Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Nå fikk jeg et akutt behov for å dra frem kameraet igjen! Ble sittende og bla litt i galleriene der, og jeg er en sucker for naturbilder :rodmer:

Selv har jeg alltid drømt om å kunne tegne, derfor elsker jeg virkelig den nye fargeleggingstrenden! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla skrev (På 25.4.2015 den 18.57):

Brunner har noen fine ja. Jeg liker godt bildene hans med lys på.

Ja! Men de fleste er blå, og jeg har ingenting blått her hjemme. Ikke at det skal matche så veldig, men jeg er ikke så glad i blått. Men han har nydelige bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekola skrev (På 25.4.2015 den 18.59):

Nå fikk jeg et akutt behov for å dra frem kameraet igjen! Ble sittende og bla litt i galleriene der, og jeg er en sucker for naturbilder :rodmer:

Selv har jeg alltid drømt om å kunne tegne, derfor elsker jeg virkelig den nye fargeleggingstrenden! :ler:

Jeg liker også naturbilder godt. Jeg er glad i foto og figurative malerier, abstrakte ting kan andre forstå seg på.

Hehe, fargeleggingstrenden er interessant. Det kunne ikke ramlet meg inn å sitte å fargelegge en lørdag kveld! Men det ser jo litt fascinerende ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også Frank Brunner har mye fint. Har veldig lyst på ny kunst, men må like det såpass at det kan henge en stund uten å bli lei.

Jeg er litt for glad i blått, så må få inn noen andre farger i stuen også. Jeg tror på å ha litt ulike farger ellers blir det litt kjedelig og energiløst. Men man må like fargene man tar inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ciara skrev (På 25.4.2015 den 19.03):

Ja! Men de fleste er blå, og jeg har ingenting blått her hjemme. Ikke at det skal matche så veldig, men jeg er ikke så glad i blått. Men han har nydelige bilder :)

Jeg er glad i blått og i lys. Så selv om jeg ikke har noe blått i interiøret så er det heller ikke mye som kræsjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serafina. skrev (På 25.4.2015 den 19.27):

Jeg synes også Frank Brunner har mye fint. Har veldig lyst på ny kunst, men må like det såpass at det kan henge en stund uten å bli lei.

Jeg er litt for glad i blått, så må få inn noen andre farger i stuen også. Jeg tror på å ha litt ulike farger ellers blir det litt kjedelig og energiløst. Men man må like fargene man tar inn.

Jeg så han på et galleri i Elverum i fjor og falt veldig for et lysbilde. Men det var for stor og for dyrt. Men de mindre blir ikke så fine etter å ha sett det store.

Endret av Skravla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla skrev (På 25.4.2015 den 19.46):

Jeg så han på et galleri i Elverum i fjor og falt veldig for et lysbilde. Men det var for stor og for dyrt. Men de mindre blir ikke så fine etter å ha sett det store.

Det er vanskelig når man først har falt for noe. Jeg har bare sett på nettet, og det er jo noe helt annet å se det "live".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekola skrev (På 25.4.2015 den 18.59):

Jeg har kjøpt meg Den Hemmelige Hagen og fargeblyanter. Tenkte det kan være fint når jeg er sammen med mine tegneglade nieser. Hun eldste vil sikkert fargelegge i min bok også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye veggplass å fylle. Synd å si det, men har bodd her i over to år, og veggene er på langt nær fylt opp. Skulle gjerne hatt en Brunner, men det er naturligvis et økonomisk spørsmål...

Heldigvis har jeg en masse fine bilder på Macen som jeg skal forstørre opp og henge opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min forundrer meg stadig vekk.

Han er så dårlig til å planlegge! Jeg skal ikke engang begynne å snakke om tidsoptimismen tidsplanleggingen hans. Men altså, oppussing og planlegging av det.

Vi har et hjørne av stua der vi engang hadde døråpning til det gamle kjøkkenet. Den tettet vi igjen, så der har det i lengre tid sett ganske stygt ut. Så 21. desember i fjor stakk mannen avgårde og kjøpte gipsplater for å gipse over og fikse hele veggen. "Det er så fort gjort! Et par timer, så er det fikset!" sa han, da jeg ble en smule irritert over å se seks enorme gipsplater lent mot veggen tre dager før julaften (og ja, feiringen foregikk hjemme hos oss).

Gjett hva som står her fortsatt? Gipsplatene. Men NÅ skjønner dere, NÅ skal han skru dem opp! Det er bare det at han skal fjerne et par ledninger, hogge ned noen fliser som er på brannmuren mot peisen først. Som sagt, så gjort. Så nå har vi seks enorme gipsplater OG avhakkede fliser rundt peisen (=kjempefint). Vi har ingen planer om å bytte ut peisen akkurat nå, for det har vi rett og slett ikke råd til. Gudene vet hva han egentlig har planlagt.

Det virkelig paradoksale her er at mannen min JOBBER med dette. Altså, på jobb får han stadig skryt av sjefen sin fordi prosjektene hans går unna med avtalt standard og innen alle tidsfrister. Jeg har klødd meg i hodet mang en gang og lurt på hvordan dette kan henge sammen. At han er så flink med det på jobb, og så ustrukturert på hjemmebane. Underlig.

Etter flere års samliv har jeg dog lært at jeg må lukke øynene for gipsplater og fliser og ikke kommentere det. For hvis jeg gjør det, da får jeg en furtetirade i retur som ikke blir til å holde ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens Softie:

Vi barberte av håret til Softie i går. Det begynte å bli langt, og han er stadig like lite villig til å bli klipt. Ergo barberer vi det bare av. Kjekt, dessuten, i og med at det tross alt går lus i barnehagen ved jevne mellomrom. Nå ser han litt pjuskete ut sånn i starten. Litt ribbet, liksom. Men så søt også, naturligvis, og for å mildne klippeangsten har vi fortalt ham at han er så fin nå! Så fin du er, Softie! Veldig fin, er du! Og Softie er jo såre fornøyd med det.

Så fornøyd faktisk, at da han ropte følgende da vi kom inn på avdelingen hans i dag: "SE! JEG SÅ VELDIG FIN PÅ HODA MITT!"

Toåringer. Man må jo bare elske dem.

Dagens Eldstemann:

Eldstemann er nå plutselig blitt veldig opptatt av forskjellen på jenter og gutter. Vi leser boka "Thomas og Kristine", og den handler om akkurat det. Jenter sitter og tisser, gutter kan stå og tisse. Gutter har lang tiss, jenter ikke. Den boka skal vi lese om og om igjen. Og så kommer alle de festlige spørsmålene: "Mamma, hvordan ser tissen din ut? Mamma, har du egentlig en lang tiss bare at den ikke synes?" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekola skrev (På 27.4.2015 den 18.17):

Skomakerens barn har ingen sko, er det ikke så? :ler:

Det er mye sant i det.

...sier den fortsatt bitre datteren til frisørdama som pleide å klippe panneluggen min ekstra kort fordi hun da slapp å gjøre det så ofte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, barn spør om det de lurer på uten dikkedarer. Greit når det er hjemme, men husker niesen min spurte meg om hvordan barn ble til under reklamen før kinoen begynte. Eh...timing, jenta mi. :ler:

Mye rart jeg kommer på når jeg leser dine hyggelige historier om barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig kan jeg si ting i dagboka di igjen :nigo:

Snikleste om han kjekke fremmede herforleden, og antimonogam som jeg er så stemmer jeg for at du flørter ham i senk hver gang du går forbi :nigo:

Livet er for kort til å være så illusatorisk at man krever mentalt total tankemessig monogami. Dessuten er det livet der veldig, veldig kjedelig!

Kommer tilbake til kunstdiskusjonen, jeg har endel dyre ting som bare venter på at jeg skal vinne i Lotto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serafina. skrev (På 27.4.2015 den 18.49):

Haha, barn spør om det de lurer på uten dikkedarer. Greit når det er hjemme, men husker niesen min spurte meg om hvordan barn ble til under reklamen før kinoen begynte. Eh...timing, jenta mi. :ler:

Mye rart jeg kommer på når jeg leser dine hyggelige historier om barna.

Ja, sans for timing har de ikke akkurat :fnise:

norah skrev (På 28.4.2015 den 6.51):

Endelig kan jeg si ting i dagboka di igjen :nigo:

Snikleste om han kjekke fremmede herforleden, og antimonogam som jeg er så stemmer jeg for at du flørter ham i senk hver gang du går forbi :nigo:

Livet er for kort til å være så illusatorisk at man krever mentalt total tankemessig monogami. Dessuten er det livet der veldig, veldig kjedelig!

Kommer tilbake til kunstdiskusjonen, jeg har endel dyre ting som bare venter på at jeg skal vinne i Lotto.

:hoppe:

Jeg ble veldig nysgjerrig på antimonogamien, detaljer? ;)

Gleder meg til kunstdiskusjonen :)

La Traviata skrev (På 28.4.2015 den 6.53):

Nåååhh, søte Softie da! :rodmer:

Og morsomt med Eldstemann. De er i en herlig alder, disse gutta dine!

Ja, de er det! Men det har jeg i grunnen alltid sagt :ler:

jeg og mannen satt og så gjennom album fra Eldstemann var knøtt i går kveld. Herregud, har han vært så liten? Og så søt han har vært hele tiden! Vi tok oss i å savne alle fasene samtidig som vi priser oss lykkelige for at han har blitt så stor. Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detaljer på antimonogami :ler:

Jeg har ikke særlig praksis å vise til, bare teori.

Jeg mener nokså ganske oppriktig at forventningene til fullstendig monogami(seksuelt og delvis emosjonelt/sosialt) i livslange forhold er en illusjon.

Jeg har vel litt troa på å utfordre sine egne tankemønster og reaksjoner fremfor umiddelbart å nekte seg selv/andre enten praksis og kanskje spesielt tankevirksomhet.

Sagt rett ut: jeg tror på den gyldne middelve og raushet, dersom man hadde klart å jobbe litt med irrasjonelle tanker og følelser.

Jeg synes det er fullstendig galskap at vi idag har lagt opp til en nærmest konsensus om at en familie skal brytes opp dersom en eller begge parter skulle gjøre en enkelthandling når den er seksuelt basert og ikke et uttrykk for misnøye med primærpartner, eller, at andre skal få definere et par sitt følelsesliv utfra seksuell tiltrekning eller at de evner bli betatt av andre iløpet av livet.

Det er for meg merkelig at den som blir tiltrukket/betatt eller hva skal jobbe med sine "følelser" mens den som opplever sjalusi(det er jo og en følelse) skal forsterke den følelsen.

Begge deler er naturlige følelser, og jeg tror folk har godt av å jobbe litt med seg sjøl generelt. Spesielt dersom det igrunnen er en unyttig følelse.

Konklusjon: jeg er sånn delvis, innenfor visse rammer, i teorien vel og merke, relativt åpen for ikke-supermonogame livslange forhold for voksne folk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...