Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Jeg så en daybed i et interiørblad i går og tenkte på lesekroken din, Viola daybed. Litt snirklete ben og altfor høy pris, men så behagelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så moro å kjenne det funker og ha et mål med sykkelturen.

Jeg syklet masse i min ungdom (gamla), men nå står sykkelen og ruster bort alene. Man kommer litt lenger på sykkel enn bare på bena så det er jo så greit å sykle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en daybed i et interiørblad i går og tenkte på lesekroken din, Viola daybed. Litt snirklete ben og altfor høy pris, men så behagelig ut.

Jeg er ikke glad i snirkel, men har veldig lyst på dagseng! Synd alle jeg synes er fine er så dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å kjenne det funker og ha et mål med sykkelturen.

Jeg syklet masse i min ungdom (gamla), men nå står sykkelen og ruster bort alene. Man kommer litt lenger på sykkel enn bare på bena så det er jo så greit å sykle.

Hvorfor ruster sykkelen bort, er du ikke glad i å sykle lenger? Ja, det er noe med rekkevidden man får. Nå kan jeg utforske marka på en helt annen måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ny sykkel for tre (eller fire, tiden flyr) år siden eller så og rett etterpå fikk jeg skikkelig problemer med armene og kunne ikke sykle. Nå er armene i orden og jeg har begynt å fikse sykkelen i år (yey)! Jeg har ikke noe godt svar på hvorfor jeg har latt den stå etter armene ble bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke glad i snirkel, men har veldig lyst på dagseng! Synd alle jeg synes er fine er så dyre.

Det er synd å ha litt dører smak enn det som passer - kjenner til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Sykkel er så herlig! Vi sitter og ser på transportsykkel nå, med el-motor og fire sitteplasser foran, med mulighet for kalesje over. Vi har jo en heller gammel bil, og det er da transport til og fra barnehage vi tenker å bruke sykkel til hovedsakelig,samt farting til og fra besteforeldre og slikt i området. Tror og håper at det kan bli bra!

Har ikke syklet siden sommeren jeg ble gravid første gangen, og det er jo faktisk straks tre år til! Savner det, hadde en av de siste sykkelturene bortover Baklandet i Trondheim, en varm julikveld... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres herlig ut, Tekola! Link? En sånn tror jeg aldri jeg har sett... :)

Og Serafina, i blant glemmer man rett og slett ting som man egentlig har stor glede av. Merkelig, men noe jeg jobber med selv etter å ha nedprioritert meg selv i noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en ganske typisk dag :ler:

Jeg har tatt helg allerede. Akkurat dét er ikke typisk, for jeg jobber full stilling. Men i går fortalte barnehagen at Softie ikke hadde spist noe, og han var utrolig trøtt og i ulage i går. I natt lå han og survet i søvne. Så noe har nok vært litt feil i ham et sted. Så da vi stod opp i morges, Softie hadde snev av feber, var grinete og ikke ville ha frokost bestemte jeg at han ble hjemme for sikkerhets skyld. Og siden Eldstemann også er sliten for tiden (det tar på med vår, det er tydelig...), fikk han være hjemme.

Så er vi hjemme da. Og nå er sykdom definitivt avblåst. Softie løper fram og tilbake fra den ene enden av stua til den andre mens han hyler: "Se mamma, jeg så superrask!!!" :ler:

Så her er det ingen fredelig sykedag, men til gjengjeld kos og lek, og jeg får til og med sneket inn en og annen husarbeidoppgave i blant. Skifte sengetøy, for eksempel :)

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert deilig med litt lang helg. God helg til deg også.og til superungene. :)

Her det også sykedag, men ganske mye roligere. :ler: Noen ganger må man jobbe selvom kroppen sier nei, men i dag "kunne" jeg være syk. Med tanke på hvor dårlig jeg ble av noen timer på jobb i går er det nok en smart avgjørelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Dog hadde det vel vært verre om du pushet dem avsted og så måtte hentet sykt barn i barnehagen, men jeg kjenner følelsen! Av og til er det greit at dagen ikke blir helt som forventnet, og det er jo fint når man får unna litt husarbeid i samme slengen og! :)

Finner ikke akkurat den jeg tenkte på nå, selvfølgelig, men her ligger det litt ulike typer! Har et familiemedlem som er veldig hekta, og han beregnet at de brukte maks tre år på å spare den inn, kontra å fortsette med bilbruk på samme måte. :)http://transportsykkel.no/sykkelguiden/#tohjulslastesykler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine stueplaner. :) Er sofaen Scandinavia? Den lignet veldig på vår og minnes at du har skrevet om Bolia-sofaer før.

Hørtes ut som en deilig start på helga, for øvrig. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dog hadde det vel vært verre om du pushet dem avsted og så måtte hentet sykt barn i barnehagen, men jeg kjenner følelsen! Av og til er det greit at dagen ikke blir helt som forventnet, og det er jo fint når man får unna litt husarbeid i samme slengen og! :)

Finner ikke akkurat den jeg tenkte på nå, selvfølgelig, men her ligger det litt ulike typer! Har et familiemedlem som er veldig hekta, og han beregnet at de brukte maks tre år på å spare den inn, kontra å fortsette med bilbruk på samme måte. :)http://transportsykkel.no/sykkelguiden/#tohjulslastesykler

Ja, det er sant! Og de gangene jeg har vært ørlite i tvil om det var rett å sende ungene i barnehagen har jeg hatt dårlig samvittighet. Nå om dagen er de eksepsjonelt slitne, som mange unger er om våren, tror jeg. Det er så mye å utforske når snøen endelig er borte, de får mer utetid i barnehagen. Softie spesielt har vært helt knekt om ettermiddagene i det siste. De siste to ukene har han sovnet på sofaen før barne-tv mange dager. Så jeg unnet dem egentlig den dagen hjemme! Deilig for meg også, selv om jeg har det fredeligere på jobb ;)

Og wow, så smart! Jeg har aldri sett noe sånt før, men det så jo helt genialt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine stueplaner. :) Er sofaen Scandinavia? Den lignet veldig på vår og minnes at du har skrevet om Bolia-sofaer før.

Hørtes ut som en deilig start på helga, for øvrig. God helg!

Kivik fra IKEA, faktisk. Trenger desperat en sofa, og budsjettet strekker ikke helt til Bolia denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare dele noen Softie-finurligheter.

Han har nemlig feilkoblet noen ord, og nekter å rette det opp. Det blir stor humor for oss voksne, men totalt uforståelig for andre.

Elias = Hjelm. Jeg tror vi snakket om Eldstemanns kompis Elias en gang vi prøvde sykkelhjelm på Softie, og dermed henger de nå uløselig sammen. "Jeg vil ha Elias på!" sier Softie.

"Pølseklyp" = Alle redskap man kan klemme/klype med, for eksempel tang. Tang på byggeplassen i Se og si-boka? Pølseklyp. Pinsett? Pølseklyp. Og prøver man å si at det heter "pølseklypE" sier Softie bare "Nei, nei, pølseklyp".

Skuff: Alle ting man kan putte noe opp i. Hetta på jakka heter "skuff". Alle bokser heter "skuff".

Merkelig. Og komisk :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, den 2-årsalderen er så herlig. Dvs, den har sine utfordringer, men det språklige er så gøy! Hvor gammel er han mer nøyaktig igjen nå? Rundt 2,5?

Jeg savner alle de morsomme talefeilene min eldste hadde. Jeg kan bli såpass vemodig over at han vokser så fort at jeg ikke alltid retter opp de feilene han fortsatt har. F.eks. sier han at lillebror er så "nyk", at "det gjør vondt å bokse" (referer til voksesmerter) og at han "vil ikke til prisøren". Dvs jeg sier aldri at han uttaler noe feil, men pleier egentlig å gjenta den riktige uttalen for å bekrefte at jeg har hørt ham. Men noen ord ville jeg sikkert fått smekk på lanken fra helsesøster for, siden jeg faktisk gjentar enkelte ord feil med vilje. :fnise:

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, den 2-årsalderen er så herlig. Dvs, den har sine utfordringer, men det språklige er så gøy! Hvor gammel er han mer nøyaktig igjen nå? Rundt 2,5?

Jeg savner alle de morsomme talefeilene min eldste hadde. Jeg kan bli såpass vemodig over at han vokser så fort at jeg ikke alltid retter opp de feilene han fortsatt har. F.eks. sier han at lillebror er så "nyk", at "det gjør vondt å bokse" (referer til voksesmerter) og at han "vil ikke til prisøren". Dvs jeg sier aldri at han uttaler noe feil, men pleier egentlig å gjenta den riktige uttalen for å bekrefte at jeg har hørt ham. Men noen ord ville jeg sikkert fått smekk på lanken fra helsesøster for, siden jeg faktisk gjentar enkelte ord feil med vilje. :fnise:

Softie er 2 år og 7 måneder.

Jeg gjør akkurat det samme! Det kan umulig være så ille. En uskyldig måte å beholde litt av småbarna på :) Jeg og mannen kan se på hverandre og si ting som: "Når var det egentlig Eldstemann sluttet å si "brengt"? (=vrengt) Sukk!" Og derfor synes vi det er enda morsommere med Softie, og han har også flere merkelige ord, så det er jo nesten bra :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære kunstverk, kom til meg! http://www.fineart.no/galleriobjekt/Camilla_Grythe_Free_falling/364977

Har litt kunstdilla for tiden. Ikke på kjøpefronten, akkurat, men det er en del utstillinger framover jeg har planlagt å gå på. Det finnes så mange flinke folk der ute! Skulle ønske jeg hadde snev av noe kreativt i meg, men jeg forbruker visst bare kunst og litteratur i stedet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst på noe av Bjørg Thoralsdottir (feilskrevet... jeg vet), men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst på noe av Bjørg Thoralsdottir (feilskrevet... jeg vet), men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilket.

Slå til! Det er gøy med noe mer spesielt på veggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...