista og ikke la ettermiddagen bli et stresshelvete (for det er jo gjerne det som skjer hvis man skal ha ALT superperfekt og enda litt til). Kombinert med glade barn som fikk se tog og var lykkelige over mange flagg må det ha vært en god 17. mai i Ciaraheimen tross alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 18. mai 2015 #2775 Del Skrevet 18. mai 2015 Jeg er og som mannfolka her: verden kan faktisk ikke starte uten frokost. Mannen min kan bare utsette frokost til neste dag om han virkelig MÅ. Men i motsetning til Ciara stoler jeg ikke kun på en klokke, og hvertfall ikke null klokker- men her kan jo batterier bli tomme/strøm gå, slumreknapper trykkes på i søvne etc. Mange farer venter! Igår var en dag jeg absolutt ikke printet ut seperasjonspapirer. Faktisk Jeg og mannen er veldig forskjellige. Jeg er bedagelig, han er trassete og sta(min versjon selvsagt ) Han gjorde et debattnummer ut av at "hvis vi ikke gjør noe omstendelig som eks å se barnetoget i Oslo sentrum når ungen bare er halvannet år så kommer vi ALDRI til å få tradisjoner!" hvorpå jeg: "eh, ingen med sinnet i behold nærmer seg Oslo sentrum med barn som misliker stress&ståk om man ikke har egne barn i toget eller bor i gåavstand- spesielt ikke i regnvær". Joda, alle gjorde dette mente han. Poenget hans var egentlig "skal vi gjøre noe koselig", og valgte legge hele sjelen i barnetoget. Jeg bare(etter 15 minutters debatt hvor jeg forsøkte forklare at oslotog virkelig ikke er i samme småskala rent praktisk og logistisk som i andre norske byer): "ja, VIL du i barnetog da eller?" Han: "Nei? Det handler om prinsippet" Han fikk gjøre det han liker best: diske opp mat og fantastisk fin og god kake for gjester på ettermiddagen, og før det var vi på cafè med unge som fikk terningkast 6 i oppførsel. Satt fint på fang blid som ei sol med bolle - og synes bunad var veldig fascinerende. Dagen endte utrolig nok koselig selv om vi ikke trasset oss ned på barnetog Ingen skilsmisser i år heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 18. mai 2015 Forfatter #2776 Del Skrevet 18. mai 2015 Og nå får jeg endelig tatt opp tråden her! Hey, hvor tar du det fra at vi ikke ble ferdige?! Takk for skryt av mellomstejenta, dere. Hun er gull, det er hun virkelig. Et skjønt lite vesen, omsorgsfull og snill. Og litt rotete, men det skal de vel nesten være? Glemte forresten helt å hoppe for en god natts søvn, norah! Kanskje, kanskje det etter hvert begynner å bli litt enklere? Enig med tanken om at det er lurt å ikke heise flagget til topps med en gang, for det er dumt å ha store forventninger og bli skuffet. Men ofte så begynner jo ting å falle på plass litt etter litt når de blir større. Det blir forresten kakebaking her likevel. Ikke til den 17., men nå i dagene før skal vi ha med kake både her og der. Tenkte å prøve meg på denne sjokoladebomba. Blir ikke enig med meg selv om den høres supergod ut eller om det blir i overkant mye søtt og kremete, men nå har jeg kjøpt inn ingrediensene så da er det bare å sette i gang. Håper du får en deilig fridag, Ciara! Bare så du vet det, vi er ikke ferdige med husmaling, vi heller. Og vi har ikke en gang hatt hele huset å male, men mangler en liten veggstubb. Den er like umalt i år som i fjor, men vi har planer om å gjøre noe med saken. Sjokoladebomba skal jeg prøve en gang, for meg er det ikke mulig å få for mye sjokolade. Ser rett og slett ikke problemstillingen. Mafalda, jeg har laget den, uten sausen over, og syrlig jordbær balanserte faktisk alt veldig bra! Med en snuppe her i huset som fortsatt er syk (tar henne med til legen i morgen), så skal vi tusle gjennom sentrum her når barnetoget er, og til mine foreldre, tenker jeg. Tror det blir mer enn nok inntrykk for ungene Håper 17. mai ble fin, Tekola! Den sjokoladepmsmegakaka(det er sånne jeg forbeholder pmsperioder, da klarer man sjokolade på sjokolade med sjokolade), den tipper jeg funker veldig bra når man er endel folk som kan forbarme seg over den- og passer nok spesielt bra for slitne 17.maifolk som trenger høyere blodsukker ASAP. Mange= ingen kan spise for mye, og man blir passelig sukkerifisert. Jeg holder fortsatt en knapp på noe med sitron, og sånne hvite blomster jeg ikke husker navnet på til pynt på bordet. Det, og stryking er igrunnen mer enn langt over evne av hva jeg klarer organisere Det er da slett ikke verst, det! Sitronkake er alltid en hit. Her har jeg fortsatt ikke prøvd den sitronkladdekaka alle snakker om, men jeg gleder meg. Men hvite blomster? Hva slags hvite blomster? Kaka har nok god effekt sånn sett ja, Norah. Men, av praktiske hensyn tror jeg det får bli noe annet på 17. mai. Ser for meg unger løpe rundt i skolegården med klin nedover finstasen og klissete fingre. Tekola, tok med meg tipset om å droppe sjokoladesausen. Tror det ble bra, men stikkordet er "tror". For... (jada, jeg er klar over at det er Ciaras dagbok. Beklager, Ciara! ) ... kaken ble sendt med til familiegrilling (jeg og den andre sjuklingen ble hjemme), og min eldste sønn klarte det kunststykket å miste den i bakken. Så hvordan den smakte vet fremdeles ingen. Hmpf. Snakker om bortkastet tid! En eneste positiv ging: samtlige familiemedlemmer vet nå at kakeformer skal bæres UNDER BUNNEN. Fy fader, da hadde jeg blitt irritert! Men kaketabber kan hende den beste. Det er kanskje noen av dere som husker våre største kaketabber de siste årene: 1. Sette Eldstemanns bursdagkake på biltaket og kjøre avgårde. (Heldigvis fraktet jeg den i springform, og på mystisk vis gikk det bra med kaka da den deiset ned. Men dere skulle sett forvirringen inne i bilen da jeg og mannen kjørte, og hadde en haug med folk løpende etter oss mens de vinket med armene. Skjer'a? 2. Mannen klarte å montere verdens beste til Eldstemann (jeg hadde gjort klart fyll og bunn, mannen skulle bare klaske alt sammen) OPP-NED. Altså med marengsen NED i vaniljekremen. 3. Vi klarte å sette Eldstemanns sjokoladekake rett ved siden av kjele med kokende pølsevann (pølsene var i det minste ikke lagt oppi). Resultat? Smeltet sjokoladekake, inkludert smeltede seigmenn som rant nedover. Stakkars Eldstemann. I fjor var det første året vi klarte å lage en bursdagkake til ham uten fuck-up. Så sånt kan skje den beste! FOLKENS! Siden vi alle er opptatte med å stryke klær/innta kaker/få vondt i bena/bli blaute av regn/vaie med flagg eller boikotte hele dagen med pizza&øl: HURRA MED DAGEN PÅ FORSKUDD! Jeg er tidlig ute og har allerede vasket bunadsskjorta. Fant også frem skoene mine tidlig siden jeg aldri fant dem ifjor og måtte finne et krisesituasjonsantrekk Håper veggen din ender maks bra og kakene til samtlige ikke blir svidde eller deiset i bakken Håper det ble en fin feiring, Norah! Med sukker utover heeeele kjøkkengulvet (nå er jeg glad for at vi ikke har så stort kjøkken ) så slenger jeg meg på den! Det var en liten frøken som gjerne ville være med og lage marengs... Men det lukter nå godt, da, så da satser vi på at den blir bra! Gratulerer med morgendagen, alle sammen! Måtte den inneholde alt for mye kake, passemasse gnagsår og slitenhet og minst mulig regn! Barn som vil være med = kaos. Men her i huset blir det også kaos hvis de ikke får være med (=sure, finner på bøll i stua så man ikke får laget kake), så det er verdt det likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 18. mai 2015 Forfatter #2777 Del Skrevet 18. mai 2015 Jeg er og som mannfolka her: verden kan faktisk ikke starte uten frokost. Mannen min kan bare utsette frokost til neste dag om han virkelig MÅ. Men i motsetning til Ciara stoler jeg ikke kun på en klokke, og hvertfall ikke null klokker- men her kan jo batterier bli tomme/strøm gå, slumreknapper trykkes på i søvne etc. Mange farer venter! Igår var en dag jeg absolutt ikke printet ut seperasjonspapirer. Faktisk Jeg og mannen er veldig forskjellige. Jeg er bedagelig, han er trassete og sta(min versjon selvsagt ) Han gjorde et debattnummer ut av at "hvis vi ikke gjør noe omstendelig som eks å se barnetoget i Oslo sentrum når ungen bare er halvannet år så kommer vi ALDRI til å få tradisjoner!" hvorpå jeg: "eh, ingen med sinnet i behold nærmer seg Oslo sentrum med barn som misliker stress&ståk om man ikke har egne barn i toget eller bor i gåavstand- spesielt ikke i regnvær". Joda, alle gjorde dette mente han. Poenget hans var egentlig "skal vi gjøre noe koselig", og valgte legge hele sjelen i barnetoget. Jeg bare(etter 15 minutters debatt hvor jeg forsøkte forklare at oslotog virkelig ikke er i samme småskala rent praktisk og logistisk som i andre norske byer): "ja, VIL du i barnetog da eller?" Han: "Nei? Det handler om prinsippet" Han fikk gjøre det han liker best: diske opp mat og fantastisk fin og god kake for gjester på ettermiddagen, og før det var vi på cafè med unge som fikk terningkast 6 i oppførsel. Satt fint på fang blid som ei sol med bolle - og synes bunad var veldig fascinerende. Dagen endte utrolig nok koselig selv om vi ikke trasset oss ned på barnetog Ingen skilsmisser i år heller! Du kan informere din mann om at alle absolutt ikke gjør dette. Husk mottoet mitt: "Hold lista lavest mulig, lengst mulig." Om noen år er vi småskala-Mafaldaer hele gjengen uansett, så vi gjør lurt å hvile på forhånd. Det tror jeg! Men han høres jo søt ut, da. Irriterende også, forsåvidt, men det er jo fint med en mann som er opptatt av tradisjoner. Og når man disker opp med super kake er man uansett tilgitt Vi lærer for hvert år! Hvem vet, neste år klarer vi kanskje å ha på vekkerklokke også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18. mai 2015 #2778 Del Skrevet 18. mai 2015 1. Sette Eldstemanns bursdagkake på biltaket og kjøre avgårde. (Heldigvis fraktet jeg den i springform, og på mystisk vis gikk det bra med kaka da den deiset ned. Men dere skulle sett forvirringen inne i bilen da jeg og mannen kjørte, og hadde en haug med folk løpende etter oss mens de vinket med armene. Skjer'a? Det er jo en klassiker - det finnes til og med en Ingrid Bjørnov-sang om det Her ble det hverken baking eller barnetog i går - vi var en snartur innom sjømannskirken feiring i Gøteborg, men det var så surt og skjedde så lite at vi søkte innendørs på museum i stedet. Men kake spiste vi - flere ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 18. mai 2015 Forfatter #2779 Del Skrevet 18. mai 2015 Det er jo en klassiker - det finnes til og med en Ingrid Bjørnov-sang om det Her ble det hverken baking eller barnetog i går - vi var en snartur innom sjømannskirken feiring i Gøteborg, men det var så surt og skjedde så lite at vi søkte innendørs på museum i stedet. Men kake spiste vi - flere ganger Er det? Den må jeg høre! Høres ut som en hyggelig dag, Daria. Null stress og masse kake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 18. mai 2015 Forfatter #2780 Del Skrevet 18. mai 2015 Denne må dere se! http://www.ted.com/talks/jennifer_senior_for_parents_happiness_is_a_very_high_bar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå