Gjest norah Skrevet 7. mai 2015 #2721 Del Skrevet 7. mai 2015 Da foreslår jeg at du får mannen til å bli kjent musiker sånn at et forlag kan gi ut boka di, eller, du skiller deg og finner en musiker(blir et bok av den prosessen alene), eller, du innleder et forhold med en kjent musiker og får alt på forsidene- og SÅ skriver du bok. Mao; du må bli kjendis. Helst i kraft av partneren, og ikke så mye deg selv. Eller, du kan kaste deg inn i anti fluorvaksinedebatt og late som om du er veldig mot, og så gi ut en bok som forvirrer alle. Du kan kalle den "Mammaparadokset". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 7. mai 2015 #2722 Del Skrevet 7. mai 2015 Men bok? Tror for det første ikke jeg hadde klart å fylle en bok, og dessverre er sannheten at ingenting sånt blir antatt om man ikke har et kjent navn fra før. Uhm. Det var det, da. Den harde realiteten. Men- du er klar over at tekstene dine passer ypperlig inn i bloggformatet, ja? (og det sier jeg selv om jeg da risikerer å miste alle mine fjorten lesere til deg ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. mai 2015 Forfatter #2723 Del Skrevet 7. mai 2015 Da foreslår jeg at du får mannen til å bli kjent musiker sånn at et forlag kan gi ut boka di, eller, du skiller deg og finner en musiker(blir et bok av den prosessen alene), eller, du innleder et forhold med en kjent musiker og får alt på forsidene- og SÅ skriver du bok. Mao; du må bli kjendis. Helst i kraft av partneren, og ikke så mye deg selv. Eller, du kan kaste deg inn i anti fluorvaksinedebatt og late som om du er veldig mot, og så gi ut en bok som forvirrer alle. Du kan kalle den "Mammaparadokset". Hvis du hadde sett meg nå.... Få mannen min til å bli kjent musiker? Jeg ler og ler her. Et mer umusikalsk menneske har jeg sjelden møtt. Mannen synger skjærende falskt, og enda verre, og hører ikke selv at det er falskt, heller. Musikkinstrumenter er han akkurat like dårlig på. Så den planen må nok skrinlegges. Feminist-Ciara har også et problem med tanken om å være kjent på grunn av mannen. Nei, jeg må gjøre noe sprøtt selv, i så fall, det er den eneste løsningen. Og det er vanskelig, for da havner jeg raskt i kategorien "beryktet", ikke "berømt" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. mai 2015 #2724 Del Skrevet 7. mai 2015 Jeg føler at halvparten av innleggene mine i denne dagboka er "Daria uttaler seg skråsikkert om ting hun ikke vet noe om", men jeg jobber tross alt på videregående, så jeg vet at mangel på kunnskap og/eller erfaring aldri er til hinder for å mene noe Jeg synes skildringen om "det vanskelige" er litt feiloppfattet- det har kommet som en reaksjon på de utallige åndssvake mammabloggene med køppkeiks og alt det der. Faktisk er en CCiarabok noe annet enn den motsetningen, og ville, slik jeg ser det- ikke vært en motsetning til skildringer av det vanskelige. Det ville vært en ny sjanger En positiv-realistisk bok fra en mamma med selvinnsikt - det burde jo være en nisje der Jeg leser naturlig nok ikke så mye om dette temaet, men noen blogginnlegg her og der (fra begge leire) blir det jo, og enten er alt lyst og fluffy og perfekt eller så blir det så "festlig" anti-perfekt at det føles litt påtatt krampeaktig - "se så ville og frie og ansvarsløse vi er, haha". Litt Ciara-normalitet hadde gjort seg i det universet, det er jeg sikker på. Da foreslår jeg at du får mannen til å bli kjent musiker sånn at et forlag kan gi ut boka di, eller, du skiller deg og finner en musiker(blir et bok av den prosessen alene), eller, du innleder et forhold med en kjent musiker og får alt på forsidene- og SÅ skriver du bok. Mao; du må bli kjendis. Helst i kraft av partneren, og ikke så mye deg selv. Eller, du kan kaste deg inn i anti fluorvaksinedebatt og late som om du er veldig mot, og så gi ut en bok som forvirrer alle. Du kan kalle den "Mammaparadokset". Målet helliger middelet (og alle andre konsekvenser) - kjendis for enhver pris! :ker: Uhm. Det var det, da. Den harde realiteten. Men- du er klar over at tekstene dine passer ypperlig inn i bloggformatet, ja? (og det sier jeg selv om jeg da risikerer å miste alle mine fjorten lesere til deg ) Ha litt tiltro til leserene dine - vi klarer å håndtere mer enn en blogg. Jeg kan ha RSS-kurs for de som måtte trenge - genialt verktøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. mai 2015 Forfatter #2725 Del Skrevet 7. mai 2015 Uhm. Det var det, da. Den harde realiteten. Men- du er klar over at tekstene dine passer ypperlig inn i bloggformatet, ja? (og det sier jeg selv om jeg da risikerer å miste alle mine fjorten lesere til deg ) Jeg har vurdert blogg, men stanser opp av tre grunner... 1) Klarer jeg å vedlikeholde den? 2) Hva gjør jeg med bilder når jeg av prinsipp ikke legger ut bilder av barna mine på nett foreløpig? 3) Og hva skal jeg da skrive om på KG, egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 7. mai 2015 #2726 Del Skrevet 7. mai 2015 "Charter-Ciaras hverdagsbok, les alle historiene, se skittentøyet og vær med ut i skogen på hvitveisjakt!" Jeg burde begynne med PR, altså. Jeg har jo svaret på alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. mai 2015 Forfatter #2727 Del Skrevet 7. mai 2015 "Charter-Ciaras hverdagsbok, les alle historiene, se skittentøyet og vær med ut i skogen på hvitveisjakt!" Jeg burde begynne med PR, altså. Jeg har jo svaret på alt! Jeg tar gjerne i mot noen PR-tips Høres jo ikke så spennende ut. Hvis jeg blir supertrent og blond slår det kanskje bedre an. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 7. mai 2015 #2728 Del Skrevet 7. mai 2015 Enig med alle her om at du skriver veldig fint, Ciara. Ekte og gjennkjenbart. Mang en gang har jeg fått en god følelse inni meg av å lese her, spesielt når du skriver om gutta dine og hvilke observasjoner du gjør deg om hvordan de utvikler seg. Sånn at ja, nei...skriv en bok om du vil, eller en blogg eller hva som passer deg - bare ikke slutt å skriv! Vær så snill (følte meg litt streng nå) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. mai 2015 Forfatter #2729 Del Skrevet 7. mai 2015 Enig med alle her om at du skriver veldig fint, Ciara. Ekte og gjennkjenbart. Mang en gang har jeg fått en god følelse inni meg av å lese her, spesielt når du skriver om gutta dine og hvilke observasjoner du gjør deg om hvordan de utvikler seg. Sånn at ja, nei...skriv en bok om du vil, eller en blogg eller hva som passer deg - bare ikke slutt å skriv! Vær så snill (følte meg litt streng nå) Tusen takk skal du ha Jeg skal fortsette å skrive! Jeg liker å henge her. Resten av KG kan ta seg en bolle i blant, men dagbøkene er koselige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. mai 2015 Forfatter #2730 Del Skrevet 8. mai 2015 Fredagsplaner! Dette har vært en uke med mye jobbing. Veldig, veldig gøy jobbing, men likevel mye. Mye til å være meg, kan jeg vel si, for det finnes nok flust av folk som jobber slik hele tiden (altså en del kvelder i tillegg til vanlig arbeidsdag), men det er jeg glad for at jeg ikke gjør. Men nå er det altså fredag, mai og fint vær, og da kan vel livet nesten ikke bli bedre. Men for å gjøre det enda litt bedre likevel, har jeg planer om å kjøpe en flaske vin med meg hjem, og å stikke innom den lokale bondegården ved hjemmet mitt som har eget blomsterutsalg. Jeg synes det er et så sjarmerende konsept at jeg bare MÅ, selv om blomstene helt sikkert er billigere hos Mester Grønn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 8. mai 2015 #2731 Del Skrevet 8. mai 2015 Henger meg på de andre her i skildringene dine av småbarnslivet! Jeg syns det er veldig fint at det har blitt skrevet mer om hvordan livet som nybakt mor ikke bare er rosenrødt, fordi mange har kjent på ubehaget ved at ikke alt er like idyllisk som de kanskje hadde sett for seg osv. Flere av mine venninner kjenner seg igjen i "mammasjokket". Samtidig har jeg aldri vært helt der selv, og setter pris på flere stemmer, en slags mellomting mellom de som møter veggen eller noe deromkring og de med rosamammablogger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 10. mai 2015 #2732 Del Skrevet 10. mai 2015 Herregud folkens: Igår la jeg meg 23(og noen vet jo min trend med femtentusenørtenhundre oppvåkninger både av meg selv og av ungen og den deilige starten på dagen 04-05.30), men INATT FOLKENS! Inatt hadde jeg belaget meg på skikkelig drittnatt grunnet sykdom hos ungen(han overlapper jo den ene med den andre, forrige uke omgangssyke på samtlige, nå ørebetennelse og snørrhosting)- noe jeg gledet meg ekstra til siden de forrige bestod av sånn nada soving, men......*trommevirvel*..... Jeg la meg 23 og våkna noen småganger, skjønte ikke hvorfor det føltes så behagelig og nesten i overkant, ser på klokka: 08.20!!! Måtte høre etter om både mann og unge hadde daua eller noe, men nei- de pustet. Ikke hadde de vært oppe siden 05 og lagt seg igjen- ALLE har snorka megalenge! Idag er jeg det lykkeligste mennesket på planeten, seriøst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. mai 2015 #2733 Del Skrevet 10. mai 2015 Så deilig - måtte det være en ny trend Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 10. mai 2015 Forfatter #2734 Del Skrevet 10. mai 2015 Herregud folkens: Igår la jeg meg 23(og noen vet jo min trend med femtentusenørtenhundre oppvåkninger både av meg selv og av ungen og den deilige starten på dagen 04-05.30), men INATT FOLKENS! Inatt hadde jeg belaget meg på skikkelig drittnatt grunnet sykdom hos ungen(han overlapper jo den ene med den andre, forrige uke omgangssyke på samtlige, nå ørebetennelse og snørrhosting)- noe jeg gledet meg ekstra til siden de forrige bestod av sånn nada soving, men......*trommevirvel*..... Jeg la meg 23 og våkna noen småganger, skjønte ikke hvorfor det føltes så behagelig og nesten i overkant, ser på klokka: 08.20!!! Måtte høre etter om både mann og unge hadde daua eller noe, men nei- de pustet. Ikke hadde de vært oppe siden 05 og lagt seg igjen- ALLE har snorka megalenge! Idag er jeg det lykkeligste mennesket på planeten, seriøst Så godt for dere alle sammen! Måtte det vare! Husker første gang Eldstemann sov så lenge. Våknet i åttetiden og følte meg uforklarlig uthvilt, og skvatt opp av senga og raste inn på barnerommet. Og der lå han og sov sin søteste søvn. Rakk frokost og kaffe før han våknet og jeg følte at hele verden var ny, omtrent Men altså, småtten din begynner jo å bli større nå. Man skal ikke skru opp forhåpningene, men det er ikke så usannsynlig at han sover bedre i tiden framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 10. mai 2015 Forfatter #2735 Del Skrevet 10. mai 2015 Dette har vært en nydelig dag. Det startet med at jeg fikk sove så lenge jeg ville. Eldstemann kom opp i senga med meg og lå og så på Legofilm på telefonen min. Mens han lekte med en nyinnkjøpt legofigur vi kjøpte i går og som han hadde spart til selv (den stoltsjenerte minen han hadde da hun i kassa på lekebutikken høytidelig telte myntene hans var helt ubetalelig). Så stod vi opp, og hadde en sløv morgen med frokost, barne-tv og legobygging. I ellevetiden klarnet det opp ute, og vi la ut på tur. Vi begynner å bli drevne på det nå. Vi har med vogn i tilfelle Softie blir sliten, så får vi litt lenger rekkevidde (til Eldstemanns glede). Vi har også med kjeks, bananer som nødproviant, vann og kaffe til oss voksne. Så det ble en fin tur i nærområdet, og Eldstemann viste oss en liten skog han hadde besøkt med barnehagen og som han likte veldig godt, blant annet fordi det er et stort veltet tre der inne som det er fint å klatre i. Etterhvert tuslet vi hjem, spiste vafler og fikset en del ute. Blant annet fylte vi på med kugjødselkompost og jord i de store blomsterkassene våre, fikk vasket terrassen grundig og spylt brosteinen foran huset. Vi stakk på ballplassen i nabolaget og spilte fotball. Eldstemann har plutselig blitt veldig interessert i det. Så var det middag, bading (ungene får bade så lenge de vil i badekaret på søndager, og da spruter de ned omtrent hele badet), jeg skiftet alt sengetøyet, vi så barne-tv og hadde andre søndag med ny tradisjon: Eldstemann får se Newton mens han spiser kveldsmat i sofaen. Jeg aner egentlig ikke hvor gamle barn Newton egentlig er for, men han fikk nå se det - han elsker natur og kropp og alt Newton handler om. Så får jeg heller forklare litt i barnehagen hvis han plutselig røper at han kan mye om pubertet Etter at ungene var lagt løp jeg meg en tur. Jeg kan melde om at jeg nå har trent lenge nok til at jeg får ubehag i kroppen hvis jeg IKKE trener. Men jeg skal trene i morgen, så det måtte bli noe ganske lett, så jeg fortsatte på løpetreningen min. Fra å ha syntes løping var veldig ubehagelig pga slakk støttemuskulatur kan jeg nå løpe fire kilometer uten noe ubehag. Ikke langt, men en veldig stor tilfredsstillelse for meg. Så ryddet mannen og jeg litt i kjelleren, og nå er det en sofaen. Det er en sånn dag hvor vi på mystisk vis har rukket alt vi planla og mer til uten å stresse et øyeblikk. Energien har bare vært der, og ungene har vært i perlehumør og kost seg, så da får man plutselig mye tid (i motsetning til dager hvor det er mye krangling og trøsting). Men nå: Girls. Det perfekte tidsfordriv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 11. mai 2015 #2736 Del Skrevet 11. mai 2015 Er det noen som har barn eller jobber med barn som ikke har fått med seg diskusjonen rundt Newton Jeg har ikke barn, men jeg har fått den med meg, så jeg regner med at barnehagen ganske fort klarer å tenke seg frem til den plutselige kunnskapen om puberteten Det høres ut som en flott søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 11. mai 2015 #2737 Del Skrevet 11. mai 2015 Høres ut som en nydelig søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 11. mai 2015 #2738 Del Skrevet 11. mai 2015 Så herlig! Akkurat sånn søndager skal være Det er noe med det, når det er godt humør på ungene, så går alt så mye bedre! Etter tre dager med diverse bursdagsfeiring endte Vesla med feber i går, og fortsatt noe i dag, så jeg er veldig spent på om hun i det hele tatt skal i barnehagen denne uken Men når hun ikke en gang vil spise bokstavkjeks (derimot er det fryktelig gøy å mate lillebror med dem... ), så er hun liksom ikke helt i barnehageform. Og husets baby har plutselig bestemt seg at fem-tiden er et perfekt tidspunkt å våkne på, og da er det ikke aktuelt å sove mer. Jeg troooor Vesla hadde det på samme måte da hun var rundt ni måneder, så jeg krysser fingrene for at det går over. Alt før seks er tortur, og nå har han til og med prøvd seg med klokken fire et par dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. mai 2015 Forfatter #2739 Del Skrevet 11. mai 2015 Er det noen som har barn eller jobber med barn som ikke har fått med seg diskusjonen rundt Newton Jeg har ikke barn, men jeg har fått den med meg, så jeg regner med at barnehagen ganske fort klarer å tenke seg frem til den plutselige kunnskapen om puberteten Det høres ut som en flott søndag! Ære være Newton! Min snart femåring fulgte med med stor interesse. Synes det er helt supert at de får vite om kropp og sex tidlig. Både fordi han forlengst har spurt (han har jo sett tamponger i skapet på badet, han spør hvordan babyer lages) og fordi kropp er spennende i seg selv. Vi så også en episode av "Den magiske kroppen" om muskler, og han satt som et tent lys hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. mai 2015 Forfatter #2740 Del Skrevet 11. mai 2015 Høres ut som en nydelig søndag. Ja! Håper din søndag var fin også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå